اخبار فناوری

تراشه اسنپدراگون 888 به طور رسمی معرفی شد

پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 888 به طور رسمی معرفی شد

به تازگی کوالکام به طور رسمی تراشه جدید خود یعنی اسنپدراگون 888 را معرفی کرد. بر اساس اعلام این شرکت، نسل جدید گوشی های موبایل مجهز به این تراشه در اوایل سال 2021 به بازار وارد خواهند شد. هرچند در حال حاضر اسنپدرگون 888 قوی ترین تراشه تولید شده است اما تا به روی کار آمدن گوشی های هوشمندی که از این تراشه پشتیبانی می کنند نمی توان اظهار نظر قطعی داد.

بر همین اساس به ویژگی های اشاره می کنیم که کوالکام از این محصول جدید خود معرفی کرده است. با وجود ویژگی هایی مثل فناوری ساخت 5 نانومتری، عملکرد بهبود یافته پردازنده، پردازنده گرافیکی قوی و مودم یکپارچه 5 جی، پیش بینی می شود گوشی های موبایلی که از این تراشه استفاده می کنند عمر باتری بالاتری خواهند داشت. البته واضح است که علاوه بر افزایش عمر باتری پردازش در گوشی های موبایل هم سرعت و قدرت بیشتری بیابند. احتمالا این تراشه به طور قطع در نسل جدید گوشی های گیمینگ به کار روند، زیرا سرعت پردازش آن ها خصوصا در قسمت پردازنده گرافیکی 35 درصد نسبت به تراشه های نسل قبل بهبود یافته است.

جدیدترین تراشه کوالکام تراشه اسنپدراگون 888

ویژگی های تراشه اسنپدراگون 888 جدیدترین تراشه کوالکام

باید گفت Snapdragon 888 اولین تراشه ای است که از هسته Cortex-X1 بهره مند می شود. ظرفیت حافظه کش تراشه اسنپدراگون 888 دو برابر شده است و در مجموع پردازنده این تراشه 33 درصد عملکرد بهتری نسبت به A78 خواهد داشت. پر واضح است که سرعت این تراشه هم بالاتر و به 2.84 گیگاهرتز می رسد. همچنین این تراشه مجهز به چهار هسته A55 با سرعت 1.8 گیگاهرتز است. در مجموع تراشه اسنپدراگون 888 نسبت به تراشه اسنپدراگون 865 حدود 25 درصد عملکرد و مصرف انرژی بهتری دارد. در ادامه به بررسی برخی ویژگی های این تراشه خواهیم پرداخت:

ویژگی های بازی در استفاده از اسنپدراگون 888

پشتیبانی تراشه اسنپدراگون 888 از مودم Snapdragon X60 5G

تراشه اسنپدراگون 888 اولین تراشه ای است که از مودم اسنپدراگون X60 پشتیبانی می کند و برعکس تراشه اسنپدراگون 875 این مودم در داخل تراشه اسنپدراگون 888 به کار رفته است. این مودم 5 جی ویژگی های زیادی دارد که از جمله آن می توان به حداکثر دانلود 7.5 گیگابایت در ثانیه، فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز و پشتیبانی از امواج میلی متری اشاره کرد. یکی از مهمترین خصوصیاتی که می توان برای آن ذکر کرد سیستم اتصال پر سرعت یا FastConnect 6900 است که امکان پشتیبانی از وای فای 6 و 6E را برای گوشی موبایل امکان پذیر می کند. به لطف این تراشه بلوتوث 5.2 با تاخیر بسیار کم در اختیار کاربر قرار می گیرد.

ویژگی های دوربین گوشی با وجود چیپ اسنپدراگون 888

در حالی که اغلب تراشه های سری 800 کوالکام از پردازنده سیگنال تصویری دو گانه بهره می برند، تراشه اسنپدراگون 888 از ISP یا پردازنده سیگنال تصویر سه گانه پشتیبانی می کند. این ویژگی به گوشی موبایل این امکان را می دهد که به طور هم زمان سه ویدئو 4K HDR را ضبط کند و یا سه عکس 28 مگاپیکسلی به ثبت برساند. همچنین با توجه به پنل های دوربین چندگانه در نسل جدید گوشی های هوشمند، بر فرض اینکه گوشی از سه دوربین تله، واید و اولترا واید بهره ببرد تبادل بین آنها بسیار روان تر از قبل صورت می پذیرد. از خصوصیات دیگر تراشه اسنپدراگون 888 برای دوربین می توان به پشتیبانی از فرمت های HDR10+ و دالبی ویژن اشاره کرد.

ویژگی های دوربین در استفاده از اسنپدراگون 888

عملکرد قدرتمند پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 888

عملکرد بهبود یافته 35 درصدی پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 888 قطعا یکی از بارزترین ویژگی های این تراشه است. Aderno 660 پردازنده گرافیکی به کار رفته در این تراشه است که با سرعت 144 فریم بر ثانیه و 20 درصد مصرف انرژی کمتر، برای اجرای بازی در گوشی موبایل یک گزینه عالی به شمار می رود. با وجود پشتیبانی از قابلیت VRS در این پردازنده گرافیکی گیمرها می توانند در هنگام بازی کنترل بیشتری بر روی نحوه رندر فریم ها داشته باشند. تجربه تاخیر لمس با قابلیت Game Quick Touch تا 20 درصد کاهش پیدا کرده و تجربه گیمینگ بهتری را فراهم می آورد.

ویژگی های جی پی یو در استفاده از اسنپدراگون 888

در نهایت باید گفت نسل ششم از موتور عصبی و قطعات موبایل ساخت شرکت کوالکام قادر است 26 میلیون عملیات را در ثانیه پردازش کند و نسبت به موتور عصبی به کار رفته در اسنپدراگون 865 در هر ثانیه می تواند 15 تریلیون عملیات را پشتیبانی کند. در زمینه مصرف انرژی هم که عملکرد آن بر اساس وات تا 3 برابر بهبود پیدا کرده است. انتظار می رود گوشی هوشمند که تراشه اسنپدراگون 888 در آن به کار رفته است سرعت پردازشی با کمترین میزان کندی داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *