ترفند اندروید

رفع مشکلات اسپیکر گوشی های اندرویدی

رفع مشکلات اسپیکر گوشی های اندرویدی

برخی مواقع تماسی برقرار می کنید و یا به موزیک پلیر گوشی خود وارد می شوید و می خواهید به موزیکی گوش دهید و به طور ناگهانی متوجه می شوید که اسپیکر گوشی هوشمندتان دچار مشکل شده و صدایی را پخش نمی‌کند! در آن لحظه مایلید بدانید که دلیل بروز این مشکل چیست و چگونه می ‌توان آن را رفع نمود؟ در این مقاله قرار است نحوه رفع مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

همانطور تمام کاربران گوشی ها می دانند بروز مشکل در عملکرد اسپیکر تبلت و گوشی‌ های اندرویدی یک امر شایع بوده که برخی مواقع با بستر سخت افزاری دستگاه ارتباط داشته، ولی خوشبختانه در بیشتر موارد مشکل ایجاد شده مربوط به یک سهل انگاری یا باگ نرم افزاری و عملکردی می باشد. شاید برای شما هم این اتفاق رخ داده باشد که در حین صحبت کردن با دوست خود از طریق تماس تلفنی یا حتی گوش دادن به موسیقی، ناگهان اسپیکر دستگاه اندرویدی تان دچار مشکل شود و صدایی از آن خارج نمی شود. در این صورت احتمالا هرچقدر هم که با دکمه افزایش و کاهش صدا یا اصطلاحا Volume دستگاه ور می روید به نتیجه‌ ای نمی رسید! ولی واقعاً دلیل بروز مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی در چیست و چگونه می ‌توان آن را برطرف نمود؟

در موارد کمی ممکن است که مشکل مربوط به قطعه سخت افزاری دستگاه باشد، و همانطور که در بالاتر گفتیم در بیشتر مواقع یک عامل دیگر که اصولا عاملی نرم افزاری است منجر به بروز رفع مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی می ‌شود. در این مقاله می خواهیم مراحلی را مرور کنیم که پس از روبرو شدن با مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی باید آن ‌ها را سپری کنید و به این ترتیب خود را از مشکل ایجاد شده رها کنید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

نحوه رفع مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی

در بیشتر موارد قطع شدن صدای خروجی از اسپیکر گوشی به این دلیل رخ می دهد که دستگاه با یک لوازم جانبی دیگری مانند بلوتوث هندزفری یا هدست بلوتوث مرتبط است و اختلالی بین وضعیت خروجی صدا در گوشی ایجاد شده است. پس در گام اول این مورد را بررسی کنید که آیا گوشی اندرویدی شما با گجت دیگری مانند اسپیکر بلوتوث، هدست بلوتوث یا هندزفری بلوتوث همگام‌ سازی شده است یا خیر! اگر دستگاه تان به هر یک از این موارد نامبرده متصل است، این اتصال را قطع نمایید و بعد وضعیت عملکرد اسپیکرهای گوشی هوشمندتان را تست نمایید. احتمالا در این شرایط مشکل ایجاد شده برطرف می‌ گردد.

همه چیز درباره ی سیستم صوتی موبایل را مطالعه کنید.

در برخی مواقع نیز پدیدار شدن مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی با سهل انگاری کاربران و عدم توجه دقیق آن ‌ها به موضوعات جانبی مرتبط است. برای مثال این مشکل برای کاربری در حین استفاده همزمان از دستبند هوشمند هوآوی تاک ‌بند در کنار گوشی اندرویدی پیش آمده بود. صدای خروجی از گوشی در حین مکالمه ‌ای قطع بوده و تصور کاربر این بود که اسپیکر گوشی اندرویدی دچار مشکل شده است. ولی پس از چند دقیقه و یک بررسی کوتاه متوجه شدیم که دستبند هوآوی تاک ‌بند در حین برقراری آن تماس از قالب خود خارج شده است. این مسئله منجر شده بود که دستبند تاک ‌بند هوآوی به صورت اتوماتیک نقش بلوتوث هندزفری را ایفا کند و به این صورت صدای خروجی از اسپیکر گوشی قطع گردد.

ولی اگر گوشی هوشمند شما با هیچ لوازم جانبی در ارتباط نباشد و اسپیکر آن دچار مشکل شده، باز هم نگران نباشید. توصیه می ‌کنیم که در این شرایط گوشی اندرویدی خود را فورس ریستارت (Force Restart) نمایید. برای این کار باید دکمه پاور (Power) و دکمه کاهش صدا (Volume Down) را به طور همزمان برای مدت زمانی در حدود 5 ثانیه نگه دارید. به این صورت دستگاه تان فورس ریستارت می ‌شود. هنگامی که دستگاه بار دیگر راه ‌اندازی شد، وضعیت اسپیکر آن را بررسی نمایید. در بیشتر موارد مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی با انجام این کار برطرف می ‌شود، زیرا که برخی باگ‌ ها و مشکلات نرم افزاری هم منجر به بروز موارد این چنینی می گردد.

ولی بعد از فورس ریستارت کردن گوشی همچنان با مشکل اسپیکر روبرو بودید، توصیه می ‌کنیم که نسبت به انجام فکتوری ریست (Factory Reset) اقدام کنید. می ‌توانید برای این کار از منوی تنظیمات (Settings) دستگاه استفاده کنید یا از طریق حالت ریکاوری (Recovery Mode) دستگاه اندرویدی دست به انجام این عمل بزنید. به منظور کسب اطلاعات دقیق در رابطه با نحوه ورود به حالت ریکاوری در دستگاه‌های اندرویدی مختلف، می‌توانید از مقالات در این مورد استفاده نمایید. برای انجام فکتوری ریست از طریق منوی تنظیمات گوشی اندرویدی خود هم مراحل زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا به منوی تنظیمات یا همان Settings دستگاه وارد شوید.
  • سپس گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید.
  • گزینه Factory Reset را انتخاب و با انجام آن موافقت نمایید.

بعد باید کمی منتظر بمانید تا دستگاه تان فکتوری ریست شود. دقت کنید که انجام این کار منجر به از دست رفتن تنظیمات و اطلاعات ذخیره شده در دستگاه اندرویدی شما می ‌شود، ولی به احتمال زیاد منجر به رفع مشکل اسپیکر گوشی های اندرویدی هم می شود. در حالتی که پس از فکتوری ریست کردن دستگاه هم مشکل اسپیکر آن برطرف نگردد، دیگر بحث از سهل انگاری و باگ نرم افزاری گذشته و احتمالا دستگاه تان با یک مشکل سخت افزاری و مرتبط با اسپیکر روبرو است. پس وقت آن است که گوشی اندرویدی خود را به تعمیرکاران مجرب و قابل اعتماد بسپارید تا مشکل آن را برطرف نمایند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *