تست و بررسی هوآوی

هواوی P30 Pro-بخش دوم-طراحی

هواوی P30 Pro-بخش دوم-طراحی

2- طراحی، ساخت، نمای 360 درجه هواوی p30 pro

طراحی

هواوی گوشی p30 پرو را به شیوه های زیادی کامل کرده است، اما وقتی در مورد طراحی آن صحبت می شود فرمول پیچیده می شود. این گوشی پرجمدار تلفن هوشمند دوال گلس است که این روزها رایج است، چیمان دوربین جدید این گوشی در قسمت پشت، مطمئنا این گوشی را از سایر گوشی ها متمایز و قابل تشخیص ساخته است.

blank

 

استفاده از گرادیان یا شیب دو رنگ ابتدا توسط هواوی بکار برده شد و این روش در گوشی هواوی پی 30 پرو نیز ادامه پیدا کرد. رنگ طیف آئورورا، مخصوص گوشی سری های پی 30 هستند و از Aurora Borealis یا نورترن لایت الهام گرفته است. رنگبندی این گوشی شامل کهربایی سانرایز، کریستال بریتینگ، مشکی و سفید صدفی هستند.

رنگ امضا مدهوش کننده و جذاب است و تا نام Aurora کشیده و یک تصویر زنده نشان می دهد و می توانیم بگوییم که این حالت، بهترین فروش را داشته است.

blank گوشی هواوی پی 30 پرو در رنگ های Aurora and Breathing Crystal

 

تفاوت چندانی بین فوت پرینت های هواوی پی 30 و پی 30 پرو وجود ندارد، و همانطور که در زیر نشان داده شده است، می توانید در قسمت چیدمان دوربین در قاب مشکی این تفاوت را ببینید (در قاب سفید لنز پریسکوپ وجود ندارد)

blank   هواوی پی 30 پرو (مشکی) و پی 30 (کریستال بریتینگ)

ما همچنین مدل های مشکی قدیمی داریم که هر چند شدت رنگ آنها خیلی به چشم نمی آید اما جذاب هستند. این مطمئنا با لکه دار شدن رنگ قاب براحتی قابل مشاهده باشد به طوریکه دیگر رنگ های پی 30 پرو ممکن است از این منظر بهتر به چشم بیایند.

blank    هواوی پی 30 پرو (کریستال بریتینگ)

گوشی پی 30 پرو از نظر شکل و منحنی خیلی شبیه به میت 20 پرو و کمتر شبیه به میت 20 است. قطعات گلس جلو و عقب هر دو به سمت طول گوشی انحنا دارند.

blank

 

در قسمت جلو گوشی هواوی پی 30 پرو، بزرگترین صفحه نمایش سری های پی که تاکنون وجود داشته است – یک پانل آمولد با لبه های منحنی – بکار رفته است. ما چیدمان شبه پیکسل این صفحه نمایش را بررسی کردیم و دیدیم که شبیه به میت20 است. و از آنجا که Diamond Pentile است، به نظر می رسد ارائه دهنده این پانل سامسونگ نباشد.

blank

هواوی پی 30 پرو و پی 20 پرو

صفحه نمایش پی 30 پرو دارای یک ناچ نازک در قسمت فوقانی گوشی است که حاوی فقط یک دوربین سلفی است. در این گوشی نرم افزار تشخیص چهره پیشرفته، فلش ال ای دی و یا حتی هدفون، که در میت 20 پرو دیده می شوند وجود ندارد.

blank

ضمنا، شوتر های سلفی به نظر می رسد که در مرکز قرار دارند، اما این طور نیست، با نگاه از نزدیک تر به ناچ می توانید این موضوع را حدس بزنید. دوربین 1 تا 2 میلی متر به سمت چپ است، بنابراین اگر عدم تعادل شما را به زحمت می اندازد، ملاحظه کنید که خودتان اینطور خواسته اید.

اندازه صفحه نمایش آمولد منحنی این گوشی شبیه به میت 20 پرو است، اما ناچ کوچکتری دارد و برتری آن فضای استفاده نشده آن است. رزولوشن آن نیز پایین تر است – پانل پی 30 پرو 1080 پیکسلی است بجای 1440 پیکسل. اما هنوز هم عکس هایی که می گیرد دقیق و از وضوح خوبی برخوردار هستند.

خطوط بسیار باریک و لاغر روی صفحه نمایش دیده می شوند.

blank گلکسی S10 پلاس و هواوی پی 30 پرو

در نهایت، یک اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش در اطراف دکمه گوشی وجود دارد. کارکرد این اسکنر سریع است و در حالی که همیشه فعال نیست نیازی نیست که صفحه نمایش را روشن نگه دارید. یکبار که به دکمه ضربه بزنید، P30 Pro بلافاصله فعال شده، حسگر و صفحه نمایش را روشن می کند و تشخیص اثر انگشت آن واقعا سریع است. در واقع، این احتمالا سریعترین سنسور در این نوع است که ما تا کنون آزمایش کرده ایم.

هر وقت که گوشی را بردارید، مکان حسگر روشن می شود و استفاده از آن آسان است.

blank

 

حالا، بیایید از هدفون یا نبود آن حرف بزنیم. گوشی P30 Pro از برای انتقال صدا در حین تماس از فناوری هدایت استخوان بهره می برد، به طوریکه صفحه نمایش به عنوان هدفون عمل می کند. هواوی اذعان می کند که فناوری بکار رفته در P30 Pro در حال حاضر نسل دوم است اگر چه این اولین بار است که در این گوشی تلفن استفاده می شود.

بنابراین، در مورد هواوی P30 Pro می توان گفت که تمام صفحه نمایش برای ایجاد صدا، ویبره می شود، به همین دلیل به این صفحه نمایش به اصطلاح «صفحه نمایش آکوستیک» گفته می شود. گوشیP30 Pro خروجی بسیار عمیق تری دارد و نشتی صدا به خارج از گوش کمتری دارد. سیم پیچی که این ویبره را ایجاد می کند در قسمت فوقانی گوشی نیست بلکه حدود 2 سانتی متری زیر دوربین سلفی است- هواویی P30 Pro حتی یک انیمیشن ساخته و اجرا کرده است که بهترین جایی که می توانید گوش خود را بگذارید و تجربه خوبی داشته باشید را نشان می دهد.

blank

 

با انجام آزمایش های گسترده ما تحت تاثیر این فناوری قرار گرفتیم. صدا در واقع غنی و عمیق است و واقعا اهمیتی ندارد که گوش شما نزدیک به دوربین سلفی باشد، در حالیکه در سری های قدیمی گوش شما حتما باید به گوشی نزدیک می شد تا مکالمات را به خوبی بشنوید. همچنین تفاوت اندکی در حجم صدا وجود دارد.

همچنین، با توجه به قناوری هدایت استخوان، در مقایسه با گوشی های در سری های قدیمی، در مکان های پر سر و صدا با این گوشی می توان براحتی صدا را شنید و تماس گرفت. حتی اگر شما در باشگاه ورزشی باشید، صدا کاملا واضح شنیده می شود.

هرچند که همه چیز عالی و محشر نیست. اولا، به علت اینکه هدفون معمولی از روی این گوشی برداشته شده است، گوشی P30 Pro دارای بلندگوی استریو نیست.

در گوشی های دارای بلندگوی استریو، صدا حین برقراری تماس شما، نشت می کند و اگر حجم صدا حداکثر باشد، کسی که در نزدیکی شما ایستاده است می تواند صدای مکالمه شما را بشنود. پس بار دیگر عرض می کنم که در این گوشی این قطعه هدفون عادی برداشته شده است و در هنگام تماس، نشتی صدا واقعا وجود ندارد و با خیال راحت به مکالمه بپردازید. اما آنچه ما می توانیم تایید کنیم این است که بر خلاف Mi Mix اصلی، P30 Pro صدا را تنها از قسمت بالای آن پخش می کند و صدایی از پشت تلفن شنیده نمی شود.

ویژگی اصلی هواوی P30 Pro وجود چهار دوربین در پشت آن است، اما چیدمان این دوربین ها در ناچ، همانند میت 20 پرو به صورت مستطیلی زیبا نیست. در حقیقت، این مشابه همان چیزی است که ما در P20 Pro دیدیم.

یک برآمدگی بزرگ در اطراف گوشه بالا سمت چپ وجود دارد و سه اسنپر از چهار اسنپر به صورت عمودی تنظیم و چیده شده است.

blank

از بالا به پایین، اولین اسنپر 20 مگاپیکسل با لنز فوق عریض است. بعدی سنسور 40 مگاپیکسل با OIS است و آخری لنز زوم پریسکوپ (135 میلی متر، f/3.4) برای سنسور 8 مگاپیکسل، همچنین با OIS است.

این مجموعه کمی به پیش رانده شده و وقتی که P30 Pro را در یک جای تخت قرار دهید گوشی تلو تلو می خورد (به صورت تخت روی سطح صاف قرار نمی گیرد).

در کنار این مجموعه دوربین سه گانه، فلش ال ای دی دوگانه و دوربین ToF وجود دارند که در مدل با قاب سیاه، تقریبا نامرئی هستند. در گوشی هواوی P30 Pro دوربین ToF جایگزین لیزر با فوکوس خودکار شده است و همچنین دقت تشخیص لبه در عکس های پرتره بهبود پیدا کرده است. خواهیم دید.

blank   هواوی P30 Pro با قاب قرمز رنگ و P30 با قاب به رنگ بریتینگ کریستال

طرف دوربین پریسکوپ واقعا جالب است، حرف ندارد!. در آنجا می توانید سنسور واقعی را مشاهده کنید که از طریق این سوراخ نمی توانید ببینید، بلکه منشا آن در ابتدای لوله پریسکوپ است. این سنسور 8 مگاپیکسلی خود در حدود 1 سانتیمتر به سمت راست و عمود بر سنسورهای دیگر قرار گرفته است.

در قسمت پایین گوشی، می بینیم که هواوی فاقد بلندگوهای استریو با یک واحد مجزا بزرگتر در پایین، در کنار پورت USB-C است. اسلات سیم کارت ترکیبی نیز در قسمت پایین قرار دارد. متاسفانه، پورت صوتی 3.5 میلی متری برای همه مدل های Pro برداشته شده است.

blank

قاب به سمت طول گوشی، انحنا دارد، اما در قسمت بالا و پایین گوشی (عرض)، تخت و صاف است. با این حال، P30 Pro نمی تواند همانطور که برخی از گوشی های قدیمی Xperia روی سطح زمین قرار می گیرند به درستی بایستد.

blank

هواوی P30 Pro دارای 158 × 73.4 × 8.41 میلی متر است که تقریبا همانند Mate 20 Pro و 3 میلی متر بلندتر از P20 Pro است. گوشی P30 Pro حدود 192 گرم وزن دارد که 3 گرم سنگین تر از Mate 20 Pro و 11 گرم سنگین تر از P20 Pro است.

اندازه P30 Pro بعد از P20 Pro کمی بزرگتر شده است اما این تغییر اندازه به سختی احساس می شود – به دلیل اینکه منحنی ها کوچکتر و نازک تر شده است. این گوشی تلفن ضد آب است و هواوی می گوید شیشه صفحه نمایش در برابر خراش مقاوم است.

blank

با این حال، تجربه پردازش P30 Pro به نوعی گل سرسبد سال 2019 است. این تلفن لغزنده و لیز است، و شما باید مراقب باشید از دستتان نیفتد. همچنین، چیزی کم از یک شئی خیره کننده نیست. مطمئنا، ما ترتیب و چیدمان این دوربین چهارگانه را نسبت به چیدمان دوربین های گوشی های Mate ترجیح می دهیم، اما شاید فقط به خاطر وجود این لنز پریسکوپ جدید باشد. شاید هم برخی از افراد چیدمان این دوربین را ترجیح ندهند.

blank

 

مطالب مرتبط