ترفند iOS

شارژ آیفون 8 در iOS 11.2 با شارژ سریع وایرلس در مقایسه با شارژ کابلی

شارژ آیفون 8 با وایرلس و شارژ کابلی

شرکت اپل این هفته قرار است تا نسخه جدید iOS خود را منتشر کند. طبق گفته های شرکت اپل در iOS 11.2 قرار است ما شاهد بیشتر شدن سرعت شارژ وایرلس باشیم. تنها فقط آیفون های 8 و 8 پلاس و X هستند که توانایی شارژ وایرلس را در بین بقیه محصولات اپل دارند که قرار است سرعت شارژ وایرلس آنها در نسخه جدید iOS از 5 وات به 7.5 وات افزایش پیدا کند.

این افزایش سرعت بسیار چشمگیر نیست و تفاوت چندانی با نسخه قبل نخواهد داشت. به نقل از سایت MacRumors در نسخه جدید iOS11.2 آیفون X در نیم ساعت از 46 تا 66 درصد شارژ می شود ولی در نسخه قدیمی با توان 5 وات در همین زمان از 46 تا 60 درصد شارژ می شود. یعنی 6 درصد افزایش سرعت!! هرچند با همین افزایش سرعت، سرعت شارژ وایرلس موبایل های اپل از شارژ 15 واتی اکثر موبایل های پرچمدار سامسونگ کندتر است.

هنوز هم شارژ با کابل سریع ترین راه شارژ است. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید آیفون 8 پلاس در 2 ساعت به 4 روش متفاوت شارژ شده است تا بتوانیم سرعت روش ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. همانطور که مشاهده می شود شارژ به وسیله کابل 5 وات در 2 ساعت 80 در صد شارژ شده است که 32 درصد از شارژ سریع وایرلس 7.5 واتی بیشتر است. در همین بازه زمانی آیفون 8 پلاس توسط شارژر کابلی 29 واتی(29W USB-C) به شارژ 100 درصد می رسد.

blank

شاید با مشاهده این رقم ها و نمودار با خود فکر کنید که کسی از شارژ وایرلس استفاده نمی کند و این نحوه شارژ کابردی نیست اما باید به 2 نکته توجه کرد. شارژ وایرلس آینده روشنی در شارژ کردن تلفن های همراه دارد و تحقیقات بر روی آن ادامه دارد و این که همانطور که پشت میز کار خود نشسته اید یا کار روزمره خود را انجام می دهید می توانید آیفون خود را روی میز و بر روی شارژر قرار دهید و تجربه راحت تری در شارژ کردن تلفن همراه خود داشته باشید و هنگامی که عجله برای شارژ شدن آیفون خود دارید می توانید از کابل استفاده کنید.

مطالب مرتبط