ترفند iOS

انواع Delete در دیوایس های iOS

blank

حذف آهنگ، فیلم و سریال ها از روی آیفون، آیپد، وآیپد تاچ

اگر محتوایی را از روی iTunes خریده اید و دیگر به آن احتیاج ندارید، می توانید آن را از روی دیوایس خود حذف کنید. در برنامه ی موسیقی (Music App) می توانید آهنگ ها، تِرک ها، آلبوم ها، لیست های پخش و موزیک ویدیوهایی را که آنها را دانلود کرده اید، حذف کنید. اگر آیکون دانلودblank را در مجاورت محتوای خریداری شده ی خود می بینید، به این معنا است که محتوا در فضای ذخیره سازی iCloud اکانت شما ذخیره شده است و بر روی حافظه ی دستگاه شما قرار ندارد. شما می توانید از طریق دستور العمل “پنهان سازی آیتم های ذخیره شده روی فضای ابری (Cloud)” محتواهایی را که بر روی فضای ابری قرار دارند، پنهان کنید.

  • اگر موزیک و یا موزیک ویدیویی را از منبعی به جز آیتیونز به دیواس خود اضافه کرده اید، باید از روشی دیگر برای پاک کردن آن آیتم استفاده کنید.
  • اگر دارای اشتراک Apple Music هستید و یا اشتراک iTunes Match دارید، روش حذف آهنگ و محتوای بارگذاری شده روی دستگاه شما متفاوت از آموزش زیر خواهد بود. می توانید روش حذف این گونه آیتم ها را در دستورالعمل “پاک کردن آیتم ها از موزیک لایبرری آی کلاد” بخوانید.
  •  اگر موزیک ها و موزیک ویدیوهای خود را به صورت دستی و از طریق USB از روی کامپیوتر بر روی آیفون و آیپد خود انتقال می دهید، قبل از شروع حذف آنها می بایست اقدام به “خاموش کردن همگام سازی با iTunes” نمایید.

حذف یک آیتم منفرد

blank

گام اول: در برنامه ی موزیک (Music App) آیتم موردنظر خود را پیدا کنید. اگر آیکون دانلود blankرا کنار آیتمی که قصد پاک کردن آن را دارید، می بینید، باید بدانید که آیتم در فضای ابری متعلق به اکانت شما قرار گرفته است و نه روی دیوایس شما.

گام دوم: با استفاده از تاچ سه بعدی (3D Touch) و یا تپ کردن روی آیتم و نگه داشتن انگشتتان روی آن، شروع به حذف آیتم کنید.

گام سوم: روی آیکون سطل زباله تپ کنید.

گام چهارم: زمانی که پیغام تایید به شما نمایش داده می شود، بر روی گزینه ی Remove Download و یا Remove Downloads تپ کنید.

حذف تمامی موزیک های روی گوشی

blank

گام اول: به مسیر زیر بروید: Settings > General > iPhone Storage

گام دوم: صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به گزینه ی Music برسید و روی آن تپ کنید.

گام سوم: زیر عبارت Recommendation صفحه را به سمت چپ بکشید تا عبارت All Songs را ببینید.

گام چهارم: بر روی آیکونblankتپ کنید.

از طریق این منو، می توانید با رفتن روی عبارات ARTISTS،ALBUM و SONG و با کشیدن صفحه به سمت چپ و تپ کردن روی عبارت Delete که در مستطیلی قرمز رنگ نمایش داده می شود، به ترتیب هر آرتیست، آلبوم و یا آهنگی که دوست داشته باشید را حذف کنید.

نکته1: اگر آیتمی که آن را پاک کرده اید، جز مواردی بوده است که با پرداخت پول آن را خریداری کرده بودید، با پاک شدنش، خرید انجام شده در هیستوری خریدهایتان (Purchase history) پنهان خواهد شد.

نکته2: بر روی آیفون، آیپاد و آیپاد تاچ اگر هیچ موزیکی را برای استفاده آفلاینتان ذخیره نکنید، باید بدانید که موزیک از فضای کش (Cache) گوشی و آیپاد شما استفاده خواهد کرد. دیوایس پس از مدتی حافظه ی کش را پاک می کند و آن را در اختیار برنامه هایی که اخیرتر اجرا می شوند، قرار می دهد.

حذف کردن فیلم ها (Movies) و نمایش های تلویزیونی (TV Shows)

شما از طریق برنامه ی تی وی (TV app) که درون برنامه ی ویدیو (Video app) قرار دارد، می توانید فیلم ها و نمایش های تلویزیونی را که آنها را روی دستگاه خود دانلود کرده اید، پاک کنید. اگر آیکون دانلود blank را در مجاورت محتوایی که قصد پاک کردن آن را دارید، می بینید باید بدانید که این محتوا در فضای ابری متعلق با اکانت اپل آی دی شما ذخیره شده است و روی حافظه ی گوشی شما قرار ندارد.
اگر فیلم و یا سریالی که قصد پاک کردن آن را دارید از جایی به جز آیتیونز دانلود کرده اید، باید از روشی متفاوت از آن چه در ادامه می آید برای این منظور استفاده نمایید.

blank

  • اگر شما یکی از اعضای Apple Music هستید و فیلم ها و نمایش ها را به لایبرری های خود اضافه می کنید، باید از “طریق پاکسازی iCloud Music Library” نسبت به حذف آنها اقدام کنید.
  •  اگر ویدیوها، نمایش های تلویزیونی و… را از روی کامپیوتر و به صورت دستی و از طریق USB روی آیفون و آیپد خود می ریزید، باید قبل از اقدام به پاک کردن آنها گزینه ی “Synching in iTunes” را غیرفعال کنید.
  • اگر فیلم و یا سریالی را از روی آیتیونز اجاره کرده اید، آن فیلم و سریال پس از پایان مهلت اجاره، به صورت خودکار از روی اکانت شما پاک خواهد شد.

حذف فیلم ها و نمایش های تلویزیونی از طریق تنظیمات (Setting) گوشی

گام اول: به مسیر زیر بروید: Settings > General > iPhone Storage

گام دوم: صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه ی TV و یا Video برسید و آنگاه بر روی آن تپ کنید.

گام سوم: بر روی گزینه ی Review iTunes Videos تپ کنید. اگر این عبارت را نمی بینید، تا کنون هیچ سریال و فیلمی را روی گوشی خود دانلود نکرده اید.

گام چهارم: در لیست نمایش داده شده، به دنبال فیلم، سریال و یا نمایشی بگردید که می خواهید آن را پاک کنید.

گام پنجم: بر روی عبارت Delete تپ کنید.

نکته: شما می توانید از طریق برنامه های TV و Video هم نسبت به پاک کردن سریال و یا فیلمی که آن را نمی خواهید، اقدام کنید.

پاک کردن اپ از روی آیفون، آیپد و آیپاد تاچ

برای پاک کردن برنامه های واسطی که آنها را روی گوشی آیفون، آیپد و آیپاد تاچ خود نصب کرده اید، بایستی مسیر زیر را طی نمایید.

گام اول: بر روی اپ و یا برنامه ای که قصد پاک کردن آن را دارید، به آرامی تپ کرده و انگشتتان را روی آن نگه دارید تا آیکون برنامه شروع به لرزش کند.

گام دوم: بر روی آیکون blank که در گوشه ی سمت چپ و بالای آیکون برنامه ظاهر می شود، تپ کنید.

گام سوم: در پیغام نمایش داده شده، بر روی Delete تپ کنید.

blank

نکته: اگر هنگام تپ کردن برای پاک کردن برنامه، آن را شدید لمس کنید، وارد منوی Quick Action برنامه خواهید شد. اگر وارد این منو شدید،جایی بیرون از لیست نمایش داده شده برای ‘اقدامات فوری در مورد برنامه’ تپ کرده و سعی کنید که آیکون برنامه ای که قصد پاک کردنش را دارید، به آرامی لمس کنید.

اگر گوشی شما از 3D Touch پشتیبانی می کند، با فشردن محکم آیکون برنامه، منوی Share باز می شود در این صورت جایی بیرون از منو تپ کرده وسعی کنید که آیکون برنامه را به آرامی لمس کنید و انگشتتان را نگه دارید تا برنامه شروع به لرزش کند.

نکته: اگر برنامه ای که اشتراک می خواسته را پاک کنید، اکانتی که برای اشتراکتان ساخته اید، پاک نمی شود و برای آن که این مدل برنامه ها و اکانت را پاک کنید، ابتدا باید نسبت به حذف اکانت برنامه اقدام و سپس برنامه را از روی گوشی خود پاک کنید.

پاک کردن کتاب ها و کتاب های صوتی در iBook
اگر قصد پاک کردن و حذف کتاب و یا کتاب صوتی را که روی دیواس iOS تان هست، دارید باید روی گزینه ی Select تپ کنید. پس از تپ کردن روی Select، صفحه را اسکرول کنید تا آیتمی که قصد پاک کردن آن را دارید، پیدا کنید و آن گاه روی آن تپ کنید و بنابر قصدتان از پاک کردن آیتم، یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

blank

  •  روی گزینه ی Remove Download تپ کنید تا آیتم را تنها از روی دیوایس خود پاک کنید.
  •  روی گزینه ی Delete Everywhere تپ کنید تا آیتم را از روی iCloud و پس از آن به صورت اتوماتیک از روی تمامی دیگر دیوایس های که با آیکلاد شما سینک هستند، پاک کنید.

پاک کردن آهنگ و ویدیو از روی iCloud Music Library

 

اگر عضویت Apple Music و یا iTunes Match را دارید، می توانید تمامی مدیاها را از روی iCloud Music Library پاک کنید.
اگر اشتراک اپل موزیک دارید، موزیک هایتان روی لایبرری موزیک آیکلاد ذخیره می شود. زمانی که ایتمی را از روی لایبرری موزیک آیکلاد حذف می کنید، آن آیتم از روی گوشی و دیوایس شما که با همان اپل آی دی اکانت و اشتراکی که روی لایبرری موزیک آیکلاد استفاده می شود،سینک است نیز پاک خواهد شد. نکته بسیار مهم در مورد پاک کردن آیتم ها از روی لایبرری موزیک آیکلاد، این است که هر چیزی که از اینجا پاک کنید دیگر قابل بازیابی نخواهد بود و تنها راه بازگرداندن آن آیتم به لایبرری موزیک آیکلاد ، دانلود دوباره آن آیتم است.
چنانچه آیکون دانلود blankرا در مجاورت محتوای خریداری شده ی خود از آیتیونز می بینید، باید بدانید که آن آیتم در لایبرری موزیک آیکلاد ذخیره شده است و روی حافظه ی گوشی قرار ندارد.اگر محتوایی را که آن را از آیتیونز خریداری کرده اید، از روی لایبرری موزیک آیکلاد پاک کنید، آیتم پنهان خواهد شد. اگر می خواهید آیتم خریداری شده را بار دیگر به لایبرری موزیک آیکلاد بازگردانید، می توانید آن را بار دیگر نمایان کنید. برای این منظور می بایست پست”درباره ی خریدهای پنهان” را نگاه بیندازید.
در صورتی که محتوایی که قصد پاک کردن آن را دارید، خریداری کرده اید و می خواهید آن را از روی آیتیونز پاک کنید و هنوز آن را در اشتراک iTunes Match خود قرار نداده اید، باید تیتر “پاک کردن محتوا از روی آیفون، آیپد و آیپد تاچ ” را که در ابتدای همین پست آمده است، مطالعه فرمایید.

پاک کردن از روی آیفون، آیپد و آیپاد تاچ

ابتدا اپ Music را باز کنید و بر روی گزینه ی Library تپ کنید. آهنگ، خواننده، نمایش تلویزیونی، فیلم و یا لیست پخشی که قصد حذف کردن را دارید، پیدا کنید و با استفاده از فشردن طولانی آیتم مورد نظر و به کار گیری قابلیت های 3D Touch اقدام به حذف آیتم مورد نظر کنید.
بسته به اینکه محتوای مورد نظر را روی دیوایس خود دانلود کرده اید یا خیر، یکی از گزینه های زیر را خواهید دید:

  •  اگر آیتم مورد نظر را روی گوشی خود دانلود نکرده اید، بر روی گزینه ی Delete from Library تپ کنید تا آیتم از iCloud Music Library پاک شود.
  •  اگر آیتم را روی گوشی خود دانلود کرده اید، بر روی گزینه ی Remove تپ کنید. پس از آن بر روی عبارت Remove Downloads تپ کنید تا آیتم مورد نظر تنها از روی گوشی و یا دیوایس شما حذف شود.
  •  اگر می خواهید تنها محتواهایی را که آنها را روی دیوایس خود دانلود کرده اید، ببینید گام های زیر را طی نمایید:
  •  بر روی Library > Downloaded Music تپ کنید. پیامی در بالای صفحه به شما نمایش داده می شود که محتوای آن می گوید: ” نمایش موزیک های روی این گوشی”. بر روی لایبرری که در گوشه ی سمت چپ و بالای صفحه نمایش داده می شود، تپ کنید تا به لایبرری اصلی بروید.

ذخیره سازی فضا بر روی گوشی و دیوایس

شما می توانید با اعمال تنظیماتی، موزیک هایی را که اخیرا به آنها گوش نداده اید، به صورت اتوماتیک حذف کنید. برای این منظور گام های زیر را طی نمایید:

blank

گام اول: مسیر زیر را طی نمایید: Settings > Music > Optimize Storage

گام دوم: گزینه ی Optimize Storage را فعال کنید. برای این منظور تانگل روبروی این عبارت را به سمت راست بکشید تا سبزرنگ شود.
پاک کردن محتوای iCloud Music Library با استفاده از پی سی و یا Mac Book

برای این منظور iTunes را روی ویندوز و یا مک خود باز کنید و بر روی Library کلیک کنید. آهنگ، آلبوم، لیست پخش، نمایش تلویزیونی و یا فیلمی که قصد پاک کردن آن را دارید، پیدا کنید و بر روی آن راست کلیک و یا Control-click کنید.
بسته به اینکه آیتم مورد نظر را روی دیوایس خود دانلود کرده اید یا خیر، می توانید برخی از گزینه های موجود را ببینید:

  • اگر آیتم مورد نظر را روی کامپیوتر خود دانلود نکرده اید، بر روی گزینه ی Delete from Library کلیک کنید تا آیتم از iCloud Music Library پاک شود.
  •  اگر آیتم را روی کامپیوتر خود دانلود کرده اید، بر روی گزینه Remove کلیک کنید. پس از آن بر روی عبارت Remove Downloads کلیک کنید تا آیتم مورد نظر تنها از روی کامپیوتر و دیوایس شما حذف شود و یا روی Delete from Library کلیک کنید تا آیتم از iCloud Music Library پاک شود.
  •  اگر می خواهید تنها محتواهایی را که آنها را روی دیوایس خود دانلود کرده اید، ببینید گام های زیر را طی نمایید:
  • بر روی Library کلیک کنید حال بالای پنجره ی برنامه آیتیونز و درست بالای صفحه نمایش کامپیوتر، یک منو به شما نمایش داده می شود. مسیر زیر را طی نمایید:

View > Only Downloaded Music

اگر ابتدا روی View و سپس روی All Music کلیک کنید، می توانید تمامی لایبرری خود را بار دیگر ببینید.

پاک کردن محتوای لایبرری با استفاده از گوشی اندروید

برنامه ی Apple Music را باز کنید. بر روی آیکون blank تپ کنید. آهنگ، آلبوم، لیست پخش، نمایش و یا فیلمی که قصد پاک کردن آن را دارید پیدا کنید و روی آن تپ کرده وانگشت خود را روی آیتم نگه دارید.
بسته به اینکه آیتم مورد نظر را روی دیوایس خود دانلود کرده اید یا خیر؟ گزینه های زیر به شما نمایش داده می شود.

  •  اگر آیتم مورد نظر را روی گوشی خود دانلود نکرده اید، بر روی گزینه ی Delete from Library تپ کنید تا آیتم از iCloud Music Library پاک شود.
  •  اگر آیتم را روی گوشی خود دانلود کرده اید، بر روی گزینه ی Remove تپ کنید. پس از آن بر روی عبارت Remove Downloads تپ کنید تا آیتم مورد نظر تنها از روی گوشی و یا دیوایس شما حذف شود. می توانید بر روی گزینه ی Delete from Library تپ کنید تا آیتم از iCloud Music Library پاک شود.
  • اگر می خواهید تنها محتواهایی را که آنها را روی دیوایس خود دانلود کرده اید، ببینید گام های زیر را طی نمایید:
    o بر روی آیکون blank  زیر هم تپ کنید. حال بر روی گزینه ی Library و پس از آن بر روی Downloaded Music تپ کنید. پیامی در بالای صفحه به شما نمایش داده می شود که محتوای آن می گوید: ” نمایش موزیک های روی این گوشی”. بر روی فلش رو به عقبی که در گوشه ی سمت چپ و بالای صفحه نمایش داده می شود، تپ کنید تا به لایبرری اصلی بروید.

نکته: اگر شما اشتراک Apple Music را ندارید و یا در iTunes Match عضو نیستید، به iCloud Music Library دسترسی نخواهد داشت؛ اما می توانید محتوا را از طریق پاک کردن مستقیم از روی دیوایس و یا از روی کامپیوتر، حذف کنید و یا آنها را پنهان کنید.

 

مطالب مرتبط