ترفند iOS

نحوه فعال سازی iMessage در آیفون

نحوه فعال سازی iMessage در آیفون

نحوه فعال سازی iMessage در آیفون درخواست خیلی از کاربرانی است که به تازگی گوشی آیفون خرید کرده اند و قصد دارند از این قابلیت استفاده کنند.

آی مسیج یک پیام رسان فوری اپل است که توسط اپلیکیشن message در سیستم عامل iOS 5 و نسخه های بعدی آن و iOS 10.8 و پس از آن پشتیبانی می شود. اگر شما دستگاه اپل دارید با آی‌ مسیج می توانید به سایر دوستان اپلی خود اس ام اس و یا ام ام اس بدهید و عکس و فیلم های خود را ارسال و یا دریافت کنید.  

برای راه اندازی این سرویس ابتدا باید از قسمت تنظیمات، گزینه Messages و facetime را فعال کنید. اکنون برای استفاده از آن و ارسال پیام یا تماس صوتی به مخاطب خود، باید اپل آیدی شخص مورد نظر را داشته باشید.

اگر به تازگی گوشی موبایل آیفون خرید کرده اید و می خواهید از این قابلیت مهم استفاده کنید، تا انتها این پست با ما همراه باشید.

بیایید ببینیم آی مسیج چیست، کجاست و فعال كردن پیام رسان ایفون imessage چگونه انجام می شود؟!

ای مسیج در ایفون چیست؟

imessage در آیفون و آیپد یک برنامه پیام رسان رایگان و ایمن است که می توانید در iPhone، iPad، Apple Watch یا لپ تاپ Mac خود از آن استفاده کنید. در سال 2011 با انتشار iOS 5 عرضه شد، اما در سال‌های پس از آغاز به کار، ای مسیج به کاربران این امکان را می‌دهد:

  • پیام
  • فیلم
  • عکس
  • استیکر

و موارد دیگر را از طریق اینترنت به سایر دستگاه های اپل ارسال کنند.

ای مسیج با برنامه پیامک که به عنوان برنامه پیام‌رسانی پیش‌فرض در گوشی شما ارائه می‌شود متفاوت است. آی مسیج که به عنوان یک برنامه برتر (OTT) شناخته می شود، برای کار کردن به داده های تلفن همراه نیاز ندارد: تنها چیزی که نیاز دارید اتصال به اینترنت است. به‌علاوه، اگر پیام‌ها را از طریق Wi-Fi ارسال می‌کنید، برای ارسال آن پیام نیز هزینه‌ای برای شما ندارد.

به یاد داشته باشید که ای مسیج یک برنامه پیام رسان ایفون است که فقط روی دستگاه های اپل کار می کند. اگر بخواهید از طریق این سرویس، پیام را به دستگاه اندروید ارسال کنید، تلفن شما به جای iMessage (آبی) آن را به صورت SMS (پیام سبز) ارسال می کند.

چجوری آی مسیج فعال کنیم

آی مسیج یک سرویس پیام رسانی از شرکت اپل است که به شما امکان می دهد با دستگاه های دارای iOS، iPadOS، macOS و watchOS پیام های متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی را به صورت رایگان و با استفاده از اینترنت ارسال و دریافت کنید. برای فعال کردن آی مسیج باید چند مرحله را طی کنید:

۱- ابتدا باید از داشتن یک Apple ID اطمینان حاصل کنید. اگر ندارید می توانید به سایت https://appleid.apple.com/fa/ مراجعه کنید و یک حساب کاربری ایجاد کنید.

۲- سپس باید به تنظیمات دستگاه خود بروید و گزینه Messages را انتخاب کنید.

۳- در صفحه Messages، گزینه iMessage را روشن کنید. در این مرحله ممکن است برای ورود به حساب Apple ID خود از شما درخواست شود.

۴- پس از ورود به حساب، باید شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را به عنوان شناسه آی مسیج خود انتخاب کنید. شما می توانید چندین شناسه داشته باشید ولی فقط یکی را به عنوان شناسه فرستنده پیش فرض تعیین کنید.

۵- در نهایت باید تایید کنید که مایل هستید پیام های SMS و MMS خود را هم از طریق آی مسیج دریافت کنید. برای این کار گزینه Send as SMS را فعال کنید.

با این تنظیمات، آی مسیج شما فعال شده است و می توانید با دوستان و خانواده خود که دستگاه های سازگار با آی مسیج دارند، پیام های جذاب و خلاقانه ارسال کنید.

مزایای فعال كردن اي مسيج ايفون

در حالی که برخی از کاربران آیفون ترجیح می دهند iMessage را غیرفعال کنند، اما این سرویس پیام ایفون ویژگی های مفید زیادی را ارائه می دهد که در ارسال پیامک وجود ندارد. در زیر به برخی از مزایا آی مسیج اشاره می کنیم:

  • رمزگذاری پیام: پیام های خود را با رمزگذاری سرتاسر iMessage خصوصی نگه دارید.
  • اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی: اگر به یک سفر جاده‌ای می‌روید، می‌توانید موقعیت مکانی خود را با سایر کاربران iMessage به اشتراک بگذارید.
  • ارسال پیام صوتی: اگر حال و حوصله تایپ کردن را ندارید، با این سرویس براحتی پیام صوتی ارسال کنید.
  • تایید تحویل پیام: اگر در کنار آی مسیج خود، تیک مشاهده کنید، یعنی شخص پیام شما را دریافت کرده است.
  • رسید خواندن: همچنین می توانید مطمئن شوید که آیا شخص، متن شما را با رسیدهای خوانده شده iMessage خوانده است یا خیر.
  • تایپ همزمان: آی مسیح مثل پیام رسان های اجتماعی به شما نشان می دهد که مخاطب شما در حال نوشتن و پاسخ به شماست یا خیر.
  • ویژگی‌های تعاملی مانند برچسب‌ها، فایل‌های GIF و موسیقی: متن ممکن است خسته‌کننده شود. به همین دلیل است که iMessage شامل گزینه‌های چندرسانه‌ای تعاملی برای افزودن درخشش بیشتر به مکالمات شما است.
  • پیام‌رسانی از طریق آی‌پد: برای ارتباط با فرزندانتان نیازی به خرید آیفون ندارید. iMessage را روی iPad نصب کنید تا زمانی که به Wi-Fi متصل هستید در تماس باشید.
  • لغو ارسال پیام: با آخرین به روز رسانی قابلیت های آی مسیج، کاربران اکنون می توانند پیام های ارسال شده را لغو کنند.

از آنجایی که iMessage از Wi-Fi استفاده می کند، برای چت با دوستان و خانواده در خارج از کشور نیز عالی است. برای برقراری ارتباط نیازی به یک برنامه تلفن بین‌المللی گران قیمت ندارید: فقط به Wi-Fi متصل شوید و با شبکه خود بدون توجه به اینکه در کجای جهان زندگی می‌کنند ارتباط برقرار کنید. آی مسیج همچنین با فضای ابری همگام‌سازی می‌شود، بنابراین اگر تلفن جدیدی بخرید، می‌توانید همه iMessages خود را هنگام جابجایی به دستگاه جدید خود نگه دارید.

چند نکته مهم در مورد آی مسیج ایفون:

  • برای ارسال و دریافت پیام از طریق اپ iMessage در آیفون تان، قابلیت ای مسیج باید فعال باشد.
  • با فعال كردن اي مسيج ايفون، شماره تلفن خود را با آدرس ایمیل استفاده شده برای Apple ID یا حساب iCloud خود، مرتبط می‌ کنید. این به شما امکان می دهد هنگام چت با سایر کاربران iPhone، iPad و Mac، «حباب های متن آبی» را ارسال و دریافت کنید.
  • وقتی آی مسیج فعال است، پیام های آیفون با استفاده از اتصال به شبکه وای فای یا اینترنت داده تلفن همراه (اگر وای فای در دسترس نبود) ارسال می شود.
  • اگر فعال نباشد (یا قبلاً فعال بوده، الان نیست)، همه پیام‌ها را به صورت پیامک یا MMS به تلفن خود دریافت خواهید کرد. این برای کسانی که محدودیت بسته داده ماهانه دارند، می تواند مفید باشد.
  • اگر اخیرا یک آیفون جدید خریداری کرده اید و آن را با استفاده از Apple ID خود تنظیم کرده اید، iMessage از قبل فعال و آماده استفاده خواهد بود.

اگرچه این ویژگی با اولین راه اندازی دستگاه شما به طور خودکار فعال می شود، در برخی موارد، ممکن است لازم باشد این کار را به صورت دستی انجام دهید. خوشبختانه، این روند در آیفون 14 تا حد زیادی مشابه تمام نسل های قبلی است. ما مراحل فعال كردن اي مسيج ايفون با iOS قدیمی و جدیدترین سیستم عامل آیفون را به صورت تصویری شرح خواهیم داد.

قبلا در مقاله ای به آموزش برنامه آی مسیج ایفون پرداخته ایم. در اینجا نیز نحوه فعال سازی آن را یاد خواهیم داد.

ای مسیج ایفون کجاست؟

به سرعت iMessage را از برنامه تنظیمات و از روی صفحه اصلی دستگاه خود فعال کنید و با سایر کاربران آیفون، آیپد یا مک، شروع به چت کنید.

قابلیت آی مسج همیشه بخشی از آیفون ها بوده است. این سرویس به شما امکان می‌ دهد پیام‌ ها، یادداشت‌ های صوتی و رسانه‌ ها را به‌ صورت آنی با مخاطبین خود از طریق داده تلفن همراه یا Wi-Fi به اشتراک بگذارید. پس از راه‌ اندازی آیفون جدید، چه از آیفون دیگری یا اندرویدی دیگری آمده باشید، این یکی از اولین سرویس‌ هایی است که کاربران تمایل دارند آن را امتحان کنند.

– وقتی این قابلیت را در آیفون خود فعال می‌ کنید، می‌ توانید با استفاده از اینترنت داده یا شبکه وای فای با سایر آیفون‌ ها و یا از طریق وای فای با iPad یا Mac ، پیام ارسال و دریافت کنید.
– اگر با Apple ID خود وارد سیستم شده اید، iMessage احتمالاً قبلاً در آیفون شما فعال است، برای ذخیره داده ها باید آن را غیر فعال کنید.
با این دو نکته مهم در مورد این قابلیت به سراغ شرح و نحوه فعال سازی iMessage در آیفون می رویم.

آموزش تصویری فعال كردن اي مسيج ایفون

iMessage یکی از ویژگی‌های محبوب آیفون است که به شما امکان می‌دهد با دیگر کاربران آیفون، آیپد، آیپاد تاچ و مک، پیام‌های متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی را به صورت رایگان و با استفاده از اینترنت ارسال و دریافت کنید. برای فعال کردن iMessage در آیفون خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. از منوی تنظیمات گزینه‌ی پیام‌ها را انتخاب کنید.
۲. کلید iMessage را به سمت راست بکشید تا سبز شود.
۳. شماره تلفن یا ایمیل خود را به عنوان شناسه iMessage انتخاب کنید. می‌توانید چندین شناسه داشته باشید ولی فقط یکی را به عنوان شناسه فرستنده تعیین کنید.
۴. در صورت تمایل، می‌توانید گزینه‌های دیگری مانند ارسال تأیید دریافت، ارسال پاسخ خودکار، ارسال به عنوان پیامک و … را نیز فعال یا غیرفعال کنید.
۵. حالا می‌توانید با استفاده از برنامه پیام‌ها، iMessage خود را لذت ببرید.

نحوه فعال سازی iMessage در آیفون و پیام ایفون به شما امکان ارسال و دریافت پیامک های متنی (SMS)، و پیام های چند رسانه ای (MMS) را می دهد. درست مثل پیام هایی که از طریق حساب کاربری iCloud شما ارسال و یا دریافت می شود. همانطور که میدانید در حالت معمولی برای دریافت و ارسال پیامک ها، استفاده از شماره تلفن و سیم کارت ضروری است. اما در این سرویس بجای شماره تلفن از آدرس ایمیل شما استفاده می شود و این سرویس بجز با دستگاه هایی همچون آی پد، آیفون و مک با دستگاه دیگر (اندورید) کار نمی کند.

پس به منظور ارسال و یا دریافت پیام روی آیفون خود، ابتدا باید سرویس ای مسیج را فعال کنید. با انجام این کار، شماره تلفن خود را با آدرس ایمیلی که برای اپل آی دی و حساب کاربری iCloud خود استفاده می کنید مرتبط خواهید ساخت. این سرویس هنگام گفتگو با کاربران دستگاه های آیفون، آی پد و مک به شما امکان ارسال و یا دریافت «حباب های متن آبی» را می دهد.

1- برنامه تنظیمات گوشی خود را باز کنید.

از روی صفحه اصلی گوشی خود، آیکون تنظیمات که به شکل چرخ دنده خاکستری رنگ است را پیدا کنید، روی آن ضربه بزنید و وارد تنظیمات شوید.

برنامه تنظیمات گوشی خود را باز کنید

برنامه تنظیمات گوشی خود را باز کنید

2- از منو باز شده پایین بیایید و روی گزینه Message ضربه بزنید.

در کنار این گزینه یک کادر سبز رنگ قرار دارد که یک حباب گفتار سفید رنگ روی آن کشیده شده است. این گزینه از بالا سومین گزینه است. با ضربه روی آن، پنجره تنظیمات پیامک ها باز می شود.

از منو باز شده پایین بیایید و روی گزینه Message ضربه بزنید

از منو باز شده پایین بیایید و روی گزینه Message ضربه بزنید

3- دکمه کشویی iMessages را روی وضعیت «On» بکشید.

انگشت خود را روی این دکمه کشویی گذاشته به سمت دیگر بکشید و روی وضعیت «On» قرار دهید.

  • اگر حین فعال سازی و تنظیم، پنجره پاپ-اپ باز شده و از شما خواسته شده که اپل آی دی خود را وارد کنید، به سادگی نام کاربری و کلمه عبور خود را در این پنجره وارد کنید. دستگاه اطلاعات ورود شما را تایید خواهد کرد و سپس در صورت درستی نام کاربری و کلمه عبور، سرویس آی مسیج فعال می شود.
  • فعال شدن سرویس آی مسیج ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد چرا که اپل باید مطابقت شماره تلفن و اپل آی دی را تایید کند. انجام فعال سازی این سرویس معمولاً حدود یک ساعت وقت می برد.
دکمه کشویی iMessages را روی وضعیت «On» بکشید

دکمه کشویی iMessages را روی وضعیت «On» بکشید

4- روی گزینه ارسال و دریافت (Send & Receive) ضربه بزنید.

با ضربه روی این گزینه، به تنظیمات iMessage خواهید رفت و در آنجا باید مشخص کنید که کدام ایمیل و یا شماره های تلفن می توانند از شما پیام دریافت کنند و یا به شما پیام بدهند.

روی گزینه ارسال و دریافت (Send & Receive) ضربه بزنید

روی گزینه ارسال و دریافت (Send & Receive) ضربه بزنید

5- روی ایمیل و یا شماره تلفن های مورد نظر خود ضربه بزنید تا فعال شوند.

با ضربه روی حساب کاربری مورد نظر یک علامت تیک در کنار آن مشاهده می شود که نشان می دهد این ایمیل و یا شماره تلفن اجازه ارسال و یا دریافت پیامک ها از طریق آی مسیج ایفون را خواهد داشت.

  • در قسمت You can be reached by iMessage at: می توانید آدرس ایمیل را برای دریافت خدمات آی مسیج، اضافه، حذف و یا انتخاب کنید. روی یک دستگاه آیفون می توانید به لیست دریافت کننده و ارسال کننده پیام از طریق آی مسیج، شماره تلفن را اضافه و یا حذف کنید. سایر دستگاه ها، تنها به محض اینکه شماره آنها در آیفون شما وارد شد می توانند شماره تلفن را در لیست نمایش می دهند.
  • در قسمت Start new conversations from: می توانید یک آدرس به غیر از آنچه که در لیست مشاهده می کنید را انتخاب کنید (هنگامی که یک آی مسیج به آنها ارسال می کنید). سایر دستگاه ها، تنها به محض اینکه شماره آنها در آیفون شما وارد شد می توانند شماره تلفن را در لیست نمایش می دهند.
روی ایمیل و یا شماره تلفن های مورد نظر خود ضربه بزنید تا فعال شوند

روی ایمیل و یا شماره تلفن های مورد نظر خود ضربه بزنید تا فعال شوند

6- برنامه پیامک دستگاه را باز کنید.

این برنامه که روی دسکتاپ و یا داک دستگاه شما قرار دارد به شکل حباب گفتگوی آبی رنگ دیده می شود.

برنامه پیامک دستگاه را باز کنید

برنامه پیامک دستگاه را باز کنید

7- روی گزینه Message کلیک کنید.

این گزینه در نوار منو در بالای برنامه قرار دارد.

اگر قبل از این روی دستگاه مک خود پیام های ارسال و یا دریافت نکرده اید، از شما خواسته می شود که اپل آی دی خود را وارد کنید. نام کاربری و کلمه عبور اپل خود را وارد کنید و یا روی Create Apple ID کلیک کنید تا یک حساب کاربری جدید ساخته شود.

روی گزینه Message کلیک کنید

روی گزینه Message کلیک کنید

8- روی گزینه Preferences کلیک کنید.

در منوی Messages بر روی گزینه Preferences همانند تصویر کلیک کنید.

روی گزینه Prefrences کلیک کنید

روی گزینه Preferences کلیک کنید

9- روی گزینه Accounts کلیک کنید.

این گزینه به شکل علامت «@» است و بالا گوشه چپ این پنجره قرار دارد.

روی گزینه Accounts کلیک کنید

روی گزینه Accounts کلیک کنید

10- روی حساب کاربری iMessage کلیک کنید.

این حساب کاربری در منو در سمت چپ پنجره قرار دارد.

روی حساب کاربری iMessage کلیک کنید

روی حساب کاربری iMessage کلیک کنید

11- نام کاربری و یا کلمه عبور خود را وارد کنید و سپس روی Sign In کلیک کنید.

اگر قبلاً وارد سیستم شده اید و نام کاربری و کلمه عبور خود را وارده کرده باشید، در این مرحله این گزینه را نخواهید دید.

نام کاربری و یا کلمه عبور خود را وارد کنید و سپس روی Sign In کلیک کنید

نام کاربری و یا کلمه عبور خود را وارد کنید و سپس روی Sign In کلیک کنید

12- روی گزینه Settings ضربه بزنید.

همانند تصویر در منوی Account بر روی گزینه Settings کلیک کنید.

روی گزینه Settings ضربه بزنید

روی گزینه Settings ضربه بزنید

13- روی کادر Enable this account علامت تیک بزنید.

این کادر در زیر اپل آی دی شما قرار دارد. علامت تیک ظاهر خواهد شد و نشان می دهد که اکنون می توانید با حساب کاربری اپل خود از دستگاه مک خود پیام ها را ارسال و دریافت کنید.

روی کادر Enable this account علامت تیک بزنید

روی کادر Enable this account علامت تیک بزنید

فعال سازی imessage در آیفون 14

اگر در فعال‌سازی آی مسیج ایفون و FaceTime در iOS 16 مشکل دارید، نگران نباشید، این باگ در بسیاری از آیفون های 14 گزارش شده است. بهترین کار این است که آیفون جدید خود را به iOS 16.0.1 به‌روزرسانی کنید. اپل به‌ طور خاص این به‌ روزرسانی را برای آیفون‌ های 14، 14 پلاس، 14 پرو یا 14 پرو مکس ارائه کرده است. اگر همین الان در حال راه اندازی آیفون خود هستید، گزینه به روز رسانی دستگاه خود را حتی قبل از تکمیل تنظیمات مشاهده خواهید کرد. در غیر این صورت می توانید نرم افزار را از مسیر Settings > General > Software Update به روز کنید.

iMessage را از برنامه Settings روشن و فعال کنید

اگر iMessage در حین تنظیم ایفون 14 به نحوی فعال نبود یا قبلاً آن را غیرفعال کرده بودید، می توانید آن را از برنامه تنظیمات فعال کنید. فعال کردن این پیام رسان ایفون از اینجا، یک فرآیند بسیار ساده است و اصلاً نیاز نیست مهارت فنی داشته باشید.

ابتدا، از صفحه اصلی یا اپ لایبرری دستگاه خود، به برنامه setting بروید.

از صفحه اصلی یا اپ لایبرری دستگاه خود، به برنامه تنظیمات بروید

از صفحه اصلی یا اپ لایبرری دستگاه خود، به برنامه تنظیمات بروید

در مرحله بعد، روی گزینه “Messages” ضربه بزنید و ادامه دهید.

روی گزینه "Messages" ضربه بزنید و ادامه دهید

روی گزینه “Messages” ضربه بزنید و ادامه دهید

اکنون، روی دکمه کشویی زیر گزینه «iMessage» ضربه بزنید تا آن را به وضعیت «فعال» ببرید.

روی دکمه کشویی گزینه «iMessage» ضربه بزنید

روی دکمه کشویی گزینه «iMessage» ضربه بزنید

پس از فعال کردن، برای ادامه روی گزینه «ارسال و دریافت» (Send & Receive) ضربه بزنید.

روی گزینه «ارسال و دریافت» (Send & Recieve) ضربه بزنید

روی گزینه «ارسال و دریافت» (Send & Receive) ضربه بزنید

اکنون، روی شماره تلفن همراه و/یا آدرس ایمیل فهرست شده روی صفحه ضربه بزنید که می‌خواهید از آن برای دریافت iMessage در دستگاه خود استفاده کنید. همان آدرس به مخاطبین شما نمایش داده می شود.

روی شماره تلفن همراه و/یا آدرس ایمیل فهرست شده روی صفحه ضربه بزنید

روی شماره تلفن همراه و/یا آدرس ایمیل فهرست شده روی صفحه ضربه بزنید

اگر چندین آدرس دارید، می‌توانید یکی را انتخاب کنید که می‌خواهید از آن برای شروع مکالمات جدید استفاده کنید. می توانید iMessages دریافتی را در هر آدرسی دریافت کرده و به آنها پاسخ دهید.

فعال کردن iMessage به همین راحتی است. اکنون می توانید از افکت ها و ویژگی های آن برای ارتباط با نزدیکان و عزیزان خود استفاده کنید.

اگر تعجب نمی کنید، امکان نصب آی مسیج روی دستگاه اندروید نیز وجود دارد. این موضوع را در مقاله دیگر سایت ما مطالعه کنید.

پس اگر به تازگی موبایل شیائومی یا هر دستگاه اندروید دیگری خرید کرده اید، می توانید از قابلیت ای مسیج استفاده کنید.

فعال كردن imessage با شماره تلفن

چرا imessage فعال نميشه؟

در این بخش به 7 گام برای فعال‌سازی ای‌مسیج با شماره تلفن در آیفون یا آیپد می پردازیم. اگر از کاربران آیفون یا آیپد هستید، این بخش کوتاه و جذاب به شما کمک می‌کند تا ای‌مسیج را با شماره تلفن خود فعال کنید.

گام 1: باز کردن تنظیمات

روی آیکون تنظیمات (Settings) که شکل یک چرخ دنده دارد، در صفحه اصلی یا کتابخانه برنامه‌ها (App Library) کلیک کنید.

گام 2: انتخاب پیام‌ها (Messages)

در صفحه تنظیمات، به پایین بروید و روی گزینه “پیام‌ها” (Messages) که آیکون آن سبز رنگ است، کلیک کنید.

گام 3: فعال‌سازی ای‌مسیج

در این بخش، گزینه‌ای به نام iMessage وجود دارد. روی آن کلیک کنید تا سبز شود. پیامی مبنی بر اینکه اپراتور شما ممکن است هزینه‌ای برای پیام‌های SMS دریافت کند، نمایش داده می‌شود. روی OK کلیک کنید.

گام 4: انتظار برای فعال‌سازی

پس از فعال کردن ای‌مسیج، دستگاه شما فرآیند فعال‌سازی را شروع می‌کند. پیامی با عنوان “در انتظار فعال‌سازی…” نمایش داده می‌شود.

گام 5: انتخاب گزینه Send & Receive

پس از اتمام فعال‌سازی، باید گزینه “Send & Receive” را انتخاب کنید. در این قسمت، می‌توانید بین شماره تلفن و Apple ID خود انتخاب کنید.

گام 6: ورود با Apple ID

ابتدا گزینه “Use your Apple ID for iMessage” را انتخاب کنید. سپس ایمیل و رمز عبور Apple ID خود را وارد کنید و روی “Sign In” کلیک کنید.

گام 7: انتخاب شماره تلفن

در این مرحله، شماره تلفن خود را انتخاب کنید. این گزینه باید بلافاصله بالای Apple ID شما قرار گرفته باشد.

حالا شما با موفقیت ای‌مسیج را با شماره تلفن خود فعال کرده‌اید و می‌توانید پیام‌های متنی و محتوای چندرسانه‌ای را ارسال و دریافت کنید.

برای اطمینان از صحت کارکرد ای‌مسیج، به تنظیمات > پیام‌ها > Send & Receive بروید و مطمئن شوید که کنار هر دوی شماره تلفن و Apple ID یک علامت تیک وجود دارد. اگر اینطور بود، همه چیز درست است.

فعال نشدن ای مسیج با شماره تلفن

چندین عامل می‌تواند مانع از فعال‌سازی iMessage با شماره تلفن شما شود. این عوامل شامل تنظیمات سیستم نادرست، اعتبار پیامک کافی نداشتن، یا اتصال اینترنتی معیوب می‌شوند. اگر هیچ یک از راه‌حل‌های فوق کار نکرد، ممکن است نیاز به به‌روزرسانی سیستم عامل خود داشته باشید.

امکان فعال‌سازی ای مسیج با استفاده از آدرس ایمیلی که با Apple ID شما ثبت شده وجود دارد. اما باید توجه داشت که یک شماره تلفن معتبر هم باید ثبت شده باشد.

برای فعال‌سازی با استفاده از ایمیل، اپل یک ایمیل تایید به آدرس شما می‌فرستد و شما باید دستورات موجود در آن را دنبال کنید تا آی مسیج فعال شود. پس از اتمام این مراحل، کافی است از مرحله 5 به بعد دستورات را دنبال کنید تا شماره تلفن خود را برای ارسال و دریافت پیام‌های iMessage انتخاب کنید.

این روش برای کسانی که می‌خواهند از iMessage بدون استفاده از شماره تلفن خود بهره‌مند شوند، یک گزینه مناسب است. اما توجه داشته باشید که برای استفاده از این سرویس، نیاز به دسترسی به ایمیل مرتبط با Apple ID دارید، و همچنین باید یک شماره تلفن معتبر در حساب کاربری خود داشته باشید، حتی اگر قصد استفاده از آن را ندارید.

چگونه شماره تلفن مورد استفاده در فعال‌سازی iMessage را حذف کنیم

گاهی اوقات ممکن است نیاز پیدا کنید که شماره تلفنی که برای فعال‌سازی iMessage خود استفاده کرده‌اید را حذف کنید. این موضوع می‌تواند زمانی رخ دهد که شماره موبایل خود را تغییر دهید یا تصمیم به استفاده فقط از Apple ID خود برای ارسال و دریافت پیام‌ها بگیرید. نگران نباشید، حذف کردن شماره تلفن کار بسیار آسانی است.

  • به تنظیمات بروید و سپس به قسمت پیام‌ها و در آنجا به بخش “ارسال و دریافت” بروید.
  • در این قسمت، Apple ID خود را انتخاب کنید و از آن خارج شوید. شماره تلفنی که استفاده کرده‌اید به طور خودکار از iMessage حذف می‌شود.
  • سپس می‌توانید با استفاده از Apple ID خود دوباره وارد شوید و بدون وجود شماره تلفن، پیام‌ها را ارسال و دریافت کنید.
  • در صورتی که شماره تلفنی که می‌خواهید از iMessage جدا کنید، روی یک آیفون است که در اختیار شما نیست، نیاز به تغییر رمز عبور Apple ID خود دارید. با انجام این کار، به طور خودکار شماره تلفن از حساب iMessage شما حذف می‌شود و شما نمی‌توانید پیامی از آن ارسال یا دریافت کنید.

با اجرای این مراحل ساده، می‌توانید به راحتی شماره تلفن مرتبط با iMessage خود را حذف کنید. این امکان به شما اجازه می‌دهد که با آزادی بیشتری از امکانات iMessage استفاده کنید.

روش غير فعال كردن اي مسيج در ايفون

iMessage اپلیکیشن‌ پرکاربرد در دستگاه‌های iOS است. اما گاهی اوقات ممکن است نیاز به غیرفعال کردن آن‌ پیدا کنید. در این بخش، به طور مختصر نحوه غیرفعال کردن این سرویس را توضیح می‌دهیم.

برای غیرفعال کردن iMessage مراحل زیر را انجام دهید:

  •  ابتدا به برنامه تنظیمات یا Settings رفته و آن را باز کنید.
  • در منوی تنظیمات، بخش Message را پیدا کنید.
  • در این بخش، گزینه iMessage را پیدا کرده و آن را غیرفعال کنید.

نکته مهم: اگر نیازی به غیرفعال کردن iMessage ندارید، برای جلوگیری از هزینه‌های احتمالی، هر زمان که با یک پیامک مواجه می‌شوید، گزینه “Cancel” یا “لغو” را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن آی مسیج در آیفون کاری ساده است و با دنبال کردن مراحل فوق می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

نحوه ارسال ای مسیج در ایفون

اگر برای استفاده از سرویس ای مسیج واقعاً برنامه ای ندارید، اجازه ندهید آیفون شما از اس ام اس معمولی به iMessage سوئیچ کند.

چگونه با imessage پيغام بفرستيم؟

iMessage یکی از پر استفاده ترین سرویس ها در میان کاربران اپل است. اما متاسفانه، استفاده از آن همیشه آنطور که باید آسان نیست. برخی اوقات شرایط استفاده از ای مسیج بوجود می آید اما نمی دانید چگونه با ای مسیج پیام بدهیم. با ما همراه باشید.

اگر اي مسيج ايفون شما به طور ناگهانی از کار افتاده است و به جای حباب های آبی معمولی حباب های سبز می بینید، نگران نباشید. این مشکل از آیفون شما نیست، و شما به راحتی می توانید آن را اصلاح کنید.

ببینید آیا مشکل از سمت مخاطب شماست.

اگر دیدید آی مسیج در آیفون در تلفن شما کار نمی کند، قبلی از اینکه اقدامی انجام دهید، بررسی کنید ببینید که اي مسيج ايفون طرف مقابل شما فعال است یا آن را خاموش کرده است.

برای این کار، صفحه چت را باز کنید یا با ضربه زدن روی دکمه «نوشتن» یک چت جدید با کاربر دیگری از iMessage شروع کنید.

با ضربه زدن روی دکمه «نوشتن» یک چت جدید با کاربر دیگری از iMessage شروع کنید

با ضربه زدن روی دکمه «نوشتن» یک چت جدید با کاربر دیگری از iMessage شروع کنید

وقتی در حال شروع یک چت جدید هستید، نام/شماره مخاطب را در قسمت «To» تایپ کنید. سپس، ببینید که آیا نام / شماره آنها به رنگ آبی یا سبز ظاهر می شود. سبز به معنای پیام متنی و آبی به معنای iMessage است.

نام/شماره مخاطب را در قسمت «To» تایپ کنید

نام/شماره مخاطب را در قسمت «To» تایپ کنید

اما اگر یک چت در حال انجام را باز کرده اید، ببینید آیا کادر پیام عبارت «Text Message» یا «iMessage» را به شما نشان می دهد.

کادر پیام عبارت «Text Message» یا «iMessage»

کادر پیام عبارت «Text Message» یا «iMessage»

همچنین می ‌توانید پیام را در هر دو حالت تایپ کنید و ببینید که فلش «ارسال» سبز است یا آبی.

پیام را در هر دو حالت تایپ کنید و ببینید که فلش «ارسال» سبز است یا آبی

پیام را در هر دو حالت تایپ کنید و ببینید که فلش «ارسال» سبز است یا آبی

اگر پیام ایفون به صورت iMessage می رود، مشکل از گیرنده قبلی است. در این حالت، هیچ کاری نمی توانید انجام دهید، مگر اینکه از طرف مقابل خود بخواهید اگر واقعاً اي مسيج ايفون خود را خاموش کرده است، آن را روشن کند. اگر هم متوجه شدید که آنها به یک دستگاه غیر اپل منتقل شده اند، باید از پیام های متنی استاندارد (سرویس sms) یا یک برنامه پیام رسان دیگر مانند واتس اپ برای برقراری ارتباط با آنها استفاده کنید زیرا iMessage انحصاری دستگاه های اپل است.

همچنین ممکن است مخاطب شما به جای شماره تلفن از iMessage از Apple ID خود استفاده کند یا برعکس. اما شما سعی می کنید پیام را در جایی که آنها از آن استفاده نمی کنند ارسال کنید. بنابراین، حتماً شماره تلفن و Apple ID آنها را بررسی کنید.

شماره تلفن و Apple ID آنها را بررسی کنید

شماره تلفن و Apple ID آنها را بررسی کنید

در این مقاله چگونه اي مسيج را فعال كنيم شرح داده شده است. لطفا مطلب را با دقت بیشتری بخوانید.

اگر پیام ایفون به بیش از یک کاربر اپل به صورت پیامک ارسال می شود، ممکن است مشکل از طرف شما باشد و به روش های زیر می توانید مشکل را برطرف کنید.

سرورهای iMessage را بررسی کنید

برای فعال كردن اي مسيج ايفون باید سرورهای این سرویس فعال باشند.

هنگام استفاده از اي مسيج ايفون، اطمینان حاصل کنید که سرورها فعال هستند. اگر آنها خاموش باشند، ممکن است برای تمام مخاطبین شما کار نکند. اگرچه نادر است، اما قطع شدن سرور آی مسیج در آیفون اتفاق می افتد. و هیچ کاری از دست شما بر نمی آید جز اینکه منتظر بمانید تا دوباره فعال شود.

برای بررسی وضعیت سرورها می توانید به صفحه وضعیت سیستم اپل مراجعه کنید. از آنجا تمام خدمات و وضعیت آنها را بررسی کنید. اگر ای مسیج یک نقطه سبز در کنار خود داشته باشد، خوب کار می کند اما وجود نقطه قرمز نشان می دهد که سرورها از کار افتاده اند.

سرورهای iMessage را بررسی کنید

سرورهای iMessage را بررسی کنید

بررسی کنید که اي مسج ايفون روشن باشد

قبل از هر اقدامی برای رفع مشکل، مطمئن شوید که هیچ ایرادی از جانب شما وجود ندارد. برای مثال، اگر اخیراً تلفن خود را تغییر داده اید یا آن را بازنشانی کرده اید، مطمئن شوید که iMessage را دوباره روشن کرده اید زیرا با این کارها، ای مسج ایفون خاموش می شود.

برنامه تنظیمات را باز کنید و به «Messages» بروید.

برنامه تنظیمات را باز کنید و به «Messages» بروید.

برنامه تنظیمات را باز کنید و به «Messages» بروید.

سپس، مطمئن شوید که دکمه کشویی «iMessage» روشن است.

مطمئن شوید که دکمه کشویی «iMessage» روشن است

مطمئن شوید که دکمه کشویی «iMessage» روشن است

اگر اینطور نیست، خب مقصر شمایید. ادامه دهید و دکمه کشویی را روشن کنید.

حتی اگر از قبل روشن است، مطمئن شوید که زیر آن، عبارت «در انتظار فعال‌سازی» (Waiting for Activation) یا «فعال‌سازی ناموفق» (Activation Unsuccessful) نوشته نشده باشد. اگر چیزی مشابه این عبارت را بیان می کند، می توانید پیام را برای ما ارسال کنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

چرا iMessage به عنوان پیام متنی ارسال می شود؟

حتی اگر ای مسج روشن باشد و همه چیز درست باشد، گاهی اوقات پیام شما را به صورت sms و در برخی مواقع به صورت iMessage ارسال می کند. ای مسیج ایفون زمانی که اتصال اینترنتی ندارید اما پوشش تلفن همراه دارید، به عنوان پیام متنی ارسال می‌شود. اگر بسته اس ام اس ندارید و به صورت اس ام اس پولی ارسال می شود، می تواند مشکل ساز شود. برای اطمینان از اینکه پیام همیشه به صورت iMessage ارسال می شود و هرگز به ارسال پیام متنی متوسل نمی شود، می توانید از یکی از روش های زیر استفاده کنید.

گزینه «ارسال به صورت پیامک» را خاموش کنید

وقتی گزینه «Send as SMS» روشن است، اگر آیفون شما نتواند به اینترنت وصل شود، به‌طور خودکار پیام را به صورت پیامک ارسال می‌کند. خاموش کردن آن تضمین می کند که هر زمان iMessage در دسترس نباشد این اتفاق نمی افتد.

برنامه تنظیمات را باز کنید، به پایین بروید و روی گزینه “پیام ها” ضربه بزنید.

برنامه تنظیمات را باز کنید، به پایین بروید و روی گزینه "پیام ها" ضربه بزنید.

برنامه تنظیمات را باز کنید، به پایین بروید و روی گزینه “پیام ها” ضربه بزنید.

سپس به پایین اسکرول کنید و دکمه کشویی «ارسال به‌عنوان پیامک» را خاموش کنید.

به پایین اسکرول کنید و دکمه کشویی «ارسال به‌عنوان پیامک» را خاموش کنید

به پایین اسکرول کنید و دکمه کشویی «ارسال به‌عنوان پیامک» را خاموش کنید

اکنون، هر پیامی که به مخاطبین اپل خود ارسال می کنید، فقط به صورت آی مسیج ارسال می شود. و در صورت عدم اتصال به اینترنت، پیام ارسال نخواهد شد. اگر در مواقع اضطراری نیاز به ارسال پیامک داشتید، ابتدا باید تغییر حالت را از تنظیمات دوباره فعال کنید.

از Apple ID برای ارسال ای مسیج ایفون استفاده کنید

هنگامی که از شماره تلفن خود برای ارسال iMessage استفاده می کنید، تنها در این صورت آیفون شما می تواند به جای iMessage یک پیام متنی ارسال کند. استفاده از آدرس ایمیل خود برای ای مسج، این مشکل را حل می کند زیرا نمی توانید از یک آدرس ایمیل پیام متنی ارسال کنید.

از برنامه تنظیمات به “پیام ها” بروید.

از برنامه تنظیمات به "پیام ها" بروید

از برنامه تنظیمات به “پیام ها” بروید

سپس،روی گزینه «ارسال و دریافت» در زیر گزینه iMessage ضربه بزنید.

روی گزینه «ارسال و دریافت» در زیر گزینه iMessage ضربه بزنید

روی گزینه «ارسال و دریافت» در زیر گزینه iMessage ضربه بزنید

در بخش «شروع مکالمات جدید از» (Start New Conversations from)، به جای شماره تلفن، شناسه ایمیل خود را بررسی کنید.

به جای شماره تلفن، شناسه ایمیل خود را بررسی کنید.

به جای شماره تلفن، شناسه ایمیل خود را بررسی کنید.

اگر از Apple ID خود برای ای مسیج استفاده نمی کنید، روی گزینه “Use Apple ID for iMessage” ضربه بزنید و وارد اپل ایدی خود شوید. سپس، روی آن ضربه بزنید تا زمانی که در آنجا نشان داده شد، از آن استفاده کنید.

روی گزینه “Use Apple ID for iMessage” ضربه بزنید و وارد اپل ایدی خود شوید.

روی گزینه “Use Apple ID for iMessage” ضربه بزنید و وارد اپل ایدی خود شوید.

مانند قبل، اگر بخواهید در مواقع اضطراری SMS ارسال کنید، باید تنظیمات را به شماره تلفن خود، انتقال دهید، و مطمئن شوید که گزینه «ارسال به‌عنوان پیامک» (Send as SMS) نیز فعال است.

آی مسیج را به اپل آیدی ارسال کنید

به‌جای استفاده از Apple ID خود برای ارسال پیام، می‌توانید iMessage را به Apple ID گیرنده نیز ارسال کنید (اگر آنها تصمیم به دریافت iMessages در آن داشته باشند). از آنجایی که پیام‌های متنی را نمی‌توان به آدرس ایمیل ارسال کرد، این امر همچنین تضمین می‌کند که پیام شما به‌عنوان iMessage و نه SMS ارسال می‌شود.

برنامه Messages را باز کنید و روی دکمه “نوشتن” در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

برنامه Messages را باز کنید و روی دکمه "نوشتن" در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

برنامه Messages را باز کنید و روی دکمه “نوشتن” در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

سپس، در قسمت “To:”، مخاطب گیرنده را با Apple ID را وارد کنید (در صورتی که آن را ذخیره کرده اید) یا فقط آدرس ایمیل را وارد کنید. اپل آیدی باید به رنگ آبی ظاهر شود، روی آن ضربه بزنید تا آن را انتخاب کنید و پیام خود را ارسال کنید.

در قسمت "To:"، مخاطب گیرنده را با Apple ID را وارد کنید

در قسمت “To:”، مخاطب گیرنده را با Apple ID را وارد کنید

در این صورت، اگر زمانی می خواهید پیامک ارسال کنید، می توانید به سادگی یک چت جدید را شروع کنید و این بار شماره تلفن آنها را انتخاب کنید. اما حتی در این مورد، گزینه “ارسال به عنوان پیامک” باید فعال باشد.

چگونه اس ام اس را به ای مسیج تبدیل کنیم

آیا می خواهید پیام متنی را در آیفون یا آیپد به iMessage تغییر دهید اما نمی دانید چگونه؟ در این بخش مراحل دقیق تکمیل کار را با شما به اشتراک می گذاریم.

برای ارسال پیامک معمولی از iPhone یا iPad خود، باید یک سیم کارت نصب کنید. تا زمانی که از iOS استفاده می‌کند، متن به رنگ سبز در دستگاه شخص مقابل ظاهر می‌شود. اگر iMessage ارسال می کنید، با استفاده از وای فای یا از طریق داده سیم کارت ارسال می شود و به رنگ آبی در دستگاه شخص دیگر ظاهر می شود. شما فقط می توانید iMessages را به سایر دستگاه های iOS ارسال کنید. اگر فرستنده یا گیرنده از سیستم عامل دیگری مانند اندروید استفاده می کند، نمی توانید از ای مسج برای این ارتباط استفاده کنید.

تبدیل اس ام اس به آی مسیج

تبدیل اس ام اس به آی مسیج

ای مسیج ایفون زمانی مفید است که می خواهید به مکالمات خود در چندین دستگاه دسترسی داشته باشید یا می خواهید با چندین کاربر آیفون، چت گروهی داشته باشید. همچنین می تواند در مواقعی که سیگنال تلفن همراه ندارید استفاده شود.

آموزش تبدیل پیام به آی مسیج در imessage آیفون و آیپد

مرحله 1. اتصال را بررسی کنید. برای اینکه iMessage به درستی کار کند، فرستنده و گیرنده باید به اینترنت متصل باشند. یا وای فای یا داده های سیم کارت باید روشن و در محدوده پوشش باشد. برای اطمینان از اتصال به اینترنت، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات > وای فای بروید و یا آن را روشن کنید.
  • به Settings > Mobile Data رفته و روشن کنید.
  • مرورگر خود را باز کنید و ببنید که آیا صفحه بالا می آید.

مرحله 2. تنظیمات پیام ها را اعمال کنید. به Settings > Messages > Turn on iMessage > بروید و برای تأیید روی OK ضربه بزنید سپس دکمه کشویی Send As SMS را خاموش کنید. این همچنان به شما امکان می دهد پیام های متنی را دریافت کنید، اما همه پیام هایی که ارسال می کنید مجبور می شوند به عنوان iMessage ارسال شوند.

تغییر پیام متنی به iMessage در iPhone/iPad – مرحله ۲

تغییر پیام متنی به iMessage در iPhone/iPad – مرحله ۲

مرحله 3. ارسال و دریافت را مدیریت کنید. به Settings > Messages > Send & Receive > در بخش “You Can RECEIVE IMESSAGES TO AND REPLY FROM” را انتخاب کنید، مطمئن شوید که تمام آدرس های ایمیل شما علامت زده شده اند.

مرحله 4. با ارسال پیام تست کنید. به Messages خود در iPhone/iPad بروید سپس پیامی بنویسید و آن را برای کاربر iOS دیگری ارسال کنید. پیام باید به صورت iMessage ارسال شود و پس از اتمام به صورت حباب آبی ظاهر شود.

به گفته بسیاری از کاربران، گاهی اوقات تغییر از پیام متنی به iMessage ممکن است باعث از بین رفتن پیام های قدیمی در iPhone iPad شود، اگر شما نیز با همین مشکل مواجه هستید، به راهنمای زیر مراجعه کنید تا پیام ایفون خود را بدون دردسر بازگردانید.

 تنظیمات اس ام اس در آیفون

برای دسترسی به تنظیمات پیام کوتاه در آیفون، شما باید به Settings بروید و سپس روی Messages ضربه بزنید. در این قسمت، شما می‌توانید گزینه‌های مختلفی را فعال یا غیرفعال کنید، مانند:

سخن آخر

در بالا در مورد نحوه فعال سازی iMessage در آیفون به طور مفصل صحبت کردیم. اگر شما در مورد استفاده از آی مسیج ترفند خاص و یا راهکاری برای بهتر شدن آن دارید، در بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید. اگر تجربه کار کردن با آی مسیج ایفون را دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا انتها با ما همراه بودید، بسیار سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

2 thoughts on “نحوه فعال سازی iMessage در آیفون

  1. blank مينا گفت:

    سلام
    ببخشيد اي مسيج گوشيم فعال بود امروز براي يساعت از يه سيمكارت ديگه استفاده بعد كه سيمكارت اصلي گذاشتم اي مسيج غيرفعال شد و ديگه فعال نميشه
    با اپل ايديم ميشه ولي با شماره ام نميشه
    چيكار كنم؟

    1. blank دهقان گفت:

      سلام.
      چندین عامل می‌تواند مانع از فعال‌سازی iMessage با شماره تلفن شما شود. این عوامل شامل تنظیمات سیستم نادرست، اعتبار پیامک کافی نداشتن، یا اتصال اینترنتی معیوب می‌شوند. اگر هیچ یک از راه‌حل‌های فوق کار نکرد، ممکن است نیاز به به‌روزرسانی سیستم عامل خود داشته باشید.
      اگر هیچ یک از مشکلات بالا را ندارید
      برای فعال‌سازی مجدد iMessage با استفاده از شماره تلفن، مراحل زیر را دنبال کنید:
      در آیفون خود به بخش تنظیمات (Settings) رفته و سپس پیام‌ها یا همان Messages را انتخاب کنید.
      در قدم بعدی گزینه مربوط به iMessage را فعال کنید.
      پس از ان گزینه مربوط به «ارسال و دریافت» یا همان Send and Receive را انتخاب کنید.
      سپس، اطمینان حاصل کنید که در بخش «شما می‌توانید iMessages را دریافت کنید»، شماره تلفن شما به همراه اپل آیدی شما انتخاب شده باشد.
      این مراحل باید به شما کمک کند تا iMessage را با استفاده از شماره تلفن خود فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *