ترفند اندروید

فلش دستگاههای sony به وسیله Flash tool

blank

در این مقاله قصد داریم تا خدمت شما دوستان و همراهان گرامی آموزش فلش دستگاههای sony به وسیله Flash tool را آموزش دهیم. هدف از فلش کردن گوشی میتواند به دلایل مخالفی اعم از کند شدن عملکرد دستگاه، یا به دلیل پر شدن فضای گوشی و یا آپدیت گوشی باشد. که به اختصار به توضیح در این رابطه میپردازیم.

شما میتوانید گوشی های هوشمند کمپانی Sony را از طریق این برنامه فلش کنید، و هرگونه فریمور و نسخه ای که را میخواهید روی گوشی خود نصب کنید.همچنین این برنامه اجازه باز کردن قفل بوت لودر را نیز به شما میدهد که در برنامه های مشابه به آن زیاد رایج نیست.

حال بپردازیم به نحوه فلش دستگاههای Sony به وسیله Flash tool، ابتدا باید به این نکته توجه فرمایید که این کار باعث از بین رفتن کلیه اطلاعات گوشی یا تبلت شما را موجب میشود، لذا حتماً قبل از انجام هر کاری از کلیه اطلاعات گوشی خود بکاپ بگیرید.

ابتدا برنامه Flash tool را روی سیستم کامپیوتر خود نصب کنید و بعد از آن درایورهای برنامه را روی دستگاه نصب کنید. دقت داشته باشید که میتوانید این برنامه را در هر جایی از کامپیوتر خود نصب کنید بعد از آن باید به فولدر نصب شده مراجعه کنید و در قسمت درایورها میتوانید به سراغ درایورها بروید.( در حالت پیشفرض این درایورها داخل آدرس C:\Flashtool\Drivers قرار دارد) بعد از نصب درایورها نیز بهتر است کامپیوتر خود را مجدداً راه اندازی کنید. میتوانید برنامه را از این لینک دانلود کنید.

blank

حال باید به دنبال فریمور مد نظر براساس شماری فنی گوشی یا تبلت خود بروید، برای این امر ابتدا باید شماره مدل گوشی خود را بیابید و آن را میتوانید از هم از طریق Setting و هم میتوانید از پشت گوشی یا قاب خود بیابید. حتماً باید فریمور مد نظر را از طریق شماره فنی گوشی سرچ کنید در این حالت میتوانید شما به دانلود آن بپردازید، بعد از در قسمت فولدر برنامه یک فولدر به نام Firmware مشاهده میکنید( در صورت عدم وجود، ایجاد کنید) در این حالت فریموری که دانلود کردید را داخل آن فولدر جای دهید. حتماً به این مطلب توجه فرمایید که فریمور دانلودی باید با پسوند .ftf باشند.

فلش-دستگاههای-sony-به-وسیله-Flash-tool2

حال برنامه Flash tool را راه اندازی کنید، ممکن است چند دقیقه ای زمان ببرد. در صورت نیاز هم ok را کلیک کنید.  طبق تصاویری که میبینید پیش بروید و گزینه Flash mode را انتخاب کنید.

فلش-دستگاههای-sony-به-وسیله-Flash-tool21فلش-دستگاههای-sony-به-وسیله-Flash-tool21

حال باید گوشی را به کامپیوتر متصل کنید اما پیش از آن باید به این نکات توجه فرمایید که باید گزینه مشکل زدایی usb را فعال کنید برای این امر در قسمت درباره گوشی به سراغ شماره ساخت (Build number) میروید و هفت مرتبه روی آن ضربه میزنید و دسترسی برای باز شدن گزینه developer option را فراهم میکنید، در این حالت داخل آن میتوانید گزینه usb debugging یا مشکل زدایی usb را فعال کنید. در این حالت امکان فلش شدن را فراهم آورده اید. روی صفحه کامپیوتر خود با تصویری مشابه تصویر زیر مواجه میشوید، که در آن به شما راهنمایی میکند تا بتوانید روش اتصال گوشی یا تبت را به سیستم مشاهده کنید، در اکثر گوشی های هوشمند سونی بر این قرار است که شما باید دکمه ولووم پایین(کاهش صدا) و همچنین پاور را بعد از خاموش کردن گوشی نگه دارید و کابل را به آن متصل کنید.( در بعضی از گوشی های قدیمی تر سونی این مسئله دیده میشود دکمه بک را باید نگه دارید و پاور را فشار دهید)

فلش-دستگاههای-sony-به-وفلش-دستگاههای-sony-به-وسیله-Flash-tool81سیله-Flash-tool81

بعد از مراحل بالا نرم افزار روند عادی خود را طی میکند و در صورت نبودن مشکل به شکل خودکار گوشی را برای نصب فریمور روی صفحه نصب گوشی یا تبلت شما میرود و تا پایان روند فلش دستگاه را خاموش نکنید. شما توانسته اید با موفقیت گوشی خود را فلش کنید در صورت عدم اطمینان در انجام این امر لطفاً به یک کارشناس مراجعه کنید و یا با کارشناسان متخصص تعمیرات موبایل ما تماس بگیرید.

برای در ک بهتر میتوانید فیلم آموزشی زیر را نیز ملاحظه بفرمایید.

مطالب مرتبط