تست و بررسی ایسوس

معرفی Asus ZenFone 6 (قسمت دوم)

asus-zenphone6

در شب گذشته برای شما عزیزان قسمت اول معرفی تلفن همراه جذاب و شگفت انگیز Asus ZenFone 6 قرار دادیم و در حال حاضر توجه شما را به مطالعه قسمت دوم این مقاله جلب می کنیم.

کلید هوشمند

بک کلید فیزیکی اضافه نیز در کنار گوشی Asus ZenFone 6 وجود دارد. به آن کلید هوشمند گفته می شود و وظیفه اصلی آن اجرای دستیار صوتی گوگل در هنگام نیاز است، حتی اگر صفحه گوشی قفل باشد. اما می توان کار های دیگری نیز به آن محول کرد. برای مثال، می توان از آن برای روشن و خاموش کردن حالت Do Not Disturb، فعال کردن چراغ قوه و یا گرفتن اسکرین شات استفاده کرد. متاسفانه، شما نمی توانید از این دکمه برای اجرای برنامه ای که دلبخواه شما باشد، استفاده کنید.

کلید هوشمند Asus ZenFone 6

کلید هوشمند Asus ZenFone 6

پردازنده و حافظه  

گوشی Asus ZenFone 6 همانند بقیه گوشی های مدل بالای اندرویدی با چیپست Snapdragon 855 عرضه شده است. این چیپ، بهترین چیپی است که شرکت Qualcomm تا به حال معرفی کرده، و بدون هیچ گونه شگفتی من با این گوشی برای اجرای بازی های سنگین به مشکل بر نخوردم. حتی از این بهتر، هنگامی که من بین اپلیکیشن ها و بازی های مختلف تردد می کردم، گوشی به خوبی پاسخگو بود.

گوشی که ما در مورد آن مقاله می نویسیم 8 گیگا بایت حافظه رم و 256 گیگا بایت حافظه ذخیره سازی دارد، اما مدل های با 6 گیگ حافظه رم و 64 یا 128 گیگا بایت حافظه ذخیره سازی نیز موجود هستند. برای آن هایی که ممکن است نیازشان شود، این گوشی یک شکاف برای MicroSD، در کنار داشتن دو شکاف برای سیم کارت، دارد. به بیان دیگر، شما می توانید همزمان دو سیم کارت داشته باشید و از حافظه قابل افزایش خود نیز لذت ببرید.

دوربین

بر روی گوشی Asus ZenFone 6 دو دوربین وجود دارد که هر دو آن ها بر روی ماژول چرخنده جای گرفته اند. یکی از آن ها دوربین 48 مگا پیکسلی معمولی برای استفاده روزانه می باشد و از سنسور IMX586 سونی که بر روی گوشی های دیگر با این محدوده از قیمت دیده بودیم، استفاده می کند. رزولوشن بالا تنها قدرت مشخص این سنسور نمی باشد. اندازه بزرگ این سنسور اجازه می دهد تا نور بیشتری را نسبت به سنسور های کوچک تر جذب نماید، در حالی که در شب، اطلاعات سمعی از هر چهار پیکسل برای داشتن وضوح بهتر با یکدیگر ادغام می شوند.

کیفیت دوربین Asus ZenFone 6

کیفیت دوربین Asus ZenFone 6

علی رغم مشخصات بالای این دوربین، نتایج به دست آمده خیلی متفاوت بوده است. این اختلاف، می تواند به خاطر الگوریتم های HDR+ شرکت Asus باشد که در بعضی مواقع عکس های متناسب تولید می کند، اما در مواع دیگر، عکس های صاف و مصنوعی به نظر می رسند. برای این که منظور من را متوجه شوید، به عکس زیر نگاه کنید.

کیفیت دوربین Asus ZenFone 6

کیفیت دوربین Asus ZenFone 6

ضمنا، گوشی ZenFone 6 به صورت پیش فرض عکس ها را با رزولوشن 12 مگا پیکسل می گیرد. شما می توانید عکس ها را در حالت 48 مگا پیکسلی بگیرید، اما به این دلیل که جزئیات خیلی بیشتری در این حالت وجود دارد، کارایی دوربین به طور نسبتا زیادی کاهش یافته و قابلیت HDR+ نیز غیر فعال می گردد. از لحاظ جزئیات، عکس های 12 مگا پیکسلی که من با این گوشی گرفتم با عکس های گرفته شده با گوشی Galaxy S10 قابل مقایسه می باشد.

مشخصات دوربین های گوشی ZenFone 6
مشخصات دوربین اصلی مشخصات دوربین با زاویه بسیار باز
سنسور IMX586 1/2″ 48MP سونی

پیکسل های 0.8/1.6 um

فیلتر Quad Bayer

F1.79, No OIS (EIS only)

2×1 On-chip Lens PDAF

13 مگا پییکسل

زاویه دید 125 درجه ای

فوکوس ثابت

Image sensor by OmniVision

کیفیت صدا

گوشی Asus ZenFone 6 به همراه اسپیکر های استریو عرضه شده است. یکی از آن ها در پایین گشی قرار گرفته و صدا را به سمت پایین هدایت می کند در حالی که دیگری به عنوان اسپیکری که کنار گوش می گذارید (برای مکالمه) استفاده شده است. در حالی که اثر استریو وجود دارد و صدا هم نیز به اندزه کافی بلند است، صدا به علت اسپیکری که پایین قرار دارد و بلند تر صدا را پخش می کند، خیلی نا متعادل شنیده می شود. در حالت کلی، کیفیت صدا خوب است، البته می توانست که بیس بیشتری داشته باشد. در کنار ZenFone 6 یک هدفون با سیم با صدای خوب قرار دارد که به جک 3.5 میلی متری متصل می شود.

عمر باتری

اگر شما به گوشی نیاز دارید که بین هر شارژ دو روز باتری نگه دارد، گوشی ZenFone 6 همان گوشی است. این گوشی با داشتن باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، با گرفتن امتیاز 13 ساعت و 10 دقیقه در سایت محک باتری تعداد خیلی زیادی از گوشی های پرچم دار دیگر را با اختلاف خیلی زیادی شکست داده است.

پروسه شارژ شدن نیز به طور قابل توجیه ای طولانی تر است و برای شارژ کردن کامل این گوشی با شارژر 18 واتی آن به 2 ساعت و 6 دقیقه زمان نیاز دارید. اما بگویم که یک شارژ برای پر کردن 35 در صد از ظرفیت این باتری که برای بعد از ظهر شلوغ هر کسی کفایت می کند، تنها 30 دقیقه مورد نیاز است.

شارژ بدون سیم در گوشی ZenFone 6 وجود ندارد، نه تنها به این دلیل که آن را خیلی گران تر می کند، بلکه به این دلیل که آن را ضخیم تر نیز خواهد کرد. در کنار این ها، تحقیقات Asus نشان می دهد که شارژ بدون سیم این گوشی گرمایی تولید می کند که از عمر طولانی مدت باتری این گوشی می کاهد. در نتیجه کنار گذاشتن این قابلیت، خود یک مزیت است.

جک هدفون و قسمت پایین Asus ZenFone 6

جک هدفون و قسمت پایین Asus ZenFone 6

انتظارات

من از گوشی ZenFone 6 تنها به مدت یک روز استفاده کردم که برای امتیاز دادن به این محصول کافی نیست. تنها چیزی که می توانم بگویم، این است که عمر باتری این گوشی به طوری ساخته شده است، که مزیت کلیدی این گوشی باشد. این گوشی بدون کمبود شارژ به کار خود ادامه می دهد. صفحه بزرگ آن نیز با این که از OLED استفاده نمی کند، یک مزیت دیگر آن به شمار می آید. در کنار این ها، نرم افزار تمیز و کارایی سریع این گوشی برای علاقه مندان و کسانی که به دنبال گوشی های قابل اطمینان می گردند، مطلوب است.

اما این طور نیست که گوشی ZenFone 6 به تنهایی در یک مسابقه شرکت کند. این گوشی باید با گوشی های شرکت OnePlus، Honor، Huawei، Xiaomi و حتی گوشی های مقرون به صرفه سری Pixel 3a گوگل رقابت کند. و در واقع این رقابت بسیار سختی خواهد بود. با این حال، ما فکر می کنیم که آخرین گوشی عرضه شده توسط Asus یک گزینه با ارزش در این میان می باشد.

نمای پشت Asus ZenFone 6

نمای پشت Asus ZenFone 6

در انتها من اشاره ای به قیمت و تاریخ عرضه این گوشی خواهم داشت. در اروپا، این گوشی در تاریخ 25 ماه مه با قیمت 499 یورو برای مدل 6 گیگا بایت رم و 64 گیگا بایت حافظه ذخیره سازی عرضه خواهد شد. قیمت مدل 6 گیگا بایت رم به همراه 128 گیگا بایت حافظه ذخیره سازی و مدل 8 گیگا بایت رم  به همراه 256 گیگا بایت حافظه ذیره سازی نیز به ترتیب 559 و 599 یورو خواهد بود.

مطالب مرتبط