آموزش تعمیرات اپل

آموزش تعویض باتری آیفون 11

آموزش تعویض باتری آیفون 11

عناوین این مقاله

آموزش تعویض باتری آیفون 11 به صورت تصویری و گام به گام در این مقاله بررسی می شود.

باتری های آیفون با گذشت زمان و استفاده زیاد از بین می روند و توانایی شان برای نگهداری شارژ کامل را از دست می دهند. عمر باتری های اپل بسته به مصرف و سلیقه های مختلف کاربران در استفاده روزمره، تا 500 سیکل شاژر و عمر مفید آنها نیز 18 تا 24 ماه است. وقتی که مواد شیمیایی موجود در باتری فاسد می شود، شارژ باتری زود به زود خالی می شود و کم کم باتری از کار می افتد. در اینجا باید اقدام به خرید باتری آیفون 11 کرده و دستورالعمل راهنمای زیر در مورد تعویض باتری های آیفون و بازگرداندن عملکرد آن به روز اول را مطالعه نمایید. اگر باتری آیفون تان، باد کرده است، لطفاً نکات ایمنی را رعایت کنید و اقدامات احتیاطی را پیش بگیرید.این دستورالعمل راهنما، به طور کامل نحوه جدا کردن صفحه نمایش و برداشتن اسپیکر پایینی و موتور لمسی را آموزش می دهد تا دسترسی به نوار چسب های باتری راحت تر شود.

بعد از تعویض باتری برای بهینه کردن عملکرد آن، شرایط باتری جدید را بهینه و کالیبره کنید. بدین روش که ابتدا باتری را تا 100 درصد شارژ کنید، سپس همانطور که در حال شارژ است به مدت حداقل 2 ساعت، رها کنید. بعد از آن گوشی خود را از شارژ بیرون آورده استفاده کنید تا زمانی که گوشی به خاطر تخلیه شارژ خاموش شود. سپس، باتری را یکبار دیگر و بدون وقفه فول شارژ کنید.اپل در آیفون 11 خود از باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3110 میلی آمپر ساعت استفاده کرده است که دوام آن نسبت به آیفون های قبلی یک ساعت بیشتر است. در جعبه این گوشی هوشمند، با وجود پشتیبانی از فناوری شارژ سریع USB Power Delivery 2.0، همان شارژر 5 واتی آیفون های قبلی قرار داده شده است و شارژر سریع 18 واتی نیز به صورت جداگانه در فروشگاه های گوشی های اپل فروخته می شود. با این شارژر، انرژی باتری ظرف مدت 30 دقیقه، از 0 به 50 درصد می رسد. همچنین قابلیت شارژ بی سیم نیز در این آیفون وجود دارد.

اگر هنگام عملیات تعویض با مشکلی روبرو شدید و یا سوالی ذهن شما را درگیر کرده بود، با کارشناسان تعمیر ما در کوک موبایل با شماره 67319-021 تماس بگیرید تا راهنمایی و مشاوره های لازم را به صورت رایگان به شما ارائه نمایند. همچنین می توانید سفارش تعمیرات آیفون خود را به ما بسپارید.

مدت زمان انجام کار: 1 ساعت

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. پیچ گوشتی مخصوص باز کردن پیچ های پنتالوب گوشی های آیفون
  2. آی اُپنر
  3. کاردک یا قطعه مثلث شکل کوچک (6 کاردک)
  4. کاپ مکش دستی
  5. قاب باز کن (iSlack)
  6. پیچ گوشتی مخصوص باز کردن پیچ های سه نقطه ای Y000 آیفون
  7. پیچ گوشی برای بازی کردن پیچ های فلیپسی #000
  8. پیچ گوشتی مخصوص باز کردن پیچ های استند آف آیفون
  9. الکل ایزوپروپیل
  10. اسپاتول
  11. پنس ها

مرحله 1- باز کردن پیچ های t1: آموزش تعویض باتری آیفون 11

هشدار: قبل از شروع به کار، شارژ شارژ باتری فعلی را به زیر 25% تخلیه کنید. باتری های لیتیوم یون که شارژ بالایی داشته باشد در صورتی که پانچ شوند و یا با جسم نوک تیز فلزی به آن ضربه وارد شود به احتمال زیاد منفجر می شود و منجر به آتش سوزی می شود

  • قبل از شروع عملیات تعویض باتری، دستگاه را خاموش کنید.
  • دو پیچ t1 بلند 6.7 میلیمتری در لبه پایین قاب آیفون وجود دارند، با پیچ گوشتی مخصوص، آنها را باز کنید.
  • باز شدن آیفون، خاصیت ضد آب بودنش را به خطر می اندازد. قبل از رفتن به مرحله بعدی، واشرهای آب بندی که زیر کلگی پیچ ها قرار دارند را تعویض کنید و یا حداقل مراقب باشید که آیفون در معرض آب قرار نگیرد.
  • درست زیر کلگی هر پیچ t1، دو واشر لاستیکی مشکی رنگ قرار دارد. شرایط این واشرها را بررسی کنید تا حداکثر حفاظت در برابر گرد و خاک و مایعات صورت گیرد و یا حداقل هنگام نصب دوباره، پیچ ها را تعویض کنید.

مرحله 2: صفحه نمایش را حرارت دهید

  • لبه پایین آیفون را حرارت دهید، حرارت باعث شل شدن چسب زیر نمایشگر می شود و باعث می شود که راحت تر باز شود.
  • برای حرارت دادن از سشوار صنعتی، هیتر استفاده کنید و یا آی¬اُپنر که از پیش گرم شده است را به مدت یک دقیقه روی لبه پایین قاب آیفون قرار دهید تا چسب ها شل شوند.

مرحله 3- با استفاده از فنجان مکش قاب را بلند کنید

  • نکته: دو مرحله بعدی نحوه استفاده از iSclack (قاب باز کن) را شرح می دهد. قاب باز کن وسیله ای است که اکثر تعمیرکاران برای باز کردن قاب از ان استفاده می کنند. اگر شما از این وسیله استفاده نمی کنید و یا تمایلی به استفاده از آن ندارید، دو مرحله بعدی را کنار بگذارید و از روش دیگری که در ادامه شرح خواهیم داد استفاده کنید.
  • قطعه پلاستیکی که در وسط قاب کش قرار دارد برای نزدیک کردن دو کاپ مکش به یکدیگر و اتصال محکم قاب به قاب کش استفاده می شود، در گوشی های بزرگتر، مثل این آیفون به این قطعه نیازی نیست.
  • کاپ های مکش وسیله قاب کش را در نزدیکی لبه پایین آیفون قرار دهید، یکی از کاپ ها را روی پنل جلو و دیگری را روی پنل عقب بیندازید.
  • هر دو کاپ مکش را فشار دهید تا محکم به بدنه بچسبند.

نکته: اگر گلس جلو و یا قاب پشت دچار شکستگی شدید و وسیع است، یک لایه چسب پهن برداشته و روی سطح شکستگی بیندازید و سپس کاپ ها را روی سطح چسب شده قرار دهید بچسبانید. معمولاً در جعبه ابزار قاب کش، چسب پهن گذاشته شده است.

مرحله 4- شکاف کوچکی ایجاد کنید

  • گوشی خود را محکم بگیرید و دستگیره های قاب کش را کمی فشار داده به هم نزدیک کنید تا صفحه نمایش از قاب عقب به آرامی جدا شود. نکته: سعی نکنید صفحه را به طور کامل جدا کنید، همین که شکاف کوچکی در لبه پایین ایجاد شود کافی است.
  • کاردک یا ابزار کوچک مثلث شکل را برداشته و نوک آن را در داخل شکاف ایجاد شده زیر صفحه نمایش قرار دهید.
  • از دو مرحله بعدی عبور کنید.

مرحله 5- کاپ مکش دستی را بچسبانید

اگر بجای iSlack از یک کاپ مکش دستی (Single Suction) استفاده می کنید. پس از اینکه لبه های قاب را حرارت دادید، کاپ مکش را روی لبه پایینی صفحه قرار دهید، طوریکه که روی گلس چروک نیفتد.

نکته: اگر گلس جلو و یا قاب پشت دچار شکستگی شدید و وسیع است، یک لایه چسب پهن برداشته و روی سطح شکستگی بیندازید و سپس کاپ را روی سطح چسب شده قرار دهید، این کار هم باعث می شود که کاپ مکش بهتر بچسبد و هم اینکه در هنگام باز کردن قاب، گلس یکجا بلند می شود. اگر چسب پهن موجود نبود می توانید به لبه کاپ مکش چسب مایع قوی بزنید و کاپ را به صفحه بچسبانید.

مرحله 6- صفحه نمایش را به آرامی بلند کنید

  • دسته کاپ مکش را محکم گرفته و به آرامی به بالا بکشید، هنگام کشیدن دسته کاپ، نیروی ثابت و یکنواختی اعمال کنید تا بین پنل جلو و قاب پشت، شکاف کوچکی ایجاد شود.
  • کاردک را برداشته نوک آن را در شکاف ایجاد قرار دهید. سعی کنید از بهترین ابزار تعمیرات موبایل استقاده نمایید، چون در حین تعمیر کار را به خوبی پیش خواهید برد.

نکته: چسب آب بندی نگهدارنده صفحه نمایش بسیار محکم و قوی است؛ برای جدا کردن چسب ها و ایجاد شکاف اولیه به نیروی قابل توجهی نیاز است. اگر برای باز کردن شکاف با مشکل مواجه شدید و چسب به قدری محکم است که نمی توانید پنل ها را از هم جدا کنید، ابتدا لبه ها را کمی حرارت داده و سپس به آرامی کاپ مکش را بالا و پایین کنید تا چسب آب بندی شل شده و شکاف ایجاد شود و بتوانید نوک کاردک را لای آن قرار دهید.

مرحله 7- چسب صفحه نمایش را جدا کنید

کاردک را در امتداد لبه چپ تا گوشه بالا بکشید و چسب در سمت چپ گوشی را جدا کنید.

نکته: نوک کاردک را خیلی به داخل گوشی فرو نکنید چرا که ممکن است به قطعات داخلی و یا کابل های منعطف در سمت چپ آسیب وارد کند. نوک کاردک باید تنها چند میلی متر و یا به اندازه لبه صفحه نمایش فرو برده شود.

مرحله 8- چسب لبه بالای گوشی را جدا کنید

کاردک را دوباره در لبه پایین آیفون وارد کنید و این بار به سمت بالا و لبه راست گوشی بکشید و چسب های سمت راست را نیز به طور کامل جدا کنید.

نوک کاردک را خیلی به داخل گوشی فرو نکنید چرا که ممکن است به قطعات داخلی و یا کابل های منعطف در سمت چپ آسیب وارد کند. نوک کاردک باید تنها چند میلی متر و یا به اندازه لبه صفحه نمایش فرو برده شود.

مرحله 9- چسب دور تا دور گوشی را جدا کنید

نکته: لبه بالای صفحه نمایش با چسب و با گیره متصل شده است.

  • لبه راست گوشی را با دست گرفته و به آرامی بکشید تا کمی شکاف ایجاد شود
  • کاردک را به گوشه راست بالای گوشی وارد کنید.

مرحله 10- کاردک را به گوشه سمت چپ بکشید و تمام چسب ها را جدا کنید

  • کاردک را بکشید تا چسب در این لبه نیز باز شود و شکاف بزرگتری ایجاد کنید.
  • کاردک را به گوشه سمت چپ بکشید و تمام چسب ها را جدا کنید.

نکته: نوک کاردک را خیلی به داخل گوشی فرو نکنید چرا که ممکن است به قطعات داخلی و یا کابل های منعطف آسیب وارد کند. نوک کاردک باید تنها چند میلی متر و یا به اندازه لبه صفحه نمایش فرو برده شود.

مرحله 11- کاپ مکش را بردارید

  • با انگشت زائده کوچک روی کاپ مکش را بکشید و کاپ را از پنل جلو جدا کنید.
  • اگر از قاب کش استفاده می کنید و هنوز به آیفون متصل است، کاپ های را بلند کرده و قاب کش را بردارید.

مرحله 12- آیفون را باز کنید

  • آیفون را روی میز کار قرار دهید لبه سمت چپ پنل جلوی آیفون را با دست گرفته و به طور کتابی از روی قاب پشت گوشی باز کنید.
  • نکته: صفحه نمایش را به طور کامل از قاب پشتی جدا نکنید چرا که هنوز این دو پنل بوسیله چندین کابل منعطف به لاجیک بورد و به یکدیگر متصل هستند.
  • صفحه نمایش را که بلند کردید به یک جسم محکم مثلاً جعبه خود گوشی تکیه دهید.
  • نکته: وقتی ال سی دی را بلند کردید مراقب باشید که در اثر افتادن آن روی کف، به کابل ها و اتصالات آسیب نرسد، بنابراین می توانید از جعبه کارتنی گوشی استفاده کنید و یا نهایتاً جسم سنگینی پشت آن بگذارید تا مانع از افتادن و تکان خوردن صفحه شود (به تصویر سوم دقت کنید).

مرحله 13- مجموعه صفحه نمایش

  • برای دسترسی به پیچ ها و باز کردن آنها که در مراحل بعدی شرح خواهیم داد، لبه پایین صفحه نمایش را کمی بالا ببرید.
  • نکته: مراقب باشید که کابل های منعطف کشیده و پاره نشوند.

مرحله 14- پیچ های براکت کانکتور باتری را باز کنید

با استفاده از پیچ گوشتی Y000 سه پیچ طویل 1.1 میلی متری که براکت کانکتور باتری را نگه داشته است را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر مربوطه با دایره قرمز رنگ نشان داده شده است.نکته: در سراسر عملیات تعمیر، هر پیچی را که باز می کنید آن را در الگوی پیچ ها قرار دهید و هر پیچ را طوری به ترتیب در الگو قرار دهید که هنگام بستن پیچ ها اشتباه نکنید و هر کدام را در جای خود ببندید. نکته: هنگام بستن مجدد، و قبل از سرهم بندی و آب بندی صفحه نمایش، همه چیز را کنترل کنید گوشی را روشن کنید ببینید که به خوبی کار می کند و سپس ادامه دهید.

مرحله 15- کاور کانکتور باتری را بردارید

با نوک پنس کاور کانکتور باتری را بردارید.

مرحله 16 - اتصال باتری را جدا کنید

  • با استفاده از اسپاتول، یا ناخن، کانکتور باتری را به سمت بالا اهرم کنید و از سوکتش خارج کنید.نکته: سعی کنید به درزبند سیلیکونی مشکی اطراف آن و همچنین اتصالات بورد آسیبی وارد نشود. این درزبند اضافی، از ورود آب و گرد و خاک به داخل جلوگیری می کند.
  • کانکتور را کمی به سمت بیرون از لاجیک بورد خم کنید تا از اتصال ناگهانی آن با سوکت جلوگیری شود.

مرحله 17 - پیچ های کاور لاجیک بورد را باز کنید

با استفاده از پیچ گوشتی چند سر Y000 هر پنج پیچ 1.1 میلی متری که براکت کاور لاجیک بورد را در جای خود محکم نگه داشته است را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر مربوطه با دایره قرمز رنگ نشان داده شده است.

مرحله 18 – براکت کاور لاجیک بورد را بردارید

با استفاده از پنس براکت کاور لاجیک بورد را بردارید.

مرحله 19 – صفحه نمایش را جدا کنید

با استفاده از اسپاتول و یا ناخن، کانکتور کابل پنل اولد را جدا کنید.

مرحله 20 – سنسورهای جلو را جدا کنید

با استفاده از اسپاتول و یا ناخن، کانکتور کابل پنل اولد را جدا کنید.

مرحله 21 – مجموعه صفحه نمایش را بردارید

لبه های صفحه نمایش را با دست گرفته و مجموعه پنل جلو را بلند کنید.

هنگام نصب مجدد به چسب های آب بندی اطراف لبه های صفحه نمایش دقت کنید. اگر لازم باشد چسب های قدیمی را برداشته و به دور لبه های صفحه نمایش، چسب جدید اضافه کنید.

مرحله 22 – پیچ های براکت پایینی را بردارید

  • با استفاده از پیچ گوشی چهارسو، هر 5 پیچ نگهدارنده براکت زیر موتور ویبره و بلندگو را باز کنید.
  • چهار پیچ 1.6 میلی متری را باز کنید. جای این چهار پیچ در تصویر مربوطه با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • پیچ 1.3 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ نیز در تصویر مربوطه با دایره نارنجی رنگ نشان داده شده است.

مرحله 23 –براکت پایینی را بردارید

با پنس براکت پایینی را گرفته بردارید.

مرحله 24 – نوار چسب کانکتور موتور ویبره را بردارید

با پنس، نوار مشکی و پد لاستیکی که روی کانکتور موتور ویبره را پوشانده است را گرفته بلند کنید.

نکته: برای اینکه نوار چسب راحت تر خراشیده و بلند شود، با سشوار و یا آی¬اُپنر کمی حرارت دهید سپس نوار چسب را را بردارید.

مرحله 25 – بلندگوی پایینی را باز کنید

  • هر 5 پیچ نگهدارنده بلندگو و براکت ها را باز کنید.
  • پیچ با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 1.9 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با رنگ قرمز نشان داده شده است.

مرحله 26 – گیره اتصال زمینی را باز کنید

  • با نوک پنس، گیره اتصال زمینی در بالا گوشه راست بلندگو را باز کنید.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 1.9 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با رنگ قرمز نشان داده شده است.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 2.3 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با رنگ نارنجی نشان داده شده است.
  • پیچ دو طبقه ای 3.1 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با رنگ زرد نشان داده شده است.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، پیچ 1.6 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با رنگ سبز نشان داده شده است.

مرحله 27 – کاور کانکتور موتور ویبره را بردارید

با نوک پنس، کاور کانکتور موتوره ویبره را گرفته بلند کنید.

مرحله 28 – پیچ دو طبقه ای بلندگو را باز کنید

  • با نوک تخت اسپاتول، بورد کوچک پوشش دهنده بقیه پیچ بلندگو در پایین گوشه راست آیفون را بلند کنید و به یک طرف هل دهید.
  • زیر آن یک پیچ دو طبقه ای 2.4 میلی متری است که در تصویر مربوطه با دایره قرمز رنگ مشخص شده است، آن را باز کنید.

مرحله 29 – بلندگو را شل کنید

  • نوک تخت اسپاتول را زیر لبه بالایی بلندگو، نزدیک به لبه بدنه آیفون قرار دهید.
  • به آرامی اهرم کنید و لبه بالایی بلندگو را بلند کنید.

مرحله 30- واشر چسبی بلندگو را جدا کنید

  • بلندگو را از لبه ها گرفته و چپ و راست کنید تا چسب آن که متصل به لبه پایین آیفون است جدا شود.
  • بلندگو را از لبه پایین آیفون بکشید تا واشر چسبی آن جدا شود.

مرحله 31- بلندگو را بردارید.

  • بلندگو را با نوک پنس گرفته، بردارید.نکته: برای کمک به آب بندی و جلوگیری از نفوذ گرد و خاک، هنگام بستن گوشی از یک واشر چسبی نو استفاده کنید. قبل از انداختن واشر، با استفاده از الکل و یک پارچه تمیز محل را به خوبی تمیز کنید تا واشر به خوبی بچسبد، سپس اسپیکر را نصب کنید
  • باقی مانده چسب هایی که در محل نصب بلندگو وجود دارد را با نوک پنس از لبه های قاب گوشی جدا کنید.
  • یک واشر چسبی جدید روی بلندگو نصب کنید و سپس بلندگو را در جای خود قرار دهید.

مرحله 32- پیچ های موتور ویبره را باز کنید

با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، دو پیچ 1.8 میلیمتری نگهدارنده موتور ویبره را باز کنید، جای این پیچ ها در تصویر مربوطه با دایره های قرمز رنگ مشخص شده‌ اند.

مرحله 33- موتور ویبره را جدا کنید

با استفاده از نوک اسپاتول موتور ویبره را به سمت بالا اهرم کنید، کابل منعطف آن را از سوکتش خارج کنید.

مرحله 34- موتور ویبره را بردارید

با استفاده از نوک پنس، موتور ویبره را بردارید.

مرحله 35- زبانه چسب های باتری را بکشید

نکته: باتری بوسیله شش قطعه چسب دو طرفه که با کشیدن لبه های آن آزاد می شوند در جای خود محکم شده است، سه قطعه از چسب ها نزدیک به لبه بالا و سه قطعه دیگر نزدیک به لبه پایین باتری قرار دارند.

هر قطعه از چسب ها در یک طرف خود یک زائده مشکی رنگ دارد که به طور جزئی به لبه بالایی باتری چسبیده و تا شده است. جای این چسب ها در تصویر مربوطه با کادر قرمز رنگ مشخص شده اند.

مرحله 36- چسب های تا شده روی لبه فوقانی باتری را جدا کرده صاف کنید

با نوک پنس، سه زبانه چسب نگهدارنده باتری از لبه پایین را باز کرده و صاف کنید.نکته: مراقب باشید که نوک پنس به باتری برخورد شدید نداشته باشد. پوسته باتری نازک است و در صورت برخورد شدید سوراخ شده مواد شیمایی آن به بیرون درز می کند. این حالت خطرناک است و پتانسیل ایجاد انفجار و آتش سوزی را به همراه دارد. پس خیلی مراقب باشید.

مرحله 37- زبانه های چسب باتری را بکشید

  • در مراحل بعدی، شما زبانه هر یک از چسب های باتری را با دست گرفته و به آرامی می کشید. همانطور که چسب ها کشیده می شوند، جدا شده و باتری آزاد می شودنکته: در صورتی که چسب های زیر باتری به خوبی آزاد نشده و زود پاره شدند نگران نباشید، با انگشت از قسمتی که پاره شده بگیرید و دوباره بکشید.
  • برای افزایش ضریب موفقیت در کشیدن چسب ها و جدا کردن باتری نکات زیر را رعایت کنید:حین کشیدن چسب ها، باتری را فشار ندهید. دو طرف آیفون را با دست محکم نگه دارید.چسب ها را به صورت مستقیم و در جهت خود بکشید.به آرامی بکشید و برای کشیدن و جدا کردن چسب وقت بگذارید و حوصله به خرج دهید. کشیدن و جدا کردن هر نوار چسب ممکن است حدود 30 ثانیه طول بکشید.نوار چسب ها را با زاویه زیاد نکشید و سعی کنید به لبه آیفون تماس نگیرد.
  • اگر یکی از نوار چسب ها حین کشیدن پاره شد و طوری بود که امکان گرفتن آن با انگشت وجود ندارد به سراغ نوار چسب بعدی بروید و با دقت ادامه دهید.

مرحله 38 - اولین نوار چسب را بردارید.

  • به آهستگی، با انگشت، زبانه یکی از نوار چسب های زیر باتری را گرفته و به سمت لبه پایین گوشی بکشید. از بکشیددر مراحل بعدی، شما زبانه هر یک از چسب های باتری را با دست گرفته و به آرامی می کشید. همانطور که چسب ها کشیده می شوند، جدا شده و باتری آزاد می شود
  • نوار چسب ها را با اعمال نیروی ثابت و به آرامی و یکنواخت بکشید. فشار بیش از حد و یا کم و زیاد باعث پارگی چسب ها می شوند.
  • نکته: در صورتی که چسب های زیر باتری به خوبی آزاد نشده و زود پاره شدند نگران نباشید، با انگشت از قسمتی که پاره شده بگیرید و دوباره بکشید.
  • اگر نوار چسب ها حین کشیدن پاره شدند، سعی کنید با انگشت و یا نوک پنس نوار چسب را از جایی که جدا شده است بگیرید و بکشید تا به طور کامل جدا شود.
  • اگر نوارچسب طوری پاره شده است امکان گرفتن و بازیابی آن وجود ندارد، بی خیال آن شوید و با نوار چسب های بعدی ادامه دهید. البته مراقب باشید که یکی یکی آنها را پاره نکنید.

مرحله 39 – بقیه نوار چسب ها را بردارید.

مراحل بالا را تکرار کنید و دو نوار چسب دیگر نزدیک به لبه پایین آیفون را جدا کنید.

مرحله 40 –نوار چسب های در لبه بالا را نیز بردارید.

سه نوار چسب در لبه بالای باتری را نیز همانند مراحل قبلی از زیر باتری بیرون بکشید.

نکته: مراقب باشید که که به ماژول های سنسور Face ID نزدیک به قسمت فوقانی گوشی ضربه نزنید و آن را لمس نکنید.

مرحله 41 –سه نوار چسب در لبه بالا را نیز بردارید.

  • سه نوار چسب در لبه بالای باتری را یکی یکی و با استفاده از همان روش مراحل قبلی بکشید و جدا کنید.مراقب باشید هنگام کشیدن و جدا کردن آخرین نوار چسب، باتری به بیرون پرتاب نشود،
  • اگر تمام نوار چسب ها را با موفقیت جدا کردید از مرحله بعد عبور کنید.
  • اگر هر یک از نوار چسب های زیر باتری پاره شدن و قابل بازیابی نبودند، مرحله زیر را ادامه دهید.

مرحله 42 –باتری با اینکه هنوز در جای خود چسبیده است را جدا کنید

  • اگر نوار چسب های زیر باتری پاره شدند طوریکه قابل بازیابی نبودند، آی¬اُپنر را از پیش گرم کرده و مستقیماً روی قاب پشت آیفون قرار دهید و یا از سشوار استفاده کنید و کمی حرارت دهید.
  • همچنین می توانید چند قطره الکل ایزوپروپیل (90 درصد یا بیشتر) زیر باتری بچکانید تا چسب زیر باتری شل شود.
  • بعد از حدود 1 دقیقه باتری را به آرامی بلند کنید.
  • حداقل فشار ممکن را به باتری وارد کنید. اگر باتری بلند نشد، دوباره چند قطره الکل زیر آن بریزید و دوباره امتحان کنید. هرگز باتری را خم نکنید و یا به آن ضربه نزنید.

مرحله 43 – اگر نوار چسب زیر باتری پاره شده و باتری گیر کرده است به روش زیر آن را جدا کنید

  • اگر نوار چسب های زیر باتری پاره شدند طوریکه قابل بازیابی نبودند، آی¬اُپنر را از پیش گرم کرده و مستقیماً روی قاب پشت آیفون قرار دهید و یا از سشوار استفاده کنید و کمی حرارت دهید.حرارت را تا جایی ادامه دهید که وقتی قاب پشت را لمس می کنید تنها کمی گرم شده باشد، حرارت زیاد به گلس و قطعات دیگر آسیب می زند.
  • گوشی را برگردانید و یک نخ دندان و یا چیزی شبیه آن را برداشته مطابق با تصویر دوم زیر باتری انداخته و به آرامی بکشید تا چسب ها جدا شوند.می توانید نخ ها را به دور انگشت های دست خود پیچیده و زیر باتری انداخته و بکشید، برای اینکه پوست به دستتان آسیب وارد نشود می توانید دستکش بپوشید.
  • نخ زیر باتری را چپ و راست بکشید و سعی کنید به آرامی باتری را جدا کنید، مراقب باشید که به باتری آسیب وارد نکنید.
  • از لبه بالا و یا پایین باتری شروع کنید و نخ را به سمت وسط باتری بکشید. سعی کنید نخ تا همین وسط بیاید چرا که ممکن است به سیم پیچ شارژ بی سیم که مستقیماً زیر باتری قرار گرفته است صدمه بزنید.نکته اگر برای بیرون آوردن باتری از اهرم استفاده می کنید، خیلی مراقب باشید چرا که ممکن است به کابل ها و سیم پیچ شارژ بی سیم که مستقیماً زیر باتری قرار گرفته اند آسیب وارد کنید.

مرحله 44- باتری را بردارید

  • اکنون لبه های باتری را با انگشت گرفته و باتری را بردارید.
  • قبل از نصب باتری آیفون جدید موتور ویبره و بلندگو را نصب کنید. به صاف و تراز قرار گرفتن باتری در جای خود کمک می کند.
  • اگر باتری جدید دارای نوار چسب های از پیش نصب شده نمی باشد، به دستورالعمل راهنمای تعویض نوار چسب باتری مراجعه کنید.

متن این مقاله آموزشی از صفحه رسمی ifixit برای تعمیر گوشی آیفون 11 گرفته شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *