ترفند iOS

جایگزین های سیری برای آیفون و آیپد

جایگزین های سیری برای آیفون و آیپد

سیری (Siri) دستیار مجازی اپل با استفاده از رابط کاربری و به زبان محاوره ای طوری عمل می کند که بتواند به سوالات کاربر پاسخ دهد و نیاز او را تامین نماید. تمامی این کارها از طریق ارسال درخواست ها و به کمک مجموعه ای از خدمات وب انجام می شود. در این فناوری، رابط کاربری با لهجه و زبان محاوره ای کاربر تطبیق پیدا می کند و عملکرد منحصربفردی را رقم می زند.

در حالت ایده آل، بهترین دستیار صوتی برای دستگاه های اپل، سیری است چرا که از یکپارچگی گسترده برخوردار می باشد این برنامه در سیستم عامل های iOS شرکت اپل یعنی iPadOS، watchOS ، macOS و tvOS تعبیه شده است. تنظیم سیری در این دستگاه ها کار پیچیده ای نیست. با این حال و به طور خاص، سیری در دستگاه های آیفون و یا آیپد، تنها گزینه موجود محسوب نمی شود و کاربران معمولاً جایگزین های دیگر را امتحان می کنند. شاید شما هم برای خود دلایلی دارید که ممکن است بخواهید از گزینه دیگری در آیفون و یا آیپد خود استفاده کنید.در این مقاله به سه جایگزین Siri اشاره کرده ایم و اینکه چرا باید (یا نباید) از آنها استفاده کنید. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید.

محدودیت های دستیارهای صوتی Third party

قبل از مطالعه در مورد جایگزین های Siri، ضروری است که به برخی از محدودیت های اصلی این سرویس ها توجه کنیم. شاید دلیل اصلی آن این باشد که ابزارهای شخص ثالث نمی توانند به عملکردهای سیستم مانند باز کردن برنامه ها یا اعمال تغییرات در تنظیمات دسترسی پیدا کنند.برنامه های شخص ثالث همچنین فاقد ابزارهای کنترل صدای هندزفری هستند. «Hey,Siri»، بدون توجه به آنچه در دستگاه خود انجام می دهید، به طور خودکار دستیار صوتی اپل را باز می کند. دستوراتی مانند «Okay Google» و «Alexa» تنها زمانی کار می کنند که شما به ترتیب مستقیماً از برنامه Google Assistant و Amazon Alexa استفاده کنید.

چرا از دستیار صوتی Third party استفاده کنیم؟

با وجود این دو محدودیت قابل توجه، دستیارهای صوتی شخص ثالث همچنان برای برخی از کاربران یک راه حل محبوب است. همانطور که فناوری در حال پیشرفت است و در خانه ها از وسایل هوشمند بیشتری مثل تلویزیون های مجهز به سیستم عامل اندروید استفاده می شود، و کنترل آنها از طریق دستیار گوگل و نه HomeKit اپل امکان پذیر می باشد، بهتر است از برنامه های گوگل در دستگاه اپل خود استفاده کنید.دلیل عمده دیگر برای استفاده از دستیار شخص ثالث نسبت به دستیار صوتی سیری اپل چیست؟ شاید بهترین جواب این باشد که سیری تنها روی دستگاه های اپل کار می کند اما دستیارهای شخص ثالث علاوه بر دستگاه های اپل در سایر سیستم عامل ها نیز کار می کند.

جایگزین های سیری

دو از سه جایگزین محبوب سیری برای آیفون اتفاقاً از دو شرکت بزرگ فناوری در جهان یعنی Amazon Alexa و Google Assistant هستند. همچنین می توان به برنامه اختصاصی Lyra اشاره کرد.

آمازون الکسا (Amazon Alexa)

اگر الکسا نبود، دستیارهای صوتی در جایگاهی نبودند که امروز هستند. این دستیار برای اولین بار در سال 2014 با یک بلندگوی هوشمند معرفی شده است، از ویژگی های آن می توان به تعامل صوتی، تنظیم هشدارها، پخش موسیقی ، گزارش اطلاعات در زمان واقعی و موارد دیگر اشاره کرد.برنامه آمازون الکسا برای آیفون به شما امکان می دهد دستگاه های دارای قابلیت الکسا را تنظیم کنید، وضعیت لامپ ها، چراغ ها و سایر تجهیزات هوشمند خانه خود را با آن کنترل و یا چک کنید.

این برنامه رایگان همچنین با سرویس های مختلف موسیقی از جمله Amazon Music ، Pandora ، Spotify ، TuneIn و iHeartRadio تلفیق شده است. شما می توانید محتوای موسیقی را در بین هرکدام از بلندگوهای پشتیبانی شده خود جداگانه پخش کنید یا آنها را برای یک تجربه چند اتاقه گروه بندی کنید.

دستورات صوتی الکسا در اپل

دستورات صوتی الکسا در اپل

نمونه هایی از دستورات صوتی الکسا عبارتند از:

  • رتبه بندی آهنگ ها (به عنوان مثال، «الکسا، من این آهنگ را دوست دارم»)
  • تنظیم چند تایمر (به عنوان مثال «الکسا ، تایمر دوم را به مدت 5 دقیقه تنظیم کنید.»)
  • بررسی عناوین خبری (به عنوان مثال، «الکسا، چه خبر؟»)
  • شنیدن اخبار روز (به عنوان مثال، «الکسا، آخرین خبر از ویروس کرونا چیست؟)
  • گوش دادن به کتابهای صوتی (به عنوان مثال، «الکسا، فصل بعدی» یا «الکسا، فصل قبلی فلان کتاب»)

برای شروع کار با آمازون الکسا، باید حساب کاربری آمازون داشته باشید.گزینه بعدی و مهم دیگر سیری دستیار گوگل است.

دستیار گوگل (Google Assistant)

اندکی بعد از معرفی الکسا آمازون و سیری اپل، دستیار گوگل در سال 2016 راه اندازی شد و در وهله اول در دسترس دستگاه های تلفن همراه و وسایل خانه هوشمند قرار گرفت. مثل مدل پیشین خود Google Now، دستیار گوگل مانند سایر دستیارهای صوتی عمل می کند. با این حال، این سرویس اغلب به دلیل شناسایی دستورات پیچیده و پاسخگویی به سوالات مرتبط ونزدیک مورد استقبال قرار گرفت. به لطف این فناوری، می توانید با این ابزار در مکالمات دو طرفه شرکت کنید.جای تعجب نیست که «دستیار گوگل» به شدت با سایر برنامه های گوگل که در آیفون برای خود جایگاهی دارند، ادغام می شود. این موارد شامل یوتیوب، YouTube Music، جیمیل، گوگل مپ، Photos و موارد دیگر هستند.

دستورات صوتی دستیار گوگل

دستورات صوتی دستیار گوگل

نمونه هایی از دستورات صوتی دستیار گوگل عبارتند از:

  • برقراری تماس تلفنی سریع (به عنوان مثال «با پدر تماس بگیرید»).
  • ارسال پیام های متنی (به عنوان مثال «من در جلسه هستم»).
  • ایمیل به رئیس یا همکار خود (به عنوان مثال، «گزارش های ماهانه ایمیل شود»).
  • تنظیم یادآوری ها (به عنوان مثال «به من یادآوری کن که برای علی یک هدیه فارغ التحصیلی بخرم»).
  • تنظیم رویدادهای تقویم (مثلاً “فردا از 5 تا 6:30 یک رویداد تقویمی برای شام با محمد تنظیم کنید.)
  • پخش موسیقی (به عنوان مثال «پخش موسیقی راک در یو تیوب»).
  • به مکان ها بروید (به عنوان مثال، «به من مسیر خانه را نشان بده»).
  • اطلاعات آب و هوا (به عنوان مثال ، “آیا امروز به کت نیاز دارم؟”)

لیرا (Lyra)

آیا از اینکه خیلی وقت است از سیری اپل، الکسا آمازون و دستیار گوگل استفاده می کنید، خسته شده اید؟ Lyra، یک دستیار شخصی دیجیتال است که ویژگی های فناوری های قبلی را به خوبی رعایت کرده است. به همین ترتیب، با استفاده از این دستیار صوتی براحتی می توانید رستوران های محلی را پیدا کنید، کلمات را ترجمه کنید، جوک بگوید، مخاطبین خود را جستجو کند، و پیش بینی وضعیت هوا را پیدا کنید و خیلی موارد دیگر را پیدا کنید. دستیار صوتی لیرا در ابتدا برای گوشی های اندرویدی در سال 2013 راه اندازی شد، و در طول سال ها به طور مداوم رشد کرده است. اکنون به دلیل قابلیت بین پلتفرمی و توانایی حفظ مکالمه در چندین دستگاه شناخته شده و به سادگی استفاده می شود.

برنامه دستیار شخصی Lyra را دانلود کرده و روی دستگاه همراه خود نصب کنید.

برنامه دستیار شخصی Lyra را دانلود کرده و روی دستگاه همراه خود نصب کنید.

برنامه رایگان دستیار شخصی Lyra را از اپ استور دانلود و روی دستگاه همراه خود نصب کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *