ترفند اندروید

ایجاد موقعیت مکانی جعلی (اندروید)

ایجاد موقعیت مکانی جعلی (اندروید)

برخی مواقع، کاربری مایل است به دلایل شخصی، موقعیت مکانی خود را مشخص نکرده و به جای آن با فعال بودن قابلیت GPS دستگاه یک موقعیت فیک یا جعلی را در آن بسازد. اگر شما هم در موقعیتی قرار گرفتید، که تمایل به استفاده از این مدل موقعیت مکانی بودید، حتماً این مقاله را به خوبی مطالعه کنید. در این مقاله قرار است نحوه ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

همانطور که می دانید سنسور GPS گوشی می‌ تواند موقعیت مکانی کاربر را تشخیص دهد و در این حالت وی را در زمینه‌ های مختلف راهنمایی کند. برای مثال هر کاربری با استفاده از قابلیت GPS و شناسایی موقعیت مکانی خود می ‌تواند در هر کجای دنیا برنامه گوگل مپ (Google Map) را اجرا نموده و به مسیرهای مورد نظرش دسترسی پیدا کند. همین طور امکان اشتراک گذاری موقعیت مکانی شما به شیوه ‌های مختلف با سایر کاربران و بسیاری قابلیت‌ های دیگر هم به واسطه سنسور GPS و تشخیص موقعیت مکانی در اختیار شخص قرار می ‌گیرد. از دیگر قابلیت‌ هایی که به موجب تشخیص موقعیت مکانی به واسطه سنسور GPS مربوط به ایجاد امکان استفاده از سرویس Android Device Manager و ردیابی دستگاه در شرایطی که گم یا دزدیده شده باشد، مربوط می گردد.

در شرایط عادی بیشتر ما مایل هستیم که GPS دقیق ‌تر عمل کند و موقعیت مکانی دستگاه را به شیوه جزئی ‌تری نمایش دهد، ولی در برخی از شرایط شاید فردی تمایل داشته باشد تا سنسور GPS گوشی هوشمندش موقعیت مکانی جعلی را نشان دهد! برای مثال فرض کنید که برای انجام بازی پوکمون گو قصد دارید که یک موقعیت مجانی جعلی ایجاد نمایید و به این صورت بازی مذکور را گول بزنید. انجام این کار در سیستم عامل اندروید ممکن است! به بیان دیگر شما به آسانی می ‌توانید نسبت به ایجاد Location جعلی در اندروید اقدام کنید. ما در این مقاله می خواهیم به آموزش نحوه انجام این عمل و ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید بپردازیم.

نحوه ساخت یک موقعیت مکانی جعلی یا فیک در اندروید

ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید پروسه سخت و پیچیده ای ندارد. در ابتدا باید از منوی تنظیمات یا همان Settings دستگاه به گزینه Developer Options مراجعه نمایید. اگر گزینه Developer Options  را در منوی تنظیمات دستگاه اندرویدی خود پیدا نکردید باید مراحل زیر را انجام دهید تا این گزینه نمایان گردد:

  • در ابتدا باید به منوی Settings بروید.
  • حال باید گزینه About Phone را لمس کنید.
  • سپس چند بار پشت سر هم گزینه Build Number را لمس کرده تا عبارتی بر روی نمایشگر دستگاه ضمیمه گردد.

حال بار دیگر به منوی Settings بروید و مشاهده خواهید کرد که گزینه Developer Options نمایان شده است. این گزینه را انتخاب کرده و بعد در بین گزینه ‌های موجود باید به دنبال گزینه Allow Mock Locations  باشید و آن را فعال نمایید. برای یافتن این گزینه می ‌توانید از منوی جستجو هم استفاده کنید.

حال باید یک اپلیکیشن یا برنامه مناسب برای ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید را دانلود و نصب نمایید. اپلیکیشن ‌های زیادی برای انجام این کار موجود هستند، ولی برنامه Fake Location Spoofer یکی از شناخته ‌شده‌ ترین و بهترین گزینه ‌های مقابل تان به حساب می آید.نحوه ی ساخت یک تماس جعلی در اندروید را مطالعه کنید.

برنامه Fake Location Spoofer

بعد از اینکه برنامه Fake Location Spoofer را اجرا کردید، محیطی شبیه به عکس بالا و سمت چپ مقابل تان قرار می ‌گیرد. در این شرایط می ‌توانید در نقشه یا مپ ارائه شده زوم کرده و مکان خاص مورد نظرتان را به منظور جعل انتخاب نمایید. بر روی مکان مورد نظرتان دو بار ضربه بزنید تا انتخاب شود. سپس آیکون نارنجی رنگ موجود در گوشه سمت راست و پایین صفحه را لمس نمایید. در این شرایط یک نوتیفیکیشن توسط برنامه Fake Location Spoofer  ارائه می گردد که از فعال بودن Location جعلی خبر می ‌دهد. هر وقت که تمایل داشته باشید با استفاده از همان نوتیفیکیشن می ‌توانید نمایش Location جعلی در دستگاه را غیر فعال نمود. حال که موقعیت مکانی جعلی در دستگاه اندرویدیتان فعال است، می ‌توانید از برنامه‌ هایی مانند فیسبوک، اسنپ‌ چت، بازی پوکمون گو (Pokemon Go) و غیره استفاده نمایید و از موقعیت مکانی جعلی خود را در آن‌ ها استفاده کنید.

موقعیت مکانی جعلی توسط برنامه Fake Location Spooferما ضمن ایجاد Location جعلی در اندروید و اجرای بازی پوکمون گو آن را گول زده ‌ایم! در سمت چپ نقشه مکان واقعی که در آن حضور داریم را خواهید دید و در سمت راست موقعیت مکانی جعلی که توسط برنامه Fake Location Spoofer ایجاد کرده بودیم را مشاهده خواهید کرد. به همین ترتیب می ‌توانید در تمام اپلیکیشن ‌هایی که با Location شما ارتباط دارند حالت جعلی و ساختگی را ایجاد کنید.

مطالب مرتبط

2 thoughts on “ایجاد موقعیت مکانی جعلی (اندروید)

  1. blank سید ابوالفضل حسینی طلب گفت:

    سلام لطفاً بگید که میشه با این برنامه تحریم ها رو دور زد

    1. blank دهقان گفت:

      سلام. خیر برای دور زدن تحریم می توانید از برنامه های فیل**تر** شکن استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *