راهنمای تعمیرات سامسونگ

آموزش تعویض صفحه نمایش سامسونگ گلکسی S6 Active

تعویض صفحه نمایش سامسونگ گلکسی S6 Active

سامسونگ گلکسی S6 Active دارای صفحه نمایش 5.1 اینچی سوپور آمولد با رزولوشن و کیفیت تصویر QHD است که در گلکسی S6 معمولی دیده می شود. این ال سی دی با تراکم پیکسل 557 پیکسل در هر اینچ، در میان شارپ ترین صفحات موجود در بازار دیده شده است. روی این ال سی دی با گلس گوریلا 4 شرکت کورنینگ محافظت شده است که مقاومت نسبتاً بالایی در برابر صدمات ناشی از برخورد صفحه نمایش با اجسام سخت و محکم از خود نشان داده است. به هر حال اگر صفحه نمایش گلکسی اس 6 اکتیو شما به هر دلیلی آسیب دیده و کیفیت نمایش تصاویر و فیلم و وبگردی آن به شدت پایین آمده است، می توانید نسبت به تعویض صفحه نمایش گوشی خود اقدام کنید. شکستگی های و ترک خوردگی صفحه نمایش و گلس ها معمولاً به صورت ترک های ریز تار عنکبوتی است که روی صفحه و قسمتی از آن را می پوشاند. به طوریکه که کار کردن با آن سخت می شود و تماشای تصاویر لذت بخش نیست. همچنین برخی مواقع ال سی دی دچار پیکسل سوختگی می شود و در برخی از قسمت های آن لکه های تیره و تاری مشاهده می گردد که نیاز به تعویض دارد. برای تعویض ال سی دی S6 Active سامسونگ خود از دستورالعمل آموزشی تصویری زیر استفاده کنید. چنانچه در حین عملیات تعویض با مشکل برخورد کردید می توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان مجرب و آموزش دیده ما راهنمایی و مشاوره لازم را به شما ارائه دهند. همچنین می توانید با واحد تعمیرات کوک موبایل تماس بگیرید و تعویض تاچ ال سی دی خود را به ما بسپارید.

این دستورالعمل راهنما نحوه برداشتن مجموعه صفحه نمایش که شامل ال سی دی گوشی موبایل و دیجیتایزر می باشد را شرح می دهد. پس از برداشتن صفحه نمایش، می توانید به اجزاء دیگر گوشی خود دسترسی پیدا کنید.

مدت زمان انجام کار: 45 دقیقه

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. آی اُپنر
  2. کاپ مکش
  3. کاردک پلاستیکی یا قطعه مثلث شکل (6 قطعه)

قطعات و مواد مصرفی مورد نیاز:

  1. ال سی دی و دیجیتایزر سامسونگ گلکسی S6 Active
  2. چسب مونتاژ صفحه نمایش سامسونگ گلکسی S6 Active

مرحله 1-قاب پشت باتری را حرارت دهید.

نوک ناخن و یا ابزار قاب باز کن پلاستیکی را در نقطه اتکا خشاب سیم کارت قرار دهید و به آرامی و با دقت به سمت بالا اهرم کنید تا از جای خود بیرون بزند.

مرحله 2- خشاب سیم کارت را بیرون بیاورید.

خشاب سیم کارت را به همراه سیم کارت از روی گوشی خارج کنید.

مرحله 3- لبه های پنل جلو گوشی را حرارت دهید.

  • قبل از اینکه شروع کنید، شارژ باتری گوشی موبایل گلکسی خود را به زیر 25% خالی کنید. باتری لیتیوم یون فول شارژ اگر به اشتباه و به صورت اتفاقی با اشیاء نوک تیز مثل پیچ گوشتی ها و یا پنس برخورد کند می تواند منجر به انفجار و یا خطرات بالقوه شود.
  • با استفاده از آی اُپنر، سشوار مو و یا سشوار صنعتی لبه های گوشی (طرفین، بالا و پایین پنل جلو) را حرارت دهید. مطابق با تصاویر آی اَپنر را به مدت 60 ثانیه روی پنل جلو قرار دهید تا چسب اطراف لبه های گلس شل شوند.
  • در صورتی که برای شل کردن چسب ها از آی اُپنر استفاده می کنید، آی اُپنر را به مدت 30 ثانیه در مایکرویو قرار دهید تا گرم شود و برای حرارت دهی آماده شود.
  • برای اینکه گوشی به اندازه کافی گرم شود و چسب های زیر صفحه نمایش شل شوند ممکن است لازم شود که آی¬اُپنر را چندین بار روی لبه های گوشی قرار دهید و این کار را تکرار کنید.
  • برداشتن قاب پشت گوشی S6 Active خاصیت آب بندی آن را به خطر می اندازد. قبل از اینکه بخواهید قاب پشت را باز کنید، چسب تعویض به اندازه کافی در دست داشته باشید و اگر از چسب تعویض جدید استفاده نمی کنید اطمینان حاصل کنید که گوشی دیگر در معرض آب و رطوبت قرار نخواهد گرفت.

مرحله 4- کاپ مکش را به پنل جلو وصل کنید.

با انگشت خود لبه های قاب پشت را لمس کنید، وقتی که قاب پشت گوشی موبایل به اندازه ای گرم شد که به راحتی نتوان آن را لمس کرد کاپ مکنده را به نیمه پایینی پنل جلو وصل کنید.

در صورتی که پنل جلو شکسته و یا دچار ترک خوردگی شده باشد، ممکن است کاپ مکنده به آن نچسبد. برای جدا کردن صفحه نمایش، به روش دیگر، می توانید از از نوار چسب قوی استفاده کنید و یا از سوپر چسب های قوی استفاده کنید و مقداری از آن را به قسمتی بزنید که قرار است کاپ مکنده را به آن متصل کنید و بگذارید کاپ مکنده و چسب در جای خود محکم شوند سپس ادامه دهید.

مرحله 5- در لبه پایینی پنل گوشی شکاف ایجاد کنید.

  • دستگیره کاپ مکش را محکم گرفته و با فشار ثابت و یکنواخت کاپ را به سمت خودتان بکشید تا نیمه پایین پنل شل شود.
  • در صورتی که دستگیره کاپ مکش را محکم و به یکباره بکشید ممکن است صفحه نمایش بشکند. اگر احساس می کنید که با کشیدن کاپ مکش، پنل شل نشده است، مرحله قبلی را تکرار کنید و حرارت دهی را دوباره انجام دهید.
  • وقتی که نوک کاردک را بین قاب پشت و قاب میانی قرار دادید و کاردک محکم در جای خود قرار گرفت، مجدداً آی_آپنر را گرم کرده و روی لبه گوشی بالای کاردک قرار دهید تا چسب ها به خوبی و به طور کامل شل شوند.

مرحله 6- پنل جلو را به طور کامل شل کنید.

  • در این مرحله که در لبه پایین شکاف ایجاد شد، نوک قاب باز کن پلاستیکی را در پایین، بین گلس و قاب گوشی فرو کنید.
  • قاب باز کن را در اطراف صفحه نمایش بکشید، سپس به آرامی و با دقت اهرم کنید تا پنل از روی قاب گوشی جدا شود.

مرحله 7- لبه پایین پنل جلو را از روی قاب جدا کنید.

  • با یک دست قاب گوشی موبایل سامسونگ را گرفته و با دست دیگر کاپ مکش که به لبه پایین پنل متصل می باشد را به سمت خود بکشید تا لبه پایین پنل از قاب گوشی جدا شود.
  • در این مرحله به آرامی تنها لبه پایین گوشی را جدا کنید. پنل جلو از طریق گیره به قسمت بالای مادربرد متصل است و در صورتیکه که با فشار پنل را جدا کنید ممکن است محل اتصال پاره شود.

مرحله 8- گیره کوچک نگهدارنده پنل به مادربرد را جدا کنید.

پنل جلو را به صورت کتابی به سمت بالا قرار دهید و با دست نگه دارید. همانطور که در تصویر نیز با کادر قرمز رنگ نشان داده شده است. ال سی دی گوشی موبایل در قسمت بالای گوشی به وسیله یک گیره کوچک به مادربرد متصل است. با استفاده از پنس گیره را گرفته، کمی آن را به یک طرف خم کنید و گیره را از جای خود بیرون بیاورید.

مرحله 9- اتصال صفحه نمایش به مادربرد را جدا کنید.

نوک قاب باز کن پلاستیکی را زیر اتصال صفحه نمایش به مادربرد قرار دهید، با دقت و به آرامی آن را به سمت بالا اهرم کنید تا از روی سوکتش آزاد شود.

مرحله 10- صفحه نمایش را به طور کامل بردارید.

صفحه نمایش (ال سی دی و دیجیتایزر) را با دست گرفته از روی قاب گوشی بردارید.پنل جلو گوشی را در مکان امنی قرار دهید و مراحل بعدی عملیات تعویض باتری را انجام دهید.

برای نصب مجدد و مونتاژ این دستگاه تمام مراحل بالا را از آخر به اول انجام دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *