راهنمای تعمیرات سامسونگ

آموزش تعویض مادربرد سامسونگ گلکسی s7 Active

تعویض مادربرد سامسونگ گلکسی s7 Active

تعویض برد گوشی زمانی اتفاق می افتد که لاجیک برد سوخته و از کار افتاده باشد. بنابراین وقتی با گوشی سامسونگ S7 Active که برد آن از کار افتاده است مواجه می شوید، کار تعویض ساده تر می شود چرا که دیگر حین تعمیر نگران خرابی و آسیب به برد نخواهید بود. بنابراین با انجام مراحل زیر براحتی برد گوشی سامسونگ S7 Active خود را تعویض کنید.

این دستورالعمل راهنما نحوه برداشتن و تعویض مادربرد سامسونگ گلکسی S7 Active را نشان می دهد. چنانچه حین تعویض و در انجام هر یک از مراحل زیر بامشکل روبرو شدید می توانید با کارشناسان تعمیر ما در کوک موبایل تماس بگیرید تا مشاوره و راهنمایی های لازم به شما داده شود.

برای ایمنی بیشتر، قبل از جدا کردن باتری، ابتدا شارژ آن را به زیر 25 درصد تخلیه کنید. این ریسک آسیب و خطر اشتعال حین عملیات تعویض را به حداقل می رساند. اگر باتری حین تعویض به طور تصادفی با اشیاء نوک تیز مثل مپنس و یا هر وسیله دیگری برخورد کند، ممکن است پوسته آن سوراخ شده مواد آن به بیرون نشر کند و باعث آتش سوزی و یا انفجار شود. با کاهش شارژ باتری به زیر 25 درصد خطر اشتعال و انفجار را کاهش دهید.

اگر در حین کار با مشکلی روبرو شدید یا سوالی ذهن شما را درگیر کرد، با کارشناسان تعمیر ما در کوک موبایل با شماره 67319-021 تماس گرفته تا راهنمایی و مشاوره های لازم را به صورت رایگان به شما ارائه نمایند. همچنین می توانید سفارش تعمیرات موبایل خود را به ما بسپارید.

مدت زمان انجام کار: 1 ساعت

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. سشوار مو
  2. سشوار صنعتی
  3. اسپاتول فلزی
  4. پنس
  5. پیچ گوشتی چهارسو #00

قطعات و مواد مصرفی مورد نیاز:

مادربرد سامسونگ گلکسی S7 Active

مرحله 1- قاب گوشی را حرارت دهید.

  • قبل از اینکه شروع کنید، شارژ باتری گوشی سامسونگ خود را به زیر 25% خالی کنید. باتری لیتیوم یون فول شارژ اگر به اشتباه و به صورت اتفاقی با اشیاء نوک تیز مثل پیچ گوشتی ها و یا پنس برخورد کند می تواند منجر به انفجار و یا خطرات بالقوه شود.
  • قبل از باز کردن گوشی، ابتدا آن را خاموش کنید.
  • سشوار صنعتی را برداشته مستقیماً و به آرامی دور تا دور صفحه نمایش را حرارت دهید تا چسب های زیر صفحه نمایش شل شوند.
  • استفاده از سشوار صنعتی، سشوار مو و یا صفحه داغ باعث می شود که قاب فلزی دستگاه خیلی داغ شود و ممکن است هنگام لمس به پوست دست آسیب بزنید، هنگام حرارت دادن مراقب باشید.
  • دقت کنید که گوشی را بیش از حد حرارت ندهید ، صفحه نمایش اولد و باتری و سایر قطعات داخل دستگاه به حرارت بیش از حد حساس هستند و می توانند خراب شوند. برای شل کردن چسب های زیر قاب پشت، تنها کافی است که به اندازه یک دقیقه حرارت داده شود.

مرحله 2- لبه قاب را شل کنید

  • به آرامی نوک اسپاتول فلزی سر صاف را از لبه زیرین و سمت راست قاب گوشی به داخل شکاف بین پنل جلو و قاب پشت آن فرو ببرید و خیلی آرام با نوک اسپاتول کار کنید تا لبه قاب گلکسی S7 Active کمی آزاد و باز شود.
  • اگر می خواهید قاب گوشی راحت تر شل شود از دو اسپاتول استفاده کنید. وقتی اولی را زیر قاب فرو کردید همانجا نگه دارید و سپس سعی کنید با اسپاتول دیگر بقیه قاب را شل کنید.
  • برداشتن قاب پشت گوشی S7 Active خاصیت ضد آب بودن آن را به خطر می اندازد قبل از اینکه بخواهید قاب پشت را باز کنید، چسب تعویض به اندازه کافی در دست داشته باشید و اگر از چسب تعویض جدید استفاده نمی کنید اطمینان حاصل کنید که گوشی دیگر در معرض آب و رطوبت قرار نخواهد گرفت.

مرحله 3- قاب گوشی را به طور کامل شل کنید.

  • به آرامی نوک یک اسپاتول دیگر را از کنار شکافی که در لبه زیرین و سمت راست قاب گوشی ایجاد شده به داخلی آن فرو برده و به تدریج اسپاتول دوم را به سمت لبه فوقانی قاب گوشی هدایت کنید. بدین ترتیب سمت راست قاب گلکسی S7 Active کاملا شل می‌شود.
  • به آرامی و مشابه با قبل، نوک اسپاتول را به سمت لبه فوقانی و سپس لبه سمت چپ قاب گلکسی S7 Active هدایت کرده و این دو بخش از قاب گوشی را هم کاملاً شل کنید.
  • اگر حین کشیدن اسپاتول و باز کردن قاب گوشی موبایل سامسونگ احساس کردید که اسپاتول به سختی پیش می رود می توانید دوباره کمی حرارت دهید و چسب ها را شل کنید تا اسپاتول راحت تر پیش رود.

مرحله 4- قاب گوشی را جدا کنید.

  • به آرامی لبه فوقانی پنل جلوی گلکسی S7 Active را گرفته و آن را به صورت کتابی باز کنید. مراقب باشید به لبه زیرین قاب هیچ نیروی کششی وارد نشود.
  • پنل جلوی گوشی را 180 درجه بچرخانید تا دو پنل پشت و جلوی روی میز قرار گیرند.

لطفاً بعد از پایان عملیات دست های خود را با آب گرم و صابون به طور کامل شستشو دهید.

مرحله 5- پیچ فیلپسی را باز کنید.

با استفاده پیچ گوشتی چهارسو تک پیچ فیلپسی را باز کنید. چای این پیچ در تصویر با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.

مرحله 6- کاور پلاستیکی زیر پیچ را بردارید.

با استفاده از پنس و به آرامی کاور پلاستیکی که در زیر پیچ باز شده در مرحله قبل قرار دارد را از روی قاب گوشی بردارید.

مرحله 7- کاور پلاستیکی روی شیلد را بردارید.

دوباره با کمک پنس و به آرامی کاور پلاستیکی که روی لبه زیرین شیلد فلزی پنل پشت گوشی نصب است را از روی این بخش جدا کنید.

مرحله 8- آنتن NFC و مجموعه کویل شارژ را بردارید.

با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، هر یازده پیچ فیلیپسی که در تصویر با دایره های قرمز رنگ مشخص شده اند را باز کنید.

مرحله 9- دو کانکتور روی برد را آزاد کنید.

با استفاده از پس نوک کج، کانکتورهایی که در تصویر با کادر قرمز رنگ مشخص شده است را از روی برد آزاد کنید.

مرحله 10- دکمه هوم را جدا کنید.

با استفاده از پنس نوک کج، دکمه هوم را بردارید و اتصال آن را از روی برد جدا کنید.

مرحله 11- فریم میانی را جدا کنید.

  • باتری گلکسی S7 Active روی فریم میانی گوشی سوار شده و به همراه آن جدا می‌شود. فریم میانی یک درپوش پلاستیکی است که روی قطعات سخت افزاری اصلی دستگاه نظیر مادربرد، فلت شارژ و غیره قرار می‌گیرد و به نوعی از این قطعات محافظت می‌کند.
  • نوک قاب باز کن یا اسپاتول را به آرامی مثل عکس اول از لبه سمت راست قاب گوشی به زیر فریم میانی آن (شکاف مابین فریم میانی و پنل پشت) فرو ببرید وخیلی آرام سعی کنید لبه سمت راست فریم میانی را از روی پنل پشت گوشی بلند نمایید.
  • بلند کردن فریم میانی به صورت کتابی را تا جایی ادامه دهید که این بخش از بدنه گلکسی S7 Active کاملا به همراه باتری از پنل پشت گوشی جدا شود.
  • پنل پشت گوشی را در مکان امنی قرار داده و پروسه تعویض باتری گلکسی S7 Active را روی فریم میانی دستگاه دنبال نمایید.

مرحله 12 – باتری را از قسمت پایین اهرم کنید و آن را بردارید.

با استفاده از نوک تخت اسپاتول، باتری گوشی موبایل را از قسمت پایین به سمت بالا اهرم کنید تا باتری از روی قاب میانی بلند شود، لبه باتری را با دست گرفته و بردارید.

چسب استفاده شده زیر باتری در این دستگاه، از نوع صنعتی است و جدا شدن آن بسیار سخت است.

مرحله 13- کانکتور دوربین جلو را از باتری جدا کنید.

با استفاده از پنس، کانکتور دوربین جلو را از باتری جدا کنید. جای این کانکتور در تصویر مربوطه با کادر قرمز رنگ مشخص شده است.

مرحله 14- پیچ سنسور مجاورتی را باز کنید.

با استفاده از پیچ گوشتی مخصوص پیچ فیلیپسی، پیچ سنسور مجاورتی را باز کنید.جای این پیچ در تصویر با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.

مرحله 15- سنسور مجاورتی را بردارید.

با استفاده از پنس، لبه سنسور مجاورتی را گرفته و از لبه فوقانی قاب گوشی بردارید.

مرحله 16- کانکتور میکروفن جلو را جدا کنید.

با استفاده از پنس، میکروفن و دو کابلی که در تصویر مربوطه با کادر قرمز رنگ مشخص شده اند را از جای خود بردارید.

مرحله 17- مادربرد را جدا کنید.

  • نوک اسپاتول فلزی سرصاف را از لبه فوقانی قاب گوشی به زیر برد فرو ببرید و خیلی آرام لبه فوقانی برد را با دست گرفته از روی قاب پشت گوشی بلند کنید.
  • لبه فوقانی مادربرد را با انگشت بگیرید و آن را به صورت کتابی بلند کنید. دقت داشته باشید که نباید هیچ نیروی کششی به لبه زیرین مادربرد وارد شود، چرا که این بخش از برد با یک کانکتور به قاب پشت گوشی متصل است.
  • مادربرد را بردارید و با یک برد جدید تعویض کنید.

برای نصب قطعات گوشی موبایل سامسونگ خود تمام مراحل بالا را از آخر به اول انجام دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *