ترفند اندروید

تقویت صدای اسپیکر در گوشی های اندروید

تقویت صدای اسپیکر در گوشی های اندروید

برخی کاربران مایلند بدانند که چگونه می توانند قدرت و کیفیت صدای خروجی از اسپیکرهای تبلت یا گوشی اندرویدی خود را افزایش دهند. اگر شما هم جزء این کاربران هستید، این مقاله می تواند راهنمای خوبی در این ضمینه باشد. در این مقاله قرار است راه های تقویت صدای اسپیکر در گوشی های اندرویدی به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

در صورتی که از جمله افراد علاقمند به گوش دادن موزیک و موسیقی هستید، احتمالا قدرت و کیفیت صدای خروجی از اسپیکرهای گوشی برایتان بسیار مهم است. متاسفانه بیشتر تبلت و گوشی های اندرویدی از این نظر چندان قدرتمند نبوده، البته چند سالی است که شرکت‌ هایی مانند اچ تی سی با استفاده از اسپیکرهای بوم ساند (BoomSound) در برخی از محصولاتشان تا حدی این مشکل را برطرف نموده اند، ولی در هر حال بیشتر دستگاه‌های اندرویدی از این نظر چندان عملکرد مناسبی ندارند. پس مطمئناً شاید این سوال در ذهن شما هم بوجود آید که چگونه می ‌توان نسبت به تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی اقدام نمود؟

راه های خاص و کاربردی وجود دارند که با استفاده از آن‌ ها می توان صدای اسپیکر گوشی اندرویدی خود را تقویت کرد. در این مقاله قرار است چند نمونه از کاربردی ‌ترین این روش ها را به شما معرفی کرده و آموزش دهیم:

1) بررسی منوی تنظیمات دستگاه

بعضی از شرکت ‌های تولید کننده دستگاه‌ های اندرویدی در رابط کاربری اختصاصی خود آپشن خاصی را ارائه کرده اند که کاربران با استفاده از آن می ‌توانند قدرت و کیفیت صدای خروجی از اسپیکرهای دستگاه را بسته به نیاز و سلیقه شخصی خود تغییر داده و از آن لذت ببرند. برای مثال سونی در رابط کاربری اکسپریا یو آی (Xperia UI) گزینه‌ ای تحت عنوان ClearAudio+ را ارائه کرده است که کاربر با استفاده از آن می ‌تواند تنظیمات خاص مربوط به صدای خروجی از دستگاه را بهینه ‌سازی نماید. اچ تی سی هم که در رابط کاربری Sense UI  خود قابلیت فعال سازی صدای فراگیر بوم ساند را ایجاد نموده است. بنابراین در گام اول وارد منوی تنظیمات یا همان Settings و سپس Sound & Notification و بخش Audio Settings شده و وجود امکان تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی را از منوی تنظیمات پیش فرض آن بررسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام این کار در رابط کاربر شرکت ‌های مختلف می‌ توانید سرچ ساده در اینترنت داشته باشید.

2) نصب اپلیکیشن موزیک پلیر ثانویه

بعضی از اپلیکیشن ‌ها یا برنامه ‌های پخش کننده موزیک که اصطلاحاً به آن‌ ها موزیک پلیر می گویند، دارای بخش اختصاصی هستند که امکان بهینه ‌سازی و تقویت صدای خروجی را ایجاد خواهد کرد. پس با نصب این موزیک پلیرها هم می ‌توانید وضعیت صدای خروجی از دستگاه را بهبود بخشید. برنامه ‌هایی مانند Poweramp  و Equalizer+ از جمله برنامه‌ های بسیار کاربردی می باشند که می ‌توانید از آن‌ ها به منظور تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی استفاده نمایید.

3) نصب یک برنامه اکولایزر

در حال حاضر اپلیکیشن‌ های زیادی هم وجود دارند که به طور مستقل با هدف بهبود و تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی طراحی می شوند. به این نوع برنامه ‌ها که امکان شخصی سازی صدای خروجی از دستگاه را خواهد داد، که به آن ها اصطلاحاً برنامه‌ های اکولایزر (Equalizer) گفته می ‌شود. شاید این اپلیکیشن‌ ها به طور مستقیم نتوانند قدرت پخش صدای دستگاه را افزایش دهند، ولی با تنظیمات و آپشن ‌هایی که به همراه دارند، می ‌توانند تجربه ‌ای بهتر را داشته باشید. دو اپلیکیشن Music Volume EQ و Bas Booster دو نمونه از برنامه ‌های اکولایزری هستند که با نصب آن ‌ها در دستگاه اندرویدی خود می‌ توانید به نتیجه خوبی برسید.

4) شناسایی محل خروجی اسپیکر دستگاه

اسپیکر تمام گوشی‌ ها و تبلت ‌ها در یک محل مشابه وجود ندارد. برای مثال ممکن است گوشی شما به اسپیکر دوبل مجهز بوده و یکی از این اسپیکرها در لبه پایینی دستگاه و اسپیکر دیگر در لبه بالایی آن قرار گرفته باشد. به همین صورت ممکن است در گوشی دیگری فقط از یک اسپیکر استفاده شده است و شرکت تولید کننده آن، خروجی اسپیکر را در پنل پشتی دستگاه تعبیه کند. شناسایی محل خروجی اسپیکر می ‌تواند نقش بسیار مهمی در تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی بازی می کند.

چگونگی رفع مشکلات اسپیکر گوشی های اندرویدی را مطالعه کنید.

مثلاً اگر خروجی اسپیکر گوشی شما در پنل پشتی آن قرار داشته باشد و شما دستگاه را در حین پخش موزیک بر روی پنل پشتی قرار دهید، با افت کیفیت و قدرت پخش صدای چشمگیری روبرو خواهید شد. حال اگر خروجی اسپیکر را به طور مستقیم رو به روی خود قرار دهید، کیفیت صدای خروجی دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد. به صورت کلی محل قرارگیری خروجی اسپیکر دستگاه از جمله مسائل بسیار مهمی است که در کیفیت صدای خروجی از گوشی تاثیر دارد.  پس حتما به آن توجه کنید و محل خروجی اسپیکر دستگاه خود را شناسایی نمایید.

5) استفاد کردن از لوازم جانبی مانند هدفون، اسپیکر بلوتوث و غیره

این روش مستقیماً منجر به تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی شما نشده، ولی می‌ تواند روشی باشد که مشکل ضعیف بودن صدای گوشی را برطرف کند. شما می ‌توانید برای دستیابی به صدایی فراگیر، باکیفیت ‌تر و تقویت شده از هدفون ‌های مختلف، هندزفری یا حتی اسپیکر بلوتوث استفاده نمایید. استفاده از اسپیکر بلوتوث در این راستا می‌ تواند بسیار کاربردی بوده و پس به‌کار‌گیری لوازم جانبی نام برده شده هم می ‌توانند به صورت غیر مستقیم در راستای تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی موثر باشد.

6) روت کردن گوشی

روت کردن گوشی می ‌تواند به شکل ویژه و بسیار موثری بر روی تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی موثر باشد. هنگامی که گوشی اندرویدی خود را روت می ‌کنید، می توانید به تنظیمات و آپشن ‌های ریشه‌ای دستگاه دسترسی پیدا کنید. ماکسیمم صدای خروجی از اسپیکرهای دستگاه هم در این بخش از تنظیمات سیستم عامل اندروید تعریف می شود، پس شما ضمن روت کردن گوشی خود می ‌توانید به تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی هم بپردازید. با یک جستجوی ساده در اینترنت می ‌توان به لیست اپلیکیشن‌ هایی که ضمن روت بودن دستگاه قادر به بهبود و تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی می ‌شوند دسترسی پیدا کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *