تست و بررسی ایسوس, تست و بررسی سامسونگ

جمع بندی کیفیت دوربین گلکسی A80 و زنفون 6

کیفیت دوربین گلکسی A80 و زنفون 6

5- کیفیت دوربین: ویدیو. جمع بندی زنفون 6 و گلکسی A80

زنفون 6 از قابلیت ضبط ویدیو برجسته با کیفیت 4K در سرعت 60 فریم بر ثانیه همراه با تثبیت کننده دیجیتال برخوردار است. در عین حال، گوشی میان رده گلکسی ای 80 این قابلیت را ندارد و می‌تواند تصاویر 4K در سرعت 30 فریم در ثانیه را ضبط کند و تثبیت کننده دیجیتال آن نیز تنها در رزولوشن 1080 پیکسل عمل می کند. البته سامسونگ گلکسی ای 80 دارای ویژگی‌هایی مانند فوکوس زنده ویدئو و حالت بوکه مصنوعی برای ویدیو است.

می بینید که این یکی از ویژگی های تعریف شده ای 80 است، ما سعی کردیم در بررسی اصلی این گوشی به این موارد بپردازیم، اما اکنون با وجود اینکه عملکرد این ویژگی بهبود داشته ولی همچنان یک ویژگی جدید و خام به حساب می‌آید و کارایی چندنی ندارد. اگر بیشتر از چند لحظه به تصاویری که با این حالت گرفته شدند نگاه کنید کاملا متوجه مصنوعی بودن آن خواهید شد.

بر می گردیم به زنفون که در آن فیلم های گرفته شده درخشان تر است و ما از وجود مشکل در تثبیت دیجیتال زنفون 6 در فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه متعجب شدیم. بررسی قبلی ما نشان داد که فیلم های 4K با سرعت 60 از نظر تثبیت مشکلی نداشت ولی اکنون به نظر می‌آید سیستم لرزش گیر دچار مشکل شده باشد زیرا کلیپ‌هایی ضبط شده تکان‌های زیادی داشتند. اگر این طوری باشد که به احتمال زیاد این مسئله به مشکل نرم‌افزاری بر می گردد و با بروزرسانی بعدی قابل حل شدن است. ویدیوهای 4K در سرعت 30 فریم بر ثانیه که با زنفون گرفته شده بودند چنین مشکلی نداشتند.

این موضوع در مورد فیلمبرداری 4K با دوربین اصلی در سامسونگ گلکسی ای 80 صدق نمی کند و تثبیت دیجیتالی به خوبی نشان داده می شود.

ویدیوهای ای 80 حتی در رزولوشن 1080 پیکسل با تکان‌های ناخوشایندی همراه است و این موضوع در زنفون دیده نمی شود.

هنگامی که با دوربین فوق عریض هر دو گوشی فیلم برداری انجام می شود، تثبیت و عدم لرزش فیلم به خوبی احساس می شود اما زنفون مزیت دیگری دارد. این گوشی می تواند با دوربین فوق عریض خود فیلم های 4K بگیرد، در حالیکه دوربین ای 80 برای فیلم های 1080 پیکسل بهتر عمل می کند. گوشی گلکسی ای 80 دارای حالت فوق پایا (Super Steady) است که بیشتر مناسب فیلمبرداری هنگام دویدن و حرکت است. ولی برای فیلمبرداری معمولی، حالت عادی مناسب و ایده ال است.

مقایسه بیشتر کیفیت تصاویر گلکسی A80 و زنفون 6 را اینجا مشاهده کنید.

وقتی گوشی‌ها بر روی سه پایه مخصوص فیلم برداری سوار شدند، کیفیت ویدیوهای 4K در هر دو گوشی فوق العاده بود. فیلمبرداری زنفون در حالت 60 فریم بر ثانیه بهتر از 30 فریم بر ثانیه بود زیرا در حالت 60 فریم تصاویر طبیعی‌تر هستند و دامنه دینامیک نیز گسترده‌تر است.

گلکسی نمی تواند تثبیت فیلم 1080 پیکسل را به خوبی انجام دهد زیرا میدان دید باریک تری و پردازش تثبیت دیجیتال کمتری دارد. اگر این مورد را در نظر نگیریم، کیفیت تصاویر این گوشی از لحاظ وضوح و جزئیات قابل مقایسه است و رنگ‌ها در گلکسی شاداب‌ تر هستند.

وقتی نوبت به دوربین فوق عریض می رسد، واقعا جای هیچ رقابتی باقی نمی ماند. قابلیت فیلمبرداری 4K زنفون با گلکسی کاملا متفاوت است اما فیلمبرداری با دوربین فوق عریض با زنفون مطلقا بهتر به نظر می رسد. در حالی که هر دو گوشی می توانند ویدئوهای 1080 پیکسل بگیرند، وضوح تصاویر گلکسی به گرد پای زنفون نیز نمی‌رسد.

جمع بندی

طبق نتیجه گیری این بررسی و مقایسه نمی توان خرید گوشی A80 سامسونگ و خرید گوشی ایسوس زنفون 6 را توصیه کرد. از نظر مخاطب این دو گوشی تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند و واقعا قرار نیست با هم رقابت کنند.  هدف ما از این مقاله بررسی دستاوردهایی بود که می‌توان با ایده‌ها و راه حل‌های ابتکاری بدست آورد.

blank

با این حال به طور خلاصه می‌توان گفت کیفیت تصاویر هر دو گوشی تقریبا یکسان بودند. گلکسی در ثبت تصاویر پرتره موفق‌تر عمل می‌کند در حالی که دوربین فوق عریض زنفون در سطح بالاتری قرار دارد و می‌تواند تصاویری با رزولوشن بالاتر را ضبط کند. علاوه بر این، ویژگی فوکوس زنده سامسونگ گلکسی ای 80 نیز قابلیت مهم و جالب توجهی است.

اما در پایان می توان گفت که تمام این بررسی ها برای اینکه تصمیم بگیریم کدام گوشی را خریداری کنیم کافی نیست. چون در اینجا به سایر فاکتورهای کلیدی که هنگام خرید گوشی های هوشمند باید در نظر داشت پرداخته نشده است. ما فقط با یک جفت دوربین چرخان عکاسی کردیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *