ترفند نرم افزار

بازیابی رمز فراموش شده ایمیل یاهو

بازیابی رمز فراموش شده ایمیل یاهو

رمز عبور شما در یاهو به شما امکان دسترسی به تمامی سرویس‌هایی که از یاهو استفاده می‌کنید را می‌دهد. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید آن را بازنشانی کنید تا دوباره به حساب کاربری یاهوی خود دسترسی پیدا کنید.

همچنین، توصیه می‌شود که به طور منظم رمز عبور خود را به‌روزرسانی کنید و مطمئن شوید که با سایر رمزهای عبوری که استفاده می‌کنید متفاوت است.

بازیابی رمز فراموش شده ایمیل یاهو با Sign in helper

برای بازیابی حساب و بازنشانی رمز عبور خود، از ابزار بازیابی حساب و بازنشانی رمز عبور یاهو، یعنی Sign-in Helper استفاده کنید.

مراحل بازیابی رمز عبور فراموش شده ایمیل یاهو به صورت زیر است:

  • به Sign-in Helper بروید.
  • یکی از موارد بازیابی حساب که در لیست آمده است را وارد کنید.
  • روی دکمه ادامه کلیک کنید.
  • دستورالعمل‌های داده شده در Sign-in Helper را دنبال کنید.

تغییر رمز عبور

از طریق مرورگر وب دسکتاپ یا موبایل:

  • به صفحه امنیت حساب یاهو خود وارد شوید.
  • روی گزینه تغییر رمز عبور کلیک کنید.
  • رمز عبور جدیدی وارد کنید.
  • روی دکمه ادامه کلیک کنید.

از طریق بیشتر برنامه‌های موبایل یاهو:

  • روی آیکون منو کلیک کنید.
  • اگر از برنامه یاهو میل استفاده می‌کنید، روی گزینه مدیریت حساب‌ها ضربه بزنید.
  • روی اطلاعات حساب ضربه بزنید.
  • به تنظیمات امنیتی بروید.
  • کد امنیتی خود را وارد کنید.
  • روی گزینه تغییر رمز عبور ضربه بزنید.
  • روی گزینه ترجیح می‌دهم رمز عبورم را تغییر دهم ضربه بزنید.
  • رمز عبور جدید و تأیید آن را وارد کرده و روی ادامه ضربه بزنید.

اگر این مراحل در برنامه شما کار نکرد، با استفاده از مرورگر موبایل خود رمز عبورتان را تغییر دهید.

برنامه Yahoo Mail یک برنامه رسمی از سوی یاهو است که برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است. کاربر با استفاده از این برنامه می‌تواند به طور هم‌زمان به ایمیل‌های خود با آدرس‌های مختلف دسترسی پیدا کند و آن‌ها را مدیریت کند.

همچنین قابلیت ایجاد حساب‌های مختلف درGmail, Outlook (Hotmail), AOL و Yahoo را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. کاربر با استفاده از این برنامه می‌تواند در هر مکان و زمان دلخواه صندوق پیام‌های خود را چک کند و ایمیل ارسال کند.

آموزش تصویری بازیابی رمز فراموش شده ایمیل یاهو

کاربر برای دسترسی به ایمیل خود در این برنامه نیاز به رمز عبور دارد. در صورتی که فرد رمز عبورش را فراموش کرده باشد می‌تواند رمز عبور خود را بازیابی کند. در این مقاله به آموزش چگونگی بازیابی رمز فراموش شده ایمیل یاهو در اندروید خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

نکته: اطمینان حاصل کنید که آخرین ورژن نرم‌افزار Yahoo Mail بر روی گوشی شما نصب باشد.

1.برنامه Yahoo Mail را باز کنید. روی گزینه Yahoo Mail کلیک کنید.

بازیابی رمز فراموش شده ایمیل یاهو

بازیابی رمز فراموش شده ایمیل یاهو

2.شما به صفحه ورود به حساب ایمیل وارد شده‌اید. در اینجا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید و بعد گزینه NEXT را انتخاب کنید.

بازیابی رمز فراموش شده ایمیل Yahoo

بازیابی رمز فراموش شده ایمیل Yahoo

3.در این مرحله کد امنیتی موجود در کادر را وارد جای خالی کنید. سپس روی گزینه Submit کلیک کنید.

بازیابی رمز فراموش شده ایمیل Yahoo

بازیابی رمز فراموش شده ایمیل Yahoo

4.در این صفحه شما باید رمز عبورتان را وارد کنید ولی چون شما آن را فراموش کرده‌اید، روی گزینه I forgot my password کلیک کنید.

بازیابی رمز فراموش شده ایمیل یاهو

بازیابی رمز فراموش شده ایمیل یاهو

5.در صفحه جدید از شما در مورد اینکه آیا به گوشی خود دسترسی دارید سؤال پرسیده می‌شود. دو گزینه در زیر آن نشان داده شده، گزینه اول یعنی Text me an Account Key را انتخاب کنید و منتظر دریافت پیامک حاوی کلید حساب کاربری باشید.

بازیابی رمز فراموش شده ایمیل Yahoo

بازیابی رمز فراموش شده ایمیل Yahoo

6.در این صفحه شما باید کد تأییدی که به شما ارسال می‌شود را در کادر مورد نظر وارد نمایید. سپس روی گزینه Verify کلیک نمایید.

بازیابی رمز فراموش شده ایمیل یاهو

بازیابی رمز فراموش شده ایمیل یاهو

7.در نهایت مشاهده خواهید کرد که با موفقیت وارد حساب ایمیل خود در Yahoo Mail شده‌اید.

بازیابی رمز فراموش شده ایمیل Yahoo

بازیابی رمز فراموش شده ایمیل Yahoo

سوالات متداول

1- بازیابی رمز فراموش شده در ایمیل یاهو به چه معنی است؟

یاهو میل سومین بزرگترین سرویس ایمیل تحت وب است که در سال 1997 از طریق شرکت مادر آمریکایی یاهو راه اندازی شد برای ورود به این سرویس کاربر باید شناسه کاربری و رمز عبور داشته باشد. فراموشی رمز عبور مشکلی است که این روزها شایع شده است و از اینرو یاهو میل این امکان را فراهم کرده است که در صورت فراموشی کاربر بتواند به شیوه ای آسان کلمه عبور ایمیل یاهو خود را پیدا کند که به این کار فرایند بازیابی کلمه عبور یاهو گفته می شود.

2- اگر رمز عبور ایمیل یاهو فراموش شد چه کنم؟

فراموشی رمز عبور با توجه به تعداد زیادی از رمزهایی که در انواع برنامه های رسانه های اجتماعی بکار برده می شوند و مشغله فکری زیادی که این روزها کاربران با آن مواجه هستند، به امری بدیهی تبدیل شده است. در صورتی فراموشی رمز عبور، کلمه عبور خود را ریست کنید. ابتدا پوشه های اسپم و یا بالک میل را چک کنید. آدرس noreply@google.com را به آدرس بوک خود اضافه کنید. مراحل بازیابی اکانت را دنبال کنید. تمام آدرس هایی که ممکن است شما اخیراً از آن استفاده کرده اید را بررسی کنید و نزدیکترین آن را برای بازیابی انتخاب کنید.

3- چگونه رمز عبور حساب ایمیل یاهو را بازیابی کنیم؟

بازیابی رمز عبور در دو حالت انجام می شود: اگر رمز یاهو خود را فراموش کرده باشید و اگر حساب کاربری شما هک شده باشد. در هر دو حالت مراحل بازیابی رمز عبور یکسان است که به صورت زیر ارائه می شود. برای این کار براحتی به صفحه sign in حساب یاهو بروید. روی عبارت I don’t remember my password به معنای «رمز ورود خود را به خاطر نمی آورم» کلیک کنید. در صفحه بعدی از شما می خواهد شناسه ایمیل یاهو خود را را وارد کنید. پس از وارد کردن شناسه ایمیل، در صفحه بعدی، سه گزینه بازیابی رمز عبور از طریق ایمیل جایگزین، استفاده از گوشی موبایل و استفاده از سوالات محرمانه وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

4- بازیابی رمز عبور ایمیل یاهو با استفاده از آدرس ایمیل جایگزین چگونه است؟

بازیابی با استفاده از آدرس ایمیل جایگزین روشی است که در آن یک لینک بازیابی رمز عبور به آدرس ایمیل جایگزین شما ارسال می شود. روی آن لینک کلیک کنید، این صفحه به صفحه بازنشانی رمز عبور منتقل می شود که باید رمز جدیدی را وارد کنید سپس روی ذخیره کلیک کنید و رمز ورود شما بازیابی می شود.

5- آیا می توان رمز عبور ایمیل یاهو را با استفاده از تلفن همراه بازیابی کرد؟

در روش استفاده از تلفن همراه برای بازیابی رمز فراموش شده ایمیل یاهو، ابتدا باید شماره تلفن ثبت شده خود را وارد کنید، و در خواست فراموشی رمز عبور را بدهید، اکنون یک OTP یا به اصطلاح رمز یک بار مصرف به گوشی شما ارسال می شود. پس از ورود به آن رمز، شما به صفحه بازیابی رمز عبور هدایت می شوید. اکنون می توانید گذرواژه جدید خود را بازنشانی کنید.

6- در در بازیابی پسورد ایمیل یاهو با استفاده از سوالات محرمانه چه سوالاتی پرسیده می شود؟

اگر به تلفن و آدرس ایمیل خود دسترسی ندارید، می توانید پس از وارد کردن برخی سوالات امنیتی، گذرواژه خود را بازیابی کنید. این سوالات، مواردی هستند که در هنگام ساخت ایمیل به آنها پاسخ داده اید و فقط خود شما از آنها مطلع هستید، سوالاتی همچون رنگ مورد علاقه شما چیست؟، نام اولین معلم شما چیست؟ و غیره. پس از پاسخ صحیح به این سوالات، می توانید رمز عبور جدیدی تنظیم کنید.

7- آیا برای بازیابی رمز عبور امکان دریافت کمک و راهنمایی از تیم پشتیبانی ایمیل وجود دارد؟

در صورتی که از روش های متداول بازیابی کلمه عبور مثل استفاده از ایمیل جایگزین، با استفاده از تلفن و به کمک سوالات امنیتی نتوانستید رمز عبور فراموش شده ایمیل یاهو خود را بازیابی کنید، با تیم پشتیبانی ایمیل یاهو تماس بگیرید و راهنمایی لازم را دریافت کنید..

8-آیا می توانم اکانت قدیمی یاهو را بازیابی کنم؟

برای بازیابی حساب کاربری یاهو قدیمی خود به آدرس https://login.yahoo.com/forgot. بروید. در کادر مربوط به آدرس ایمیل و شماره تلفن، آدرس ایمیل یاهو خود را وارد کنید و سپس گزینه ادامه را انتخاب کنید. اگر حساب کاربری شما به طور کامل حذف شده باشد، پیام مبنی بر «متاسفانه آدرس ایمیل و یا شماره تلفن شما پیدا نمی شود» روی صفحه ظاهر می شود.

9- چگونه کلمه عبور فراموش شده ایمیل یاهو را بازنشانی کنم؟

در صورتی که برای بازنشانی کلمه عبور فراموش شده ایمیل یاهو باید رمز عبور خود را ریست کنید، به صفحه Forgot Password مراجعه کنید. آدرس ایمیل و یا کلمه عبور خود را وارد کنید. گزینه Submit را انتخاب کنید. صندوق ورودی ایمیل خود را چک کنید ببینید ایمیلی حاوی ریست کلمه عبور دریافت کرده اید یا خیر. روی لینک دریافتی کلیک کنید و کلمه عبور جدید را وارد کنید و آن را بازنشانی کنید.

10- از کجا بدانیم که حساب کاربری قدیمی ایمیل یاهو تعلیق شده است؟

با رفتن به صفحه یاهو قسمت Sign-In helper ، آدرس ایمیل و یا شماره تلفن و یا ایمیل جایگزین خود (در صورتی که دارید) را وارد کنید. در صورتی که حساب شما به طور کامل حذف شده باشد، پیام غیر فعال شدن اکانت خود را مشاهده خواهید کرد و نمی توانید آن را بازیابی کنید. اگر اکانت شما هنوز فعال باشد، می توانید پسورد آن را ریست کنید و به اکانت خود دست یابید.

مطالب مرتبط