ترفند نرم افزار

اضافه کردن اثر انگشت دیگران به شناسه ی اثر انگشت iPhone

blank

از اولین باری که شرکت اپل شناسه ی اثر انگشت را به تلفن همراه خود افزود نزدیک به 6 سال می گذرد و اولین بار ما در سال 2013 بود که مشاهده کردیم شناسه ی اثر انگشت به دکمه ی iPhone 5s ،Home اضافه شد. از آن زمان تا به امروز برخی از مشخصه های Touch ID همچنان برای برخی از افراد مبهم است و نیاز به یکسری توضیخات دارد.

شناسه ی لمس به شما اجازه می دهد تا 5 اثر انگشت مختلف را درون آن ذخیره کنید و برای ورود به iPhone، iPad و Mac book از آن استفاده کنید. برای تنظیم اثر انگشت در iPhone کافی است که شما در داخل Setting وارد Touch ID and Pass code شوید و Pass code ایی که از ابتدا برای تلفن همراهتان قرار دادید را وارد کنید و به قسمت Add finger print بروید تا اثر انگشت ها را اضافه کنید.

برای Mac book Air و Mac book pro ها می توانید به قسمت Touch ID preference pane بروید و در آن قسمت اثر انگشت ها را وارد کنید.

هر شخصی این کار را در مرتبه ی اول برای تلفن همراه خودش انجام می دهد و انگشتان خودش را تعریف می کند تا بتواند راحت تر به محتویات داخل تلفن همراه خودش دسترسی داشته باشد. ورود به همراه بانک ها، ورود به app Store و غیره با حسگر اثر انگشت خیلی راحت تر شده است. اما اگر شما شخص دیگری را داخل خانواده و دوستانتان داشته باشید و بخواهید به آن فرد هم اجازه ی دسترسی بدهید تا از تلفن همراه شما استفاده کند، لازم است چه کاری انجام دهید؟

قطعا جای یکی از انگشت های خودتان انگشت آن فرد را ثبت می کنید و اجازه ی دسترسی به آن می دهید. به صورت پیش فرض شرکت اپل تصور کرده که هر شخص برای خودش می خواهد انگشتش را تعریف کند و در هنگامی که شما انگشتی را تعریف می کنید به آن Label داده می شود و به صورت پیش فرض Label ها به صورت انگشت شماره ی 1، انگشت شماره ی 2 و تا انگشت شماره ی 5 است.

ولی اگر شما انگشت دوستتان را در یکی از این ها Save کرده باشید و زمانی بخواهید آن را پاک کنید، نمی دانید کدام انگشت متعلق به او بوده و در اینجا شما مجبور می شوید همه ی انگشت ها را پاک کنید و دوباره اثر انگشت خودتان را از ابتدا در آن ذخیره کنید.

نکته ای که در اینجا اهمیت دارد این است که شما بتوانید برچسب ها را تغییر دهید و برچسب هر اثر انگشت را به نام شخص مورد نظر بگذارید. تا در مواقع ضروری بدانید کدام انگشت را حذف کنید و کدام را حذف نکنید. اما کار بهینه، این است که شما حالت مهمان را در گوشی خودتان فعال کنید و برای دوستان و سایر اعضای خانوادتان از آن استفاده کنید.

با این حال این آموزشی بود که ما می توانستیم برای شما قرار دهیم تا اثر انگشت دوستانتان را به iPhone خود اضافه کنید و در مواقع لزوم بدانید کدام اثر انگشت متعلق به چه کسی است و آن را حذف کنید.

مطالب مرتبط