تست و بررسی اپل

مروری بر روی آیفون ۷ پلاس

blank

مروری بر روی آیفون ۷ پلاس که یکی از گوشی های محبوب اپل بوده است را در این مقاله شرح می دهیم.

نکاتی که باید آنها را قبل از آن که آیفون هفت پلاس بخرید، بدانید!

مشخصات کلی آیفون۷ پلاس

پردازنده ی چهار هسته ای فوژن A10
سایز صفحه نمایش ۵٫۵ اینچ
رزولوشن تصویر ۱۹۲۰*۱۰۸۰
نوع صفحه نمایش IPS
دوربین پشت ۱۲ مگاپیکسل دو گانه
دوربین جلو(سلفی) ۷ مگاپیکسل
فلش LED
فضای داخلی

 

۳۲GB ,128 GB,256 GB
شبکه تحت پوشش ۳G,4G
ابعاد ۱۵۸*۷۸*۷٫۳
وزن ۱۸۸ گرم

 

سیستم عامل iOS 10

مروری بر روی آیفون ۷ پلاس: بررسی

اول : فقدان جک هدفون

بهترین و شاخص ترین ویژگی آیفون هفت و آیفون هفت پلاس، حذف هدفون ۳٫۵ میلیمتری از ساختار بدنه گوشی است. آیا حذف جک هدفون به نفع کاربران است یا خیر؟! پاسخ برخی به این سوال مثبت و پاسخ برخی دیگر منفی است. برخی از کاربران که از همان ابتدای ارایه ی آیفون ۷ پلاس، آن را تهیه کرده اند، با حذف جک سه و نیم میلیمتر هدفون در آیفون ۷ پلاس مشکل دارند. به نظر آنها حذف جک هدفون مشکلی اساسی در طراحی آیفون ۷  وآیفون ۷ پلاس است.

مروری بر روی آیفون ۷ پلاس

اپل هنگام معرفی گوشی های جدید خود، روی حذف جک هدفون مانور زیادی داد و شاید حذف جک هدفون در طراحی روی کاغذ، ایده ای بسیار عالی بود. اپل وجود جک سه و نیم میلیمتری را دلیلی بر قدیمی بودن طراحی گوشی می دانست و دلیل محکم اپل برای حذف جک، پا نهادن آیفون های هفت و هفت پلاس به دنیای نسل جدید گوشی های هوشمند است.بر اساس گزارشی از اپل، حذف جک سه و نیم میلیمتری هدفون، فضای ارزشمند آن را به بدنه گوشی برگردانیده، طوری که می توان از این فضا به نحو احسن برای بهبود ساختار آیفون هفت و هفت پلاس بهره برد. کیفیت خروجی صدا از پورت لایتنینگ و یا پورت بلوتوث به خوبی کیفیت خروجی صدا از جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری است. با این حال اپل با ارایه ی آداپتور جک هدفون سه و نیم میلیمتری اضافه، خواسته تا کاربرانی را که در استفاده از گوشی های بدون جک هدفون مشکل دارند، راضی نگاه دارد. البته ارایه ی این آداپتور نمی تواند کاربرانی علاقه مند به استفاده از جک هدفون را راضی کند چرا که از نظر این کاربران آداپتور اپل، آن گونه که باید شکیل طراحی نشده است . نکته ی قایل توجه در مورد حذف جک سه و نیم میلیمتری این است که هدفون های بلوتوثی برای دسترسی سریع مناسب نیستند و از طرف دیگر نیاز به شارژ دارند. شرایطی را تصور کنید که در آن نیاز دارید سریعا به موزیک و یا صدایی گوشی دهید اما هدفون بلوتوثی تان شارژ ندارد.واضح است که اگر به شارژر دسترسی نداشته باشید اوضاع بدتر هم می شود. با نگاهی عمیق تر به این موضوع، می توان دید که حذف جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری ایده ای بسیار جالب و جذاب است اما حقیقتا زمان پیاده سازی آن هنوز فرا نرسیده بود و نیاز به زمان طولانی تری برای بحث و بررسی داشته است.

دوم: آیفون ۷ پلاس؛ اولین گوشی که به صورت ۱۰۰ درصدی ضد آب است!

مروری روی آیفون ۷ پلاس

دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۷ پلاس

آیفون ۷ پلاس خیز عظیمی برای رقابت با بهترین های اندروید در عکاسی برداشته است.با قاطعییت می توان گفت دوربین iPhone 7 Plus بی نظیر است. بهبودهای تکنولوژیکی بسیاری در دوربین iPhone 7 Plus اتفاق افتاده که همه این بهبودها دست به دست هم داده و آن را بی نظیر و بی رقیب ساخته اند. در ادامه ی مقاله ی حاضر، می توانید هر آنچه را که درباره دوربین iPhone 7 Plus جدید و قابل توجه است بخوانید و آنها را با مدعیان بهترین های عکاسی مقایسه کنید. مهم ترین و شاخص ترین ویژگی در مورد آیفون ۷ پلاس، قابلیت بزرگنمایی دو برابری آن است. ویژگی زوم نوری دو برابری در آیفون ۷ پلاس، رهآورد استفاده از دو دوربین در پشت گوشی است.

مروری روی آیفون ۷ پلاس

چهارم: عمر باطری بهتر

اپل به صورت رسمی اعتراف کرده که بهبود چند ساعته روی زمان خالی شدن باطری ایفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، نسبت به آیفون ۶s Plus  داده است. ما نیز پس از انجام آزمایش هایی متعدد روی آیفون های ۷ و ۷ پلاس به این نتیجه رسیدیم که اپل در این مورد شکسته نفسی کرده و میزان بهبود در زمان خالی شدن آیفون های ۷ و ۷ پلاس بسیار بهتر از آن چیزی است که اپل اعلان رسمی کرده است.

اپل، بهبود حاصله روی زمان خالی شدن آیفون های جدید را مدیون چیپ ست های A10  فوژن است. چیپ ست به کار رفته روی آیفون های ۷ و ۷ پلاس چهار هسته ای است.چهار هسته ای بودن پردازنده ی آیفون از این جهت حایز اهمیت است که اپل آن را برای کنترل بهتر و تقسیم وظایف میان هسته های پردازنده طراحی کرده و از این جهت توانسته بهبود کلی در عملکرد و پردازش های آیفون ۷ و ۷ پلاس ایجاد نماید. در طراحی پردازنده ها می بینیم که اپل از دو پردازنده با بازدهی بالا در انجام تسک ها و نیز از دو پردازنده با کارایی بالا در پردازش وظایف بهره می برد.در برخی از پردازش های مربوط به اجرای اپلیکیشن ها و یا وظایف، دیده می شود که هر چهار هسته ی پردازنده ها درگیر انجام وظایف می گردند. در اصل اپل می خواسته ایده ی “پشه را روی هوا بزن” را با استفاده از این نوع طراحی و تقسیم وظایف میان هسته ها اجرایی کند.

مروری روی آیفون ۷ پلاس

پنجم:حذف Home  فیزیکی در گوشی آیفون ۷ پلاس

شاید جذاب ترین بخش معرفی آیفون ۷ پلاس را بتوان بخش معرفی کلید هوم جدید آیفون ها دانست. بازخورد لمسی که از فشردن کلید هومی که در آیفون ۷ و ۷ پلاس وجود ندارد و حسی که  به شما دست می دهد، بسیار شگفت انگیز است. کلید هوم آیفون هفت و هفت پلاس بسیار عالی کار می کند.با لمس تاچ آی دی آیفون، گوشی شما از حالت استند بای خارج می شود.حساسیت تاچ آی دی و زمان پاسخ آن به لمس و آنلاک شدن بسیار کوتاه تر شده و از این جهت کاربر تفاوت فاحشی را حس می کند. تا زمانی که دستکش به دست نداشته باشید؛ دکمه هوم با بازخورد لمسی تغییری عالی و جذاب در آیفون ۷ پلاس است.اگر با دستکش با هر ضخامتی دکمه ی هوم آیفون ۷ پلاس تان را لمس کنید، آیفون آنلاک نخواهد شد.

به عبارت دیگر وجود مانع بین انگشت دست شما و دکمه ی هوم آیفون هفت پلاس، مانع از شناسایی اثر انگشتتان می شود.اتفاق بدتر اینکه سیستم عامل iOS10 استفاده از PIN برای باز کردن قفل آیفون را منوط به شناسایی درست اثر انگشت صحیح شما کرده است و تا زمانی که هویت شما احراز نشود اجازه ی وارد کردن PIN کد به شما داده نمی شود.اپل به دلیل مشکلاتی که ترتیب احراز هویت ها برای کاربران آیفون ۷ پلاس به وجود آورده، تصمیم به تصحیح این روش با استفاده از آپدیت نرم افزاری جدید روی iOS 10 گرفته است.

همچنین می توانید برای تعمیرات حرفه ای گوشی آیفون خود با مجموعه ی کوک موبایل با شماره 02167319 تماس گرفته و گوشی خود را به کارشناسان ما بسپارید تا آنها مشکل شما را در اسرع وقت برطرف نمایند

سوال؟ چه دلیل قانع کننده ای برای خریدن یک آیفون ۷ پلاس به جای یک آیفون ۷ وجود دارد؟!

وقتی به قیمت متفاوت این دو گوشی و مشخصات مشابه آنها نگاه می کنیم، می بینیم برای انتخاب آیفون ۷ و یا ۷ پلاس راه دشواری در پیش داریم. دو گوشی از لحاظ مشخصات تکنولوژیکی بسیار مشابه یکدیگرند و مشخص ترین وجه تمایز این دو گوشی دوربین دوگانه در آیفون ۷ پلاس است که گوشی را برای عکاسی حرفه ای آماده می سازد. شاید در نگاه اول، مهم ترین تفاوت دو گوشی پیشروی اپل در دوربین پشت آنها باشد. آیفون ۷ پلاس از نظر ابعاد بزرگتر از آیفون ۷ است. اندازه ی گوشی ۵٫۵ اینچ و تراکم تصویر آن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل است و اندازه ی باطری آیفون ۷ پلاس نسبت به باطری آیفون ۷ بزرگتر است. بهبود های اساسی که نسبت به آیفون ۷ در آیفون ۷ پلاس رخ داده است شامل : دکمه ی هوم جدید، عمر باطری بهبود یافته، عملکرد سریعتر، رنگ های جدید  و فضای حافظه ی داخلی بیشتر است.

مروری روی آیفون ۷ پلاس

 دوربین دوگانه شگفت انگیز

به نظر شما دوربین دو گانه ی ایفون ۷ پلاس چقدر بهتر از مدل قبلی آن است؟! از یک جهت می توان گفت اصلا بهتر نیست، چرا که هر دو دوربین پشت آیفون ۷ پلاس،  دقیقا همان دوربینی است که در آیفون ۷ به کار رفته است و تنها تعداد آن است که دوبرابر شده است. دیافراگم دوربین ۲۸ میلیمتری ست و لنز به کار رفته در آن شش گانه با  f/1.8  است. از طرف دیگر می بینیم که ثبات نوری تصاویر و نیز ISP دقیقا شبیه چیزی است که در آیفون ۷ به کار رفته است.

شاید به زحمت بتوان تفاوت تصویر گرفته شده با گوشی آیفون ۷ را از تصویر گرفته شده با گوشی آیفون ۷ پلاس تشخیص داد؛ هر چند که تفاوت کیفیت تصاویر گرفته شده با گوشی آیفون ۶s با هر دو آیفون های ۷ و ۷ پلاس به شدت محسوس است. در آیفون ۷ پلاس تصاویری که در نور بهتر گرفته می شوند، روشن تر و دارای رنگ های بیشتری هستند و این تفاوت در تصاویری که در نور کمتر گرفته شده اند، محسوس تر است.این بهبود در تصاویر، نتیجه سرعت شاتر پایین تر و سطح حساسیت کمتر ISO است. عکاسی با آیفون ۷ پلاس خالی از اشکال هم نیست. یکی از مهم ترین اشکالاتی که در مورد عکاسی با ایفون ۷ پلاس وارد است، ایجاد لکه در تصاویری است که در نور کم و در سایه گرفته می شوند.

هر چند دوربین آیفون ۷ پلاس بعد از کلی تبلیغات مشتاقان زیادی را به خود جلب کرد اما اگر از دید حقیقت بین و کارشناسانه به آن نگریسته شود، می بینیم که هنوز هم قابلیت رقابت با دوربین گوشی Samsung Galacy S7 Edge را ندارد و دوربین سامسونگ هنوز هم بهتر است. به عقیده ی کارشناسان، تصاویری که با دوربین Samsung Galacy S7 Edge گرفته می شود طبیعی تر به نظر می آیند، رنگها در آن واضح تر نمایش داده می شوند و در نور کم واضح تر هستند.در عکس زیر می توانید، تفاوت های دو تصویر گرفته شده با گوشی های سامسونگ S7 edge  و آیفون ۷ پلاس را مقایسه کنید. مهم ترین شاخصه ی آیفون ۷ پلاس که یارای هر گونه رقابت را از S7 edge گرفته، همان دوربین دوگانه ی آیفون ۷ پلاس است، دوربینی که طول فوکال آن ۵۶ میلیمتر است و قابلیت زوم نوری دو برابر را به آیفون ۷ پلاس اضافه کرده است. شما با تپ کردن روی آیکن دو برابر که با ۲X زیر برنامه ی دوربین نشان داده شده است، می توانید از زوم دو برابری دوربین بهره ببرید.

امروزه دوربین های حرفه ای عکاسی قابلیت زوم نوری تا ۲۴ برابر را دارند، اما این که گوشی تلفن همراه بتواند تا دو برابر از زوم نوری بهره ببرد، چیز جدید و جالبی است.این قابلیت بسیار شگفت آورتر از آن چیزی است که بتوانید تصور کنید.با استفاده از قابلیت زوم نوری دو برابر، می توانید تا جایی که امکان دارد از شی مورد نظر دور شوید و سپس با زوم کردن روی شی مورد نظر از آن عکس بگیرید. این فرآیند بدون خدشه به کیفیت تصویر صورت می پذیرد.تنها گزینه های برای انتخاب در عکاسی با ایفون ۷ پلاس، زوم نوری دو برابری نیست، اما با استفاده از این قابلیت می توانید عکس هایی حرفه ای و با بهترین کیفیت بگیرید.شما می توانید با تپ کردن روی آیکون دو برابری که به صورت ۲X زیر اپلیکیشن دوربین نمایش داده می شود و کشیدن آن، قابلیت زوم نوری دو برابر را فعال کنید و از این قابلیت آیفون ۷ پلاس بهره ببرید. با نگه داشتن انگشت خود روی آیکون ۲X می توانید تا ده برابر روی شی مورد نظر زوم کنید.باید در نظر داشته باشید که با بیشتر کردن میزان زوم روی تصاویری که می خواهید آنها را بگیرید به صورت خود به خودی از کیفیت تصاویر کاسته می شود. با استفاده از دوربین دو گانه آیفون ۷ پلاس، می توانید تصاویر را کوچک نمایی نیز کنید. این کوچک نمایی در فاصله ی بین ۱X تا ۲X صورت می گیرد. دوربین آیفون ۷ پلاس می تواند به صورت همزمان از یک شی دو تصویر را بگیرد و سپس با ترکیب این دو تصویر، تصویری با کیفیت بهتر ارایه دهد.لازم است قبل از آن که وارد بررسی جزییات دوربین دوم آیفون ۷ پلاس شویم، دو نکته را متذکر شویم.اول اینکه: دوربین دوم مثل دوربین اول نیست که ۲۸ میلیمتری باشد . دیافراگم به کار رفته در دوربین دوم نازک تر از f/2.8  است و همین امر باعث می شود بتوان در نور کم تصاویری با کیفیت بهتر گرفت.نکته ی دوم قابلیت گرفتن تصاویر “زوم تر” است.این قابلیت با استفاده از طول فوکال ۵۶ میلیمتری صورت می گیرد. این مقدار با نیم نگاهی به اندازه ی استانداردی که توسط عکاسان حرفه ای برای گرفتن تصاویر انتخاب می شود، تنظیم شده است. اندازه ی استاندارد لنز که بسیاری از عکاسان DSLR آن را برای لنزهای خود انتخاب می کنند، ۵۰ میلیمتر است . این در حالی است که لنزهای تله فوتوی واقعی از طول لنز ۷۰ میلیمتری و بالاتر آغاز می شود. تصاویری که با استفاده از لنز ۵۶ میلی متری گرفته می شوند تصاویری عالی هستند. این تصاویر بسیار شبیه به عکس هایی هستند که با استفاده ازآیفون iPhone 6 , 6s  گرفته می شوند.تعداد پیسکل ها در نقاطی که نور در آنها کم تر است و در سایه ها هستند، بیشتر می شود که تا حد امکان از کیفیت تصویر در این نواحی کاسته نشود. از طرف دیگر روی کنترل نویز در تصاویر نیز کار ویژه ای صورت گرفته است و به طور محسوسی می توان بهبود را نسبت به تصاویر گرفته شده با آیفون ۶ و ۶s حس کرد.شاید نتوان به درستی تشخیص داد که تصویر گرفته شده با دوربین آیفون ۷ پلاس، توسط عکاسی حرفه ای گرفته شده است و یا توسط عکاسی آماتور!  این اولین باری نیست که دوربین روی گوشی هوشمند می تواند فرصت عکاسی حرفه ای را به علاقه مندان به عکاسی دهد.قبلا، طراحان گوشی های هوشمند،تلاش کرده اند که بهبودهای اساسی در دوربین گوشی های HTC به وجود آوردند.

مروری روی آیفون ۷ پلاس

HTC برای اولین بار روی گوشیOne M8 خود از دوربین دوگانه استفاده کرد و توانست کیفیتی بهتر نسبت به گوشی های هم ترازش در بازار به وجود آورد. با این حال، بهبود در کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی آیفون ۷ پلاس بسیار مشهودتر از سایر گوشی های با دوربین دوگانه بوده است. دوربین دوم گوشی برای گرفتن تصاویر با کیفیت اصلی و به اصطلاح بومی و HD به کار می رود و با استفاده از دوربین دوم می توانید عکس هایی با فرمت DNG بگیرید. همانطور که در مقاله ی فرمت تصاویرDNG نیز گفته شد، این فرمت فایل برای ذخیره ی تصاویر کمتر پردازش شده و نزدیک به کیفیت اصلی استفاده می شود و تنها برخی از گوشی های موجود در بازار قابلیت ذخیره فایلهایی با این فرمت را دارا می باشند.

طراحی

اگرچه دوربین دوگانه در آیفون ۷ پلاس، اساسی ترین بهبود ایجاد شده درآیفون ۷ پلاس است، با این حال نباید نوآوری ها در طراحی آیفون ۷ پلاس را از قلم بیندازیم.

هر چند میزان تفاوت مربوط به طراحی های آیفون ۷  به اندازه ای نیست که آیفون ۷ پلاس را نسخه ی جدید و iPhone 7s بنامیم اما تفاوت ها کم نیز نیستند.تنها تفاوت مشهود و فیزیکی در آیفون ۷ پلاس نسبت به آیفون ۷ مربوط به دوربین دوگانه به کار رفته در آیفون ۷ پلاس است.وجود دوربین دوگانه در آیفون ۷ پلاس به معنی اختصاص فضای بیشتر به دوربین در آیفون ۷ پلاس است.هر چند که پشت گوشی دوربین دو گانه ای قرار داده شده است، اما این مساله حتی ذره ای به شکل گوشی خدشه وارد نساخته و دوربین ها به زیبایی هر چه تمام تر در مکان خود قرار گرفته اند.بقیه مسایل مربوط به طراحی گوشی ها، همسان است و تنها تفاوت مربوط به سوراخ اضافه تر اسپیکر در پایین گوشی آیفون ۷ پلاس نسبت به آیفون ۷ است.این سوراخ اضافه تر با حذف جک سه و نیم میلی متری در آیفون ۷ پلاس جای خود را باز کرده است.علاوه بر تفاوت هایی که ذکر شد، نکته ای مربوط به رنگ های بیشتر برای انتخاب گوشی از میان آنها وجود دارد. دو رنگ جت بلک براق و سیاه و سفید ساده، رنگ های اضافه شده به گوشی هستند . لازم است یادآوری کنیم که رنگ خاکستری به کلی از طیف رنگ های موجود برای آیفون ۷ پلاس حذف شده است.سایز هر دو گوشی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، در مقایسه با آیفون ۶ و ۶s  افزایش داشته است.شاید اپل با خود اندیشیده که حذف جک سه و نیم میلیمتری و افزودن دوربین دوگانه تمام توقعات کاربران آیفون از گوشی رده جدید اپل را بر آورده می سازد، اما همانگونه که قبلا هم ذکر شد، بسیاری از کاربران با حذف جک آیفون ۷ پلاس راحت نیستند.اپل در جعبه ی گوشی یک آداپتور قرار داده که با استفاده از آن می توان با استفاده از کابل Lightning از مزایای هدفون بهره برد. مضاف  بر این، با استفاده از این طراحی، هدفون های حذف نویز نیاز به باطری اضافی نخواهند داشت.

طراحی های نوآورانه مزایا و معایب خاص خود را دارند و همانطور که عده ای از طراحی های جدید استقبال می کنند، عده ای همواره دفترچه ی اتتقادات خود را در دست دارند.انتقادی که به حذف جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری آیفون ۷ پلاس وارد است، قیمت بالای هدفون های لایتنینگ است. خریدار آیفون ۷ پلاس می بایست خود را برای پرداختن هزینه ای گزاف بابت هدفون لایتنینگ جدید آیفون ۷ پلاس آماده سازد.با استفاده از طراحی جدید، دیگر قادر نخواهید بود زمان شارژ تلفن همراه، با هدفون خود به موزیک گوش دهید و باید از این میان تنها یکی را بر دیگری ترجیح دهید.همه اینها در حالی است که شما حدود ۱۷۵۰۰۰ تومان برای هدفون لایتنینگ خود پول خرج کرده اید.

تعویض دکمه ی هوم مکانیکی با تکنولوژی ماشین لمسی سوپرب اپل، کمتر محل مناقشه قرار گرفته است.برای بسیاری از کاربران، تماس اولیه با دکمه ی هوم جدید آیفون بسیار جالب و شگفت انگیز است. حسی که شبیه به لمس دکمه ی فیزیکی نیست و با این حال به سرعت برای کاربر تکراری می شود. نکته ی مثبتی که در مورد دکمه ی هوم آیفون ۷ پلاس وجود دارد، فیکس و ثابت بودن دکمه هوم است و از این جهت خرابی های ناشی از متحرک بودن دکمه ی هوم کاهش محسوسی می یابد.

نکته ی منفی در مورد دکمه ی هوم آیفون ۷ پلاس، کار نکردن دکمه ی هوم هنگام در دست داشتن دستکش است.این در حالی است که گوشی های هوشمند دستکش دویت هستند و میزان حساسیت سنسورهای به کار رفته در دکمه های هوم بسیار بالا تنظیم می شود.در مدل های قدیمی تر آیفون، با استفاده از دکمه ی فیزیکی هوم و پین کد، گوشی آنلاک می شد.این در حالی است که گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس تنها با لمس پوست انگشت آنلاک می شوند. از طرفی دیگر در سیستم عامل iOS 10  لازم است ابتدا دکمه ی هوم لمس شود تا پس از آن PIN  کد بالا بیاید و این امر کار را سخت تر و پیچیده تر هم ساخته است. در مورد شرایط محیطی آیفون برای شناسایی اثر انگشت، باید دانست که مهم نیست محیط چقدر گرم یا سرد باشد. در هر حال برای بالا آمدن PIN می بایست دکمه ی هوم لمس شده و احراز هویت صورت بگیرد.

مروری روی آیفون ۷ پلاس

آخرین بهبودی که در طراحی آیفون ۷ پلاس صورت گرفته است و شاید از بقیه ی بهبودهایی که در طراحی دیده می شود، بیشتر مورد توجه واقع شده است، شاخص مقاومت IP67 است. شاخصی که برای بیان مقاومت گوشی در برابر آب و گرد و خاک به کار می رود.از دید تکنیکال، میزان مقاومت ۷ در برابر گرد و خاک به معنی مقاومت کامل در برابر نفوذ گرد و خاک است. در مورد میزان مقاومت گوشی در برابر آب هم همین قدر بگوییم که می توانید آیفون ۷ پلاستان را برای حدود نیم ساعت در عمق ۱ متری آب غوطه ور سازید و از بابت مقاومت آن در برابر صدمات فشار و نفوذ آب خیالتان راحت باشد.در مورد گوشی های رقیب آیفون ۷ پلاس در بازار، بیشترین شاخص مقاومت در برابر آب و گرد و خاک متعلق به Samsung Galaxy S7 Edge  است که شاخص IP68  را دارا می باشد.عدد ۸ متضمن مقاومت بیشتر گلکسی اس ۷ در برابر آب و گرد و خاک نیست . در مورد سامسونگ، می توانید گوشی را در همان زمان نیم ساعت تا عمق ۵۰ سانتی متر بیشتر در آب غوطه ور سازید و از بابت مصونیت در برابر آسیب فشار آب مطمئن باشید.در مورد گلکسی اس ۷، اگر زمانی بیشتر از نیم ساعت و یا عمقی بیشتر از ۱۵۰ سانتی متر را برای غوطه ور ساختن گوشی در آب امتحان کنید، ریسک کرده اید.

مروری روی آیفون ۷ پلاس

صفحه نمایش

در مورد صفحه نمایش گوشی آیفون ۷ پلاس، خیز کوچکی رو به جلو برداشته شده است.این ویژگی به اندازه ای مشهود نیست که بتوان آن را در  لیست ویژگی های شاخص آیفون ۷ پلاس آورد. هنوز هم رزولوشن تصویر FHD است و اپل از همان پنل گذشته خود استفاده می کند.هر چند که صفحه ی نمایش روشن تر شده و تعداد رنگ های به کار رفته در آن بیشتر است. اپل در مورد درخشان تر شدن صفحه نمایش و اشباع بیشتر رنگ ها در صفحه نمایش آیفون ۷ و ۷ پلاس نسبت به آیفون ۶s صحبت هایی کرده است. اپل در مورد بهبود درخشندگی صفحه نمایش مقیاس ۲۵ درصد را عنوان کرده است و روشنایی صفحه نمایش آیفون ۷ پلاس را ۶۲۵cd/m2  عنوان کرده است.اپل نگاه خود را از نور صفحه نمایش به عریض تر کردن صفحه نمایش معطوف کرده است. در نتیجه می بینیم که صفحه نمایش آیفون ۷ پلاس عریض تر شده و در کنار استفاده از پالت معمولی sRGB از پالت DCI-p3 نیز استفاده می شود.این که در کنار استفاده از پالت معمولی از پالت رنگ جدیدی استفاده شده، نوید بخش نمایش طیف های وسیع رنگ در اپلیکیشن ها و بازی های ی iOS است.در گوشی آیفون ۷ پلاس به روشنی می توان “طیف وسیع رنگ ها” را مشاهده کرد.

استفاده اپل از پالت DCI-p3 کپی برداری از صفحه نمایش آن را برای رقبا بسیار سخت و غیرقابل دسترس ساخته است.شواهدی دال بر بهترین بودن صفحه نمایش آیفون ۷ پلاس در میان تمام محصولات اپل از ابتدا تا به امروز وجود دارد.صفحه نمایش آیفون ۷ پلاس حدود ۹۶٫۳% از پالت sRGB را پوشش می دهد.روشنایی حدود ۵۲۰cd/m 2  و نسبت کنتراست تصویر در حد عالی و به نسبت ۱٫۳۵۰:۱  می باشد.صحت رنگ نمایش داده شده روی صفحه نمایش آیفون ۷ پلاس نیز دقیق ترین و صحیح ترین رنگی است که تا به حال آن را روی هر گوشی هوشمند دیگری دیده اید.

بازدهی و طول عمر باطری

از نظر سخت افزاری هر دو گوشی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از سخت افزار مشابه بهره می برند.آیفون ۷ پلاس، دارای ۱GB رم اضافه تر است و پردازنده ی گوشی همان پردازنده ی A10  مربوط به پردازنده های فوژن است. هر دو گوشی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس مشابهت های بسیاری به یکدیگر دارند، با این حال گوشی آیفون ۷ پلاس کاملا از گوشی آیفون ۶s PLUS متمایز است.کلیک کردن دکمه ی home  باعث می شود به سرعت به صفحه خانه بازگردید.

نتایج حاصله از تست هایی که اخیرا روی بازدهی پردازنده ی چهار هسته ای آیفون ۷ پلاس اتفاق افتاده است کمی شگفت آور است.  در گزارش نتایج تست آمده است که بازدهی عملکرد چهار پردازنده به صورت مجزا حدود ۳۰ % تا ۳۳% بهتر از تست در حالت مولتی هسته ای است.

در تست GFXBench 3GLکه حین بازی از عملکرد گوشی و پردازنده های آن تست گرفته می شود، میانگین ۳۳% بهبود در نرخ فریم مشاهده شد. این میزان از بهبود هم در تست منهتن آن اسکرین و هم آف اسکرین مشاهده شد.در تست های صورت گرفته، تفاوت فاحشی در بازدهی  و عملکرد گوشی آیفون ۷ پلاس در مقایسه با آیفون ۶s Plus  مشاهده شد.در طول دو سال، سیستم عامل iOS 10  چندین بار آپدیت شد و به احتمال زیاد در آخرین نسخه های ارایه شده می توان انتظار داشت که سیستم عامل به بهترین سطح از عملکرد خود رسیده باشد.

خوب تا به این جا می توان نتیجه گرفت که جذاب ترین قسمت بهبود عملکرد آیفون ۷ پلاس، مربوط به بهبود های عمر باطری آیفون است.پردازنده ی فوژن A10  چهار هسته ای است و دو تا از چهار تا هسته ی آن طوری طراحی شده اند که برای انجام وظایف با میزان پردازش بسیار بالا و با نرخ درخواست بسیار کم، مورد استفاده واقع شوند.تئوری که در پس این طراحی نهفته است، راه انداختن کارهای روزانه بیشتر کاربران آیفون است، چرا که در انجام فعالیت های روزانه میزان درخواست برای پردازش های سنگین و طولانی بسیار کم است و این پردازش های کم میزان پاور کمی را نیز مصرف خواهند کرد.

نکات مثبت دیگری در استفاده ی روزانه از گوشی آیفون ۷ پلاس، وجود دارد. مقایسه ای میان زمان خالی شدن باطری آیفون ۷ Plus  و آیفون ۶s Plus صورت گرفت و نتیجه افزایش عمر باطری به میزان دوازده تا هجده ساعت برای آیفون ۷ پلاس نسبت به آیفون ۶s Plus  بود.

شاید یکی از مهم ترین دلایلی که کاربران آگاه را برای خریدن آیفون ۷ پلاس به جای آیفون ۷ سوق می دهد همین زمان بالای پاسخ گویی باطری برای پردازش ها و انجام امور روزانه به واسطه ی گوشی هوشمندشان است.

قیمت گوشی آیفون ۷ پلاس

همانطور که با مطالعه این مرور روی ویژگی های آیفون ۷ پلاس دریافتید، می بینید که آیفون ۷ پلاس گوشی بسیار بهتری نسبت به آیفون ۷ است.دوربین دو گانه، عمر باطری بهتر و صفحه نمایش بزرگتر مزایای آیفون ۷   پلاس هستند.  اگر نگران اندازه  ی گوشی تان هستید و جز آن دسته کاربرانی می باشید که تصور می کنند گوشی حتما باید در جیب جا شود، سراغ آیفون ۷ پلاس نروید.

آیفون ۷ پلاس نسبت به آیفون ۷ گران تر است و تفاوت قیمت میان دو گوشی کاملا محسوس است.شما با پرداخت پول بیتر می توانید گوشی با حداقل ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی به دست آورید. این میزان از حافظه ی داخلی دو برابر حداقل میزان حافظه ی داخلی در آیفون ۶s Plus  است. قیمت آیفون ۷ پلاس،  در مقایسه با بهترین گوشی اندرویدی موجود در بازار که همان Samsung Galaxy S7 Edge  است کمی مغرضانه به نظر می آید؛ چرا که گلکسی اس ۷ نیز در نوع خود بی نظیر است و در طراحی و ساخت آن از بهترین های اندروید بهره گرفته شده است.

مطالب مرتبط