تست و بررسی شیائومی

بررسی کیفیت دوربین و تصویر شیائومی Mi A3

کیفیت دوربین و تصویر شیائومی Mi A3

5- دوربین، کیفیت تصویر و ویدئو یک دوربین سه گانه معروف

شیائومی Mi A3 دارای دوربین سه گانه در قسمت پشت خود است، اما تنها دو لنز از این دوربین های سه گانه فعال هستند و عکس می گیرند. دقیقا مانند Mi 9T، دوربین اصلی Mi A3 دارای یک سنسور بزرگ 48 مگاپیکسلی 2/1 اینچی با روزنه تصویری f/1.79 و لنز 26 میلی متری که تصاویر 12 مگاپیکسلی می گیرد. در بالای آن، یک دوربین 8 مگاپیکسلی (4/1 اینچی) با روزنه دید f/2.2 با لنز 13 میلی متر برای عکس های فوق عریض است. و در زیر دوربین اصلی سنسور 2 مگاپیکسلی با روزنه تصویر f/2.4 برای گرفتن اطلاعات عمق هنگام عکسبرداری در حالت پرتره قرار دارد.

سنسور 48 مگاپیکسلی با روزنه تصویر f/1.79 در قسمت پشت قرار دارد و تثبیت نشده است. در حقیقت، هیچ یک از دوربین ها دارای تثبیت نوری نیستند. سنسور اصلی دارای پیکسل 0.8 میکرومتری است، دوربین فوق عریض دارای پیکسل 1.12 میکرومتری است.

برنامه دوربین پیش فرض از آخرین نسخه MIUI برداشته شده است. با کشیدن انگشت روی برنامه دوربین به چپ و راست، حالت های دوربین تغییر خواهد کرد و تنظیمات اضافی دیگری نیز در زبانه بالای منظره یاب مشاهده خواهید کرد که برای عکس گرفتن با دوربین 48 مگاپیکسل امکان پذیر هستند. برخی از تنظیمات مانند زیباسازی عکس، HDR ، AI، حالت فیلم و کیفیت تصویر وجود دارند. تاگل های معمولی بزرگنمایی 0.6، 1، و 2 برایری روی خود منظره یاب قرار دارد، اگرچه بزرگنمایی 2 برابری یک بزرگنمایی دیجیتالی ساده است.

برنامه دوربین

حالت شب (Night Mode) همچنین روی برنامه دروبین شیائومی Mi A3 برای آن دسته از عکس های با قرار گرفتن در معرض طولانی در هنگام محدود بودن نور، موجود است.

حالت دستی (Manual mode) نیز موجود است، و حتی می توانید از آن برای گرفتن عکس های با دوربین 48 مگاپیکسلی استفاده کنید.

برای مشاهده بررسی تست های آزمایشگاهی Mi A3 اینجا کلیک کنید.

کیفیت تصویر

تصاویر 12 مگاپیکسلی که از دوربین اصلی به طور پیش فرض گرفته می شوند، سطح بالایی از جزئیات و رنگ های واقعی را نشان می دهند. این تضاد بسیار عالی است، در حالی که داینامیک رنج به ویژه قابل توجه است. تصاویر شارپ اما بیش از حد شفاف نیستند و به طور کلی آن ها جزو عکس های بهتر در نور روز 12 مگاپیکسلی هستند که تا به امروز دیده ایم و تنها مسئله قابل مشاهده آن حاشیه های موج دار در عکس دوم زیر است.

عکس های با دوربین 12 مگاپیکسلی شیائومی Mi A3

اگر می خواهید عکس های 48 مگاپیکسلی بگیرید، حالت 48 مگاپیکسلی اختصاصی وجود دارد. در این حالت عکس ها با وضوح کامل ذخیره می شوند، اما جزئیات چیزی نیست که به صورت خاص به آن رسیدگی شود و شما می توانید مناطق مختلف و پس زمینه های تار را مشخص کنید.

عکسبرداری با حالت 48 مگاپیکسلی مزیت خاصی ندارد و می توانید به صورت دستی و با تغییر اندازه به 12 مگاپیکسلی، جزئیات بیشتر یا تصویر واضح تری بگیرید و آن را در حالت 48 مگاپیکسلی ذخیره کنید که فقط این کار کمی کندتر و پر هزینه تر است چرا که تصویر حدود 30 مگابایت از فضای ذخیره شما را می خورد.

عکس های 48 مگاپیکسلی شیائومی Mi A3

با اینکه شیائومی Mi A3 دوربین تله فوتو ندارد، اما یک میانبر بزرگنمایی 2 برابری در منظره یاب وجود دارد. اگر در این حالت با بزرگنمایی 2 برابری عکس بگیرید، تصویری بزرگنمایی شده و به صورت برش دیجیتالی دریافت خواهید کرد.

عکس های 12 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 2 برابری شیائومی Mi A3

ما چند تصویر 8 مگاپیکسلی را با دوربین فوق عریض گرفتیم. کیفیت در هر پیکسل آن بسیار پایین تر از دوربین اصلی است، اما رنگ ها هنوز هم زیبا هستند و نویز فقط در مناطقی با رنگ یکنواخت وجود دارد.

عکس های 8 مگاپیکسلی فوق عریض شیائومی Mi A3

اگر ویژگی تصحیح لنز خودکار را برای تصاویر فوق عریض انتخاب کنید، ممکن است برخی از تصاویر نرمی قابل توجهی در گوشه داشته باشند.

با تصحیح بدون تصحیح با تصحیح بدون تصحیح

شیائومی دارای تاگل AI است که یک تشخیص صحنه ساده می باشد و کار چندانی نمی کند. اما می تواند پیشنهاداتی را برای دوربین ارائه دهد که باید در بعضی صحنه ها از آن استفاده کنید، بنابراین اگر در استفاده از دوربین این گوشی تازه وارد هستید، ممکن است از طرف AI پیشنهاداتی به شما شود.

حال، بیایید ببینیم که این دوربین ها در تاریکی چقدر خوب حرکت می کنند. عکس های دوربین معمولی خوب بود. با وجود روزنه تصویر f/1.79، شیائومی Mi A3 غالبا قادر به گرفتن عکس های روشن در نور کم نیست. فقدان تثبیت نوری آن را مجبور می کند سرعت شاتر بالاتر از 14/1 ثانیه نگه داشته شود و ISO بالاتر را جبران کند. هر چه ISO بالاتر باشد نویز بیشتری به وجود می آورد، که سپس پردازش می شود و بعضی اوقات منجر به کاهش سطح جزئیات می شود.

تصاویر 12 مگاپیکسلی در شرایط نور کم شیائومی Mi A3

 

حالت شب (که عکس برداری در این حالت یک یا دو ثانیه یا بیشتر طول می کشد) حتی در تاریک ترین محیط ها عکس های متفاوتی می گیرد. نتیجه به خوبی متعادل است و سوژه ها کمی دقیق تر به نظر می رسند. این بهترین نتایجی نیستند که ما تابحال دیده ایم، اما گفته می شود خیلی سریعتر از هواوی عمل می کند.

تصاویر به دست آمده از دوربین 12 مگاپیکسلی، جزئیات هر پیکسل را به همان اندازه جزئیات عکس های در روشنایی روز نیست و کاملا نرم هستند، اما آنها خیلی بدک نیستند و همچنین خیلی بهتر از آنچه است که در حالت عکاسی عادی در شب به دست می آورید.

 

عکس های در حالت شب 12 مگاپیکسلی شیائومی Mi A3

می توانید از حالت 48 مگاپیکسلی در شرایط نور کم نیز استفاده کنید. عکس های 48 مگاپیکسلی بومی فاقد کاهش نویز هستند و هنگامی که آنها را به تصاویر 12 مگاپیکسلی تبدیل می کنید، بعضی اوقات ممکن است کمی دقیق تر به نظر برسند. البته این مسئله نوردهی در شرایط تاریکی را برطرف نمی کند، اما می تواند به گرفتن جزئیات بیشتر کمک کند. ما هنوز استفاده از حالت شب را توصیه می کنیم تا دردسر بارگیری در رایانه شخصی را نداشته باشید، برای این کار از برنامه های برای تغییر اندازه، ذخیره و تکثیر استفاده کنید.

 

عکس های 48 مگاپیکسلی در شرایط نور کم شیائومی Mi A3

عکس های دوربین فوق العاده با زاویه دید کاملاً ناخوشایند است زیرا قرار نبود یک شب تیرانداز باشد. کاهش نویز بسیار تهاجمی است ، و قرار گرفتن در معرض اغلب تاریک است. به نرمی و کمبود جزئیات آن بیفزایید و تصاویر شبانه 8 مگاپیکسلی دریافت می کنید که چندان جذاب نیستند.

 

عکس های 8 مگاپیکسلی با دوربین فوق عریض شیائومی Mi A3

در زیر در ابزار مقایسه، نمونه های تصاویر گرفته شده با دوربین این گوشی و نمونه های دنیای واقعی آورده شده است، ببینید چگونه شیائومی Mi A3 با رقبا رقابت می کند.

 

48 مگاپیکسل: شیائومی Mi A3 در برابر شیائومی Mi 9T و Motorola One Vision در ابزار مقایسه عکس ما

 

48 مگاپیکسل: شیائومی Mi A3 در برابر شیائومی Mi 9T و رئالمی ایکس در ابزار مقایسه عکس ما

 

عکس های پرتره

کیفیت پرتره های گرفته شده با دوربین عقب Mi A3 به شرایط نوری بستگی دارد. هنگامی که نور کافی باشد، می توانید عکس های پرتره عالی بگیرید، عکس های هایی که جزئیات کامل را به تصویر می کشد، سوژه را از پس زمینه تفکیک می کند و تاری پس زمینه معقولی دارد.

پرتره های 12 مگاپیکسلی با شیائومی Mi A3

عکس های سلفی

معلوم شد که دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی یک دوربین سلفی عالی است. جزئیات را به اندازه کافی به تصویر می کشد، رنگ ها زیبا هستند و تصاویر به اندازه کافی شارپ هستند. مطمئنا، شما دامنه محدودی برای فوکوس کردن روی نقاط دلخواه دارید، اما با تنظیم کردن و کم و زیاد کردن طول بازوها و افرادی که عکس های نزدیک را ترجیح می دهند، می توانید مشکل را حل کنید.

 

سلفی های 32 مگاپیکسلی شیائومی Mi A3

همچنین می تواند سلفی های با پس زمینه تار بگیرد و آن را کاملا ماهرانه و حرفه ای کنید حتی اگر سنسور عمق وجود نداشته باشد، و هرچند کاهش وضوح وجود دارد.

عکس های سلفی 32 مگاپیکسلی پرتره شیائومی Mi A3

 

ضبط ویدیو

شیائومی Mi X3 فیلم های 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط می کند، و سایر حالت های رایج دیگر 1080 پیکسل در سرعت 30 فریم در ثانیه و 1080 پیکسل در 60 فریم در ثانیه در دسترس هستند. در ابتدا به نظر می رسد که می توانید با هر دو دوربین این رزولوشن ها را ضبط کنید، اما واقعا نمی توانید این کار را انجام دهید. دوربین فوق عریض این گوشی تنها فیلم های 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه را ضبط می کنند، مهم نیست که چه رزولوشنی را انتخاب کرده باشید.

ضبط فیلم اسلوموشن 1080 پیکسل با سرعت 120 فریم در ثانیه و 720 پیکسل در سرعت 240 فریم در ثانیه نیز در دسترس است.

بیایید در مورد دوربین اصلی صحبت کنیم. نرخ بیت ویدئویی 40-42 مگابایت در ثانیه در 4K، در حدود 20 مگابایت در ثانیه در 1080 پیکسل در 30 فریم در ثانیه یا 60 فریم در ثانیه است. صوت نیز در حالت استریو با نرخ بیت 96 کیلوبایت در ثانیه ضبط می شود.

هنگامی که آنها را از نزدیک بررسی می کنید، فیلم های 4K کاملا شارپ و دقیق هستند، و در کلاس خود بسیار عالی است. میزان نویز کمتر است. کنتراست عالی است، ارائه رنگ کاملا زیبا و واقعی است و دامنه دینامیکی مناسب است. در کل ، ما از فیلم 4K راضی هستیم.

ضبط 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه بسیار عالی است – مشکل جزئیات، کنتراست، رنگ ها، دامنه دینامیک برطرف شده است.

متأسفانه، جزئیات فیلم های 1080 پیکسل با سرعت 60 فریم در ثانیه به طور کامل به تصویر کشیده نشده است و فیلم ها تار به نظر می رسند.

آدرس لینک فیلم: https://youtu.be/N-pUQ1Ibn3k

فیلم های گرفته شده با دوربین فوق عریض دارای رنگ بندی کمی گرم تر هستند و دامنه دینامیکی آن پایین تر است. فیلم های 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه، جزئیات کمتری نسبت به فیلم های گرفته شده با دوربین اصلی دارند، اما هنوز هم بسیار قابل استفاده هستند.

آدرس لینک فیلم: https://youtu.be/Zn59hNj7r40

تاگل بزرگنمایی 2 برابری برای ضبط فیلم نیز موجود است. در 4K شما یک بزرگنمایی دیجیتالی آشکار با تصویر نرم و جزئیات غیر هیجان انگیز دریافت خواهید کرد. اگر در 1080 پیکسل تصویربرداری می کنید، فیلم های بزرگنمایی به اندازه عکس گرفتن در حد طبیعی عالی هستند، داشتن چنین سنسور پر قدرتی مزیت محسوب می شود.

آدرس لینک فیلم: https://youtu.be/AkrcISlZT1I

تثبیت کننده تصویر دیجیتال (EIS) فقط در هنگام فیلمبرداری 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه در دسترس است. تثبیت کننده تصویر دیجیتال کار بزرگی را برای صاف کردن و گرفتن لرزش دوربین به قیمت از دست دادن جزئی FoV انجام می دهد.

آدرس لینک فیلم: https://youtu.be/vEREHYAK3kA

در اینجا یک نگاه اجمالی از چگونگی مقایسه Xiaomi Mi A3 با رقبادر ابزار مقایسه ویدیویی ما ارائه شده است.

 

2160 پیکسل: شیائومی Mi A3 در برابر شیائومی Mi 9T و موتورلا وان ویژن در ابزار مقایسه ویدئوی ما

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *