تست و بررسی شیائومی

جمع بندی نقد و بررسی شیائومی Mi A3

نقد و بررسی شیائومی Mi A3

6- جمع بندی، جایگزین ها، بررسی و قضاوت، مزایا و معایب

شیائومی Mi A3 پس از اینکه Mi A2 بسیاری از طرفداران Mi A1 را به خاطر کنار گذاشته شدن ویژگی هایی از قبیل بررسی جک صوتی، مموری کارت ارتقاء یافته و پشتیبانی از رادیویی FM ناامید کرد، جانشین بسیار قابل انتظاری بود. در واقع، شیائومی همه این موارد را برای Mi A3 به ارمغان آورد و حتی یک باتری بسیار بزرگتر نیز در آن قرار داد.

ساخت و بدنه درجه یک، صفحه نمایش اولد و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، دوربین بهبود یافته و چیپ ست مدرن، همگی گزینه های بسیار متفکرانه برای یک تلفن نسبتا کم قیمت بودند..

صفحه نمایش سوپر آمولد با رزولوشن 720 پیکسل پایین و ماتریس PenTile آن باعث می شود که تصویر با تراکم پیکسل کمتری نمایش داده شود. صفحه نمایش برای خواندن و یا مرور کردن طولانی چندان مناسب نیست، زیرا بسیاری از افراد متن بریده بریده و بی کیفیت را نمی پسندند.

آنچه که صفحه نمایش را عالی کرده است، پخش ویدیو و بازی است. زیرا بیشتر کاربران متوجه پیکسل های جداگانه در تصاویر شلوغ نمی شوند. اما ما مطمئن نیستیم که بسیاری از افراد Mi A3 را برای فریم های بازی یا قدرت پخش ویدئو خریداری کنند. .معمولا یک تلفن ابتدا یک درایور روزانه و سپس یک وسیله سرگرمی است. گوشی Mi A3 در این زمینه کامل نیست و این باعث می شود مشتریان بالقوه آن بسیار کمتر شوند.

جهت مطالعه نقد و بررسی تخصصی شیائومی Mi A3 اینجا کلیک کنید.

رقابت

شیائومی Mi A3 را در برخی بازارها در آسیا مانند چین به عنوان Mi CC9e به فروش می رساند. تنها تفاوت وجود لانچر است – CC9e آخرین MIUI 10 را دارد. اما به لطف MIUI اختصاصی شیائومی ، CC9e در صورت لزوم از صفحه نمایش بسیار روشن تر بهره می برد.

این واقعیت وجود دارد که شیائومی در حال حاضر با وجود تلفن Mi 9 SE بهتر از Mi A3 است. هزینه گوشی Mi 9 SE حدود 30 یورو است و دارای رابط کاربری MIUI است، و دارای صفحه نمایش آمولد با کیفیت 1080 پیکسل HDR ، چیپ ست سریعتر و دوربین تله فوتو اضافه شده به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و فوق عریض 13 مگاپیکسلی است.

گلکسی A50 نیز رقیب بسیار جالبی است. گوشی A50 دارای صفحه نمایش سوپر آمولد با رزولوشن بزرگتر و با وضوح بالاتر با یک حسگر اثر انگشت زیر صفحه است، چیپست به همان اندازه قدرتمند است، همان باتری و دوربین سه گانه با قابلیت های مشابه را دارد. گلکسی  A50با داشتن یک صفحه نمایش بسیار بهتر نسبت به Mi A3 است و احتمال خرید بیشتری دارد.

هواوی P30 Lite دارای صفحه نمایش 1080 پیکسل حتی با وجود LCD است. عملکرد دوربین این گوشی مشابه و دوربین سه گانه مشابه است، و همچنین عمر باتری نیز عالی است. قیمت P30 Lite نزدیک به Mi A3 است و یکی از تلفن های هوشمند بسیار زیبایی است اما به جای اندروید وانیل از EMUI بهره می برد.

سرانجام، اگر Android One ضروری است، ممکن است بخواهید گوشی موتورلا وان ویژن مقاوم در برابر آب را بررسی کنید. این گوشی دارای صفحه نمایش ال سی دی IPS با 6.3 اینچ با دوربین سلفی پانچ هول است. تراشه Exynos آن قدرتمند است و باتری آن به اندازه کافی بزرگ است، همچنین وان ویژن دارای یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در پشت و دارای سنسور عمق است. اما فاقد دوربین فوق عریض است.

blank blank blank blank
موتورلا وان ویژن هواوی P30 lite گلکسی A50 شیائومی Mi 9 SE

قضاوت

بسیاری از دستگاه های خوب در براکت قیمت Mi A3 وجود دارد و A3 به خوبی در آنجا جای دارد. اما بهترین گزینه نیست و ما به سختی می توانیم آن را به عنوان گزینه برتر انتخاب کنیم. این موضوع برای بعضی افراد خیلی جالب نیست، اما صفحه نمایش 720 پیکسل به راحتی Mi A3 را به حاشیه برده است و تنها مرور وب و خواندن مطالب و محتویات بازی در این گوشی بهتر و مناسب است.

blank

در بررسی شیائومی Mi A3 به خیلی چیزهای درستی دست یافتیم که ما در پایان این بررسی با آن مخالف هستیم. صفحه نمایش یکی از مهمترین ویژگی های یک تلفن هوشمند است و Mi A3 دارای پنل مناسب اما وضوح پایین است. ما نمی توانیم آن را برنده بنامیم، مسلم است، اما در کل این یک گوشی بدی نیست.

برای هر شخصی که علاقه مند به Mi A3 است، یک توصیه داریم. تا زمانی که صفحه نمایش روشن این گوشی را در فروشگاه ندیده اید، نسبت به خرید آن تصمیم نگیرید چرا که وضوح صفحه نمایش این گوشی پایین است و شاید برای شما چشم نواز نباشد.

جنبه های مثبت

  • طراحی دو طرف گلس گوریلات 5، رنگ های تزئینی جذاب
  • صفحه اولد بزرگ
  • اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر و سریع و دقیق
  • عمر باتری عالی
  • بلندگو با صدای خیلی بلند
  • عملکرد قابل اعتماد، عالی برای بازی
  • اندروید وان
  • تجربه عالی دوربین همه جانبه در هر سه دوربین، روز و شب، عکس و فیلم
  • عکس های سلفی عالی
  • جک 3.5 میلی متری، میکرو اس دی، رادیو FM ، بلستر IR

جنبه های منفی

  • وضوح تصویر پایین 720 پیکسل برای PenTile AMOLED در این اندازه، بسیار کم است.
  • در حالت روشنایی خودکار، تقویت با روشنایی نور خورشید کاهش یافته است
  • کیفیت صدای خروجی چندان مناسب نیست
  • blank

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *