ترفند iOS

آموزش Apple Music – بخش دوم

blank

جست و جوی موزیک های جدید

  • جست و جو در Apple Music

برای پیدا کردن موزیک های جدید در اپل موزیک تنها کافی است که بر روی عبارت «Search» ضربه بزنید. حال بایستی نام یک آهنگ دلخواه و یا آهنگ محبوب در بین کاربران را وارد فیلد جست و جو کنید. برای جست و جوی موزیکی خاص،  بر روی فیلد Search ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی  Apple Music  تپ کنید. حال می توانید با وارد کردن نام آهنگ، آلبوم، لیست پخش، هنرمند، ژانر، نام سریال تلویزیونی و یا نام فیلم مدیای مورد نظر را جست و جو و پیدا کنید. در نهایت هم با ضربه زدن روی هر یک از نتایج نشان داده شده، مدیای مورد نظر را پخش کنید.

جست و جو در اپل موزیک

جست و جو در اپل موزیک

  • جست و جوی کتابخانه ی رسانه ای

برای جست و جو در لایبرری آیفونتان بایستی ابتدا بر روی Search ضربه بزنید. حال بایستی بر روی فیلد جستجو تپ کرده و در ادامه بر روی لایبرری خودتان ضربه بزنید.  حال با وارد کردن نام یک لیست پخش، آهنگ و یا هنرمند نتایج جست و جو را مشاهده خواهید کرد. در انتها هم با تپ کردن روی یکی از نتایج نشان داده شده،  آن مدیا را پخش کنید.

ایجاد لیست پخش

  • ایجاد لیست پخش (Play List) برای ساماندهی موسیقی های روی گوشی

برای ایجاد لیست پخش کافی است که بر روی «Library» ضربه زده و سپس بر روی «Playlists» تپ کنید و در ادامه هم بر روی «New Playlist» ضربه بزنید. حال می بایست عنوان و توضیحات مرتبط با آهنگ را وارد کرده و در انتها بر روی گزینه ی Add Music ضربه بزنید. حالا می توانید موزیک مورد نظرتان را به لیست پخش اضافه کنید. برای این منظور موزیک را انتخاب کنید.

اضافه کردن آهنگ به لیست پخش اپل

اضافه کردن آهنگ به لیست پخش اپل

 نکته ی جالب اینجاست که می توانید همین کار را با روشی دیگر نیز یه انجام برسانید. برای این منظور در صفحه Now Playing بر روی دکمه the More button  را تپ کرده و پس از آن بر روی گزینه ی Add to a Playlist ضربه بزنید. حال با تپ کردن بر روی New Playlist، لیست پخش جدیدی ساخته شده و در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

  • سفارشی سازی کاور لیست پخش های ایفون

شما می توانید خیلی راحت کاور لیست پخش خود را سفارشی سازی کنید. برای این منظور بر روی Edit ضربه بزنید. حال بر روی دکمه the Camera button ضربه زده و در ادامه هم با انداختن یک  عکس و یا انتخاب یکی از تصاویری که درون گالری گوشی است؛ کاور آهنگ و یا لیست پخش را سفارشی و شخصی سازی کنید.

  • به اشتراک گذاشتن لیست های پخش گوشی تان با افرادی که شما را فالو نکرده اند!

ابتدا بایستی لیست پخش را لمس کرده و انگشتتان را روی آن نگهدارید و سپس بر روی گزینه ی Share Playlist تپ کنید.

blank استفاده از 3D تاچ آیفون برای اشتراک گذاری لیست پخش

برای این منظور تنها کافی است که با گذاشتن انگشت روی یکی از لیست های پخش گوشی، آن را کمی فشار دهید. حال با تپ کردن روی روی Share Playlist پلی لیست مورد نظر به اشتراک گذاشته خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی کارکرد لمس سه بعدی آیفون، پست “تاچ سه بعدی در آیفون” را ببینید.

  • ویرایش پلی لیست ایجاد شده در iPhone

لیست پخش مورد نظر را انتخاب کرده و سپس روی گزینه ی Edit ضربه بزنید. اقدامات زیر را می توانید در جهت ویرایش پلی لیست های Apple Music به کار ببندید:

  • افزودن آهنگ های بیشتر: روی یکی از لیست پخش های موجود در آیفون ضربه زده و در ادامه بر روی Edit تپ کنید. حال با تپ کردن روی Add Music و انتخاب یکی از موسیقی های موجود در لایبرری Apple Music ، آن موزیک را به کتابخانه  گوشی خود اضافه کنید.
  • حذف یکی از  آهنگ های موجود در پلی لیست: برای پاک کردن هر یک از آهنگ های موجود در لیست پخش های Apple Music، بر روی آن لیست پخش ضربه زده و سپس روی Edit تپ کنید. حال با تپ کردن بر روی دکمه حذف که با ایکون the Delete button مشخص شده است،  آهنگ را آماده ی حذف شدن کنید. در انتها هم لازم است بر روی گزینه ی Delete تپ کنید. دقت کنید که حذف یک آهنگ از لیست پخش، لزوماً  آن آهنگ را از روی دستگاه iPhone شما حذف نمی کند.
پاک کردن آهنگ از لیست پخش اپل موزیک

پاک کردن آهنگ از لیست پخش اپل موزیک

  • تغییر ترتیب آهنگ: برای تغییر دادن ترتیب نمایش و جاگذاری آهنگ ها روی گوشی باید آیکون the Reorder button را گرفته و آن را به جایگاه دلخواهتان بکشانید.

خوب است بدانید چنانچه در بخش تنظیمات Music آیفون گزینه ی  iCloud Music Library را فعال کرده باشید،  هرگونه تغییر ایجاد شده در لایبرری موسیقی آیفون شما بر روی تمامی دستگاه های اپلتان به روز خواهد شد.  در صورتی که اشتراک Apple Music را تهیه نکرده اید، تغییرات اعمال شده در لایبرری آیفون درست هنگام سینک کردن iPhone  با iTunes نصب شده روی رایانه تان ظاهر خواهند شد و تا قبل از آن نمی توانید لیست پخش های خود را در وضعیت جدیدشان ببینید.

سینک کردن آهنگ ها روی تمامی دیوایس های اپل

سینک کردن آهنگ ها روی تمامی دیوایس های اپل

  • حذف یک لیست پخش دلخواه

برای پاک کردن هر لیست پخشی که از شنیدن آهنگ های آن خسته شده اید، تنها بایستی آن لیست پخش را لمس کرده و انگشتتان را برای چند ثانیه روی آن لیست پخش نگهدارید. در انتها هم می توانید بر روی گزینه ی  Delete from Library تپ کنید تا لیست پخش از روی گوشی تان پاک شود.

blank استفاده از 3D تاچ آیفون برای حذف لیست پخش

برای پاک کردن لیست پخش با استفاده از لمس سه بعدی آیفون، یکی از لیست پخش های Apple Music را انتخاب کرده و انگشتتان را  روی آن گذاشته و کمی فشار دهید و در ادامه بر روی گزینه Delete from Library تپ کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی کارکرد لمس سه بعدی آیفون، پست “تاچ سه بعدی در آیفون” را ببینید.

پاک کردن آهنگ از لایبرری Apple Music

پاک کردن آهنگ از لایبرری Apple Music

آشنایی با سلیقه ی موسیقیایی دوستانتان

چنانچه اشتراک Apple Music را خریداری کرده اید، می توانید با دنبال کردن دوستانتان سلیقه ی موسیقیایی آن ها را کشف کرده و آنچه را که دوستانتان گوش می دهند، بشناسید. همچنین خواهید توانست لیست های پخشی که دوستانتان به اشتراک گذاشته اند و موسیقی هایی محبوبشان را مشاهده کنید. به همین ترتیب، فالورهای شما هم می توانند لیست های پخش محبوب و سلیقه ی موسیقیایی شما را متوجه شوند.

  • ایجاد پروفایل

زمانی که کاربر یکی از موسیقی های موجود در Apple Music را باز میکند، از او درخواست میشود که برای خودش پروفایلی را تنظیم کند. برای ساخت پروفایل شخصی در Apple Music باید اول از همه بر روی Get Started تپ کنید.

چنانچه علاقه ای ندارید که پروفایلتان را در بدو ورود به سرویس تنظیم کنید، می توانید بعدها این کار را انجام دهید. برای این منظور ابتدا بر روی  For You تپ کرده و در ادامه بر روی گزینه ی the Identity button ضربه بزنید. پس از تپ کردن روی آیکون پروفایل، بر روی گزینه ی Start Sharing with Friends تپ کنید تا راه اشتراک گذاری سلیقه ی موسیقیایی تان با دوستان باز شود.

اشتراک گذاری لایبری ها با دوستان

اشتراک گذاری لایبری ها با دوستان

  • فالو کردن دوستان

برای فالو کردن دوستانتان در سرویس Apple Music چندین روش وجود دارد که در ادامه می آید:

  • روش اول: هنگام تنظیم پروفایلتان در Apple Music، دوستانتان را اضافه کنید.
  • روش دوم: پس از تنظیم پروفایلتان، به پایین صفحه پروفایل ضربه زده و بر  روی گزینه ی « Find More Friends» تپ کنید. حال می توانید لیستی از دوستانتان را که به فالو کردنشان علاقه دارید انتخاب کنید.
  • روش سوم: در صفحه پروفایل،  بر روی یکی از تصاویر پروفایل ضربه زده و در ادامه با تپ کردن روی گزینه ی  Follow شروع به دنبال کردن سلیقه دوست خود در سرویس Apple Music کنید.
  • روش چهارم: روی گزینه ی Search ضربه بزنید، نام یکی از دوستانتان که مشترک Apple Music است را وارد کرده و پس از پیدا کردن او در لیست نتایج بازگردانده شده بر روی نام او تپ کرده و در انتها هم روی گزینه ی  Follow تپ کنید.
فالو کردن دوستان در Apple Musdic

فالو کردن دوستان در Apple Musdic

blankتوجه: دوستانی که قصد فالو کردنشان را دارید،  حتما بایستی پروفایل Apple Music داشته باشند تا بتوانید آنها را با استفاده از جستجو در اپل موزیک پیدا کنید.

  • روش پنجم: با تپ کردن بر روی نام یکی از دوستان پیشنهاد شده در بخش For You  و سپس بر روی گزینه ی Follow نمایش داده شده در ادامه، می توانید دوستان Apple Music ی خود را دنبال کنید.

برخی از پروفایل های ایجاد شده بر روی Apple Music  به همراه قفلی در تصویر پروفایل ظاهر می شوند. وجود قفل در تصویر پروفایل کاربران به این معنی است که برای فالو کردن آن کاربر باید از او درخواست کنید و اگر وی اجازه داد می توانید او را فالو کنید. پس از آن که درخواست فالوی شما پذیرفته شد، لیست پخش مشترک کاربر فالو شده و موسیقی های محبوب او برای نمایش آزاد می شوند.

For You در اپل موزیک

For You در اپل موزیک

  • پاسخ درخواستهای فالو

بر روی صفحه ی پروفایلتان روی گزینه ی Follow Requests تپ کرده و پس از دیدن درخواست های فالو آنها  را قبول یا رد کنید. تنها در صورتی برای شما درخواست فالو می آید که اجازه داده باشید درخواست های فالو شدن از سمت کاربری خاص نمایش داده شود.

ممکن است درخواستهای فالو به روشهای دیگر هم دریافت شوند- مثلا ممکن است درخواستی از طریق لینکی در یک ایمیل و یا به واسطه ی یک پیام متنی به شما ارسال شود. برای پذیرفتن هر یک از فالو ریکوئست ها باید لینک فالویی را که برایتان ارسال شده است، تپ کنید.

  • آنفالو کردن مشترکی در Apple Music

برای آنفالو کردن مشترکی که قبلا آن را فالو کرده اید، بایستی تصویر پروفایل شخص مورد نظر را لمس کرده و پس از چند ثانیه که انگشتتان را روی پروفایل وی نگه داشتید بر روی گزینه ی  Unfollow ضربه بزنید.

  • بلاک کردن فالورها

یکی از تصاویر پروفایل ها را لمس کرده و انگشتتان را روی آن نگه دارید و در ادامه گزینه ی Block را انتخاب کنید. افرادی که بلاک می شوند دیگر قادر نخواهند بود که موسیقی های شما را ببینند. آنها حتی دیگر قادر به پیدا کردن پروفایل شما هم نخواهند بود. دقت کنید که اگر این افراد لایبرری های به اشتراک گذاشته شده توسط شما را به لایبرری های خود اضافه کرده باشند، حتی در صورت بلاک بودن هم می توانند به آهنگ های آن لایببری ها گوش دهند!

blank استفاده از 3D تاچ آیفون برای بلاک کردن فالور Apple Music

یکی از تصاویر پروفایل های اپل موزیک را فشار داده و پس از آن گزینه  ی Block را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی کارکرد لمس سه بعدی آیفون، پست “تاچ سه بعدی در آیفون” را ببینید.

  • به اشتراک گذاشتن موسیقی با فالورها

برای این منظور باید اول از همه اقدام به ایجاد یک لیست پخش کنید. پس از ساخت پلی لیست، فالورهایتان لیست پخش را در پروفایل خودشان مشاهده می کنند مگر اینکه گزینه ی  «“Show on My Profile and in Search”» را غیرفعال کرده باشید.

نمایش در پروفایل

نمایش در پروفایل

blankتوجه: چنانچه تغییراتی را در موزیک های به اشتراک گذاشته ایجاد کنید و یا به اشتراک گذاری لیست پخش را متوقف کنید، ممکن است فالورها در فالو کردن شما و پلی لیستتان تجدید نظر کنند!

  •  تغییر  لیست های پخش مشترک 

در صفحه پروفایل خود بر روی گزینه ی Edit, ضربه زده و پس از آن لیست پخش مورد نظر را روشن یا خاموش کنید.  برای دادن ترتیب تازه به موزیک های موجود در لیست های پخش Apple Music بر روی آیکون the reorder button تپ کرده و موزیک مورد نظر را با کشیدن این ایکون، جا به جا کنید.

  • پنهان کردن برخی از موسیقی ها و مدیاهای مورد علاقه تان از دید فالورها

هیچ یک از ما دوست نداریم که برخی از آهنگ هایی که به آن گوش می دهیم در صفحه پروفایلمان ظاهر شده و همه آنها را بشناساند. برای پنهان کردن بعد مخفی سلیقه ی موسیقیایی کاربران Apple Music هم فکری شده است به این ترتیب که می توانید یکی از لیست های پخش یا آلبوم هایی را که ذیل گزینه ی Listening To ظاهر می شود لمس کرده و انگشتتان را روی آن نگه دارید و در ادامه بر روی گزینه ی «Hide from Profile» ضربه بزنید. پس از این کار هیستوری و نوتیفیکیشن گوش دادن به این آیتم بر روی پروفایلتان ظاهر نمی شود و این گزینه برای فالورهایتان قابل مشاهده نخواهد بود.

ویرایش پروفایل اپل موزیک

ویرایش پروفایل اپل موزیک

blank استفاده از 3D تاچ آیفون برای مخفی کردن گوش دادن به یکی از آهنگ ها از فالور های Apple Music

 یک آلبوم یا لیست پخش را که در ذیل Listening To نمایش داده می شود،  فشار داده و پس از آن بر روی «Hide from Profile» ضربه بزنید.اگر دوست ندارید که فالورهایتان بدانند چه نوع موسیقی ها را برای گوش دادن ترجیح می دهید، در صفحه ی پروفایلتان بر روی Edit تپ کرده و در ادامه گزینه ی  Listening To را خاموش کنید.

  • مشاهده ی آن چه دوستانتان در حال حاضر به آنها گوش می دهند!

بر روی گزینه ی For You تپ کرده و با انتخاب تصویر پروفایل یکی از فالورهایتان به لیست پخش محبوب و لیست پخش های مشترک او دسترسی پیدا کنید. پس از تپ کردن روی تصویر پروفایل هر فالور می توانید دوستان و فالورهای فالور خود را نیز ببینید و از سلیقه ی موسیقیایی آنها هم اطلاع پیدا کنید.

blankنکته: دقت کنید که برای فالو کردن افراد در Apple Music، تنها افراد مرتبط و آشنا را دنبال کنید. به عنوان مثال، اگر شما علی را فالو کرده اید که موسیقی پاپ دوست دارد و علی هم احمد را که به موزیک سنتی علاقه دارد فالو کرده باشد، ممکن است موزیک هایی در ژانر سنتی به شما هم پیشنهاد شود.

  • اشتراک گذاری مشخصات پروفایلتان

در روی پروفایل بر روی دکمه the More button ضربه زده و پس از آن بر روی گزینه ی Share Profile تپ کنید. حال  یکی از گزینه های موجود در بخش اشتراک گذاری را انتخاب کنید؛ همچنین می توانید مشخصات هر فالوئینگ یا فالور خود را نیز به اشتراک بگذارید.

  • مشاهده ی لیست فالوئینگ هایتان در Apple Music

برای مشاهده ی لیست فالوئینگ هایتان در سرویس Apple Music  تنها کافی است زمانی که در صفحه پروفایل خود هستید، صفحه را به سمت بالا بکشید تا لیستی از فالورها و فالوئینگ های خود را ببینید.

دیدن اطلاعات فالویینگ های اپل موزیک

دیدن اطلاعات فالویینگ های اپل موزیک

  • گزارش وجود نگرانی در رابطه با فالورهای Apple Music

 چنانچه در مورد یکی از دنبال کنندگانتان نگرانی دارید، تنها بایستی تصویر پروفایل او را لمس کرده و پس از چند ثانیه که انگشت خود را روی تصویر پروفایل شخص مورد نظر نگه داشتید بر روی گزینه ی Report a Concern تپ کنید.

مطالب مرتبط