ترفند اندروید

شبیه ساز های اندروید برای ویندوز و مک

شبیه ساز های اندروید برای ویندوز و مک

در صورتی که به دنبال این یک شبیه ساز اندروید هستید که در کامپیوتر شخصی خود نصب کرده و برنامه های اندرویدی را از طریق آن در کامپیوتر اجرا کنید، این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید. در این مقاله قرار است برترین شبیه ساز های اندروید برای کامپیوتر (ویندوز و مک او اس) را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

برنامه های بسیاری هستند که با استفاده از آن ها می ‌توان محیط سیستم عامل اندروید را در کامپیوتر ویندوزی یا مک بوک شبیه سازی کرد. به این برنامه ها اصطلاحاً برنامه های شبیه ساز اندروید می گویند. توسط این ابزارها می توانید، اپلیکیشن های اندرویدی را به طور مستقیم بر روی کامپیوتر خود اجرا کنید.

بعنوان مثال با استفاده از یک شبیه ساز اندروید می ‌توانید بازی کلش اف کلنز (Clash of Clans) را در کامپیوترتان اجرا نمایید. فقط باید به این نکته توجه کنید که ابزارهای شبیه ساز اندروید مختلفی هم اکنون برای کامپیوتر های شخصی و سیستم عامل های مختلف از جمله ویندوز و مک او اس ایکس ارائه شده‌ است. حال می خواهیم بدانیم که کدامیک از این برنامه ها بهترین کیفیت را ارائه می‌ کنند؟

ما در این مقاله قرار است که به معرفی بهترین شبیه ساز های اندروید برای کامپیوتر (ویندوز و مک او اس) بپردازیم.

1) شبیه ساز اندروید بلو استکس Bluestacks

شبیه ساز اندروید بلو استکس Bluestacks

یکی از شناخته شده ترین شبیه سازهای اندروید برنامه بلو استکس (Bluestacks) به حساب می آید که شامل دو نسخه سازگار با ویندوز و مک می باشد. بلو استکس از نظر کیفیت عملکرد هم یک ابزار بسیار کارآمد بوده و از پس اجرای اغلب برنامه های اندرویدی که شبیه سازهای دیگر نمی توانند آن را اجرا کنند، بر می آید. بلو استکس (Bluestacks) برای اجرای بازی های اندرویدی بستری بسیار مناسب را ارائه کرده است و در این راستا از قدرتمند ترین و برترین شبیه ساز های اندروید می باشد.

خوشبختانه این شبیه ساز به طور رایگان قابل دانلود بوده و با کلیک بر روی لینک سایت اصلی نرم افزار بلو استکس منتقل می شوید و می توانید آن را دانلود کنید. برای کسب اطلاعات دقیق ‌تر در مورد نحوه نصب و استفاده از بلو استکس پیشنهاد می‌ کنیم از مقالاتی که در این زمینه در سایت کوک موبایل قرار دارد استفاده نمایید.

2) اندروید Andy  یا اندی

اندروید Andy یا اندی

یکی دیگر از شبیه ساز های اندرویدی که کیفیت خیلی خوبی دارد، شبیه ساز اندی می باشد، و بسیاری از افراد به دنبال نصب و استفاده از آن می باشند.  این ابزار هم به طور کاملاً رایگان در دسترس کاربران بوده و می‌ تواند جایگزین بسیار خوبی برای بلو استکس (Bluestacks) یا سایر شبیه ساز های اندرویدی دیگر باشد.

از مزیت های شبیه ساز اندرویدی Andy مربوط به سبک بودن آن و اجرای روان آن بر روی کامپیوتر می باشد. این شبیه ساز هم با دو سیستم عامل ویندوز و مک او اس ایکس سازگاری است. با ورود به صفحه رسمی سایت شبیه ساز اندی بروید و در صورت تمایل این اپلیکیشن را دانلود کنید.

3) شبیه ساز اندروید Droid4X 

شبیه ساز اندروید Droid4X

یکی از بهترین شبیه ساز های اندروید، شبیه ساز Droid4X می باشد که به طور رایگان عرضه شده و با دو سیستم عامل ویندوز و مک سازگاری است. کیفیت اجرای اپلیکیشن ها در این شبیه ساز تقریبا با AMIDuOS  برابر بوده، پس با توجه به رایگان بودن آن، پیشنهاد می ‌کنیم که این شبیه ساز را جایگزین AMIDuOS  نمایید. شبیه ساز Droid4X یک قابلیت منحصر به فرد بوده که آن را از سایر شبیه ساز های مشابه متمایز کرده است. این قابلیت مربوط به پشتیبانی آن از افزونه ها (Plugins) می باشد.

بعنوان مثال با نصب افزونه Droid4X روی گوشی خود می ‌توانید آن را به کنترلر بازی هایی تبدیل کنید که از طریق شبیه ساز Droid4X در کامپیوتر اجرا می شوند. بنابراین Droid4X هم یکی از بهترین شبیه ساز های اندروید برای کامپیوتر های ویندوزی و مک بوک های اپل به حساب می آید. با کلیک بر روی لینک به سایت رسمی شبیه ساز AMIDuOS بروید.

4) شبیه ساز اندروید AMIDuOS

شبیه ساز اندروید AMIDuOS

از جدیدترین شبیه ساز های اندرویدی است که در دو نسخه مختلف ارائه شده و کیفیت بسیار مطلوبی را به همراه دارد، برنامه AMIDuOS می باشد. نسخه اول این برنامه محیط سیستم عامل اندروید 5.0 آب نبات چوبی را شبیه سازی کرده است و نسخه دوم آن اندروید 4.3 لوبیای ژله‌ ای را شبیه سازی می کند. متاسفانه هیچ یک از دو نسخه شبیه ساز نامبرده به طور رایگان در دسترس کاربران قرار نگرفته است و این مسئله از اصلی‌ترین نقاط ضعف آن به حساب می آید.

برای خرید نسخه شبیه سازی کننده اندروید 4.3 برنامه AMIDuOS باید مبلغ 10 دلار پرداخت گردد و برای خرید نسخه شبیه سازی کننده اندروید 5.0 آن باید هزینه 15 دلاری را پرداخت شود. ولی در قبال پرداخت این هزینه، تبلیغات و خریدهای درون برنامه ای برای شما به نمایش در نمی آید. شبیه ساز اندروید AMIDuOS از نظر کیفیت عملکرد بسیار قدرتمند بوده و تقریبا از پس اجرای هر بازی اندرویدی بر می آید. با ورود به سایت رسمی این برنامه بروید و در صورت تمایل آن را دانلود کرده و نصب نمایید.

5) شبیه ساز اندروید  ARChon

شبیه ساز اندروید  ARChon

شبیه ساز اندروید آرکان یا ARChon  در اصل یک افزونه است که بر روی مرورگر گوگل کروم نصب می گردد و امکان اجرای برنامه های اندرویدی را به مرورگر کروم اضافه می‌ کند و مانند بقیه شبیه ساز هایی نیست که در بالاتر معرفی نمودیم!. راه‌اندازی و شروع استفاده از شبیه ساز آرکان یا ARChon چندان ساده نبوده و کمی مشکل است، اما اگر با روش کار با آن آشنا شوید، مطمئن باشید که استفاده از آرکان را به سایر شبیه ساز های اندرویدی دیگر ترجیح می دهید. شبیه ساز ARChon با سیستم عامل های ویندوز، مک او اس ایکس و لینوکس سازگاری بوده و به طور رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است. با ورود به سایت ارائه دهنده لیست دانلود شبیه ساز ARChon رفته و با آن آشنا شوید.

6) شبیه ساز اندروید Nox 

شبیه ساز اندروید Nox 

از دیگر شبیه ساز های اندروید برای کامپیوتر ، شبیه ساز Nox است که به طور رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است ولی فقط با سیستم عامل ویندوز سازگاری است. پس کاربران مک بوک های اپل نمی تواند از ناکس (Nox)  استفاده کنند. از ویژگی های خوب این شبیه ساز به ارائه تنظیمات متنوع برای استفاده هر چه بهتر از موس و کیبورد در کنار آن مربوط می‌ شود. این شبیه ساز در اجرای بازی های مختلف بسیار مطلوب عمل نموده و در تست‌های انجام شده توانسته از پس اجرای بازی هایی همچون کلش اف کلنز، آسفالت 8 و مانیومنت ولی خیلی خوب بر آید. .

7) شبیه ساز اندروید Genymotion یا جنی موشن

شبیه ساز اندروید Genymotion

یکی از پرطرفدارترین شبیه ساز های اندروید به ویژه برای کاربران مک بوک های اپل شبیه ساز جنی موشن یا Genymotion  می باشد. این شبیه ساز به شما اجازه داده تا نوع دستگاه و نسخه سیستم عامل اندروید مورد نظرتان را برای شبیه سازی در کامپیوتر مشخص نمایید. شبیه ساز Genymotion به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است و با دو سیستم عامل ویندوز و مک او اس ایکس سازگاری است.

در صورتی که می خواهید بازی مانند بازی کلش اف کلنز (Clash of Clans) را بر روی مک بوک خود اجرا نمایید، پیشنهاد می‌ کنیم که همین حالت شبیه ساز جنی موشن (Genymotion) را دانلود و بر روی مک خود نصب کنید.

معرفی بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز را دنبال کنید.

8) شبیه ساز اندروید KoPlayer  

شبیه ساز اندروید KoPlayer  

یکی از ابزارهای جدید توسعه داده شده برای اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در کامپیوترهای شخصی، این شبیه ساز است. شبیه ساز KoPlayer به طور اختصاصی بر روی مسئله گیمینگ و اجرای بازی های اندرویدی در کامپیوتر تمرکز دارد و این موضوع سبب می شود که توجه ویژه ‌ای به آن گردد. با این شبیه ساز می توانید به قابلیت های ویژه‌ ای دسترسی پیدا کنید، بعنوان مثال با آن می‌ توانید در هنگام اجرای بازی، کیبورد خود را به کنترلر تبدیل نمایید.

از دیگر قابلیت های جالبی که شبیه ساز اندروید KoPlayer ارائه کرده است، قابلیت ضبط ویدیو از محیط بازی و امکان اشتراک گذاری مستقیم آن اشاره کنیم. پروسه نصب این شبیه ساز بسیار ساده می باشد و برنامه به طور رایگان در دسترس شما قرار می گیرد. از آنجایی که این برنامه از شبیه ساز های اندرویدی جدید توسعه داده شده است، جای تعجبی ندارد که باگ هایی هم در آن وجود داشته باشد.9) شبیه ساز اندروید Remix OS Player 

شبیه ساز اندروید KoPlayer  

شبیه ساز Remix PS Player احتمالا از مواردی است که بسیاری از افراد با آن آشنایی ندارند. این شبیه ساز عمر چندان طولانی نداشته و از ابزارهای جدید توسعه یافته برای شبیه سازی اندروید در کامپیوترها به شمار می‌ رود. این شبیه ساز برخلاف اغلب شبیه ساز های دیگر محیط اندروید مارشمالو را برایتان ایجاد کرده و پروسه نصب آن بسیار ساده می باشد.

شبیه ساز اندروید Remix OS Player به طور رایگان در دسترس کاربران قرار می گیرد و پتانسیل بالایی برای اجرای اپلیکیشن های مختلف اندرویدی با خود دارند. متاسفانه یکی از نقاط ضعف این شبیه ساز مربوط به عدم پشتیبانی آن از پردازنده های ای ام دی می‌ باشد.

10) شبیه ساز اندروید MEmu 

شبیه ساز اندروید MEmu 

در صورتی که به دنبال بهترین شبیه ساز های اندروید برای کامپیوتر می باشید، شبیه ساز MEmu را به خاطر بسپارید. شبیه ساز MEmu هم از دیگر ابزارهای رایگانی است که امکان شبیه سازی محیط سیستم عامل اندروید بر روی کامپیوترهای شخصی را ایجاد کرده است و در این راستا کیفیت مطلوبی با خود دارد. یکی از نقاط قوت اصلی آن مربوط به پشتیبانی از تراشه‌ های ای ام دی (AMD) و اینتل (Intel) می ‌شود.

شبیه ساز اندروید MEmu قابلیت شبیه ساز محیط نسخه های لوبیای ژله‌ ای، کیت کت و آب نبات چوبی اندروید را خواهد داشت. این ابزار برای اجرای اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی کیفیت مناسبی را ارائه خواهد کرد. با کل.

11) شبیه ساز اندروید Windroy 

شبیه ساز اندروید Windroy 

این شبیه ساز یک شبیه ساز کلاسیک بوده و از قدیمی‌ ترین ابزارهایی است که از دیرباز برای شبیه سازی اندروید در کامپیوترهای شخصی عرضه شده است. اگر از نسخه های قدیمی‌ تر سیستم عامل ویندوز مثل ویندوز 7 استفاده می‌ کنید، پیشنهاد ما این است که Windroy را برای شبیه سازی اندروید در کامپیوترتان انتخاب نمایید.

شبیه ساز Windroy به طور رایگان در دسترس تان قرار می گیرد و بیشتر در اجرای اپلیکیشن های اندرویدی خوب عمل می کند و اجرای بازی های سنگین و جدیدتر را در حد پایین تر اجرا خواهد کرد! پس اگر به دنبال اجرای بازی های سنگین و جدیدتر اندرویدی هستید، شبیه ساز Windroy چندان گزینه مناسبی برای شما نیست.

12) شبیه ساز اندروید YouWave

شبیه ساز اندروید YouWave

یکی از قدیمی ‌ترین شبیه ساز های اندرویدی که برای کامپیوتر های شخصی منتشر شده است، شبیه ساز YouWave  می باشد. ولی در حین قدیمی بودنش، می ‌تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد. متاسفانه آخرین آپدیتی که برای TouWave ارائه شده است در سال 2016 صورت گرفت و در سال 2017 به روز رسانی برای آن منتشر نشده است.

نسخه رایگان شبیه ساز YouWave اندروید بستنی ساندویچی را شبیه سازی خواهد کرد و نسخه غیر رایگان آن اندروید آب نبات چوبی را ارائه می کند. پروسه نصب این شبیه ساز ساده بوده و برنامه از پس اجرای بیشتر بازی های اندرویدی بر خواهد آمد اما قابلیت ‌های مضاعفی را ارائه نمی کند. این برنامه شامل نسخه های سازگار با ویندوز و مک می باشد. با کلیک بر روی لینک به سایت رسمی شبیه ساز اندروید YouWave هدایت می شوید.

13) برنامه  VirtualBox 

برنامه  VirtualBox 

برنامه VirtualBox برخلاف سایر ابزارهایی که در بالاتر به شما معرفی کرده ایم یک شبیه ساز مستقیم اندروید نیست! بلکه VirtualBox ابزاری است که به کاربران اجازه داده است که سیستم عامل های ثانویه دیگری را در کنار سیستم عامل اصلی کامپیوتر خود نصب و از آن استفاده نمایند. برای استفاده از این برنامه باید علاوه بر نصب خود VirtualBox، فایل ISO سیستم عامل اندروید را هم دانلود نموده تا بتوان آن را به عنوان سیستم عامل جانبی در کامپیوتر راه‌اندازی کنید.

برنامه VirtualBox به صورت رایگان در دسترس کاربران می باشد و با سیستم عامل های ویندوز، مک او اس ایکس و زیرشاخه‌ های مختلف لینوکس از قبیل اوبونتو، دبیان، فدورا و غیره هم سازگاری خواهد داشت. با کلیک بر روی این قسمت به صفحه دانلود برنامه VirtualBox هدایت شده و با کلیک بر روی این قسمت هم به صفحه دانلود فایل Android ISO هدایت می شوید. توجه داشته باشد که ما از ارائه توضیحات دقیق برای نحوه استفاده از این برنامه صرف نظر می کنیم.

14) شبیه ساز اندروید  LeadDroid 

شبیه ساز اندروید  LeadDroid 

یکی از بهترین شبیه ساز های اندروید برای کامپیوتر در این بازه زمانی شبیه ساز LeapDroid می باشد، ولی چند سال پیش سرویس‌ های مشتریان و آپدیت های خود را متوقف نمود. پس این موضوع سبب شد که شبیه ساز LeapDroid از چشم بسیاری کاربران افتاده و دیگر آپدیت های امنیتی و غیره برای آن منتشر نشود. ولی این مسئله به آن معنا نیست که شما نمی توانید از LeadDroid استفاده کنید!

ولی جای نگرانی نیست و همچنان شبیه ساز LeapDroid یکی از بهترین شبیه ساز های اندروید برای کامپیوتر محسوب می گردد. این ابزار برای اجرای بازی ها و اپلیکیشن های اندرویدی بر روی کامپیوترهای شخصی بستری بسیار مناسب را ایجاد می‌ کند. کار کردن با آن ساده بوده و برنامه روان اجرا می‌ گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *