آموزش تعمیرات اپل

آموزش تعویض گلس آیفون 12 مینی

آموزش تعویض گلس صفحه نمایش آیفون 12 مینی

آموزش تعویض گلس آیفون 12 مینی اپل جزء تعمیرات تخصصی اپل است که با جداسازی گلس شکسته از روی صفحه نمایش این موبایل و تعویض آن با گلس اورجینال انجام می شود. تعویض گلس صفحه نمایش iPhone 12miniکار سختی است و فرایند انجام آن مستلزم بکارگیری تجهیزات پیشرفته برای جداسازی، نصب و پرداخت نهایی گلس روی نمایشگر می باشد. در این عملیات، استادکار ماهر در حوزه تعمیرات موبایل اپل و تعویض گلس دستگاه های اپل بر همه امور نظارت دارد.

در ادامه از هزینه تعویض گلس ال سی دی شکسته این آیفون صحبت می کنیم، به مشخصات گلس بکار رفته روی ال سی دی آیفون 12 مینی اشاره می کنیم، از شرایط تعویض آن می گوییم و روش انجام این کار را به صورت تصویری و مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد. با کوک موبایل همراه باشید.

هزینه تعویض گلس آیفون 12 مینی اپل

همانطور که گفتیم تعویض گلس آیفون 12 مینی، نیازمند استفاده از تجهیزات پیشرفته از جمله سپراتور، دستگاه لمینت، اتوکلاو است و توسط استادکار ماهر انجام می شود. بکارگیری این ادوات خود هزینه دارد. با این حال، آنچه ما نسبت به خدمات با کیفیت و تضمینی که ارائه می کنیم و در مقایسه با سایر مراکز تعمیر اپل، مبلغ بسیار ناچیزی است و ما بیشتر به رضایت مشتری فکر می کنیم. اجرت تعویض گلس iPhone 12Mini در کوک موبایل همواره با تخفیف قابل توجه همراه است و با ارزان ترین حالت ممکن می توانید گلس آن را تعویض کنید. ضمن اینکه گلس و چسب OCA بکار رفته در این فرایند، درجه یک و ممتاز موجوددر بازار هستند و ما شفافیت و بازگشت کیفیت نمایش را به گوشی شما تضمین خواهیم کرد. توصیه می کنیم برای یکبار هم که شده از خدمات مقرون به صرفه تعویض گلس گوشی کوک موبایل استفاده کنید تا کیفیت و تفاوت را به خوبی احساس کنید.

برای دریافت خدمات تعویض گلس ال سی دی گوشی آیفون 12 مینی خود می توانید به صورت حضوری به مرکز تعمیرات کوک موبایل مراجعه کنید. در صورتی که امکان مراجعه به این مرکز را ندارید، می توانید با شماره تلفن 02167319 تماس حاصل فرمایید و با ثبت سفارش خود، گوشی خود را با پیک برای ما ارسال کنید و پس از انجام تعمیر و تست نهایی، دستگاه به آدرس شما ارسال شود.

مشخصات گلس ال سی دی iPhone 12 Mini

اپل در ساخت نمایشگر گوشی آیفون 12 مینی محصول پرچمدار سال 2020 خود از فناوری پیشرفته بکار برده است به طوریکه صفحه نمایش 5.4 اینچی Super Retina XDR این گوشی تا حد زیادی قابل توجه ترین ویژگی آن محسوب می شود. روی این نمایشگر با سرامیک شیلد، گلس محافظ ساخته شده از سرامیک، پرس شده است که ادعا می شود مقاومت و استحکام آن 4 برابر مقاومت گلس های بکار رفته در نسل های پیشین است. به طوریکه صفحه نمایش و لایه های زیرین آن را به خوبی در برابر آسیب های ناشی از برخورد با اجسام سخت و سقوط از دست محافظت می کند. اگر گوشی به صورت تصادفی از دستتان سقوط کرد و با برخورد با لبه میز و یا آسفالت خیابان با شکستگی گلس صفحه نمایش مواجه شد، براحتی می توانید به مراکز تعمیر موبایل مراجعه کنید و نسبت به تعویض گلس صفحه نمایش آیفون 12 مینی خود اقدام نمایید وکوک موبایل به عنوان اولین و بزرگترین مرجع تعمیرات موبایل در ایران برای تعویض گلس شکسته ال سی دی گوشی آیفون 12 مینی از تجهیزات و ابزارهای پیشرفته زیر نظر کارشناس مجرب و با سابقه بهره می برد و با استفاده از گلس اورجینال و چسب و متریال های اصل، بازگشت کیفیت صفحه نمایش گوشی شما را به سابق تضمین می کند.

شرایط تعویض گلس صفحه نمایش آیفون 12 مینی

بعد از مشاهده ترک خوردگی روی صفحه نمایش گوشی آیفون 12 مینی اولین کاری که باید بکنید این است که سلامت صفحه نمایش و صحت عملکرد تاچ ال سی دی این گوشی را تایید کنید. بدین منظور ابتدا ببنید که آیا صفحه روشن می شود و یا خیر. اگر روشن می شود به تمام قسمت های آن با دقت نگاه کنید تا دچار پیکسل سوختگی نشده باشد و لکه های بنفش و یا تیره رنگ روی آن دیده نشود. سپس با انگشت خود، صفحه را لمس کنید و با منوهای آن کار کنید و عملکرد تاچ را بررسی و تایید کنید. اگر این دو شرایط تامین شده باشند امکان تعویض گلس صفحه نمایش گوشی آیفون 12 مینی وجود دارد.

آموزش تعویض گلس آیفون 12 مینی

اکنون صفحه نمایش اولد گوشی iPhone 12 mini از روی فریم میانی برداشته می شود و کار تعویض گلس شروع می شود. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه تعویض گلس گوشی آیفون 12 مینی را آموزش دهیم:

مرحله 1: فریم ال سی دی گوشی آیفون 12 مینی را جدا کنید.

برای جدا کردن فریم از روی صفحه نمایش گوشی آیفون 12 مینی، ابتدا پنل را به صورت برعکس روی دستگاه سپراتور قرار می دهیم، این دستگاه مجهز به صفحه کاری با المنت حرارتی است که باعث می شود که چسب های زیر فریم حرارت ببیند و شل شود، از طرف دیگر، با ایجاد مکش، صفحه نمایش را محکم روی صفحه کار نگه می دارد. برای جداسازی فریم ابتدا چند قطره الکل روی فریم فلزی ال سی دی می ریزیم و با برس نرم به خوبی تمام قسمت های فریم را اغشته به الکل می کنیم به طوریکه الکل به زیر فریم و چسب های زیر آن نفوذ کند و چسب را شل کند.

آموزش تعویض گلس آیفون 12 مینی

پنل را به صورت برعکس روی دستگاه سپراتور قرار می دهیم

تیغ یا ابزار تیز دیگری را زیر قاب فلزی فرو می کنیم تا لبه فریم بلند شود. اکنون با دست لبه فریم را گرفته و با دقت ان را می کشیم تا از روی صفحه نمایش جدا شود. بهتر است فریم ال سی دی را به هر طریقی که شده به صورت سالم و بی نقص جدا کنیم تا مجدداً از آن استفاده کنیم. توجه داشته باشید که قسمتی از فریم از مواد پلاستیکی ساخته شده است که براحتی می شکند، بنابراین هنگام جداسازی دقت بیشتری داشته باشید.

تیغ را زیر قاب فلزی فرو می کنیم تا لبه فریم بلند شود

تیغ را زیر قاب فلزی فرو می کنیم تا لبه فریم بلند شود

مرحله 2: گلس شکسته صفحه نمایش گوشی آیفون 12 مینی را جدا کنید.

سعی کنید چسب های زیر فریم و اطراف کابل منعطف و اسپیکر مکالمه را به خوبی تمیز کنید و به سراغ جداسازی گلس شکسته از روی صفحه نمایش گوشی آیفون 12 مینی بروید. در این مرحله گلس شکسته با استفاده از دستگاه سپراتور و جداکننده گلس Yaxun YX 943 از روی ال سی دی جدا می شود. صفحه نمایش را روی صفحه سپراتور قرار داده با استفاده از سیم لاکی نازک از بالا شروع به جداسازی گلس از روی صفحه نمایش اولد گوشی آیفون 12 مینی کنید.

جداسازی گلس از روی صفحه نمایش با دستگاه سپراتور و سیم لاکی نازک

جداسازی گلس از روی صفحه نمایش با دستگاه سپراتور و سیم لاکی نازک

آنچه در پنل لمسی صفحه نمایش گوشی آیفون 12 بهتر از گوشی آیفون 11 پرو مشاهده می شود این است که شرایط در این گوشی بهتر شده و صفحه نمایش اولد براحتی آسیب نخواهد دید. به عبارت دیگر، صفحه لمسی گوشی آیفون 12 ضخیم تر است و خطوط برش آن واضح تر و پهن تر می باشد.

مرحله 3: بقایای چسب OCA را از روی صفحه نمایش تمیز کنید.

پس از جداسازی گلس شکسته از روی صفحه نمایش OLED گوشی آیفون 12 مینی، روی ال سی دی بقایای چسب دیده می شود که براحتی با کمی حرارت دادن روی صفحه کاری مجهز به المنت حرارتی سپراتور و با استفاده از پارچه آغشته به الکل و البته با کمی صبر و حوصله جدا می شود. برای تمیزکاری بقایای چسب OCA می توانید از ابزار پاک کننده چسب OCA نیز استفاده کنید.

با ابزار پاک کننده چسب OCA بقایای چسب را از روی صفحه نمایش تمیز کنید

با ابزار پاک کننده چسب OCA بقایای چسب را از روی صفحه نمایش تمیز کنید

تمام بقایای چسب را با انگشت از روی صفحه نمایش گوشی برداشته و به خوبی آن را تمیز و عاری از هر گونه چسب و یا مواد خارجی کنید تا شرایط صفحه نمایش برای چسباندن چسب OCA جدید و گلس به خوبی فراهم شود.

تمام بقایای چسب را با انگشت از روی صفحه نمایش گوشی بردارید

تمام بقایای چسب را با انگشت از روی صفحه نمایش گوشی بردارید

مرحله 4: چسب OCA را روی گلس جدید گوشی آیفون 12 مینی نصب کنید.

پس از آماده سازی سطح صفحه نمایش و تمیزکاری کامل آن، اکنون چسب OCA مخصوص گوشی آیفون 12 مینی را روی گلس اورجینال و جدید بچسبانید. بدین منظور روکش چسب را از روی آن برداشته و به صورت تراز روی گلس قرار دهید و با استفاده از غلطک صاف کن چسب OCA آن را به خوبی روی آن بچسبانید.

نصب غلطک صاف کن چسب OCA روی گلس جدید گوشی آیفون

نصب غلطک صاف کن چسب OCA روی گلس جدید گوشی آیفون

مرحله 5: صفحه نمایش را روی گلس قرار دهید.

پس از اینکه چسب OCA روی گلس قرار داده شد، روکش رویی آن را برداشته و ال سی دی را به صورت کاملاً تراز و یکنواخت روی گلس قرار می دهیم و با انگشت خیلی آرام فشار وارد می کنیم تا صفحه نمایش روی گلس بچسبد.

صفحه نمایش را به صورت کاملاً تراز و یکنواخت روی گلس قرار دهید

صفحه نمایش را به صورت کاملاً تراز و یکنواخت روی گلس قرار دهید

مرحله 6: گلس اورجینال را روی صفحه نمایش گوشی پرس و لمینت کنید.

پس از قرار دادن صفحه نمایش روی گلس، صفحه نمایش به همراه گلس روی اسفنج مخصوص لمینیت قرار داده می شود و داخل دستگاه لمینیت قرار داده می شود. با زدن دکمه استارت، صفحه پرس پایین آمده و روی گلس فشار وارد می کند تا حباب های زیر آن خارج شود و گلس روی صفحه نمایش محکم بچسبد.

صفحه نمایش به همراه گلس داخل دستگاه لمینیت قرار داده می شود

صفحه نمایش به همراه گلس داخل دستگاه لمینیت قرار داده می شود

مرحله 7: گلس گوشی آیفون 12 مینی را حباب زدایی کنید.

در این مرحله، صفحه نمایش و گلس به مدت 10 دقیقه داخل دستگاه اتوکلاو و یا ماشین حذف حباب قرار داده می شود، سپس از دستگاه بیرون آورده شده به مدت 180 ثانیه زیر نور UV قرار داده می شود تا چسب قوام خود را به دست بیاورد.

صفحه نمایش و گلس داخل دستگاه اتوکلاو قرار داده می شود

صفحه نمایش و گلس داخل دستگاه اتوکلاو قرار داده می شود

مرحله 8: وضعیت گلس و عملکرد تاچ را بررسی کنید.

در آخر ال سی دی را از دستگاه اتوکلاو بیرون آورده، شرایط گلس را بررسی و عملکرد تاچ گوشی را چک و پس از تایید نهایی گوشی تحویل مشتری می گردد.

وضعیت گلس و عملکرد تاچ را بررسی کنید

وضعیت گلس و عملکرد تاچ را بررسی کنید

تعویض گلس گوشی موبایل آیفون 12 مینی اپل با مراجعه کاربر و شکایت از شکستگی و ترک خوردگی گلس صفحه نمایش این گوشی در مرکز تعمیر کوک موبایل انجام می شود. تمام مراحل فوق تحت نظارت کامل استادکار ماهر تعویض گلس ال سی دی دستگاه های اپل انجام می شود و در حدود 2 ساعت به طول می انجامد.

برای دریافت خدمات تعویض گلس مقرون به صرفه، فوری، و با کیفیت و اطلاع از اجرت آن با شماره تلفن 02167319 تماس بگیرید.

متن این مقاله آموزشی از صفحه رسمی ifixit برای تعمیر گوشی آیفون 12 مینی گرفته شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *