ترفند اندروید

بلاک نوتیفیکیشن برنامه ها در اندروید

بلاک نوتیفیکیشن برنامه ها در اندروید

شاید به هر دلیلی مایل باشید که برخی از برنامه ها یا اپلیکیشن های نصب شده در دستگاه اندرویدی خود نوتیفیکیشن شان را نمایش ندهند! خوشبختانه انجام این کار ممکن است. در این مقاله قرار است نحوه بلاک نوتیفیکیشن برنامه ها در نسخه های مختلف اندروید را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

سیستم عامل اندروید به صورتی تنظیم شده است که اپلیکیشن ها یا برنامه های نصب شده در آن می ‌توانند در هر شرایط نوتیفیکیشن یا اعلان ارائه نمایند. برای مثال هنگامی که شما از سوی دوست خود در یکی از اپلیکیشن های پیام رسان، پیام جدیدی دریافت می‌ کنید، یک نوتیفیکیشن در منوی بالای گوشی یا تبلت اندرویدیتان به نمایش در می آید. به این نوتیفیکیشن در واقع نوتیفیکیشن یا اعلان برنامه تلگرام گفته می ‌شود. این نوتیفیکیشن کاربر را از دریافت یک پیام جدید در تلگرام آگاه خواهد کرد. همین روال برای سایر برنامه هایی که در دستگاه تان نصب شده است نیز طی خواهد شد و تمام آن ‌ها در صورت نیاز می ‌توانند نوتیفیکیشن ‌های این چنینی ارسال کنند. ولی اگر مایل نباشید که برنامه خاصی بتواند به این شیوه برای مان نوتیفیکیشن ارسال کند باید چه کنیم؟

خوشبختانه سیستم عامل اندروید این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است تا نسبت به بلاک نوتیفیکیشن برنامه های خاص مورد نظرشان اقدام کنید. برای مثال شما می ‌توانید تنظیمات گوشی اندرویدی خود را به صورتی تغییر دهید که دیگر برنامه پیام رسان یا هر برنامه دیگری نتواند نوتیفیکیشن ارائه کند! در این مقاله می خواهیم نحوه بلاک نوتیفیکیشن برنامه ها در نسخه های مختلف اندروید را آموزش دهیم.

بلاک نوتیفیکیشن برنامه ها در اندروید 7 نوقا

گوگل در اندروید 7 نوقا کاربران را قادر خواهد کرد تا به شکل عمیقی با مبحث نوتیفیکیشن ‌ها مرتبط شوند. برای این کار گوگل سطوح اهمیت مختلفی را تعریف نموده است و کاربران می ‌توانند برای اپلیکیشن های مختلف نصب شده در دستگاه خود سطوح اهمیت notification متفاوتی را در نظر بگیرد. ولی ما در این بخش کاری به نحوه انجام تنظیمات اهمیت نوتیفیکیشن ‌ها نداشته و تنها می‌ خواهیم نحوه بلاک نوتیفیکیشن برنامه ها در اندروید 7 نوقا را به شما آموزش خواهیم داد. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

بلاک نوتیفیکیشن برنامه ها در اندروید 7

  • بعد از دریافت notification از سوی برنامه مورد نظرتان، انگشت خود را بر روی آن بگذارید و کمی نگه دارید.
  • در صورتی که می خواهید ارائه نوتیفیکیشن از سوی آن برنامه را به طور کامل متوقف نمایید، باید گزینه Block all notifications را فعال کنید.
  • اگر می خواهید که ارائه notification از سوی آن برنامه را باقی بگذارید و تنها آن را به حالت سکوت منتقل کنید، باید گزینه Show notifications Silently را فعال کنید.

به همین راحتی در اندروید 7 نوقا قادر به بی ‌صدا کردن یا بلاک notification برنامه ها خواهید شد. مجدداً تکرار می کنیم که گوگل تنظیمات و قابلیت ‌های پیچیده‌ تری را برای شخصی سازی نمایش نوتیفیکیشن‌ ها در اندروید 7 نوقا ارائه کرده است که ما از اشاره به آن‌ ها صرف نظر می کنیم.

بلاک نوتیفیکیشن برنامه ها در اندروید 6 مارشمالو

در اندروید 6 مارشمالو هم به راحتی می ‌توانید نمایش notification توسط برنامه های خاص مورد نظر خود را غیر فعال کنید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

نوار نوتیفیکیشن‌ ها و بعد تنظیمات سریع (Quick Settings) را پایین کشیده و آیکون چرخ دنده موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس نمایید. سپس گزینه Apps را انتخاب کنید.

نحوه ی بازیابی نوتیفیکیشن های اندروید را مطالعه کنید.

بلاک نوتیفیکیشن برنامه ها در اندروید 6

حالا گزینه Application Manager را انتخاب کرده و در این شرایط لیستی از اپلیکیشن ها یا برنامه های نصب شده در دستگاه تان نمایان خواهد شد. برنامه ای که قصد دارید ارائه نوتیفیکیشن از سوی آن بلاک شود را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب برنامه مورد نظر، محیطی را مشاهده خواهید کرد که در آن باید بخش Notifications  را انتخاب کنید که در حالت پیش فرض گزینه Normal برای آن انتخاب شده است.

بلاک نوتیفیکیشن برنامه ها در اندروید

حالا باید برای بلاک کردن notification آن برنامه، گزینه Block all را فعال کنید. این کار را برای سایر برنامه های مورد نظرتان هم تکرار کنید. به همین راحتی می توانید notification برنامه ها در اندروید 6 مارشمالو را بلاک کنید.

نحوه بلاک نوتیفیکیشن برنامه ها در اندروید 5 آب نبات چوبی

تقریبا در اندروید 5 آب نبات چوبی هم به شیوه مشابه با اندروید مارشمالو قادر به بلاک notification برنامه ها هستید. برای این کار باید به شرح زیر عمل نمود:

منوی تنظیمات سریع دستگاه را پایین بیاورید و آیکون چرخ دنده موجود را لمس کنید.

گزینه Apps را انتخاب کرده و سپس اپلیکیشن مورد نظرتان که قصد غیر فعال کردن نوتیفیکیشن آن را دارید، انتخاب کنید.

بلاک نوتیفیکیشن برنامه ها در اندروید 5

همانطور که می بینید در حال پیش فرض تیک گزینه Show notifications زده شده است. اگر این تیک را بردارید و در پنجره پاپ آپ نمایان شده گزینه Ok را انتخاب نمایید، اپلیکیشن مورد نظرتان دیگر قادر به نمایش نوتیفیکیشن نیست. بنابراین با همین روش می ‌توانید نسبت به بلاک notification برنامه ها در اندروید 5 آب نبات چوبی اقدام کنید.

بلاک نوتیفیکیشن برنامه ها در اندروید 4.1 لوبیای ژله ‌ای و 4.4 کیت کت

دقیقا به روشی مشابه که برای اندروید 5 آب نبات چوبی شرح دادیم، می‌ توانید در اندروید 4.1 لوبیای ژله ای و 4.4 کیت کت هم نسبت به بلاک نوتیفیکیشن برنامه ها اقدام کنید. برای انجام این کار وارد منوی Settings و سپس Apps می ‌شوید. اپلیکیشن مورد نظرتان را انتخاب و تیک گزینه Show notifications را بر می‌ دارید.

بلاک نوتیفیکیشن برنامه ها در اندروید 4 ساندویچ بستنی و نسخه ‌های پایین‌تر

متاسفانه در اندروید 4 ساندویچ بستنی و نسخه‌ های پایین ‌تر سیستم عامل اندروید این امکان به طور مستقیم ارائه نشده که کاربر نسبت به بلاک نوتیفیکیشن برنامه ها وارد عمل شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *