راهنمای تعمیرات هواوی

آموزش تعویض باتری هواوی P10

آموزش تعویض باتری هواوی P10

آموزش تعویض باتری هواوی P10 به صورت تصویری در این مقاله بررسی می شود.

هواوی P10 مجهز به یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعت، غیر قابل تعویض است. باتری این گوشی با شارژرهای حداکثر 22.5 وات شارژ می شود. با استفاده از این شارژر در مدت زمان 30 دقیقه شارژ باتری به 55 درصد می رسد.

البته شارژری که در جعبه بسته بندی این دستگاه قرار داده شده است 10 وات است و اگر مایلید از شارژ سریع استفاده کنید باید یک آداپتر 5 ولت/4.5 آمپر به طور جداگانه خریداری کنید.

نتایج تست باتری این دستگاه حاکی از این است که در حالت آماده به کار حدود 75 ساعت ماندگاری دارد. یعنی اگر با این دستگاه روزی یک ساعت، مکالمه، یک ساعت وبگردی و یک ساعت به تماشای ویدئو بنشینید این دستگاه برای 3 روز روشن می ماند.

عملکرد باتری این گوشی به ویژه در حالت وب گردی بهبود قابل توجهی داشته و با حدود 11 ساعت و 47 دقیقه رکورد خوبی را ثبت کرده است. در حالت پخش ویدئو نیز راندمان مصرف انرژی خوبی دارد و با 11 ساعت و 47 دقیقه عملکرد نسبتاً خوبی را به نمایش گذاشته است. در حالت مکالمه نیز نزدیک به یک روز و 18:36 ساعت شارژ نگه می دارد.

هواوی در رابط کاربری خود به خوبی از برنامه مدیریت باتری استفاده کرده است و با اضافه کردن حالت فوق صرفه جویی (Ultra Power Saving mode)، عملکرد باتری این دستگاه را بسیار بهبود بخشیده و راندمان مصرف انرژی آن را بالا برده است. این ویژگی که ROG power-saving نامیده می شود رزولوشن صفحه نمایش را به پایین ترین حد یعنی 720 پیکسل می آورد تا هنگام بازی کردن با گوشی انرژی زیادی از باتری گرفته نشود. برای استفاده بیشتر از باتری نو، لطفا در ابتدا از تمام انرژی آن استفاده کنید تا اینکه تلفن شما پس از استفاده عادی خود به خود خاموش شود، سپس آن را به مدت 10 ساعت شارژ کنید ، این کار را 3-5 بار تکرار کنید، به این ترتیب باتری می تواند به شرایط بهینه استفاده برسد. همچنین برای شارژ این باتری از شارژر اصلی یا از شارژر با وات بالا استفاده کنید.

از این دستورالعمل برای تعویض باتری گوشی هوشمند هواوی P10 خود استفاده کنید.

مدت زمان انجام کار: 40 دقیقه

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. پیچ گوشتی t1
  2. اسپاتول
  3. پنس
  4. اجکتور سیم کارت
  5. کاردک یا قطعه مثلث شکل کوچک (6 کاردک)
  6. آی اُپنر
  7. پیچ گوشتی چهارسو
  8. ابزار قاب کش آی فیکس ایت

قطعات و مواد مصرفی مورد نیاز:

باتری هواوی P10 و Honor 9 جهت تعویض

مرحله 1- قاب پشت: آموزش تعویض باتری هواوی P10

  • قبل از شروع عملیات، گوشی موبایل را خاموش کنید.
  • دو پیچ P2 در لبه پایین گوشی را باز کنید.
  • با استفاده از اجکتور سیم کارت، خشاب سیم کارت را بیرون بیاورید.

مرحله 2- صفحه نمایش را از قاب جدا کنید.

  • ابزار قاب باز کن را بین صفحه نمایش و قاب گوشی انداخته، از قسمت پایین گوشی شروع کنید.
  • با دقت ال سی دی گوشی موبایل هوآوی P10 را اهرم کنید و آن را از بدنه گوشی جدا کنید.
  • کار کردن با ابزار قاب باز کن به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد. حین کار کردن با این وسیله مراقب باشید که نوک ابزار خیلی به داخل گوشی فرو برده نشود چرا که ممکن است به قطعات داخلی دستگاه آسیب وارد شود.
  • بعد از اینکه لبه پایینی گوشی را اهرم کردید این قسمت باز شد، دو طرف چپ و راست گوشی را نیز به همین طریق باز کنید، و با استفاده از همین وسیله، گیره های دو طرف را آزاد کنید.

مرحله 3- قاب پشت را از روی گوشی جدا کنید.

  • در این مرحله گوشی را به طور کامل از هم جدا نکنید. کابل دکمه استندبای و تغییر حجم صدا هنوز به قاب پشت گوشی متصل است. با برداشتن یکباره صفحه نمایش، به این کابل ها آسیب وارد نکنید.
  • گوشی را با دست گرفته و به سمت عقب به صورت کتابی بلند کنید.
  • با استفاده از نوک اسپاتول، کانکتور کابل منعطف دکمه پاور، و دکمه تغییر حجم صدا را جدا کنید.

مرحله 4- باتری

با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، دو پیچ #00 را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.

مرحله 5 – براکت های کابل را بردارید.

با استفاده از پنس هر دو براکت کابل را بردارید.

مرحله 6- کابل باتری، کابل رابط و کابل منعطف صفحه نمایش را جدا کنید

اسپاتول را زیر کانکتورهای کابل باتری، کابل رابط و کابل منعطف صفحه نمایش قرار داده آنها را از سوکت شان خارج کنید.

مرحله 7-حرارت دهید و چسب زیر باتری را شل کنید

  • باتری با استفاده از نوار چسب در جای خود قرار گرفته و محکم شده است. یکی از نوارچسب ها دارای زبانه است و دیگری فاقد زبانه می باشد.
  • نوار چسبی که دارای زبانه است و زیر باتری گوشی هوآوی P10 قرار گرفته است را از قسمت زبانه با انگشت گرفته و به طور ثابت در زاویه مستقیم با نوارچسب بکشید.
  • حین کشیدن نوار چسب این احتمال وجود دارد که زبانه نوارچسب پاره شود. در این مواقع قسمتی از زبانه که پاره شده است را دو بار، دور نوک پنس بپیچانید و سپس بکشید.
  • برای شل کردن چسب های باقیمانده از آی اُپنر استفاده کنید.

مرحله 8 – باتری را بردارید.

  • مراقب باشید حین برداشتن باتری، باتری خم نشود و یا با اشیاء نوک تیز برخورد نکند.
  • کاردک و یا اسپاتول را زیر باتری فرو کرده و کمی بپیچانید تا باتری اهرم شده، بالا بیاید.
  • لبه باتری را با دست گرفته، بردارید.
  • هنگام نصب مجدد گوشی و بستن قطعات ابتدا چسب قدیمی را از روی گوشی بردارید و سپس چسب دو طرفه و یا از پیش برش داده شده مخصوص و جدید را اضافه کنید.
  • هرگز باتری که تغییر شکل پیدا کرده و یا در حین برداشتن آسیب دیده است را مجدداً استفاده نکنید.

با استفاده از چسب های از پیش برش داده شده و یا نوار چسب دو طرفه، باتری جدید را در جای خود محکم کنید. برای اطمینان از قرارگیری درست باتری در محل خود، چسب جدید را جای چسب های قدیمی بیندازید (حواستان باشد که چسب ها را به باتری نچسبانید). اکنون باتری جدید را با انگشت کمی فشار داده تا به خوبی بچسبد.

برای نصب مجدد دستگاه، دستورالعمل را بالا را به صورت برعکس و به ترتیب از آخر به اول انجام دهید. پس از اینکه جای چسب های قدیمی را با الکل ایزوپروپیل و پارچه تمیز، کاملاً تمیزکاری کردید، چسب های جدید را بکار ببرید.

برای اینکه باتری موبایل هوآوی جدید به عملکرد مطلوب و بهینه برسد، باید آن را کالیبره کنید. به طوریکه باتری را تا 100 درصد شارژ کنید و کابل شارژ را همچنان به مدت 2 ساعت متصل نگه دارید. سپس ازگوشی و باتری استفاده کنید تا دستگاه به علت خالی شدن شارژ، خاموش شود. در آخر، باتری را بدون وفقه فول شارژ کنید.مطابق با استاندارد R2 مربوط به دفع زباله های الکترونیکی عمل کنید و دور ریزهای تعمیر را به زباله دان الکترونیکی روانه کنید.

متن این مقاله آموزشی از صفحه رسمی ifixit برای تعمیر گوشی هواوی P10 گرفته شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *