تست و بررسی سامسونگ, تست و بررسی سونی

جمع بندی مقایسه گلکسی +S10 و اکسپریا1

جمع بندی مقایسه گلکسی +S10 و اکسپریا1

10- نتیجه گیری و جمع بندی مقایسه ها

طبق بررسی ها و مقایسه های صورت گرفته متوجه می شویم که اکسپریا 1 و گلکسی + S10به طور مساوی روی کاغذ برابر هستند. با کمال تعجب، آنها در عمل یک مسابقه خیلی نزدیک را پشت سر گذاشتند و حتی اگر ده ها صفحه مقایسه صورت گیرد باز هم هیچ بازنده واقعی وجود ندارد. این نتیجه کاملا مشخص است و شما به عنوان یک مصرف کننده، هر تصمیمی که برای خرید این دو گوشی بگیرید و بسته به اینکه چه چیزی می خواهید، برنده هستید، حتی اگر به نظر برسد ما بین این دو گوشی از روی تعصب و با جهت گیری قضاوت می کنیم.

blank

از نظر شکل ظاهری هیچ یک از گوشی های اکسپریا 1 و گلکسی +S10 بد قیافه نیستند و در دست گرفتن آنها خوشایند و تماشایی هستند. برخی افراد می گویند خمیدگی صفحه نمایش گلکسی باعث می شود که لمس های تصادفی صورت گیرد و حفره دوربین این گوشی در بدترین حالت است، در حالی که برخی دیگر ممکن است از نسبت های بیش از حد بلند اکسپریا شکایت داشته باشند، اما ما احساس می کنیم که هر دو شرکت، نمونه های بسیار خوبی از طراحی گوشی های هوشمند 2019 را ایجاد کرده اند.

همچنین برای نمایشگرها، برخی تفاوت های مشهود تر وجود دارد. پنل 4K اکسپریا، جریان برنامه هایی که قابلیت پخش 4K را دارند برای شما ارسال می کنند، در حالی که گلکسی در پخش کلیپ های با کیفیت 1440 پیکسل در یوتیوب و نتفلیکس که فول اچ دی هستند توانمند است. نمایشگر گلکسی از درخشندگی بیشتری برخوردار است، بنابراین به نظر می رسد گزینه بهتری برای تماشای فیلم های فضای باز و سبز هستند.

blank

همچنین از نظر سرعت شارژ شدن، گلکسی مسیر بهتری دارد و حتی مدت زمان بیشتری شارژ را نگه می دارد. گلکسی تجربه صوتی و گوش دادن به موسیقی بهتری برای کاربران فراهم می کند، هر دو گوشی از بلندگوهای آن بورد برخوردار هستند و هم دارای خروجی هدفون هستند که این امکان در گلکسی با جک هدفون 3.5 میلی متری و در اکسپریا با دانگل UCB از نوع C فراهم شده است.

از نظر رابط کاربری UI، می توان از رابط کلاسیک در مقابل سفارشی شده صحبت کرد. اکسپریا با آندروید وانیل 9.0 چندین برنامه چند رسانه ای را در بالای صفحه نمایش اجرا می کند. رابط کاربری OneUI گلکسی جدید و دارای ویژگی های غنی است، اما ممکن است برای تعویض طولانی مدت با رابط TouchWiz کافی نباشد.

برای ادامه بررسی تخصصی کیفیت دوربین گلکسی+ S10 و اکسپریا1 اینجا کلیک کنید.

در مورد دوربین نیز باید بگوییم که دوربین های این دو گوشی بسیاری از معضلات خرید گوشی های هوشمند را برطرف می کنند. گلکسی سلفی های بهتری می گیرد، و به طرز کارآمدتری از جلوه های بوکه، با دوربین جلو یا عقب استفاده می کند.

دوربین های اصلی این گوشی ها عکس های خیلی جالبی می گیرند و وقتی که شرایط نور کافی و مناسب باشد دوربین های تله فوتو در هر دو به خوبی عمل می کنند. تصاویر فوق عریض نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستد و تصاویر اکسپریا از وضوح بیشتری برخوردار است، اما گلکسی ها به لطف FoV عریض تر و HDR بهتر، تأثیر گذاری بیشتری دارند.

نام بردن از یک برنده تنها برای ضبط فیلم، غیرممکن بود. اکسپریا با فیلم های 4K بدون لرزش ضبط می کند، در حالی که گلکسی نیز این کار را به خوبی انجام می دهد. فیلمبرداری با اکسپریا در شرایط نور کم، برنده قاطع است، اما گلکسی ترفند دیگری در آستین خود دارد، یعنی ضبط فیلم 4K در سرعت 60 فریم بر ثانیه. از طرف دیگر، اگر شما از یک طرف نور خوبی داشته باشید و برنامه ضبط را روی حالت 30 فوت بر ثانیه قرار دهید، بین اکسپریا 1 و گلکسی +S10 تفاوتی دیده نمی شود.

بنابراین اگر به خرید قطعی یکی از این دو گوشی امیداور هستید، طبق این نتیجه گیری تفاوت چندانی بین این دو دیده نمی شود. مطابق با آخرین پیشرفت های فناوری، اختلافات بسیار ظریف هستند و تصمیم گیری برای خرید به ترجیح و اولویت شخصی شما برای انتخاب یکی از این دو برند بستگی دارد. بعید است که از همه چیزهایی که در هر یک از این دو گوشی است، بهترین استفاده را داشته باشید، اما به هر حال در کل هر دو این گوشی ها خوب و عملکردی مناسب دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *