ترفند آیفون

کنترل کامپیوتر از طریق آیفون

blank

برای کنترل کامپیوتر از طریق آیفون، روش های زیادی وجود دارد. بسیاری از این روش ها گران هستند و نیاز به خرید اشتراک و شارژ ماهیانه و یا سالیانه دارند. از میان همه ی این روش ها، دو روش رایگان وجود دارد و هر دو عملیاتی و قابل پیاده سازی هستند. کاربران آیفون ها می توانند از این دو روش برای اتصال گوشی خود به کامپیوتر و دستکاری کامپیوتر از راه دور استفاده کنند. هر دو برنامه برای اجرا شدن، نیاز به برنامه ی میزبان (Host app) روی آیفون و نیز یک برنامه ی پذیرنده روی کامپیوتری که قصد کنترل آن را دارید، دارند. پس از آن که تنظیمات این دو برنامه انجام گرفت، می توانید هر کامپیوتری را که دوست دارید از راه دور کنترل کنید. تیم تخصصی کارشناسان بخش تعمیرات آیفون کوک موبایل علاوه بر اطلاع رسانی در رابطه با تعمییرات موبایل سعی بر آن دار  شما را با ترفند های متفاوت آشنا کند.

روش اول: استفاده از TeamViewer برای کنترل کامپیوتر از طریق آیفون

  برای این منظور،  ابتدا لازم است که برنامه ی TeamViewer را روی آیفون خود نصب کنید. اپلیکیشن TeamViewer دارای نسخه ی رایگانی برای استفاده عموم است؛  با این حال نسخه ی پولی را نیز برای بیزینس ها ارائه می دهد. این برنامه عموما توسط شرکت های فناوری و برای دستکاری دسکتاپی که از نظر جغرافیایی دور است، به کار گرفته می شود. برنامه ی TeamViewer برای هر دو نسخه سیستم عامل های کامپیوتری، یعنی ویندوز و مک توسعه داده شده است. برای نصب و استفاده از این برنامه و کنترل کامپیوتر از طریق آیفون می توانید گام های زیر را طی نمایید:

گام اول: دانلود و نصب TeamViewer روی آیفون

برنامه AppStore را باز کنید و با استفاده از تپ روی آیکون جست و جو و در لیست برنامه های اپ استور، به دنبال اپلیکیشن TeamViewer بگردید. آیکون جست و جو را می توانید در پایین صفحه ی اپ استور پیدا کنید. پس از نمایش نتایج جست و جو،  روی TeamViewer تپ کنید تا صفحه ی مربوط به برنامه باز شود. حال روی گزینه ی Get تپ کنید. این آیکون را می توانید در کناره ی راست صفحه ی دانلود ببینید و با تپ کردن و دانلود برنامه می توانید آن را روی آیفون خود نصب کنید.

کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-1

کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-1

گام دوم:  در برنامه ی TeamViewer رجیستر کنید.

  •  حال باید برنامه ی TeamViewer را اجرا کنید. پس از نمایش صفحه ی خوشامد برنامه،  روی آیکون Computers & Contacts که در پایین صفحه نمایش داده می شود، تپ کنید.حال می بایست روی گزینه ی New Account که در سمت راست صفحه نمایش داده می شود، تپ کنید.
  • در این مرحله می بایست، سه فیلد را که شامل نام، آدرس ایمیل و نیز پسورد است، تکمیل نمایید.  برای رمز عبور خود می توانید هر ترکیبی از اعداد و حروف که مد نظرتان است را به کارببندید.
کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-2

کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-2

گام سوم: برنامه ی پذیرنده ی TeamViewer را روی کامپیوتری که قصد اتصال به آن را دارید، نصب کنید.

برنامه ی پذیرنده ی TeamViewer باید روی تمامی کامپیوتر هایی که قصد اتصال گوشی موبایل آیفون به انها را دارید، نصب شود.  هر دو برنامه (چه TeamViewer و چه پذیرنده ی TeamViewer) طوری طراحی شده اند که در نهایت بتوانند امنیت آیفون و کامپیوتر را در اتصال به یکدیگر تامین کنند. برای این منظور باید مسیر ارائه شده در ادامه را طی کنید:

  • روی کامپیوتری که قصد اتصال آیفون و  کنترل از راه
  • دور آن توسط گوشی را دارید، مرورگر دلخواهی را باز کنید.
  • حال در مرورگری که روی کامپیوتر باز کرده اید،  لینک  teamviewer.com/en/download/ را وارد کنید.
  • پس از اینتر کردن، صفحه دانلود باز می شود. پس از نمایش صفحه دانلود، روی سیستم عاملی که روی کامپیوتر مدنظرتان اجرا می شود، کلیک کنید. سیستم عامل می تواند Windows، Mac و یا لینوکس باشد. پس از کلیک روی سیستم عامل مورد نظر خود، برنامه ی پذیرنده ی teamviewer شروع به دانلود می کند. با استفاده از کلیک روی فایل دانلود، این برنامه شروع به دانلود خواهد کرد.
کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-3

کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-3

گام چهارم: با استفاده از کامپیوتر خود در برنامه ی TeamViewer لاگین کنید.

  •  حال برنامه ی TeamViewer را باز کنید و روی گزینه ی Computers & Contacts کلیک کنید.  این گزینه را می توانید در پایین پنجره نمایش داده شده پیدا کنید.  پس از کلیک، پنجره ی پاپ آپی در سمت راست برنامه ی اصلی باز می شود. حال در این قسمت باید اکانت TeamViewer  را با استفاده از تایپ کردن ایمیل و پسورد درون پنجره ی پاپ آپ نمایش داده شده، وارد کرده و سپس با کلیک روی Sign in، وارد اکانت برنامه شوید.
  • به محض ورود به برنامه، پنجره ی TeamViewer را کوچک کنید. این برنامه به صورت خودکار توسط کامپیوتر اجرا می شود و در پس زمینه ی سیستم عامل کامپیوتر اجرا می شود.
  • برای کنترل کامپیوتر از طریق آیفون لازم است مراحل توضیح داده شده در این گام را برای هر کامپیوتر دیگری که قصد اتصال آن به آیفون و کنترل راه دور آن را دارید، تکرار کنید.
کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-4

کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-4

گام پنجم: برای هر کامپیوتر دلخواه  که قصد کنترل آن را توسط آیفون دارید، رمز عبور مشخصی ایجاد کنید.

  • شاید حس کنید که لازم نیست برای هر کامپیوتری رمز عبوری جداگانه در نظر بگیرید، اما استفاده از رمز عبور برای دسترسی و کنترل کامپیوتر از طریق آیفون، می تواند در تامین امنیت اتصال و جلوگیری از دسترسی های ناخواسته کمک زیادی کند. در صورتی که برای کنترل کامپیوتر از طریق آیفون، رمز عبور ست کنید، برای هر دسترسی آیفون به کامپیوتر نیاز به احراز هویت و ورود رمز عبور خواهید داشت.
  •  برنامه ی TeamViewer را روی کامپیوتری که قصد کنترل آن با آیفونتان را دارید، باز کنید.  حال با استفاده از مسیر زیر،

Extras > Options > Security

به بخش امنیت بروید.

  •  در این مرحله می توانید برای هر کامپیوتری به صورت جداگانه، رمزعبور مشخصی را ست کنید.  رمز عبوری که برای ورود به کامپیوترها در نظر می گیرید، می تواند به صورت هر ترکیبی از حروف و اعداد باشد.  بهتر است رمز عبوری را که برای سیستم های در نظر می گیرید، با رمز عبور برنامه ی TeamViewer متفاوت باشد.
کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-5

کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-5

گام ششم: حال می توانید کنترل کامپیوتر از طریق آیفون را آغاز کنید.

  •  در این مرحله تمامی تنظیمات لازم برای دسترسی و کنترل کامپیوتر توسط آیفون صورت گرفته است.  برای تست کنترل از راه دور کامپیوتر با استفاده از آیفون خود لازم است در مقابل دسکتاپ بنشینید و با استفاده از فرامینی که از طریق آیفون خود صادر می کنید، نحوه ی کنترل کامپیوتر توسط آیفون را بسنجید. برای این منظور مراحل زیر را طی کنید:
  • برنامه ی TeamViewer  را روی آیفون خود باز کنید و با وارد کردن ایمیل و رمز عبور، وارد اکانت TeamViewer خود شوید.
  • روی آیکون کامپیوتری که آن را در قسمت پایین صفحه می بینید، تپ کنید و وارد اکانت خود شوید.
  • حال روی آیکون My Computer تپ کنید تا بتوانید لیست کامپیوترهایی را که برای اتصال آیفون در دسترس هستند، تماشا کنید. این لیست از کامپیوترها را می توانید از طریق نام های آنها شناسایی کنید.
  • روی آیکون Remote Control که می توانید آن را در سمت راست کامپیوتری که قصد کنترل آن از طریق آیفون را دارید،  ببینید کلیک کنید. این ایکون شبیه به دو پیکان است که یکی از آنها در سمت چپ و دیگری در سمت راست قرار گرفته است.
  •  حال رمزعبور شخصی برای کامپیوتری را که قصد دسترسی به آن را دارید، وارد کنید.
  • روی آیکون کیبورد که در سمت راست و پایین صفحه نمایش داده شده است کلیک کنید تا بتوانید از قابلیت های بزرگنمایی، تنظیمات و کیبورد مجازی برنامه استفاده کنید.
  •  در این صورت می توانید به فایل ها، برنامه های کامپیوتر خود از راه دور دسترسی یابید. تمام فرامین شما از طریق دستورات لمسی که روی آیفون صورت می گیرد، به کامپیوتر منتقل می شود.
  • می توانید با کلیک روی آیکون ضربدر (X) که در سمت چپ و پایین اتصال قابل مشاهده است، اتصال را متوقف کنید و از کامپیوتر دیسکانکت شوید.

روش دوم: استفاده از ریموت دسکتاپ کروم (Chrome Remote Desktop) برای کنترل کامپیوتر از طریق آیفون

برای کنترل کامپیوتر از طریق ایفون، می توانید از دسکتاپ ریموت کروم نیز استفاده کنید. برای این منظور لازم است مراحل و گام های زیر را طی نمایید.

گام اول: مرورگر کروم Chrome را روی کامپیوتر خود باز کنید.

اگر مرورگر Chrome را روی کامپیوتر خود ندارید، می توانید آن را از آدرس google.com/chrome  دانلود کرده و سپس آن را نصب کنید. برای این منظور پس از وارد کردن لینک ارائه شده، اینتر کنید و با کلیک روی آیکون Download Chrome برنامه را دریافت و سپس آن را نصب کنید.

کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-2-1

کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-2-1

گام دوم: وارد اکانت گوگل خود شوید.

 با استفاده از کلیک کردن روی گزینه ی Sign In که به رنگ آبی و در بخش راست و بالای مرورگر نمایش داده می شود،  سعی کنید وارد آکانت گوگل خود شوید.  برای این منظور لازم است ایمیل گوگلی داشته باشید و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور ایمیل خود و کلیک روی گزینه ی Sign IN وارد اکانت گوگل خود شوید. اگر هنوز ایمیل گوگل ندارید، می توانید مقاله ی ساخت اکانت گوگل را مطالعه نمایید، چرا که برای استفاده از این قابلیت کروم، لازم است اکانت فعال گوگل داشته باشید.

کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-2-2

کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-2-2

گام سوم:  ریموت دسکتاپ کروم را روی مرورگر Chrome خود نصب کنید.

استفاده از سرویس ریموت دسکتاپ کروم کاملا رایگان است.  این برنامه به صورت یک افزونه روی مرورگر کروم نصب می شود و روی همان مرورگر اجرا می شود. ریموت دسکتاپ کروم هم روی سیستم عامل ویندوز و هم روی سیستم عامل مک اجرا می شود و از این بابت نباید نگرانی داشت. برای کنترل کامپیوتر از طریق آیفون، می بایست این افزونه ی مرورگر کروم را روی هر کامپیوتری که قصد کنترل آن را دارید، نصب کنید. برای این منظور باید مراحل زیر را طی کنید:

  • مرورگر کروم را باز کنید و با بازکردن وب استور آن به دنبال Chrome Remote Desktop بگردید.
  • روی گزینه ی  Add to Chrome کلیک کنید. این گزینه را می توانید در سمت بالا و راست صفحه کامپیوتر خود مشاهده کنید. حال پنجره ی پاپ آپی باز می شود که اگر روی Add App کلیک کنید، افزونه دانلود و نصب می شود.
کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-2-3

کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-2-3

گام چهارم:  اتصالات راه دور به کامپیوتر خود را فعال سازید.

 با کلیک روی دکمه ی سبزرنگ Launch App می توانید برنامه ی Remote Desktop کروم را اجرا کنید.  این دکمه را می توانید در قسمت بالایی و سمت راست صفحه ی مرورگر خود مشاهده کنید.  روی دکمه ی Authorize که در صفحه ی پاپ آپی که باز می شود کلیک کنید  و با استفاده از کلیک روی گزینه ی Allow می توانید اتصالات ریموت را فعال کنید. برای این منظور مراحل زیر را اجرا کنید:

  • روی دکمه ی  Get Started کلیک کنید. این دکمه را می توانید در قسمت پایین عنوان My Computer مشاهده کنید. حال روی گزینه ی Enable Remote Connections کلیک کنید.
  •  در این قسمت می بایست یک رمز عبور و یا پین با 6 رقم و یا بیشتر ایجاد کنید.  در این صورت پس از هر بار درخواست ورود شما به کامپیوتر ریموت، این پین درخواست خواهد شد.
  • حال پنجره ی پاپ آپی نمایش داده می شود که می توانید روی گزینه ی Yes کلیک کنید.  در این صورت شما اجازه ی دسترسی برنامه به کامپیوتر را خواهید داد. در اصل قصد شما از اتصال برنامه به کامپیوتر دستکاری فایل ها و برنامه های روی کامپیوتر است. در نتیجه باید اجازه دسترسی به برنامه های روی کامپیوتر را به برنامه بدهید.
  • برای آن که اتصال راه دور و فعال سازی های صورت گرفته را تایید کنید، روی OK کلیک کنید .
کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-2-4

کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-2-4

گام پنجم:  برنامه ی Chrome Remote Desktop را روی آیفون خود نصب کنید.

برای نصب این برنامه روی آیفون خود، تنها لازم است همان گام هایی را بپیمایید که برای نصب هر برنامه ی دیگری روی آیفون خود آنها را اجرا می کنید.  برای این منظور لازم است برنامه ی اپ استور را روی گوشی خود اجرا کنید و با تپ کردن روی آیکون جست و جوی برنامه، به دنبال برنامه ی Chrome Remote Desktop بگردید. پس از آن که این برنامه در لیست نتایج جست و جو نمایش داده شد، روی دکمه ی Get کلیک کنید. این گزینه را می توانید در زیر و سمت راست تصویر برنامه در اپ استور مشاهده کنید. پس از دانلود برنامه روی گزینه ی install کلیک کنید.

کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-2-5

کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-2-5

گام ششم: کنترل کامپیوتر از طریق آیفون

پس از آن که برنامه ی Remote Desktop را هم روی آیفون و هم روی کامپیوتر خود نصب کردید و تنظیمات گفته شده را انجام دادید، زمان کنترل کامپیوتر از طریق آیفون فرا می رسد.  پس از شروع کنترل کامپیوتر از طریق آیفون، می توانید تمام عملیاتی که به هنگام نشستن مقابل کامپیوتر انجام می داده اید را با استفاده از آیفون خود و از راه دور به انجام برسانید.برای این منظور باید مراحل زیر را طی نمایید:

  • برنامه ی Chrome Remote Desktop را روی آیفون خود باز کنید و سپس در اکانت گوگل خود لاگین کنید. در این مرحله لازم است از لیست کامپیوترهای نمایش داده شده، کامپیوتری را که به کنترل آن علاقه دارید، انتخاب کنید.  شما می توانید نام تمام کامپیوترهایی را که می توانید از راه دور به آنها متصل شوید، در زیر نام کامپیوتر خود مشاهده کنید.
  • به محض انتخاب هر کامپیوتر، لازم است پین 6 رقمی را که در گام چهارم ست کرده اید، وارد کنید و رویConnect  کلیک کنید.
  • می توانید کامپیوتر خود را با استفاده از آیفون، کنترل کنید. تمام دستورات قابل اجرا روی کامپیوتر به صورت لمسی روی آیفون شما ظاهر خواهند شد .
  • می توانید روی دکمه های فرامین که در سمت راست و بالای صفحه نمایش داده می شود، تپ کنید .  در این بخش گزینه هایی برای ماوس مجازی، کیبورد مجازی، مد فول اسکرین(نمایش تمام صفحه)، Help و بازخورد وجود دارد.
  • با استفاده از ریموت دسکتاپ اجرا شده روی آیفون خود، به تمام فایل ها و برنامه هایی که روی کامپیوتر خود دارید، از طریق آیفون دسترسی یابید.
کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-2-6

کنترل کامپیوتر از طریق آیفون-2-6

پس از اتمام کنترل کامپیوتر از طریق آیفون، می توانید اتصال خود را از طریق تپ روی آیکون ضربدر (X) که در سمت بالا و چپ صفحه اتصال نمایش داده شده است، قطع کنید. برای کوچک کردن نمایش دسکتاپ روی آیفون خود می توانید روی دکمه ی Home آیفون خود کلیک کنید و از این طریق پنجره نمایش دسکتاپ ریموت، مینی مایز خواهد شد.

مطالب مرتبط