ترفند iOS

بستن یک باره ی برنامه های در حال اجرا روی آیفون 8 و 8 پلاس

blank

اپل در مدل های جدید آیفون یعنی آیفون 8 و آیفون 8 پلاسT روش و طریقه ی ریستارت کردن گوشی را به کلی تغییر داده است. روش ریستارت کردن گوشی در مدل های آیفون ارائه شده تا قبل از سال 2017  به این صورت بوده که، ابتدا گوشی به Recovery Mode برده می شده است و سپس از طریق مد DFU  اقدام به ریستارت آن می کرده اند. نکته ی جالب توجه در مورد ایفون های سال 2017 شرکت اپل، این است که این مدل از گوشی ها در مورد بستن یک باره ی برنامه های در حال اجرا روی گوشی تفاوتی با مدل های قدیمی تر آن نکرده اند. روش بستن یک باره ی برنامه های در حال اجرا روی آیفون 8 و 8 پلاس های آیفون سال 2017، همان روشی است که برای بستن برنامه های در حال اجرا روی سیستم عامل  iOS 5.0 به کار می بسته ایم.

 اگر میبینیم که خیل عظیمی از ژست ها و ترفندهای جدید، روی سیستم عامل iOS  11 تعریف شده است؛ به دلیل حذف دکمه ی هوم در آیفون X، است. در گوشی موبایل آیفون X، با حذف دکمه ی هوم، ژست های جدیدی به سیستم عامل گوشی اضافه شده است. سیستم عامل iOS 11 بسیاری از اقداماتی که کاربران آنها را با استفاده از دکمه هوم گوشی خود انجام می داده اند را به درون سیستم عامل منتقل کرده است.

اصلا چرا باید برنامه های در حال اجرا بر روی پس زمینه ی iPhone  و iPad را بست؟

کاربران بسیاری هستند که برنامه ها و اپ های متعددی را روی گوشی و تبلت خود اجرا می کنند و آنها را به همان حالتی که هم پردازنده مصرف می کنند و هم باتری، به حال خود رها کرده و شروع به اجرای برنامه ای دیگر می کنند . بسیاری از کاربران هستند که از برنامه های در حال اجرا روی پس زمینه ی سیستم عامل خود اطلاعی ندارند و با این حال از مصرف شدن زود هنگام باتری گوشی خود شکوه و شکایت دارند. باید بدانید که هر برنامه ای که آن را اجرا می کنید و سپس از روی آن به برنامه ی دیگری سوییچ می کنید، در حال اجرا روی سیستم عامل گوشی شما می ماند. این برنامه ها تا زمانی که آنها را نبندید، به مصرف توان گوشی ادامه می دهند.

نکته ی بسیار مهم در مورد مصرف باتری آیفون ها و آیپدها، غیرفعال کردن قابلیت Background app refresh function روی گوشی و تبلت است. در صورتی که این قابلیت روی آیفون و آیپد شما فعال باشد، باید منتظر مصرف بیش از حد باتری و نیز داده های اینترنت برای به روزرسانی های مداوم روی برنامه های نصب شده بر روی گوشی خود باشید.

بستن-برنامه-های-در-حال-اجرا-روی-آیفون-8-و-8-پلاس-1

 

نکته: تجربه ی کاربران قدیمی تر آیفون ها ثابت کرده است که، برنامه های ی نظیر فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و برنامه های دیگری که آنها را غالبا به صورت مداوم در طی روز اجرا می کنید، با مصرف بالای توان گوشی نیاز دارند که ب صورت یکجا بسته شوند. توصیه می کنیم که هر شب و قبل از خوابیدن، تمام برنامه های در حال اجرا روی پس زمینه گوشی، چه از اجرا شدن آن ها خبر داشته باشید و چه نداشته باشید را به صورت یکجا ببندید تا مصرف باتری موبایلتان کاهش یابد.

چگونه اپلیکیشن های در حال اجرا را روی سیستم عامل iOS 11.0، به صورت یکجا ببندیم؟

خوب حال وقت آن شده است که ببینیم چگونه برنامه های در حال اجرا روی سیستم عامل iOS 11 را به صورت یکجا ببندیم؟ در سیستم عامل iOS 11، روند کار همانند تمامی مدل های آیفون قبلی است.دلیل هم این است که قابلیت تاچ سه بعدی برای اجرای قابلیت چند وظیفه ای و بدون نیاز به دو بار کلیک روی دکمه ی هوم آیفون،  فعال است.

مراحل بستن یکجای برنامه های در حال اجرا روی سیستم عامل iOS 11 را در ادامه آورده ایم:

گام اول: آیفون خود را توسط کلیک روی دکمه ی هوم و یا فیس آی دی آن بیدار کنید.

گام دوم: منوی App Switcher را باز کنید. در مورد مدل های آیفون 8 و 8 پلاس، برای باز کردن این برنامه،  باید دو بار روی دکمه هوم آیفون ضربه بزنید یا می توانید با فشار دادن لبه ی سمت چپ صفحه ی نمایش و کشیدن صفحه به سمت راست گوشی، بدون فشردن هیچ دکمه ای برنامه ی Switcher را روی آیفون خود باز کنید. این قابلیت برای تمامی آیفون ها و آیپد هایی که با قابلیت تاچ سه بعدی گوشی سازگار هستند، فعال است.

گام سوم: با استفاده از حرکت انگشت خود به سمت راست و یا چپ می توانید برنامه های در حال اجرا را در پس زمینه ی گوشی ببندید.

گام چهارم: زمانی که تمام برنامه هایی را که قصد بستن آنها را دارید، بستید با فشردن دکمه ی هوم به صفحه ی خانه ی آیفون خود بازگردید.

نکته:  آیا می دانید که برای بستن یکباره سه برنامه با هم چه کار باید کرد؟ برای این منظور باید سه انگشت مجزای خود را روی برنامه هایی که می خواهید آنها را ببندید گذاشته و با کشیدن آنها به سمت راست و یا چپ، آنها را به صورت همزمان ببندید.

 

مطالب مرتبط