ترفند شبکه های اجتماعی

بازگشت اکانت هک شده تلگرام

بازگشت اکانت هک شده تلگرام

در دنیای اینترنت امروزی هک شدن ممکن است برای هر کاربری اتفاق بیفتد، و باید تلاش کرد تا این اتفاق مجددا رخ ندهد. کاربران باید برای هر اتفاقی خود را آماده کنند و راه حل های زیادی برای امن کردن حساب کاربری شان وجود دارد و اگر کاربری نکات ایمنی را جدی نگیرد امکان هر سوء استفاده ای از حساب کاربری آن وجود دارد.

در صورتی که مشاهده کردید فردی وارد اکانت شما شده تا 24 ساعت زمان دارید روش و راه حل زیر را انجام دهید و حساب خود را مجددا امن کنید. وقتی فرد به حساب کاربری شما وارد می شود، پیامی از طریق شرکت تلگرام برای شما فرستاده می شود.

اول از همه روی آیکن More از منوی بالا تلگرام بزنید و منویی جلوی شما باز می شود گزینه ی Setting را انتخاب کنید و در مرحله ی بعد روی Privacy and Security بزنید. این قسمت مربوط به ایمنی و امنیت حساب کاربری شما می باشد. و باید جلسات فعال یا همون Active Sessions را از پنجره Security انتخاب کنید.

در قسمت Current Session نام دستگاه شما آورده شده است که با انتخاب گزینه ی Terminate All Other Sessions تمامی دستگاه هایی که به شماره ی شما متصل شده اند و هم اکنون در اکانت شما حضور دارند، اتصالشان قطع می شود.

همین طور می توانید از قسمت Active Session  لیست دستگاه های متصل به شماره خود را ببینید و اگر دستگاهی ناشناس بود، نام آن را انتخاب کنید، پیغامی برای شما روی صفحه نمایش می آید که بعد از ok کردن آن، دستگاه مورد نظر از لیست اتصال حذف می گردد.

اگر مدت زمان 24 ساعت را از دست داده بودید و هکر توانسته بود حساب شما را هک کند وقت آن است که کاری کنید تا از دسترسی هکر به اطلاعاتتان جلوگیری کنید.

در گام اول اگر وارد اکانت شدید فوری فعال سازی تایید دو مرحله ای تلگرام را انجام دهید، زیرا برگرداندن اکانت هک شده در صورت حذف شما از آن اکانت بسیار سخت و دشوار است که بعدا برای شما در این مورد توضیح می دهیم.

به این نکته توجه کنید که قفل تلگرام با اثر انگشت یا پین کد را انجام دهید تا اگر فردی گوشی شما را گرفت، نتواند به تلگرامتان وارد شود.

راه حل اول: حذف کردن

در صورتی که هک شدید و فرد هکر شما را از اکانت اخراج کرد و به محض ورود مجددا شما را فورا اخراج می کند، دیگر روش بالا جواب نمی دهد. کاربران تازه وارد نمی تواند در 24 ساعت اول هکر را اخراج کنند . پس بهتر است سریعا اکانت خود را حذف تا دسترسی کامل از بین برود و مجددا برای ورود اقدام کنید.

راه حل دوم: راه اندازی مجدد

blank

اگر هک شدید و و در زمان  ورود به اکانت خود، هکر یک تایید دو مرحله ای گذاشته، متاسفانه با مشکل بزرگی روبه رو شده اید در این حالت دو راه حل بالا یعنی حذف کردن و جلسات فعال دیگر نمی تواند مفید باشد. در اصل فرد مقابل رمز جدید برای اکانت گذاشته و دسترسی شما را کاملا قطع کرده، چون شما آن رمز را نمی دانید. راهی که جلوی پای شماست این است که با ریست کردن اکانت که آموزش آن را در قسمت بازیابی رمز دوم تلگرام شرح دادیم، دسترسی همه ی دستگاهها را و اطلاعاتتان را کاملا از بین ببرید.

راه حل سوم: از پشتیبانی تلگرام کمک بگیرید

blank

ابتدا وارد Telegram Support شوید و بعد از آن در قسمت  Please describe your problem درخواست خود را به انگلیسی تایپ کنید و سپس در کادر Your phone number شماره خط خود را با کد کشور ما (۹۸+) وارد نمایید و Submit را بزنید تا به پشتیبانی فرستاده شود.

برای آموزش تصویری جلوگیری از هک اکانت تلگرام اینجا کلیک کنید.

در این مورد توجه کنید که متن ارسالی شما به زبان انگلیسی و با دلایل محکم باشد. اگر مدرکی از سیم کارت و اینکه صاحب آن هستید، دارید، بفرستید. بعد چند روز منتظر بمانید تا خواسته ی شما بررسی شود.

راه حل چهارم: شکایت و مسدود کردن خط

اگر هکر شما خیلی حرفه ای می باشد و تمام تلاشتان را برای پس گرفتن اکانت تلگرامتان انجام داده اید. بهتر است با سیم کارت و کارت ملی خود به مراکز امور مشترکین شهر خود بروید و نسبت به مشکل پیش آمده، اقدام کنید. حتی در مراحل بالاتر یعنی سوء استفاده از خط تان به دادگاه بروید و شکایت نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *