ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه مخفی کردن آخرین بازدیدها در تلگرام در اندروید

نحوه مخفی کردن آخرین بازدیدها در تلگرام در اندروید

نحوه مخفی کردن آخرین بازدیدها در تلگرام در اندروید بسیار راحت و تنها با چند کلیک امکان پذیر است.

یکی از ویژگی هایی که اکثر برنامه های پیام رسان مانند تلگرام به کاربران خود ارائه می دهد، امکان نمایش آخرین وضعیت آنلاین هر کاربر است.

این قابلیت باعث می شود دریابیم که کاربران تلگرام مورد نظر ما چه موقع آنلاین و چه موقع آفلاین بوده اند. اگرچه این ویژگی از بسیاری جهات کاربردی است، ممکن است در برخی شرایط خوشایند نباشد و ما می خواهیم کسی از وضعیت آنلاین ما مطلع نباشد.

به همین دلیل، در آنچه در ادامه می خوانید، در مورد وضعیت آنلاین در تلگرام بحث می کنیم و به شما نشان می دهیم که چگونه تلگرام خود را که آخرین بازدید در تلگرام (Telegram last seen) مخفی کنید و آن را به بازدید اخیر (Last seen recently) تبدیل کنید.

آخرین بازدید به معنای آخرین باری است که کاربر در یک سرویس مانند برنامه پیام رسانی تلگرام آنلاین بوده است. اگر بخش لیست مخاطبین تلگرام خود را مشاهده کرده و یکی از آنها را انتخاب کرده و پروفایل آنها را باز کنید، احتمالاً با تعدادی از آنها روبرو خواهید شد که آخرین وضعیت آنلاین آنها روی «اخیراً» (recently) گذاشته شده است.

این افراد آخرین وضعیت بازدید خود را در تلگرام مخفی کرده اند، بنابراین شما نمی توانید آخرین بازدید آنها را ببینید و برای آنها بعد از عبارت «Last Seen» (آخرین بازدید) عبارت «recently» (اخیراً) مشاهده می کنید.

شاید حتی این افراد هم اکنون آنلاین باشند، اما شما قادر به مشاهده وضعیت آنلاین آنها نخواهید بود. شما فقط در حالت آنلاین، وضعیت آنها را مشاهده خواهید کرد، زمانی که با آنها چت می کنید و آنها شروع به تایپ در تلگرام می کنند.

برنامه های دیگر مانند اینستاگرام نیز از قابلیت پنهان کردن وضعیت آنلاین برخوردار هستند که در جای دیگر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. تلگرام نیز همین قابلیت ها را دارد و ما می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم. اما چگونه می توانیم این ویژگی را فعال کنیم و آخرین بازدید از تلگرام و یا آخرین باری که در این برنامه آنلاین بودیم را مخفی کنیم؟ قبل از انجام این کار، لطفاً به این نکته توجه داشته باشید:

با پنهان کردن وضعیت آخرین بازدید تلگرام، علاوه بر اینکه سایر کاربران تلگرام نمی توانند وضعیت آنلاین شما را ببینند، شما نیز نمی توانید وضعیت آنلاین آنها را ببینید، حتی اگر تنظیمات وضعیت آنلاین آنها برای همه افراد دیگر نشان داده شده باشد! لطفاً توجه داشته باشید که حتی اگر مخاطبی، این ویژگی را فعال نکرده باشد، هنوز نمی توانید آخرین وضعیت آنلاین آن را مشاهده کنید.

در حقیقت، با پنهان کردن وضعیت آنلاین تلگرام، وضعیت آنلاین کلیه مخاطبین شما به last seen recently تغییر خواهد کرد.اکنون که با این قابلیت در تلگرام آشنا شدیم، می خواهیم ببینیم که چگونه این کار انجام می شود. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه مخفی کردن آخرین بازدیدها در تلگرام در اندروید را به شما آموزش دهیم.مراحل انجام کار به شرح زیر است:

آموزش نحوه مخفی کردن آخرین بازدیدها در تلگرام در اندروید

1- برنامه تلگرام در دستگاه اندروید خود را باز کنید.

برنامه تلگرام را از صفحه اصلی و یا در کشوی برنامه ها پیدا کنید، روی آن ضربه بزنید و برنامه را باز کنید. با باز شدن تلگرام، لیستی از تمام چت های شخصی و گروهی شما باز خواهند شد.

نحوه مخفی کردن آخرین بازدیدها در تلگرام در اندروید

برنامه تلگرام در دستگاه اندروید خود را باز کنید

2- روی آیکون سه خط افقی ضربه بزنید.

این گزینه در بالا گوشه سمت چپ صفحه قرار دارد. با ضربه روی این گزینه پنجره منو در سمت چپ صفحه باز خواهد شد.

اگر تلگرام روی صفحه گفتگو و چت باز می شود، روی دکمه بازگشت ضربه بزنید و به لیست چت ها برگردید و آیکون منو را مشاهده نمایید.

روی آیکون سه خط افقی ضربه بزنید

روی آیکون سه خط افقی ضربه بزنید

3- روی گزینه Setting ضربه بزنید.

با ضربه روی این گزینه وارد منو تنظیمات برنامه تلگرام خواهید شد.

روی گزینه Setting ضربه بزنید

روی گزینه Setting ضربه بزنید

4- روی گزینه Privacy and Security ضربه بزنید.

این یکی از گزینه ها موجود در منو تنظیمات است که به ویژگی های شخصی و امنیتی حساب کاربری در تلگرام مربوط می شود.

روی گزینه Privacy and Security ضربه بزنید

روی گزینه Privacy and Security ضربه بزنید

5- روی گزینه Last Seen ضربه بزنید.

گزینه لست سین به معنای آخرین بازدید در منو مربوط به «Privacy» است که از مرحله قبل باز شده است.

روی گزینه Last Seen ضربه بزنید

روی گزینه Last Seen ضربه بزنید

6- از گزینه های زیر عبارت «چه کسی می تواند آخرین بازدید شما را مشاهده کند؟»

یکی را انتخاب کنید. به صورت پیش فرض، زمان آخرین بازدید شما برای هر کاربری در تلگرام قابل روئت است. می توانید این قابلیت را به گزینه های «هر کسی» (Everybody)، «مخاطبین من» (My Contacts) و یا «هیچ کس» (Nobody) تغییر دهید.

تنها امکان دیده شدن آخرین بازدید افرادی، برای شما، وجود دارد که تا بحال با هم حداقل به اندازه یک پیام تبادل پیام داشته اید.

از گزینه های زیر عبارت «چه کسی می تواند آخرین بازدید شما را مشاهده کند؟

از گزینه های زیر عبارت «چه کسی می تواند آخرین بازدید شما را مشاهده کند؟

7- روی آیکون تیک سفید رنگ ضربه بزنید.

این آیکون در بالا گوشه راست صفحه نمایش شما دیده می شود. با ضربه روی این تیک، یک پنجره پاپ-اپ ظاهر می شود، و به کاربر هشدار می دهد که کاربر قادر است مدت زمان تقریبی آخرین بازدید شما را مشاهده کند، برای مثال می تواند آخرین بازدید در «یک هفته پیش» و یا «یک سال پیش» را ببیند.

روی آیکون تیک سفید رنگ ضربه بزنید

روی آیکون تیک سفید رنگ ضربه بزنید

8- روی گزینه OK ضربه بزنید.

با ضربه روی این گزینه، اکنون زمان آخرین بازدید شما از کسانی که خود شما طبق مراحل بالا مشخص کرده اید، مخفی می شود.

آموزش مخفی کردن آخرین بازدید در تلگرام

روی گزینه OK ضربه بزنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *