راهنمای تعمیرات سامسونگ

تعویض باتری گوشی سامسونگ S6 Active

تعویض باتری گوشی سامسونگ S6 Active

تعویض باتری گوشی سامسونگ S6 Active در این مقاله به صورت کامل بررسی می شود.

سامسونگ گلکسی S6 Active مجهز به یک باتری لیتیوم یون با ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت، غیر قابل تعویض است. این باتری 40 درصد بزرگتر از باتری 2550 میلی آمپر ساعت در گلکسی S6 است، به طوریکه اینک انتظار داریم این دستگاه در آزمون مربوط به عمر باتری رکوردهای بیشتر ثبت کند.

با میزان استقامت 109 ساعت، این گلکسی فراتر از حد انتظار ما بوده است. این غول کره ای در آزمون مربوطه با قهرمانان پرچمدار نوکیا لومیا 1520 قابل رقابت است. اگر از گلکسی S6 Active هر روز به مدت یک ساعت برای مکالمه تلفنی، وب گردی و برای پخش ویدئو استفاده کنید، این گوشی می تواند به آسانی تا 4 روز دوام بیاورد و قابل استفاده باشد.

این دستگاه از استاندارد شارژ بی سیم Qi/PMA و شارژ سریع 15 وات پشتیبانی می کند.در گلکسی S6 Active برنامه مدیریت هوشمند نصب شده است که دارای دو حالت ذخیره سازی انرژی Power Saving و Ultra power Saving است که هر دو در صورتی که فعال شوند، انرژی زیادی را ذخیره کرده و شارژ باتری گوشی را برای مدت زمان بیشتری نگه می دارند. در حالت دومی عملکرد گوشی کاملاً غیر فعال شده و گوشی به یک گوشی ساده معمولی که فقط امکان برقراری تماس دارد تبدیل می شود و قابلیت هایی مثل پخش ویدئو، اتصال به اینترنت، پخش موسیقی غیر فعال شده و میزان روشنایی نور صفحه به حداقل تنظیم می شود.

چنانچه گوشی خود به خود خاموش می شود، زیاد هنگ می کند، سریع تر از قبل باتری خالی می کند و یا تنظیمات تاریخ و ساعت آن به هم می ریزید، به سلامت باتری شک کنید. باتری های گوشی های هوشمند از عمر معینی برخوردارند و عمر مفید یک باتری موبایل بین یک تا دو سال متفاوت است، اما تعداد سیکل های شارژ آن می تواند بسیار زیاد و در حدود 500 بار باشد. شارژ کردن باتری صدمه ای به آن نمی رساند اما همواره سعی کنید که شارژ آن زیر 5 درصد نرسد، چرا که امکان آسیب به باتری افزایش می یابد.

این دستورالعمل راهنما نحوه برداشتن و تعویض باتری سامسونگ گلکسی S6 Active را نشان می دهد.همچنین در این دستورالعمل نحوه برداشتن قاب پشت دستگاه شرح داده می شود که برای اتصال و نصب مجدد قاب پشت به چسب تعویض نیاز دارید.

برای ایمنی بیشتر، قبل از جدا کردن باتری، ابتدا شارژ آن را به زیر 25 درصد تخلیه کنید. این ریسک آسیب و خطر اشتعال حین عملیات تعویض را به حداقل می رساند. اگر باتری حین تعویض به طور تصادفی با اشیاء نوک تیز مثل مپنس و یا هر وسیله دیگری برخورد کند، ممکن است پوسته آن سوراخ شده مواد آن به بیرون نشر کند و باعث آتش سوزی و یا انفجار شود. با کاهش شارژ باتری به زیر 25 درصد خطر اشتعال و انفجار را کاهش دهید.

مدت زمان انجام کار: 40 دقیقه

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. پیچ گوشتی چهارسو #000
  2. آی اُپنر
  3. کاپ مکش
  4. کاردک پلاستیکی یا قطعه مثلث شکل (6 کاردک)

قطعات و مواد مصرفی مورد نیاز:

  1. باتری جهت تعویض سامسونگ گلکسی S6 Active
  2. چسب قاب پشت سامسونگ گلکسی S6 Active
  3. نوارهای چسب باتری سامسونگ گلکسی S6 Active

مرحله 1- خشاب سیم کارت را آزاد کنید: تعویض باتری گوشی سامسونگ S6 Active

نوک ناخن و یا ابزار قاب باز کن پلاستیکی را در نقطه اتکا خشاب سیم کارت قرار دهید و به آرامی و با دقت به سمت بالا اهرم کنید تا از جای خود بیرون بزند.

مرحله 2- خشاب سیم کارت را بیرون بیاورید.

خشاب سیم کارت را به همراه سیم کارت از روی گوشی خارج کنید.

مرحله 3- لبه های پنل جلو گوشی را حرارت دهید.

  • قبل از اینکه شروع کنید، شارژ باتری سامسونگ خود را به زیر 25% خالی کنید. باتری لیتیوم یون فول شارژ اگر به اشتباه و به صورت اتفاقی با اشیاء نوک تیز مثل پیچ گوشتی ها و یا پنس برخورد کند می تواند منجر به انفجار و یا خطرات بالقوه شود.
  • با استفاده از آی اُپنر، سشوار مو و یا سشوار صنعتی لبه های گوشی (طرفین، بالا و پایین پنل جلو) را حرارت دهید. مطابق با تصاویر آی اَپنر را به مدت 60 ثانیه روی پنل جلو قرار دهید تا چسب اطراف لبه های گلس شل شوند.
  • در صورتی که برای شل کردن چسب ها از آی اُپنر استفاده می کنید، آی اُپنر را به مدت 30 ثانیه در مایکرویو قرار دهید تا گرم شود و برای حرارت دهی آماده شود.
  • برای اینکه گوشی به اندازه کافی گرم شود و چسب های زیر صفحه نمایش شل شوند ممکن است لازم شود که آی¬اُپنر را چندین بار روی لبه های گوشی قرار دهید و این کار را تکرار کنید.
  • برداشتن قاب پشت گوشی سامسونگ S6 Active خاصیت آب بندی آن را به خطر می اندازد. قبل از اینکه بخواهید قاب پشت را باز کنید، چسب تعویض به اندازه کافی در دست داشته باشید و اگر از چسب تعویض جدید استفاده نمی کنید اطمینان حاصل کنید که گوشی دیگر در معرض آب و رطوبت قرار نخواهد گرفت.

مرحله 4- کاپ مکش را به پنل جلو وصل کنید.

  • با انگشت خود لبه های قاب پشت را لمس کنید، وقتی که قاب پشت گوشی به اندازه ای گرم شد که به راحتی نتوان آن را لمس کرد کاپ مکنده را به نیمه پایینی پنل جلو وصل کنید.
  • در صورتی که پنل جلو شکسته و یا دچار ترک خوردگی شده باشد، ممکن است کاپ مکنده به آن نچسبد. برای جدا کردن صفحه نمایش، به روش دیگر، می توانید از از نوار چسب قوی استفاده کنید و یا از سوپر چسب های قوی استفاده کنید و مقداری از آن را به قسمتی بزنید که قرار است کاپ مکنده را به آن متصل کنید و بگذارید کاپ مکنده و چسب در جای خود محکم شوند سپس ادامه دهید.

مرحله 5- در لبه پایینی پنل گوشی شکاف ایجاد کنید.

  • دستگیره کاپ مکش را محکم گرفته و با فشار ثابت و یکنواخت کاپ را به سمت خودتان بکشید تا نیمه پایین پنل شل شود.
  • در صورتی که دستگیره کاپ مکش را محکم و به یکباره بکشید ممکن است صفحه نمایش بشکند. اگر احساس می کنید که با کشیدن کاپ مکش، پنل شل نشده است، مرحله قبلی را تکرار کنید و حرارت دهی را دوباره انجام دهید.
  • وقتی که نوک کاردک را بین قاب پشت و قاب میانی قرار دادید و کاردک محکم در جای خود قرار گرفت، مجدداً آی_آپنر را گرم کرده و روی لبه گوشی بالای کاردک قرار دهید تا چسب ها به خوبی و به طور کامل شل شوند.

مرحله 6- پنل جلو را به طور کامل شل کنید.

  • در این مرحله که در لبه پایین شکاف ایجاد شد، نوک قاب باز کن پلاستیکی را در پایین، بین گلس و قاب گوشی فرو کنید.
  • قاب باز کن را در اطراف صفحه نمایش بکشید، سپس به آرامی و با دقت اهرم کنید تا پنل از روی قاب گوشی جدا شود.

مرحله 7- لبه پایین پنل جلو را از روی قاب جدا کنید.

  • با یک دست قاب گوشی را گرفته و با دست دیگر کاپ مکش که به لبه پایین پنل متصل می باشد را به سمت خود بکشید تا لبه پایین پنل از قاب گوشی جدا شود.
  • در این مرحله به آرامی تنها لبه پایین گوشی را جدا کنید. پنل جلو از طریق گیره به قسمت بالای مادربرد متصل است و در صورتیکه که با فشار پنل را جدا کنید ممکن است محل اتصال پاره شود.

مرحله 8- گیره کوچک نگهدارنده پنل به مادربرد را جدا کنید.

پنل جلو را به صورت کتابی به سمت بالا قرار دهید و با دست نگه دارید. همانطور که در تصویر نیز با کادر قرمز رنگ نشان داده شده است. صفحه نمایش در قسمت بالای گوشی به وسیله یک گیره کوچک به مادربرد متصل است. با استفاده از پنس گیره را گرفته، کمی آن را به یک طرف خم کنید و گیره را از جای خود بیرون بیاورید.

مرحله 9- اتصال صفحه نمایش به مادربرد را جدا کنید.

نوک قاب باز کن پلاستیکی را زیر اتصال صفحه نمایش به مادربرد قرار دهید، با دقت و به آرامی آن را به سمت بالا اهرم کنید تا از روی سوکتش آزاد شود.

مرحله 10- صفحه نمایش را به طور کامل بردارید.

صفحه نمایش (ال سی دی و دیجیتایزر) را با دست گرفته از روی قاب گوشی بردارید.پنل جلو گوشی را در مکان امنی قرار دهید و مراحل بعدی عملیات تعویض باتری را انجام دهید.

مرحله 11- پیچ های نگدارنده فلت NFC روی قاب گوشی را باز کنید.

با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو #000، 16 پیچ 4 میلی متری نگهدارنده فلت NFC را باز کنید. جای این پیچ ها با دایره های قرمز رنگ مشخص شده اند.

مرحله 12- گیره های قاب پشت گوشی را جدا کنید.

  • با انگشت دست مطابق با تصویر، به لبه های بالا، پایین و طرفین گوشی فشار دهید تا قاب پشت جدا شود.
  • قاب پشت بوسیله گیره های پلاستیکی به قاب میانی متصل شده است. با فشار دادن به لبه ها، صدای آزاد شدن گیره ها را خواهید شنید.

مرحله 13- قاب پشت گوشی را به طور کامل جدا کنید.

  • هنگامی که تمام گیره های نگهدارنده قاب پشت به قاب میانی گوشی جدا شدند، قاب پشت را به طور کامل جدا کنید و در جای امنی قرار دهید.
  • باتری گوشی S6 Active در طرف پشت قاب میانی تعبیه شده است.

مرحله 14- باتری را از روی قاب میانی شل کنید.

قاب میانی را در دست گرفته و مطابق با تصویر، نوک ابزار قاب باز کن پلاستیکی را زیر باتری قرار دهید و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا باتری در جای خود شل شود.

مرحله 15 –باتری را از روی قاب میانی بردارید.

  • اکنون لبه باتری را با دست گرفته از روی قاب میانی بردارید.
  • هرگز از باتری قدیمی دوباره استفاده نکنید و یک باتری نو خریداری کرده و جایگزین کنید. استفاده از باتری قدیمی احتمال افزایش خطر را بالا می برد.
  • قبل از نصب یک باتری تعویضی، از تمیزکاری و پاک بودن سطح از هر گونه مواد خارجی اطمینان حاصل کنید.

برای نصب قطعات گوشی سامسونگ S6 Active تمام مراحل بالا را از آخر به اول انجام دهید.

بعد از اتمام عملیات تعویض باتری برای بهینه کردن عملکرد آن، باتری جدید را کالیبره کنید. بدین روش که ابتدا باتری را تا 100 درصد شارژ کنید، سپس همانطور که در حال شارژ است به مدت حداقل 2 ساعت، رها کنید. بعد از آن گوشی خود را از شارژ بیرون آورده استفاده کنید تا زمانی که گوشی به خاطر تخلیه شارژ خاموش شود. سپس، باتری را یکبار دیگر و بدون وقفه فول شارژ کنید.

باتری قدیمی و معیوب را مطابق با استانداردهای دفع ضایعات الکترونیکی (R2) دور بریزید.

متن این مقاله آموزشی از صفحه رسمی ifixit برای تعمیر گوشی سامسونگ S6 Active گرفته شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *