ترفند iOS

بازیابی پسورد اپل آی دی و آی کلاد

blank

اولین و مهم ترین نکته در مورد اکانت آی کلاد این است که نام کاربری و رمز عبور این اکانت، دقیقا همان نام کاربری و رمز عبور اپل آی دی شما است. در صورتی که رمز آی کلاد خود را فراموش کرده اید و نمی توانید وارد اکانت خود شوید باید مراحل زیر را برای ایجاد دسترسی دوباره به اکانت خود طی کنید.

رمز عبور و یا پسورد خود را ریست کنید!

برای این منظور باید بنا بر این که با استفاده از چه سرویسی از اکانت اپل آی دی خود استفاده می کنید، یکی از روش های ارائه شده را انتخاب کنید. برای ریست کردن پسورد اپل آی دی و آی کلاد شما، سه راه وجود دارد که در ادامه هر سه را بررسی خواهیم کرد.

روش اول: ایمیل، پسورد و سوالات امنیتی

اگر می خواهید با استفاده از این روش اقدام به ریست پسورد اپل آی دی خود کنید، می بایست گام های زیر را طی نمایید:

گام اول:  به صفحه اکانت اپل آی دی خود در سایت اپل به آدرس اپل آی دی من در اپل بروید.حال روی گزینه ی “Forgot Apple ID or Password” کلیک کنید. اگر از شما خواسته شد که شماره تلفن خود را تایید کنید، به جای انکه شماره تلفن خود را وارد  کنید می توانید از احراز هویت دو مرحله ای هم استفاده کنید.

گام دوم: اپل آی دی خود را وارد کنید.

گام سوم: یکی از گزینه های در اختیار برای ریست کردن پسورد خود را انتخاب کنید، حال روی continue کلیک کنید.

بازیابی پسورد اپل آی دی و آی کلاد 1

بازیابی پسورد اپل آی دی و آی کلاد 1

گام چهارم: حال در این مرحله باید انتخاب کنید که چگونه می خواهید پسورد اپل آی دی را ریست کنید.

  • برای پاسخ به سوالات امنیتی، گزینه ی “Answer Security Question ” را انتخاب کنید و باقی مراحل را طی کنید.
  • اگر می خواهید از طریق دریافت ایمیل پسورد خود راریست کنید روی گزینه ی “Get an Email” کلیک کنید.  برای آن که پسورد اپل آی دی را ریست کنید باید به ایمیلی که زمان ساخت اپل ای دی آن را به عنوان rescue ایمیل وارد کرده اید سر بزنید و ایمیلی که از طریق شرکت اپل برای شما ارسال شده است را باز کنید .
  • اگر از شما یک کلید بازیابی(Recovery Key) خواسته شد،  می توانید با استفاده از احراز هویت دو مرحله ای و یا تایید دو مرحله ای این کلید را دریافت کنید.

روش دوم: احراز هویت دو مرحله ای (Two-factor authentication)

اگر قابلیت احراز هویت دو مرحله ای را برای اپل آی دی خود فعال کرده اید، می توانید با استفاده از هر آیفون دیگری نیز اقدام به ریست پسورد کنید. تنها شرط لازم برای استفاده از آیفون دیگر برای ریست کردن پسورد اپل آی دی و آی کلاد شما این است که قبلا آن ایفون و یا دستگاه اپل را trust کرده باشید. این دستگاه اپل می تواند آیفون، آیپد، پاد تاچ، لپ تاپ مک باشد. این دستگاه باید پسوردی داشته باشد که رمز آن معلوم است. مهم نیست که روی این دستگاه اکانت اپل آی دی شما قرار داشته باشد و یا اکانت اپل آی دی شخصی دیگر!

  • احراز هویت دو مرحله ای روی گوشی آیفون

برای این منظور می توانید گام های زیر را روی گوشی موبایل و یا دستگاه دیگر اپل خود طی کنید:

گام اول: مطمئن شوید که سیستم عامل اجرایی روی دستگاه شما حتما iOS 10  و یا نسخه های بعد از آن باشد.

گام دوم: به Setting بروید.

گام سوم: روی نام خود تپ کنید، سپس روی گزینه ی “Password and Security” تپ کنید، حال روی گزینه ی Change Password تپ کنید و مراحل را مطابق با آنچه روی صفحه نمایش داده می شود طی کنید تا پسورد خود را آپدیت کنید. برای iOS 10.2 و نسخه های بعد از ان، باید از طریق مسیر زیر پسورد اپل آی دی را به روز رسانی کنید.

iCloud >اسم شما  > Password & Security > Change Password

بازیابی پسورد اپل آی دی و آی کلاد 2

بازیابی پسورد اپل آی دی و آی کلاد 2

با تپ کردن روی گزینه ی change Password فرآیند تغییر پسورد اپل آی دی آغاز می شود و می توانید با طی کردن گام هایی که به شما نمایش داده می شود رمز عبور را تغییر دهید.

اگر برای به کارگیری راه حل گام سوم با مشکل مواجه شده اید، ممکن است به دلیل وارد نشدن به حساب کاربری آی کلاد باشد. برای وفع مشکل باید از طریق مسیر زیر اقدام کنید. Setting را باز کنید و روی گزینه ی “sign in your […]” تپ کنید. حال روی گزینه ی “Don’t have an Apple ID or forgot it” تپ کنید. با تپ کردن روی این گزینه گام هایی نمایش داده می شود که با طی کردن آنها می توانید پسورد را تغییر دهید. برای نسخه سیستم عامل iOS 10.2 و یا نسخه های جدیدتر ، می توانید همین کار را با استفاده از طی کردن مسیر زیر انجام دهید.

 iCloud > Forgot Apple ID or Password

  • احراز هویت دو مرحله ای روی کامپیوتر Mac

برای این منظور از طریق مسیر زیر اقدام کنید.

گام اول:  به Apple Menu  بروید و روی System Preferences تپ کنید و روی iCloud کلیک کنید.

گام دوم: گزینه ی Account Details را انتخاب کنید.

گام سوم: اگر از شما خواسته شده که پسورد اپل آی دی خود را وارد کنید، روی گزینه ی “Forget Apple ID or password” تپ کنید و دستور العمل هایی که روی صفحه نمایش داده می شود را ادامه دهید.  می توانید آخرین گامی که در این مرحله گفته شده است را جا بیندازید.

گام چهارم: روی گزینه ی Security کلیک کنید و سپس روی Reset Password کلیک کنید. قبل از آن که بتوانید پسورد اپل آی دی خود را ریست کنید، نیاز دارید که با استفاده از وارد کردن پسورد خود، به کامپیوتر مک وارد شوید.

 اگر نمی توانید مراحلی که در این مرحله گفته شده را طی کنید احتمالا هنوز وارد اکانت آی کلاد خود نشده اید. برای این منظور باید گام های زیر را طی کنید:

Apple menu > System Preferences <iCloud<Forgot Apple ID or password

پس از کلیک روی گزینه ی forgot Apple ID  مراحلی نمایش داده می شود که تنها باید بر اساس دستور العمل به پیش بروید تا رمز را بازیابی کنید.

  • استفاده از Recovery Key

 اگر دستگاه آیفون شما iOS 11 و یا مک بوک شما سیستم عامل high Siera داشته باشد  و اپل آی دی خود را با استفاده از تایید دو مرحله ای و یا احراز هویت دو مرحله ای به روز رسانی کرده باشید و  Recovery Key خود را داشته باشید، می توانید از آن برای ریست کردذن پسورد خود استفاده کنید.

اگر هیچ دستگاه اپلی ندارید که به آن دسترسی داشته باشید.

 اگر به جز آیفونتان هیچ دستگاه اپل دیگری ندارید که با آیفون شما trust شده باشد می توانید یک دستگاه اپل را از دوستان و یا آشنایان خود قرض بگیرید و این مراحل را برای احراز هویت دو مرحله ای خود طی کنید.

گام اول: Find My iPhone  را باز کنید.

گام دوم:  زمانی که صفحه ی Sign in نمایش داده شد، مطمئن شوید که در بخش Apple ID هیچ چیزی نوشته نشده باشد.  اگر می بینید که در این بخش نام فرد دیگری نوشته شده است آن را پاک کنید.

گام سوم: روی forget Apple ID or Password تپ کنید و مراحل نمایشی را تا انتها پیش بروید.

اگر نمی توانید این صفحه را ببینید روی Sign Out تپ کنید. زمانی که از اکانت نمایش داده شده خارج شدید مطمئن شوید که زمینه ی Apple ID خالی است.  حال روی Forget Apple ID تپ کنید و هر آن چه در دستور العمل آمده است را طی کنید.

روش سوم: تایید دو مرحله ای (Two-step verification)

برای ریست کردن پسورد آیفون خود با استفاده از تایید دو مرحله ای باید گام های زیر را طی کنید:

گام اول: به صفحه اکانت اپل آی دی بروید و روی گزینه ی “Forget Apple ID or Password” تپ کنید. اگر از شما شماره تلفنی را برای تایید خواست، به جای این روش از روش احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید.

گام دوم: اپل ای دی خود را وارد کنید و گزینه ی ریست آیفون را انتخاب کنید و روی continue تپ کنید.

گام سوم: برای تایید دو مرحله ای، Recovery Key خود را در مکان خواسته شده وارد کنید.

گام چهارم: یکی از دستگاه های trust  شده ی خود را انتخاب کنید. در این صورت کد تاییدی به آن دستگاه ارسال خواهد شد.

گام پنجم: کد تایید ارسال شده به دستگاه تراست شده را در جای نمایش داده شده ی آن وارد کنید.

گام ششم: پسورد جدیدی ایجاد کنید و سپس گزینه ی reset Password را انتخاب کنید.

بازیابی پسورد اپل آی دی و آی کلاد 3

بازیابی پسورد اپل آی دی و آی کلاد 3

بعد از آن که پسورد خود را ریست کردید، از شما سوال می شود که آیا می خواهید با استفاده از پسورد جدید خود وارد اکانت اپل آی دی و یا آی کلادتان شوید یا خیر؟  لازم به تذکر است که پس از تغییر پسورد اپل آی دی و آی کلا خود، باید این رمز عبور جدید را در بخش Setting گوشی خود به روزرسانی کنید.

خلاصه اینکه:

در صورت فراموشی رمز آی کلاد و یا اپل آی دی خود از طریق سه روش می توانید رمز عبور را ریست کنید. این سه روش عبارتند از تایید دو مرحله ای، احراز هویت دو مرحله ای و ایمیل- سوالات امنیتی . اگر با استفاده از این سه روش نتوانستید رمز خود را ریست کنید می توانید با استفاده از شرکت های ایرانی که با اپل در تماس هستند و پرداخت هزینه ی حدود 400 دلار یک اکانت اپل آی دی جدید گرفته و آن را روی دستگاه خود به کار ببندید.

مطالب مرتبط