تست و بررسی سامسونگ

بررسی نرم افزار سامسونگ گلکسی +S10

نرم افزار سامسونگ گلکسی +S10

4-بررسی نرم افزار سامسونگ +S10

رابط کاربری One UI جایگزین بزرگ رابط های بررسی کاربری Samsung Experience و TouchWiz است که سال هاست از این گوشی کنار گذشته شده اند. با تازه سازی زبان طراحی رابط کاربری UI سامسونگ، از این رابط کاربری استقبال زیادی شد و تجربه کاربری بسیار بهتری را به همراه داشت. از نظر شکل ظاهری، تمیز تر و طبیعی تر (غیر کارتونی) است، و برخی از ایده های موجود در این رابط کاربری، در دنیایی که اکنون بر تلفن های هوشمند با نمایشگرهای بزرگ سلطه دارند، مانند استفاده از نیمه قسمت پایین UI برای نمایش آیتم هایی که برای فعال کردن آنها باید روی آیکون مربوطه ضربه بزنید، واقعا مفید هستند. این ویژگی، حرکت و کشیدن انگشت برای لمس کردن آیکون در هنگام کار با تلفن با یک دست را به طور قابل توجهی کاهش می دهد (حداقل وقتی که در منوی تنظیمات و یا اپلیکیشن های از پیش ساخته سامسونگ هستید).

این فلسفه طراحی متأسفانه تقریبا از آنچه گوگل با برنامه های خود انجام می دهد بسیار دور شده است، و به توسعه دهندگان شخص ثالث نیز اشاره ای نشده است. بنابراین، طبق معمول، شما یک پرچمدار سامسونگ را خریداری می کنید و مجبورید به استفاده از یک رابط کاربری بین برنامه های خود سامسونگ و برنامه های گوگل و یا سایر شرکت ها عادت کنید که فاقد پیوستگی، طراحی و هوشمندی است. این وضعیت بعید به نظر می رسد تا کنون تغییر کرده باشد، زیرا بعید است سامسونگ زبان طراحی گوگل را به طور کامل در دستگاه های خود گنجانده باشد، زیرا این امر باعث از دست رفتن ویژگی های متمایز کننده بزرگ در بازار رقابتی شدید گوشی هوشمند می شود.

در حالی که بسیاری از افراد از رابط های کاربری TouchWiz و Samsung Experience به خاطر شکل ظاهری شان خوششان نمی آید، دریافتیم که رابط کاربری One UI برای غلبه بر این مسائل کار سختی داشته است. این رابط کاربری، مدرن و منحصر به فرد است، از ویژگی دوگانه عالی برخوردار است – آن را با هر چیز دیگری که در بازار وجود دارد اشتباه نمی گیرید، و ما به خاطر شکل ظاهری اش آن را کنار نخواهیم گذاشت.

برنامه های حالت شب، اج اسکرین (لبه صفحه نمایش)

رابط کاربری One UI دارای حالت شب است، یک تم تاریک در سراسر سیستم که می توانید آن را فعال کنید و حتی طوری تنظیم کنید تا در زمان های مشخص شده به طور خودکار روشن یا خاموش شود، که ویژگی بسیار مفیدی است. هرچند نام آن کاملا گیج کننده است، زیرا «حالت شب» تم کاملا متفاوتی در برنامه دوربین است، و همچنین این برنامه در برخی شرکت های دیگر فیلتر چراغ آبی نامیده می شوند.

blank blank blank
حالت شب (به عبارت دیگر تم تاریک)

از نام آن که بگذریم، این برنامه بسیار خوب عمل می کند، کل سیستم عامل، از جمله برنامه های داخلی سامسونگ را تاریک می کند. با این وجود، این روی برنامه های شخص ثالث، از جمله گوگل، کاری انجام نمی دهد و مشخص نیست که آیا به محض اینکه گوگل، این غول جستجو، چنین تم هایی را برای همه برنامه های خود اعمال کند، برنامه حالت شب سامسونگ بتواند به طور خودکار برنامه های گوگل را به نسخه های تاریک خود انتقال دهد.

blank

جالب تر خواهد بود که ببینیم سامسونگ با توجه به حالت شب که یک بار در Android 10 Q تجربه کرده است با + S10در چه مسیری قرار می گیرد، زیرا یکی از اصلی ترین جنبه های جدید در نسخه سیستم عامل آینده این واقعیت است که با تم تاریک داخلی همراه است. امیدوارم که در اینجا شاهد اجرای برنامه های رقابتی نباشیم، مانند برنامه های چند وظیفه ای قبلی که صفحه نمایش را خرد و تقسیم می کردند..

از آنجا که +S10 دارای صفحه نمایش با دو لبه خمیده است، قابلیت داشتن ویژگی اج اسکرین را نیز دارد. برخی از افراد واقعا پانل های لبه دار را دوست دارند، که به شما امکان می دهد به سرعت به یک لیست از پیش تعیین شده از برنامه ها یا اقدامات خود بپردازید یا با افرادی که به آنها نزدیکتر هستید تماس بگیرید، اما اگر قبلا آن را تجربه کرده باشید متوجه خواهید شده که چگونه هنگام استفاده از این، بعضی اوقات حالت palm rejection کار نمی کند (وقتی که کف دست روی صفحه نمایش قرار می گیرد و می خواهید با قلم کار کنید، کف دست شما برخی برنامه ها و صفحه را لمس کرده آنها را اجرا می کند و در کار شما اختلال ایجاد می کند، برای جلوگیری از این کار، کاربر معمولا برنامه پالم رجکشن را فعال می کند) و به همین خاطر احتمالا حالت اج اسکرین را غیر فعال خواهید کرد. هنگامی که این ویژگی روشن است، بارها خواهید دید که پانل دیده می شود حتی اگر قصد ندارد آن را مشاهده کنید. این تجربه ما بود، اما ممکن است تجربه شما متفاوت باشد، و در استفاده از این ویژگی، احتمالا مشکل کمتری داشته باشید.

blank

برای اطلاع از راهکار به روز رسانی گلکسی S10 اینجا کلیک کنید.

در +S10، روشنایی لبه ممکن است دارای چراغ ال ای دی اعلان اختصاصی باشد و یا می تواند نداشته باشد، این بستگی به تصمیم شما دارد. این ویژگی هنگام دریافت اعلان، لبه های صفحه را روشن می کند و اعلان جدید را با عمل پاپ-آپ صفحه جایگزین می کند. اگر به هر طریقی به نور صفحه اعلان عادت کرده اید، ممکن است برای شما عادی شود و به کارتان بیاید، در غیر این صورت می تواند یک حرکت زیبا و یا چیز دیگری طبقه بندی شود.

blank blank blank blank
پانل های لبه ، روشنایی لبه

تنظیمات

سامسونگ همواره از افرادی که دوست دارند برای همه چیز، آپشن و گزینه داشته باشند، استقبال کرده است. اگر دوست دارید گوشی فقط کار کنند و مجبور نباشید به میلیون تنظیمات و گزینه های مختلف فکر کنید، احتمالا بهتر است از گوشی دیگری استفاده کنید. در دنیای سامسونگ، شما می توانید همه چیز را تحت کنترل خود در آورید. خوب، این یک اغراق آشکار است، اما هنوز گزینه های سفارشی سازی زیادی وجود دارد که به سادگی می توانید زمان زیادی را صرف آن کنید.

blank

منوی تنظیمات به روز رسانی شده است، و چیزهای باورنکردنی را در خود جای داده است. در حالی که بسیاری از گزینه هایی که در دست دارید همچنین توسط سامسونگ در اختیار بسیاری از افراد قرار گرفته است، پس یعنی مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفته است، همچنین اگر بخواهیم در مورد فلسفه آن چیزی به شما بگوییم ممکن است شما را در مورد تصمیم گیری در این باره خسته کند. در حالی که بیشتر افراد، وقتی از آنها سؤال شود، ترجیح می دهند گزینه های بیشتری داشته باشند تا کمتر، در حقیقت روبرو شدن با تعداد زیادی از گزینه ها یکی پس از دیگری می توانند از نظر روانشناختی کاملا پر دردسر باشد. و این همان چیزی است که شما باید با رفتن یک شیرجه عمیق به منوی تنظیمات با آن مقابله کنید.

blank blank blank blank
تنظیمات

مطمئنا، هرگز نمی توانید منوی تنظیمات را لمس کرده و همه پیش فرض ها را کنار بگذارید، در نتیجه فعلا اینطور اظهار نکنید که در تصمیم گیری از اینکه گوشی را در کدام حالت تنظیم کنید، خسته شده اید. اما بعدش که شما خود را حین مکالمه دیدید، و شخص دیگری پشت خط شما در حال انتظار است، شما حباب سبز رنگ را روی فرد تماس گیرنده می کشید و با او صحبت را آغاز می کنید، تنها چند ثانیه بعد متوجه می شوید که در واقع با شخص جدید صحبت نمی کنید زیرا تنظیمات پیش فرض تلفن طوری است که امکان جابجایی بین مکالمات فعال نشده است، چرا؟ طبق تنظیمات پیش فرض از شما می پرسد با تماسی که در ابتدا برقرار کرده اید چه کاری می خواهید انجام دهید، آن را نگه می دارید یا قطع می کنید، طبق این پیش فرض، اگر به سوال پاسخ ندهید، امکان جابجایی تماس مقدور نمی باشد.

این یک نمونه کلاسیک از چیزهای بسیار پیچیده ای است که بدون اینکه احتیاجی باشد، انتخاب می شود. در 99% موارد برای 99% افراد که به طور خودکار تماس اولیه را متوقف می کنند نتیجه بسیار بهتری خواهد بود، زیرا این عملی است که به هر حال اکثر آنها تصمیم به انجام آن گرفته اند. اما علیرغم همه تنظیمات پیش فرض انتقال تماس ها که اخیرا در دنیای تلفن همراه رایج است، در سامسونگ هنوز هم، تنظیمات انتقال تماس را باید به صورت دستی انتخاب کنید. در حالی که سایر تولید کنندگان به سادگی این انتقال خودکار را در تنظیمات پیش فرض خود قرار می دهند.

از آنجا که کل منوی تنظیمات بازسازی شده است، و همه چیز به آنجا برده شده است، سامسونگ پیشنهادات خود را به قسمت پایین تمام زیر منوها اضافه کرده است و برای این کار هم ساعت های زیادی فکر شده است. بنابراین اگر انتظار داشتید تنظیمات مربوط به تقویت کننده ویدئو یا صفحه نمایش همیشه روشن (Always On Display) را در زیر بخش Display پیدا کنید، اگر اسکرول کرده به پایین صفحه بروید، می توانید به راحتی به این زیرمنو بروید.

blank
پیشنهادات در زیر فهرستهای زیر تنظیمات

این یک سیستم هوشمند است و بسیار خوب عمل می کند اما نکته جالب توجه این است که سامسونگ چگونه باید از این واقعیت آگاه باشد که مردم به طور غریزی در بعضی جاها به دنبال برخی چیزها می گردند، به هر حال تصمیم گرفت تنظیمات را طور دیگری بچیند. ممکن است مکانهای جدید، منطق داخلی سامسونگ را بهتر رعایت کنند، اما اگر با غرایز کاربران مطابقت نداشته باشد، ممکن است تنها کار بیهوده ای انجام شده باشد.

اینکه یک ویژگی خاص از اهمیت بالایی برخوردار باشد و یا یک ترفند خاص، به شخصی که از تلفن استفاده می کند، بستگی دارد، نرم افزار اسکن امنیتی که در تنظیمات در بخش مراقبت از دستگاه قرار داده شده است بدون شک می تواند توسط هر کسی که برنامه های خود را در جای نصب می کند که در معرض دید باشد، نصب شود. در غیر این صورت به چیزی شبیه به این در تلفن هوشمند نیاز می باشد. همین مسئله می تواند در مورد داشتن دکمه دستی «بهینه سازی» بیان کرد، که می توانید فشار دهید تا هر از گاهی احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید. در سال 2019 این «هوش مصنوعی» کلمه ای است که شما در همه جا می شنوید، و با این وجود آیا هنوز «بهینه سازی» تلفن خود را باید به صورت دستی انجام دهید؟ چرا نمی تواند به تنهایی این کار را انجام دهد؟

blank blank
اسکن امنیتی

به نظر می رسد سامسونگ این طور متوجه شده است که افراد این ترفندها را دوست دارند، زیرا بیشتر رقبای چینی از این ترفندها روی گوشی های خود استفاده می کنند، اما این داستان که چرا آن ها در این زمینه رتبه اول را دارند، کمی پیچیده تر است و مربوط به عدم وجود Play Store در چین است، که با ده ها گزینه، از تقریبا خوب تا فوق العاده، جایگزین شده است. در این حالت، اسکنر امنیتی و بهینه ساز و هر چیزی که برای استفاده از تلفن هوشمند بسیار ضروری است، وجود دارد (برای بازارهای خارج از کشور چین)، که در آن افراد می توانند بیشتر برنامه ها را از فروشگاه Play Store نصب می کنند.

نسخه های متعدد از یک اپلیکیشن

در حال حاضر، برای هر تلفن هوشمند اندرویدی که توسط گوگل ساخته نشده است، نسخه های متعدد از یک اپلیکیشن وجود دارد. این غول جستجو، به هر تولید کننده که می خواهد از Play Store استفاده کند، چندین برنامه از پیش نصب شده را تحمیل می کند، بنابراین شما مجبورید آن ها را داشته باشید. سپس هر سازنده اندرویدی مطرح نیز دوست دارد چند برنامه خاص خود را به عنوان برنامه های از پیش نصب شده، ایجاد کند. البته سامسونگ هیچ تفاوتی ندارد و در گذشته از یکی از بدترین مجرمان در بازی های با نسخه های متعدد و تکراری استفاده کرده است. این شما را مجبور کرده تا بسیاری از برنامه ها، حداقل برنامه هایی که به زبان طراحی جدید رابط کاربری آن پایبند هستند، را نصب کنید. بنابراین با استفاده از آن ها و نه ابزارهای گوگل، تجربیات شما در نظر گرفته می شود.

blank blank
برنامه های اضافی که می توانید انتخاب کنید و از قبل در تنظیم اولیه بارگذاری نشده است

با این حال، فروشگاه نسخه های متعدد و تکراری از یک اپلیکیشن که اکنون به نام گلکسی استور مطرح شده اند، وجود دارند که ماهیت آنها هیچ تفاوتی با هم ندارد. واقعا نیازی به دو فروشگاه اپلیکیشن مختلف در یک دستگاه وجود ندارد، اما افسوس که سامسونگ هنوز این مسئله را ارائه می دهد.

blank blank
برنامه های سامسونگ ، مایکروسافت و گوگل

و آنچه که قوز بالا قوز است این است که مانند گذشته برخی از برنامه های از پیش نصب شده سامسونگ از طریق پلی استور و برخی دیگر از طریق گلکسی استور به روز رسانی می شوند. داشتن تلفن هوشمند سامسونگ همیشه به معنای پیدا کردن راهی برای درک این وضعیت بوده است و این شرایط تغییر نکرده است. اگر کاربر با تجربه سامسونگ باشید، احتمالا به این روش عادت کرده اید، اما افراد تازه وارد این برند ممکن است این حالت کمی بی نظمی بدانند.

blank

فروشگاه گلکسی

بیکسبی

اول از همه، بله، بیکسبی هنوز هم وجود دارد و هنوز هم یک دکمه اختصاصی در سمت چپ تلفن دارد، اگرچه شایعات زیادی وجود دارد، که این آخرین پرچمدار سامسونگ است که از این دکمه بیکسبی استفاده می کند. سامسونگ هنوز آمادگی لازم برای برداشتن آزمایش بیکسبی خود ندارد، اما به نظر می رسد، حتی اگر Bixby Voice (دستیار صوتی) تقریبا از همه لحاظ به دستیار گوگل وابسته نیست – و تشخیص آن مخصوصا در مورد اینکه شما از او چه می خواهید بد است.

blank blank
کلید Bixby قابل تنظیم و سفارشی سازی است

دستیار صوتی Bixby Voice، در واقع در این بررسی احساس می شود که به بخش «اپلیکیشن های تکراری» تعلق دارد، زیرا چیز زیادی برای مطرح کردن در یک دستگاه در کنار دستیار گوگل منحصر به فرد ندارد. بیکسبی در عملکردهای این تلفن، دسترسی سطح پایینتری دارد. این مربوط به یافتن چیزهای آنلاین است، مسابقه نیست اما دستیار گوگل همیشه برنده می شود، و تجربه استفاده از آن نیز روز به روز بهتر می شود.

blank

Bixby Home پانلی است که در لانچر پیش فرض سامسونگ در سمت چپ پایین صفحه نمایش اصلی قرار دارد و به عنوان پاسخ این شرکت کره ای به خوراک گوگل (یا هر آنچه در این هفته خوانده می شود) عمل می کند. این کار لزوما مفید نیست، اما بارگذاری آن چنان کند است که احتمالا حتی اگر آن را خاموش نکنید در نهایت از استفاده از آن اجتناب خواهید کرد، که خوشبختانه قابل غیر فعال شدن است.

blank blank blank
بیکسبی هوم

بارگذاری آن خیلی هم کند نیست، به دلیل انیمیشن های بی هدف اغراق آمیز که در پانل های مختلف به نمایش گذاشته می شود، حرکت اسکرول را کند می کند. می توانید چیزهای زیادی را در اینجا اضافه کنید، و ممکن است مفید باشد. ما هنوز تحت تأثیر این مسئله قرار گرفته ایم که چگونه بسیاری از سازندگان دستگاه های اندرویدی در لانچرهای خود از این فضا برای اسکرول کردن عمودی مبتنی بر کارت و یا پانل UI استفاده کرده اند، برای مثال، وان پلاس دارای برنامه shelf، شیائومی دارای برنامه Vault و سامسونگ دارای Bixby Home است.

بیکسبی ویژن و یا بیکسبی تصویری هنوز هم وجود دارد، کارکرد این بیکسبی این است که شما از تصویر و یا شئی اسکن و در واقع عکس می گیرید و به بیکسبی می گویید که در اینترنت بچرخد و این تصویری را که اسکن کرده اید برایتان پیدا کند و لینک های قیمت و خرید را به شما نشان بدهد. عملکرد این بیکسبی دقیقا از روی لنزهای گوگل کپی برداری شده است و متأسفانه هیچکدام به اندازه کافی قابل اعتماد نیستند تا بتوانند کاری را که شما واقعا خواهید انجام دهند.. با این وجود، جایی برای پیشرفت در آینده وجود دارد، و با وجود همه پیشرفت ها در یادگیری ماشین، هر دو خدمات می توانند روزی، شگفت انگیز باشند. آنها هنوز شگفت آور نبوده اند.

بیکسبی روتین ها نیز با جدیدترین نسخه رابط کاربریOne UI ، معرفی شده اند، و این ممکن است مفیدترین بخش بیکسبی باشد، حداقل اگر مفهوم ماکرو را دوست دارید. مانند برنامه شخص ثالث IFTTT، بیکسبی روتین ها روی آن کار انجام می دهند، پس فلسفه ای است که ممکن است در ابتدا درک آن بسیار سخت باشد، اما بسیاری از افراد آن را دوست دارند.

blank blank blank blank
بیکسبی روتین

سامسونگ به طور مفیدی برخی روتین های از پیش تعیین شده دارد که می توانید آن را روی سیستم خود تنظیم و سفارشی کنید، به طوریکه کار کردن با آن سریع و آسان شود، مثلا می توانید ان را طوری تنظیم کنید که اگر یک مکان خاص (مثلا خانه) را ترک کردید، وای فای گوشی تان خاموش خواهد شدف یا اگر به مکانی رسیدید که وای فای داشت، روشن می شود. در اینجا تقریبا امکانات بی پایان وجود دارد، و برخلاف سایر موارد، این یکی از ویژگی های بیکسبی است که هر روز از آن استفاده می کنیم – و یکبار که این روتین ها را تنظیم کردیم، کافی است و از آن به بعد به طور خودکار کار خواهند کرد، وقتی باید تنظیمات و دستورات را از قبل به او داده باشیم.

ژست ها

سامسونگ نیز مانند سایر سازندگان اندرویدی، سیستم ژست حرکتی را ارائه می دهد که فضای صفحه نمایش استفاده شده که توسط نوار حرکتی سه دکمه ای اشغال شده است را آزاد می کند. این ویژگی به طور پیش فرض فعال نیست، بنابراین اگر دوست دارید باز هم می توانید از نوار حرکتی استفاده کنید. از طرف دیگر، پس از آنكه در سالهای گذشته از چندین ژست حرکتی استفاده کرده ایم، بازگشت به روش قدیمی بسیار دشوار است.

یعنی ما به محض شروع استفاده از + S10در کارهای روزانه خود، گزینه ژست حرکتی را فعال می کنیم. حضور ژست های حرکتی در بررسی ما چیز خوبی است، و یکی از موارد نادری است که سامسونگ در انتخاب خود اشتباه نکرده است – اما این بیشتر به این دلیل است که حرکات هنوز هم نیاز به کار دارند. آنها واقعا هر چه بگویید خوب هستند، اما مثلا برای بازگشت به صفحه قبل، کشیدن انگشت از ناحیه پایین سمت راست، هر بیست بار یک بار هم انجام نمی شود و هنگامی که از پایین سمت چپ به آیکون های چند وظیفه ای می روید ضعیف عمل می کند.

blank blank
تنظیمات ژست حرکتی، نمای اخیر

در ابتدا، وقتی متوجه شدیم که سیستم سامسونگ روشی سریع برای پرش به برنامه قبلی ندارد، ناراحت شدیم، اما این شرکت در واقع به فکر راه حل بوده است – وقتی منوی چند وظیفه ای ظاهر می شود، برنامه ای که جلوی شما است، آخرین برنامه های است که شما استفاده کرده اید. بنابراین اگر می خواهید به آن پرش کنید، فقط کافی است به آن ضربه بزنید، دیگر لازم نیست انگشت خود را روی آن بکشید..

این راه حل در تئوری جالب است، چرا که آنچه در واقع اتفاق می افتد این است که: شما از پایین سمت چپ به سمت بالا سوایپ می کنید، منوی چند وظیفه ای، برنامه فعلی شما را نشان می دهد، و سپس به طور خودکار به سمت راست «اسکرول» می شود و به برنامه قبلی می رود. این فرایند نیز ضعف های خاص خود را دارد و ممکن است شما را خسته کند. ما مطمئن نیستیم که چرا سامسونگ فکر می کند، این ایده خوبی است که شما باید نیم ثانیه صبر کنید تا برنامه فعلی به سمت راست و خارج از دید برود، اگر این به عنوان راه حل واقعی برای پرش به برنامه قبلی در نظر گرفته شود، پس فقط می تواند از ابتدا نمایش داده شود.

در پایین نمای اخیر، آیکون های چهار برنامه پیشنهادی را دریافت می کنید، که تلفن فکر می کند ممکن است بخواهید آن را باز کنید، ما برای این ویژگی، الگوریتم قدرتمندی پیدا کردیم تا بسیار خوب عمل کند..

به روزرسانی ها

سامسونگ از زمان عرضه، به روزرسانی های امنیتی ماهانه را برای گلکسی +S10 منتشر کرده است، و این چقدر خوب و شادی بخش است، زیرا بسیاری از تولید کنندگان تمایل دارند به هر طریقی که شده از بار این مسئولیت شانه خالی کنند. در حالی که این شرکت کره ای در گرفتن روزرسانی ها مانند شرکت گوگل یا اسنشیال، خیلی به موقع عمل نکرده است، اما تاکنون به روزرسانی های خود را تا ماه به پایان نرسیده است، منتشر کرده اند. بنابراین هر ماه که سامسونگ سعی کرده است به روزرسانی برنامه های گلکسی + S10را در همان هفته های اول منتشر کند شما را در سطح امنیتی قبلی قرار دهد، اما روی این مسئله نمی توان بیش از حد حساب کرد.

در حالی که عملکرد به روزرسانی های امنیتی این شرکت قابل تحسین است، آنچه که هنوز به چشم می خورد این است که سامسونگ چگونه می تواند به روزرسانی اندروید 10 Q را مدیریت کند. طبق معمول، گوگل باید نسخه جدید را در ماه آگوست منتشر کند، و با اندروید پای، سامسونگ تا اواخر ماه دسامبر سال گذشته وقت داشت گلکسی + S9را به روز رسانی کند، اما این به چند هفته بعد، و به اوایل سال 2019 موکول شد.

blank blank
نسخه های فعلی نرم افزار

با وجود این واقعیت که می خواهیم خوش بین باشیم و امیدواریم مدت زمان زیادی طول نکشد، اما احساس می کنیم بهتر است برای + S10نیز انتظارات خود را بر روی یک جدول زمانی مشابه با اندروید Q تنظیم کنیم. اگر خوش شانس باشید شاید این اتفاق قبل از عید سال نو رقم بخورد، در غیر این صورت انتظار به روز رسانی این اندروید را به اوایل سال 2020 ببرید. البته با وجود سفارشی سازی UI سامسونگ، شما به احتمال زیاد از هیچ یک از افزودنی های گوگل در این زمینه بهره نمی برید، بنابراین اندروید Q در درجه اول باعث بهبود وضعیت گوشی های سامسونگ خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *