ترفند iOS

اضافه کردن و استفاده اموجی iOS و اندروید

اضافه کردن و استفاده اموجی iOS و اندروید

اضافه کردن و استفاده اموجی iOS و اندروید به صورت تصویری و کامل در این مقاله بررسی می شود.

در صورتی که کاربر یک گوشی هوشمند باشید، با واژه اموجی (Emoji) آشنا هستید و می دانید که اموجی در واقع شکلک‌ ها یا صورتک ‌هایی هستند که در فضای مجازی به منظور توصیف احساس و عواطف کاربر از آن‌ ها استفاده می گردد. در حال حاضر تقریباً همه ی گوشی‌ های هوشمند قابلیت پشتیبانی از اموجی را دارند و انواع مختلفی از آن ‌ها را ارائه می ‌کنند. مسئله جذاب و جالب در مورد اموجی این است که ارسال اموجی ریشه در فرهنگ ژاپنی داشته و استفاده از این شکلک ‌ها ابتدا در بین ژاپنی ‌ها مرسوم بوده است و بعد در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفت. در این مقاله قرار است در مورد اضافه کردن و استفاده از اموجی‌ (Emoji) در دو سیستم عامل اندروید و آی او اس را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

بنابراین این مقاله شامل بخش ‌ها و زیرشاخه ‌های مختلفی می باشد که به طور اختصاصی توضیح داده خواهند شد.

اضافه کردن و استفاده اموجی iOS و اندروید

از سال ها پیش، سیستم عامل آی او اس اپل از قابلیت ارسال و دریافت اموجی پشتیبانی کرده است. تا پیش از ماه آوریل (April) سال 2015 و ارائه به روز رسانی آی او اس 8.3 در این سیستم عامل فقط از اموجی ‌های دارای یک رنگ مشخص که عمدتاً زرد بود، وجود داشت. ولی با عرضه آپدیت آی او اس 8.3 اپل اموجی‌ های زیادتری را به سیستم عامل آی او اس اضافه نمود و هر یک از این اموجی ‌ها را در رنگ ‌های متفاوت ارائه کرده است. برای مثال اموجی “لایک” در آی او اس 8.3 شامل چند رنگ پوست مختلف می باشد و کاربر می ‌تواند به سلیقه خود هر یک از آن‌ ها را استفاده کند. حال می خواهیم بدنیم که چگونه می‌ توان این قابلیت را در دستگاه‌ های آی او اسی فعال و از آن استفاده نمود؟ یا به بیان دیگر چطور می‌ توانیم به استفاده از اموجی ‌های متنوع ‌تر و با رنگ ‌های بیشتر در سیستم عامل آی او اس بپردازیم؟

پس همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، اموجی ‌های متنوع مورد نظر با آپدیت آی او اس 8.3 از سوی اپل ارائه شده‌ اند، پس در اولین گام سیستم عامل دستگاه شما باید به آی او اس 8.3 یا نسخه‌ های بالاتر آن ارتقا داده شود. انجام این پروسه بسیار راحت است و باید مراحل زیر را انجام داد:

  • در ابتدا به بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون یا آیپد خود وارد شوید.
  • سپس گزینه General را در لیست موجود انتخاب نمایید.
  • در این بخش گزینه Software Update را انتخاب کنید.
  • مراحل مورد نیاز برای به روز رسانی سیستم عامل دستگاه به طور دقیق توسط آن شرح داده می ‌شوند. این مراحل را دنبال و سیستم عامل آیفون یا آیپد خود را آپدیت نمایید.

حالا نوبت به فعال ‌سازی اموجی ‌های متنوع و جدید در آیفون خواهد رسید. برای انجام این عمل مراحل زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا به بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه آی او اسی خود وارد شوید.
  • سپس گزینه General را در لیست موجود انتخاب نمایید.
  • گزینه Keyboard را دو بار پشت سر هم انتخاب کنید.
  • اگر در لیست کیبوردهای موجود، کیبورد حاوی اموجی موجود نبود، گزینه Add New Keyboard را انتخاب کنید.

حال وقت آن رسیده که از اموجی‌ های متنوع و جدید فعال شده در آیفون یا آیپدتان استفاده نمایید. برای انجام این عمل باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • در اولین گام به اپلیکیشن یا بخشی از دستگاه که امکان تایپ متن در آن وجود دارد، وارد شوید.
  • حال آیکون شبیه به کره زمین موجود در بخش پایین صفحه کلید یا کیبورد مجازی دستگاه را انتخاب کرده تا بخش اموجی ‌ها به نمایش در بیاید.
  • حالا انگشت خود را بر روی هر اموجی که می خواهید از آن استفاده کنید، قرار دهید و کمی نگه دارید. همانطور که می بینید اموجی مورد نظر در رنگ ‌های متنوع ‌تری قابل استفاده می باشد. با انتخاب هر یک از آن رنگ‌ ها، اموجی مورد نظر به متن تایپی شما اضافه می گردد.

با انجام مراحل بالا می ‌توانید از اموجی‌ های متنوع‌ تری در سیستم عامل آی او اس استفاده نمایید. با توجه به اینکه این قابلیت با آپدیت آی او اس 8.3 عرضه شده است، احتمالا هم اکنون بیشتر شما از آن استفاده می ‌کنید. در ضمن با سپری کردن مراحل بالا در دستگاه‌ های بهره ‌مند از سیستم عامل او اس ایکس 10.10.3 یا OS X 10.10.3 و بالاتر هم امکان استفاده از اموجی ‌های متنوع‌ تر در دستگاه ایجاد می شود.

فعال سازی و استفاده از اموجی ولکان (Vulcan) و اسپاک (Spock) در سیستم عامل آی او اس

همچنین اپل در آپدیت آی او اس 8.3 قابلیت پشتیبانی از اموجی ‌های منحصر به فرد ولکان (Vulcan) و اسپاک (Spock) را هم به این سیستم عامل اضافه نمود. اگر با سری ویدئوهای استار ترک (Star Trek) آشنا هستید، بی شک ولکان و اسپاک را می ‌شناسید و از به کارگیری اموجی این دو شخصیت در آیفون یا آیپد خود لذت می برید. فعال کردن اموجی ‌های ولکان (Vulcan) و اسپاک (Spock) باید با انجام ترفند خاصی صورت گیرد که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد.

قبل از هر کاری باید سیستم عامل دستگاه خود را به آی او اس 8.3 یا نسخه‌ های بالاتر به روز رسانی کنید. اموجی‌ های ولکان و اسپاک برای اولین بار در این نسخه 8.3 سیستم عامل آی او اس عرضه شده اند، پس لازم است تا دستگاه حداقل از آی او اس 8.3 بهره ‌مند باشد. برای به روز رسانی سیستم عامل دستگاه آی او اسی خود مراحل زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا به بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون یا آیپد خود وارد شوید.
  • سپس گزینه General را در لیست موجود انتخاب نمایید.
  • در این بخش گزینه Software Update را انتخاب کنید.
  • مراحل مورد نیاز برای به روز رسانی سیستم عامل دستگاه به طور دقیق توسط آن شرح داده می ‌شوند. این مراحل را دنبال و سیستم عامل آیفون یا آیپد خود را آپدیت نمایید.

پس از به روز رسانی سیستم عامل آیفون یا آیپد خود باید مراحل زیر را سپری کنید تا اموجی ولکان و اسپاک در دستگاه قابل استفاده شود:

  • ابتدا به آدرس زیر مراجعه کرده و اموجی ‌های موجود در آن را در آیفون یا آیپد خود کپی نمایید. دقت کنید که این اموجی‌ ها احتمالا در سیستم عامل ویندوز و اندروید قابل نمایش نیستند.

دانلود اموجی در آیفون یا آیپد

  • حال به بخش تنظیمات یا Settings دستگاه آی او اسی خود مراجعه نمایید.
  • گزینه General را انتخاب کرده و بعد گزینه Keyboards را انتخاب کنید.
  • حالا گزینه Shortcuts را لمس کنید.
  • انگشت خود را در بخشی که می‌ توان عملیات تایپ را انجام داد نگه دارید و موارد کپی شده را در این قسمت پیست (Paste) کنید.
  • برای این بخش یک آیکون میانبر انتخاب کرده و گزینه Save را لمس نمایید.

با انجام مراحل بالا اموجی ‌های منحصر به فرد ولکان (Vulcan) و اسپاک (Spock) در آیفون یا آیپدتان قابل استفاده می ‌شوند. برای این کار باید که به بخشی مراجعه کنید تا قابلیت تایپ متن را داشته باشد. سپس آیکون شبیه به کره زمین را انتخاب نموده و میانبری که برای اموجی ‌های اسپاک و ولکان خود تعیین کرده بودید را انتخاب کرده و حال می ‌توانید از اموجی‌ های موجود استفاده کنید.

فعال سازی و استفاده از اموجی‌ در سیستم عامل اندروید

سیستم عامل اندروید هم از قابلیت اموجی‌ پشتیبانی می ‌کند. خیلی وقت است که این قابلیت در اندروید وجود داشته و دستگاه‌ های اندرویدی از آن پشتیبانی به عمل می ‌آورند. ولی با این حال این امکان وجود دارد که در برخی از دستگاه‌ های اندرویدی قابلیت پشتیبانی و استفاده از اموجی وجود نداشته باشد. ما در پایین تر در مورد نحوه فعال سازی و استفاده از اموجی در سیستم عامل اندرویدی و دستگاه‌های مبتنی بر آن صحبت خواهیم کرد.

در ابتدا و پیش از انجام هر کاری توصیه می‌ کنیم که قابلیت دستگاه اندرویدی خود را به منظور شناسایی اموجی ‌ها بررسی کنید. این امکان وجود دارد که برخی از دستگاه‌ های اندرویدی که عموما قدیمی هستند قابلیت شناسایی صورتک ‌ها یا شکلک ‌های اموجی را ندارند. پس فعال سازی و استفاده از اموجی در این دستگاه ‌های غیر ممکن است.

عبارت “Emoji” را جستجو کنید

چگونگی فعالسازی animoji در آیفون ها و آیپدها را مطالعه کنید.

برای بررسی این موضوع و این که آیا دستگاه شما در شناسایی اموجی توانایی دارد، یک راه حل بسیار ساده را به شما پیشنهاد می ‌کنیم. اول دستگاه اندرویدی خود را به اینترنت متصل کنید و مرورگر آن را اجرا کنید. حال به صفحه گوگل مراجعه کرده و عبارت “Emoji” را جستجو کنید. در این شرایط صفحه ‌ای حاوی نتایج جستجوی مورد نظرتان به نمایش در می آید. اگر دستگاه اندرویدی شما قابلیت شناسایی اموجی را داشته باشد، تصویر شکلک‌ ها یا صورتک ‌های اموجی را در لیست و نتایج ارائه شده می بینید. اگر دستگاه شما از اموجی پشتیبانی نکند نمی توانید این شکلک‌ ها را ببینید. دقت کنید که حتی اگر دستگاه اندرویدی شما نتواند اموجی را شناسایی کند با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند لاین (Line)، واتساپ (WhatsApp) و … قادر به ارسال و دریافت اموجی خواهید بود. پشتیبانی نکردن دستگاه از اموجی بدان معنا است که در برنامه پیا‌م‌رسان یا اس ‌ام‌ اس دستگاه نمی‌توانید اموجی مشاهده کنید. پس از طی کردن مراحل بالا و بررسی توانایی دستگاه در شناسایی اموجی نوبت به فعال سازی آن در دستگاه خواهد رسید. در بعضی از دستگاه‌ های اندرویدی قابلت شناسایی و پشتیبانی از اموجی وجود دارد اما اموجی‌ ها به طور پیش فرض به همراه صفحه کلید یا کیبورد اختصاصی دستگاه ارائه نشده است. اگر دستگاه شما از اندروید 4.4 یا بالاتر بهره می ‌برد، احتمالا کیبورد مجازی گوگل (Google Keyboard) اموجی ‌های خاصی را ارائه خواهد کرد. با این حال امکان تغییر کیبورد مجازی و استفاده از کیبوردهای با اموجی متنوع ‌تر در دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد. به منظور تغییر کیبورد مجازی دستگاه اندرویدی مراحل زیر را انجام دهید:

فعال سازی اموجی‌ در سیستم عامل اندروید

  • ابتدا به بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه خود وارد شوید.
  • در این بخش، گزینه Language and Input را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Default را انتخاب نمایید. دقت کنید که در برخی از دستگاه ‌های اندرویدی ممکن است این گزینه با عناوین دیگری همچون Keyboards نمایش داده شود.
  • حالا در لیست کیبوردهای مجازی آن کیبورد که از اموجی ‌های متنوع پشتیبانی می ‌کند، را انتخاب نمایید.

استفاده از اموجی‌ در سیستم عامل اندروید

  • دقت کنید که بعد از نصب کیبورد مجازی جدید در دستگاه خود نوتیفیکیشن ارائه می ‌شود که با استفاده از آن به طور مستقیم می ‌توانید نسبت به انتخاب آن کیبورد به عنوان صفحه کلید پیش فرض دستگاه وارد عمل شوید.
  • حال می‌ توانید به بخشی از دستگاه که امکان تایپ متن را ارائه می ‌کند، مراجعه کنید. در حین تایپ می ‌توانید کیبورد مجازی موجود را تغییر دهید. تغییر کیبورد در دستگاه‌ های اندرویدی مختلف ممکن است از طریق گزینه ‌های متفاوتی انجام گردد. برای مثال سونی عموماً در بخش زیرین و سمت راست کیبورد یک آیکون کوچک به شکل صفحه کلید را ارائه می ‌کند که کاربر با انتخاب آن می ‌تواند از لیست کیبوردهای مجازی نصب شده در دستگاه هر یک را که می خواهد، انتخاب کند.

اموجی‌ درکیبوردهای مجازی

همانطور که در بالاتر گفتیم اشاره کردیم، برخی از دستگاه‌ های اندرویدی قابلیت پشتیبانی از اموجی را دارند ولی کیبورد مجازی پیش فرض آن‌ ها هیچ اموجی را ارائه نمی‌ کند. در این حالت شما باید نسبت به دانلود یک کیبورد ثانویه یا سوم شخص با اموجی ‌های متنوع وارد عمل شوید و بعد به روشی که در بالا توضیح داده شد آن کیبورد مجازی را به عنوان کیبورد پیش فرض دستگاه تان تعیین نمایید. بدین حالت می توانید از اموجی ها در هنگام تایپ با دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید. کیبوردهای مجازی مانند  Swype، SwiftKey، Minuum  و… برای این کار مناسب هستند.

کیبوردهای مجازی

در آخر باید اشاره کرد که پشتیبانی از اموجی ‌های مجموعه “جنگ ستارگان” یا “Star Wars” در سال 2015 به توییتر هم اضافه شد. به طور کلی استفاده از اموجی ‌های متنوع روز به روز در حال پیشرفت بوده و هم اکنون در اپلیکیشن‌ های پیام‌ رسانی مانند تلگرام استیکرها در حال جایگزینی با اموجی‌ می باشد. با این وجود آمار نشان می‌ دهد که استفاده از اموجی در بین کاربران بسیار رایج است. شما حتی می ‌توانید به ساخت اموجی‌ های منحصر به فرد خود هم بپردازید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *