ترفند آیفون

سینک کردن آیفون و بکاپ گیری با استفاده از آیتیونز

blank

همگام سازی آیفون (sync)

حتما می دانید که شما می توانید با استفاده از iCloud و آیتیونز،  اطلاعات و فایل ها را میان گوشی آیفون و دیگر دستگاه های با سیستم عامل iOS و نیز میان آیفون و  رایانه های مک جا به جا کنید.

iCloud  فضای ابری متعلق به شرکت اپل است که عکس ها و فیلم ها، اسناد و فایل ها، موسیقی، تقویم ها، مخاطبین و دیگر داده های کاربرانش را ذخیره می کند و آنها را در تمام دستگاه های iOS و رایانه های مک که با همان اپل ID گوشی روی آنها شده اید، نگه می دارد.

شما همچنین با استفاده از برنامه آیتیونز قادر خواهید بود موسیقی، فیلم ها، عکس ها و اطلاعات دیگر را بین کامپیوتر و آیفونتان همگام سازی و یا سینک کنید. پس از همگام سازی، محتوای آیفون با محتوای موجود در کتابخانه iTunesی که بر روی کامپیوتر شما قرار دارد، منطبق خواهد شد. فایل اجرایی برنامه  iTunes در وب سایت iTunes موجود است و می توانید آن را دانلود و نصب کنید.

iPhone، iPad یا iPod touch را با iTunes با استفاده از USB همگام سازی کنید!

برای همگام سازی داده های روی آیفون و داده های موجود روی فضای ابری متعلق به اکانت شما (اپل آی دی منحصر به فردتان)، می توانید از دو روش  iCloud یا iTunes و یا هر دو استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از iCloud  برای به روز رسانی خودکار تقویم ها و تقویم هایتان در تمام دستگاه های iOS منسوب به شما و نیز از آیتیونز برای همگام سازی موسیقی های موجود در رایانه تان با گوشی آیفونتان استفاده کنید.

توجه: چنانچه از سرویس iCloud برای ذخیره  و سینک کردن فایلهایی چون موسیقی، عکس ها، تقویم و مخاطبین استفاده می کنید، دیگر قادر نخواهید بود که از آیتیونز برای همگام سازی رسانه ها و داده های مربوطه استفاده کنید.

آموزش اتصال آیفون به کامپیوتر شخصی

با اتصال آیفون و یا آیپد به کامپیوتر،  می توانید با استفاده از آیتیونزی که روی کامپیوتر خود نصب کرده اید، همگام سازی یا بکاپ گیری از گوشی و یا تبلت  را انجام دهید. برای آن که بتوانید آیفون و یا آیپد را به کامپیوتر متصل کنید به تجهیزات زیر نیاز خواهید داشت:

اتصال کامپیوتر به آیتیونز

اتصال کامپیوتر به آیتیونز

  • کامپیوترمک( با سیستم عامل OS X 10.9 یا بالاتر) با یک پورت USB 2.0 یا 3.0 یا یک رایانه با سیستم عامل ویندوز (ویندوز 7 و یا بالاتر) که حداقل یک پورت USB 2.0 دارد.
  • آخرین نسخه iTunes که می توانید فایل اجرایی آن را از سایت iTunes دانلود کرده و آن را روی کامپیوتر شخصی تان نصب کنید.

برای اتصال آیفون و یا آیپد به کامپیوتر شخصی می بایست گام های زیر را طی نمایید.

گام اول: آیفون و یا آیپد را به رایانه خود وصل کنید. برای این کار بایستی از کابل لایتنینگی که یک سر پورت USB دارد، استفاده کنید.

گام دوم: برنامه آیتیونز را باز کنید و ببینید که آیفون و یا آیپد شما در لیست دستگاه ها نمایش داده می شود.

blank
هر زمانی که آیفون را به کامپیوتر متصل کنید، فرآیند سینک شدن آیفون و کامپیوتر به صورت فعال آغاز خواهد شد و شما می توانید کابل را هر موقع که خواستید که از کامپیوتر جدا کنید، با این حال بایستی به صفحه ی آیتیونز که روی دسکتاپ کامپیوتر نمایش داده می شود نگاه کنید تا کشیدن کابل با همگام سازی داده های آیفون و آیتیونز همزمان نشود. علت اهمیت این موضوع در این است که اگر کابل را حین سینک شدن گوشی و آیتیونز بکشید، ممکن است برخی داده های روی گوشی با آیتیونز همگام نشوند و ناسازگاری به وجود بیاید.

پشتیبان گیری (بکاپ) از آیفون

شما می توانید با استفاده از iCloud یا آیتیونز از داده های روی آیفون و آیپد خود پشتیبان(بکاپ) بگیرید. استفاده از هر کدام از این روش ها مزیت ها و سختی های خاص خود را دارد و بایستی با توجه به شرایط یکی از آنها را انتخاب کنید.

نکته: چنانچه قصد داشته باشید که آیفون و یا آیپد جدیدی خریداری کنید و بخواهید داده های روی دستگاه قبلی خود را به دستگاه جدید منتقل کنید، می توانید از فایل بکاپ تهیه شده از دستگاه قدیمی استفاده کنید.

تهیه ی بکاپ از iPhone با استفاده از iCloud
زمانی که برای اولین بار با شناسه اپل آی دی تان وارد سیستم می شوید، پشتیبان گیری iCloud به صورت خودکار فعال می شود.سرویس iCloud فعال روی آیفون در صورت تحقق یه شرط زیر به صورت روزانه از داده های روی گوشی بکاپ می گیرد.

  1. iPhone به شارژر متصل شده باشد.
  2. آیفون به شبکه ی اینترنت وای فای متصل باشد.
  3. گوشی قفل شده باشد. ( برای قفل کردن آیفون، دکمه Slide و یا دکمه Wake /Sleep را که در طرف راست گوشی واقع شده است،فشار دهید (بسته به مدل گوشی شما، یکی از این دکمه ها در سمت راست گوشی قرار می گیرد). اگر صفحه نمایش آیفون را برای حدود یک دقیقه لمس نکنید، گوشی به صورت خودکار قفل خواهد شد.)

فایل های بکاپی که توسط iCloud از گوشی و تبلت خود می گیرید،  به صورت خودکار رمزگذاری می شوند تا داده های شما از دسترسی های غیر مجاز  حین انتقال داده ها به گوشی و نیز زمانی که iCloud آنها را ذخیره می سازد، محافظت شوند. نکته ی جالب توجه در مورد بکاپ و ذخیره روی آی کلود این است که محتواهایی که آنها را از اپ استور می خرید، محتوای استفاده شده در  iCloud Photo Sharing و نیز تصاویر و ویدیوهای My Photo Stream حجمی را از فضای 5 گیگی که آی کلود در اختیار شما می گذارد، اشغال نمی کنند.

نکته ی مهم دیگری که باید بدانید این است که زمانی که با استفاده از سرویس iCloud از آیفون و آیپد خود بکاپ می گیرید، دیگر قادر نخواهید بود که به طور همزمان با استفاده از iTunes اقدام به بکاپ گرفتن از iPhone کنید؛ با این حال،  می توانید با استفاده از iTunes به صورت دستی از iPhone خود بکاپ بگیرید.

چنانچه از آی کلود برای کاپ گیری داده های روی آیفون استفاده می کنید، باید بدانید که بکاپ گیری با iCloud شامل بکاپ داده های زیر نمی شود و این فایل ها را در فایل بکاپی که می گیرید، نخواهید داشت:

  • داده هایی که قبلا در iCloud ذخیره شده اند همانند مخاطبین، تقویم ها، یادداشت ها،  iCloud Shared Streams, My Photo Stream, iCloud Photo Library و محتویات iCloud Drive
  • داده های ذخیره شده در سایر سرویس های ابری همانند Gmail و Exchange mail
  • اطلاعات و تنظیمات Apple Pay
  • تنظیمات صورت گرفته در Face ID (آیفون X) یا Touch ID (سایر مدل ها)
  • محتواهایی که به طور مستقیم از فروشگاه iTunes،  اپ استور یا فروشگاه iBooks  خریداری و دانلود نشده اند. این محتواها شامل داده هایی چون MP3 ها، فیلم ها و … می باشند.
  • محتواهایی که به صورت مستقیم از فروشگاه iTunes، اپ استور، یا فروشگاه iBooks دانلود شده اند. دقت کنید که اگر شما محتوایی را از یکی از فروشگاه های نام برده شده خریداری کرده باشید و بکاپ آن را در اختیار نداشته باشید، می توانید بار دیگر به صورت رایگان آنها را دانلود و استفاده کنید.

برخی از مهم ترین کارهایی را که لازم است برای بکاپ گیری با استفاده از آیتیونز بدانید در ادامه آورده ایم که شامل موارد زیر می باشد:

توقف و یا بازگرداندن پشتیبان گیری iCloud: به تنظیمات> [نام شما]> iCloud> iCloud Backup بروید و سپس iCloud Backup را خاموش یا روشن کنید. مسیر انجام این فرآیند به شکل زیر می باشد:

Settings > [your name] > iCloud > iCloud Backup

بکاپ با استفاده از iCloud : به تنظیمات> [نام شما]> iCloud> iCloud Backup بروید و سپس Back Up Now را تپ کنید. مسیر انجام این فرآیند به شکل زیر می باشد:

Settings > [your name] > iCloud > iCloud Backup

بکاپ گیری با استفاده از آی کلود

بکاپ گیری با استفاده از آی کلود

مشاهده یا حذف بکاپ گیری با استفاده iCloud: به تنظیمات> [نام شما]> iCloud> مدیریت ذخیره سازی> پشتیبان بروید، سپس یک نسخه پشتیبان را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید. مسیر انجام این فرآیند به شکل زیر می باشد:

Settings > [your name] > iCloud > Manage Storage > Backup

مهم: خرید های قبلی ممکن است از پشتیبان گیری iCloud بازگردانده شوند، اگر دیگر در فروشگاه iTunes، فروشگاه App یا فروشگاه iBooks نیستند.

پشتیبان گیری از iPhone با iTunes

گرفتن نسخه ی بکاپ با استفاده از  iTunes شامل بکاپ از موارد زیر نمی شود.

  • محتواهای خریداری شده از فروشگاه iTunes و اپ استور، و فایل های PDFی که به طور مستقیم از iBooks دانلود شده است.
  • محتوای همگام سازی شده با iTunes، مانند MP3 ها، فیلم ها، کتاب ها و عکس ها
  • عکسهایی که قبلا در آی کلود ذخیره شده اند، همانند Stream های به اشتراک گذاشته شده در iCloud، جریان My Photos و  iCloud Photo Library
  • تنظیمات Face ID ( در آیفون X) یا Touch ID (در سایر مدل های آیفون)
  • اطلاعات و تنظیمات Apple Pay
  •  محتوای ذخیره شده در Activity، Health  ،Keychain data

نحوه ی تهیه ی بکاپ از آیفون با استفاده از آیتیونز در پست “آموزش بکاپ گیری از آیفون” به تفصیل آمده است.

مطالب مرتبط