ترفند iOS

همه نکات استفاده از Siri به عنوان مترجم

blank

فرض کنید به کشور فرانسه سفر کرده اید و مترجمی در اختیار ندارید. برای مثال وارد رستورانی می شوید و می خواهید غذا سفارش دهید. انتخاب های شما چه خواهند بود؟ آیا از گارسن یک کاغذ و خودکار درخواست می کنید تا شکل غذایی را که می خواهید روی کاغذ بکشید؟ Siri در این وضعیت به کمک شما خواهد آمد.

 اگر شما هم صاحب یک آیفون و یا آیپد هستید، باید بدانید که در جیب خود یک مترجم همراه دارید. زمانی که سیستم عامل محبوب iOS 11 معرفی شد، ویژگی های جدید  بسیاری به آن افزوده شده بود که باعث بخشیده شدن روحی جدی به گوشی های آیفون و آیپد شد.  از جمله مهم ترین قابلیت های افزوده شده به iOS 11 کنترل سنتر، قابلیت ضبط از صفحه نمایش گوشی، اسکنر کد QR که درون برنامه ی Camera قرار داده شده بود و قابلیت های فراوان دیگر بوده است.  خوب پس واضح است که برای استفاده از قابلیت مترجمی Siri و افزایش سرعت اجرای برنامه ها روی آیفون باید سیستم عامل خود را به نسخه ی iOS 11 آپدیت کنید.

یکی دیگر از قابلیت های شگفت انگیز اضافه شده به iOS 11 سیری مترجم است.  در واقع دستیار صوتی آیفون ها و آیپدها با یک جهش بزرگ در هوشمندی ارائه شد.  Siri در iOS11 با صدایی طبیعی تر که هم نسخه ی مردانه و هم نسخه ی زنانه ی آن موجود است و می تواند مترجمی برای صاحب گوشی باشد، معرفی و عرضه شد.  بسیاری از فعالان حوزه موبایل و دستگاه های هوشمند گفته اند که نسل بعدی آیفون ها و آیپدها به وسیله ی چیپی(تراشه) جداگانه عرضه می شوند که کار این تراشه تنها و تنها اضافه کردن هوشمندی بیشتر به گوشی و تبلت است. قابلیت مترجمی سیری با استفاده از به کارگیری علم “یادگیری ماشین” توسعه داده شده است. در در نسل های بعدی اپل سیری به عنوان یک مترجم تمام عیار ظاهر خواهد شد. سیری در همین نسخه ی iOS 11 هم می تواند عبارات را از زبان انگلیسی به زبان های آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی و چینی ترجمه کند. پس از ترجمه شدن عبارات داده شده به سیری، Siri آنها را با صدای بلند می خواند. دقت کنید که برای استفاده از قابلیت مترجمی سیری لازم است عبارات در قالب جملات ساخت یافته ای گفته شوند که برای Siri قابل فهم باشد.  در ادامه نحوه ی فعال سازی قابلیت مترجمی Siri را به شما آموزی خواهیم داد. با کوک موبایل همراه باشید.

نکته: برای آن که سیری بتواند عبارتی را برای شما ترجمه کند باید عبارت به زبان مبدا انگلیسی به آن گفته شود؛ در نتیجه برای کار کردن این قابلیت باید زبان گوشی ما روی U.S English تنظیم شده باشد.  برای تنظیم کردن زبان گوشی به انگلیسی باید از بخش Setting  اقدام به انگلیسی کردن زبان گوشی کنید، برای این منظور می بایست گام های زیر را طی کنید:

  • قدم اول: Setting را باز کنید.  برای این منظور در صفحه ی خانه ی آیفون بر روی Setting تپ کنید.
  • قدم دوم:  بر روی General تپ کنید. در صفحه ای که باز می شود روی General تپ کنید.
  • قدم سوم: بر روی Language & Region تپ کنید.  اگر از نسخه ی iOS 8 و نسخه های جدیدتر از آن استفاده می کنید، صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا عبارت Language & Region را ببینید و سپس روی آن تپ کنید.
همه نکات استفاده از Siri به عنوان مترجم

همه نکات استفاده از Siri به عنوان مترجم

 

  • قدم چهارم: بر روی Device language تپ کنید. در صفحه ای که باز می شود روی عبارت Device language تپ کنید تا بتوانید زبان گوشی را تغییر دهید.
همه نکات استفاده از Siri به عنوان مترجم

همه نکات استفاده از Siri به عنوان مترجم

  • قدم پنجم: زبان مورد نظر را که U.S English است، انتخاب کنید. با اسکرول کردن لیست زبان های در اختیار می توانید زبان انگلیسی آمریکایی را ببینید. با تپ کردن روی آن زبان گوشی را به انگلیسی آمریکایی تغییر خواهید داد.
همه نکات استفاده از Siri به عنوان مترجم

همه نکات استفاده از Siri به عنوان مترجم

  • قدم ششم: انتخاب خود را تایید کنید. پس از تپ کردن روی زبان مورد نظر، یک هشدار به شما نمایش داده می شود و از شما می خواهد که انتخابتان را تایید کنید. برای تایید انتخاب، روی گزینه ی اول پیام تپ کنید.
همه نکات استفاده از Siri به عنوان مترجم

همه نکات استفاده از Siri به عنوان مترجم

 

پس از طی کردن مراحل بالا، زبان گوشی شما به انگلیسی تغییر پیدا می کند و اولین گام برای استفاده از مترجم سیری برداشته می شود. برای استفاده از سیری به عنوان مترجم می بایست گام های دیگری را نیز طی کنید که در ادامه آموزش آمده است. برای فعال سازی قابلیت مترجمیدستیار صوتی سیری می توانید گام های زیر را طی کنید.

گام اول: دستیار صوتی مجازی خود را با ادای جمله ی دستوری hey Siri بیدار کنید.

 اگر دوست ندارید برای بیدار کردن سیری، آن را صدا بزنید می توانید دکمه ی هوم را فشار داده و آن را برای چند ثانیه نگه دارید تا سیری بیدار و آماده ی فرمانبری شود. اگر با گفتن Hey Siri  گوشی واکنشی نشان نمی دهد، بایستی دستیار صوتی سیری را فعال کنید؛ چرا که ممکن است سیری روی گوشی شما فعال نباشد . از مسیر زیر Siri را فعال کنید.

  • قدم اول: مطمئن شوید که نسخه ی iOS شما با سیری سازگار است. نسخه ی iOS باید از نسخه ی iOS8 جدیدتر باشد.
  • قدم دوم: از صفحه ی خانه ی گوشی روی Setting تپ کنید.

 

همه نکات استفاده از Siri به عنوان مترجم

همه نکات استفاده از Siri به عنوان مترجم

 

  • قدم سوم: از صفحه باز شده روی General تپ کنید.
همه نکات استفاده از Siri به عنوان مترجم2

همه نکات استفاده از Siri به عنوان مترجم

 

  • قدم چهارم: از لیست نشان داده شده روی عبارت Siri تپ کنید.
  • قدم پنجم: روی عبارت Siri تپ کنید تا تاگل آن روشن و سبز شود.
  • قدم هفتم: مطمئن شوید که سرویس مکانی شما Location Services حتما روشن باشد.

گام دوم: با استفاده از ادا کردن این جملات به سیری بفهمانید که می خواهید عبارتی را برای شما ترجمه کند.

 دقت کنید که سیری در حال حاضر تنها می تواند عبارات را از زبان انگلیسی به زبان های چینی، ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی ترجمه کند؛ در نتیجه باید جمله ای که قصد ترجمه آن را دارید، به زبان انگلیسی به دستیار صوتی سیری بگویید . قابلیت ترجمه از زبان های مبدا به مقصد دیگر احتمال در آینده به این دستیار صوتی هوشمند اضافه خواهد شد.

How do you say  [ جمله ای که قصد ترجمه آن را دارید]  in [ زبانی که می خواهید جمله به آن زبان ترجمه شود ]

گام سوم: پس از ادای این دستورات، پیغامی که حاوی ترجمه ی عبارت درخواستی است روی صفحه نمایش گوشی ظاهر می شود.

در همین زمان عبارت ترجمه شده هم با صدای بلند توسط سیری خوانده می شود. شما می توانید با گذاشتن انگشت خود روی عبارت نمایش داده شده در صفحه نمایش، عبارت را کپی کنید و آن را هر جای دیگری که خواستید پیست کنید. برای مثال می توانید عبارت کپی شده از سیری را در بخش messages و یا ایمیل خود وارد کنید.

گام چهارم: اگر دوست دارید سیری عبارت ترجمه شده را برای شما با صدای بلند بخواند، می توانید روی دکمه ی Play که به شکل یک نوک پیکان به سمت راست است، تپ کنید.

در این صورت سیری عبارت ترجمه شده به زبان مقصد را برای شما می خواند. این قابلیت برای زمانی کاربرد دارد که می خواهید از سیری برای یادگیری یک زبان خارجی استفاده کنید و یا در سفر می خواهید به کسی چیزی را بفهمانید و در عین حال طریقه ی گویش آنها را نمی دانید. برای مثال زمانی که در رستورانی در ایتالیا هستید و می خواهید محبوب ترین پیتزای آن رستوران را سفارش دهید، می توانید با ادای دستور زیر و زدن روی دکمه ی Play ، منظور خود را به گارسن بفهمانید.

[How do you say [what is your most popular pizza] in [Italian

مترجمی Siri بدون استفاده از دستور صوتی

اگر در شرایط و محیطی قرار داشتید که نمی خواستید سیری از طریق حرف زدن عبارتی را برای شما ترجمه کند، می توانید بدون استفاده از صحبت کردن با سیری هم از قابلیت مترجمی آن استفاده کنید. برای آن که Siri بدون دستور صوتی شما شروع به ترجمه کند، بایستی قابلیت Type to Siri را برای آن فعال کنید. برای این منظور لازم است گام های زیر را طی کنید.

  • قدم اول: در صفحه ی خانه ی آیفون و آیپدتان روی Setting تپ کنید.
  • قدم دوم: روی General  تپ کنید.
  • قدم سوم: روی عبارت Accessibility تپ کنید .
  • قدم چهارم: روی عبارت Siri تپ کنید.
  • قدم پنجم: تاگل Type to Siri را که در سمت بالای صفحه می بینید به سمت راست بکشید تا این قابلیت فعال شود.

 

type to siri

type to siri

بعد از طی کردن این مراحل، می توانید با استفاده از  به سمت پایین نگه داشتن دکمه ی Home و تایپ کردن عبارتی که دوست دارید Siri برای شما انجام دهد، با دستیار هوشمند گوشی خود ارتباط برقرار کنید. تایپ کردن از قابلیت ترجمه سیری استفاده کنید. این دست ترجمه ی دستیار صوتی سیری مناسب مکان هایی است که نیازمند سکوت هستند و نمی بایست با صدای بلند با Siri صحبت کنید. این تنظیمات مربوط به موردی است که در آن نمی خواهید با سیری صحبت کنید، با این حال زمانی که ترجمه شما آماده شد سیری آن را با صدای بلند برای شما خواهد خواند. برای این که دستیار صوتی سیری ترجمه آماده شده را برای شما نخواند می توانید از طریق مسیر زیر این قابلیت را غیرفعال کنید. برای این منظور گام های زیر را طی کنید:

  • قدم اول: بر روی Setting تپ کنید.
  • قدم دوم: بر روی Siri تپ کنید.
  • قدم سوم: بر روی Voice Feedback تپ کنید.

 

  • فعالسازی دستیار صوتی سیری

    فعالسازی دستیار صوتی سیری

با تپ کردن روی این گزینه تمامی بازخوردهای Siri با سایلنت کردن گوشی، ساکت خواهند شد. برای این منظور تنها لازم است که سوییچ mute گوشی را که در طرف چپ و بالای گوشی قرار دارد به طرف بالا(به طرف صفحه نمایش گوشی) حرکت دهید.

نکته: اگر دستوری که به سیری داده اید، برای او قابل فهم نیست، می توانید با استفاده از قابلیت Tap to Edit به صورت دستی اقدام به اصلاح و جایگزینی عبارتی کنید که قرار است برای شما وظیفه ی ترجمه به زبان مقصدتان را بازی کند. بی شک قابلیت مترجمی سیری رفته رفته بهبود می یابد و زبان های مبدا و مقصد بسیاری به آن اضافه خواهد شد.

مطالب مرتبط