راهنمای تعمیرات سامسونگ

آموزش تعویض آنتن NFC و مجموعه کویل شارژ سامسونگ گلکسی S7 Edge

تعویض آنتن NFC و مجموعه کویل شارژ سامسونگ گلکسی S7 Edge

این دستورالعمل راهنما نحوه برداشتن و تعویض آنتن NFC و مجموعه کویل شارژ در گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S7 Edge شما را نشان می دهد.

برای ایمنی بیشتر، قبل از جدا کردن باتری، ابتدا شارژ آن را به زیر 25 درصد تخلیه کنید. این ریسک آسیب و خطر اشتعال حین عملیات تعویض را به حداقل می رساند. اگر باتری گوشی موبایل حین تعویض به طور تصادفی با اشیاء نوک تیز مثل پنس و یا هر وسیله دیگری برخورد کند، ممکن است پوسته آن سوراخ شده مواد آن به بیرون نشر کند و باعث آتش سوزی و یا انفجار شود. با کاهش شارژ باتری به زیر 25 درصد خطر اشتعال و انفجار را کاهش دهید.

اگر در حین کار با مشکلی روبرو شدید یا سوالی ذهن شما را درگیر کرد، با کارشناسان تعمیر ما در کوک موبایل با شماره 67319-021 تماس گرفته تا راهنمایی و مشاوره های لازم را به صورت رایگان به شما ارائه نمایند. همچنین می توانید سفارش تعمیرات موبایل خود را به ما بسپارید.

مدت زمان انجام کار:  1 ساعت

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. آی اُپنر
  2. مکش دستی
  3. پنس
  4. کاردک یا قطعه مثلث شکل کوچک (6 قطعه)
  5. پیچ گوشتی چهارسو #00

قطعات و مواد مصرفی مورد نیاز:

  1. آنتن NFC گلکسی S7 Edge
  2. چسب قاب پشت گلکسی S7 Edge

مرحله 1- قاب گوشی را حرارت دهید.

قبل از اینکه شروع کنید، شارژ باتری گلکسی خود را به زیر 25% خالی کنید. باتری لیتیوم یون فول شارژ اگر به اشتباه و به صورت اتفاقی با اشیاء نوک تیز مثل پیچ گوشتی ها و یا پنس برخورد کند می تواند منجر به انفجار و یا خطرات بالقوه شود.

  • قبل از باز کردن گوشی، ابتدا آن را خاموش کنید.
  • آی اُپنر را از قبل آماده کنید و آن را به مدت 2 دقیقه در امتداد لبه های گوشی قرار دهید تا چسب های زیر صفحه نمایش شل شوند.
  • برای اینکه گوشی موبایل سامسونگ به اندازه کافی گرم شود و چسب های زیر صفحه نمایش شل شوند ممکن است لازم شود که آی¬اُپنر را چندین بار روی لبه های گوشی قرار دهید و این کار را تکرار کنید.

دقت کنید که گوشی را بیش از حد حرارت ندهید ، صفحه نمایش اولد و باتری و سایر قطعات داخل دستگاه به حرارت بیش از حد حساس هستند و می توانند خراب شوند. برای شل کردن چسب های زیر قاب پشت، تنها کافی است که به اندازه یک دقیقه حرارت داده شود.

برداشتن قاب پشت گوشی S7 Edge خاصیت ضد آب بودن آن را به خطر می اندازد. قبل از اینکه بخواهید قاب پشت را باز کنید، چسب تعویض به اندازه کافی در دست داشته باشید و اگر از چسب تعویض جدید استفاده نمی کنید اطمینان حاصل کنید که گوشی دیگر در معرض آب و رطوبت قرار نخواهد گرفت.

مرحله 2- لبه قاب را شل کنید

با انگشت خود لبه های قاب پشت را لمس کنید، وقتی که قاب پشت گوشی به اندازه ای گرم شد که به راحتی نتوان آن را لمس کرد کاپ مکنده را تا جایی که امکان دارد در نزدیکی لبه های داغ گوشی موبایل به قاب پشت بچسبانید ضمن اینکه مراقب لبه های خمیده گوشی باشید چرا که قسمت های خمیده باعث می شوند که کاپ مکنده به خوبی به قاب پشت نچسبد.

در صورتی که قاب پشت گوشی شکسته و یا دچار ترک خوردگی شده باشد، ممکن است کاپ مکنده به قاب پشت نچسبد. برای باز کردن قاب پشت، به روش دیگر، می توانیداز از نوار چسب قوی استفاده کنید و یا از سوپر چسب های قوی استفاده کنید و مقداری از آن را به قسمتی بزنید که قرار است کاپ مکنده را به آن متصل کنید و بگذارید کاپ مکنده و چسب در جای خود محکم شوند سپس ادامه دهید.

  • دستگیره کاپ مکنده را کمی به سمت بالا بکشید و نوک کاردک را زیر قاب پشت وارد کنید.
  • به دلیل اینکه قاب پشت این گوشی خمیده است، کاردک را به سمت بالا اهرم کنید تا اینکه به صورت موازی با سطح گوشی بکشید.

در صورتی که برای شل کردن قاب پشت مشکل دارید می توانید حرارت بیشتری به لبه ها اعمال کنید تا چسب ها شل شوند و دوباره امتحان کنید. چسب های زیر قاب پشت به سرعت سرد می شوند به همین خاطر عمل حرارت دادن را باید چندین بار تکرار کنید.

مرحله 3- قاب گوشی را به طور کامل شل کنید.

وقتی که نوک کاردک را بین قاب پشت و قاب میانی قرار دادید و کاردک محکم در جای خود قرار گرفت، مجدداً آی_آپنر را گرم کرده و روی لبه گوشی بالای کاردک قرار دهید تا چسب ها به خوبی و به طور کامل شل شوند.

مرحله 4- قاب گوشی را جدا کنید.

  • کاردک را در امتداد لبه گوشی به سمت بالا بکشید و چسب های این قسمت را به طور کامل جدا کنید.
  • نوک کاردک را بیش از اندازه به داخل قاب فرو نکنید و عمل کشیدن را به آرامی انجام دهید چرا که ممکن است به قطعات زیر و کابل ها آسیب وارد کند.
  • کاردک را به آرامی بکشید چرا که ممکن است سر بخورد و از شکاف خارج شود. اگر کشیدن کاردک سخت شده است، عمل حرارت دهی با آی¬اُپنر را تکرار کنید.
  • کاردک را در جای خود رها کنید و در صورت نیاز برای ادامه مرحله بعدی یک کاردک دیگر بردارید. رها کردن کاردک در زیر قاب مانع چسبیدن دوباره چسب های جدا شده می شود.

مرحله 5- هر سه طرف دیگر قاب را شل کنید.

  • مطابق با مرحله قبل، لبه های دیگر گوشی را حرارت دهید و با کشیدن کاردک چسب های زیر قاب را جدا کنید و هر سه طرف قاب گوشی را شل کنید.
  • برای این کار از کاردک های بیشتری استفاده کنید. هر کاردک را در لبه های مختلف گوشی رها کنید تا مانع از چسبیدن دوباره چسب های جدا گردند.

مرحله 6- قاب پشت را از روی گوشی بردارید.

وقتی که چسب های هر چهار طرف قاب پشت را جدا کردید، اکنون لبه قاب را با انگشت گرفته به صورت کتابی بلند کنید و قاب پشت را از روی گوشی بردارید.

مرحله 7- کاور پلاستیکی روی شیلد را بردارید.

برای نصب قاب پشت جدید:

  • با استفاده از پنس هر گونه بقایای چسب روی قاب گوشی را بردارید. سپس یک پارچه نخی را آغشته به الکل ایزوپروپیل (حداقل 90%) کرده روی سطح و لبه های قاب بکشید و جای چسب های جدید را تمیز کنید.
  • چسب روی گلس قاب جدید را بردارید. یک طرف قاب را دقیق روی شاسی گوشی قراردهید و قاب را روی گوشی انداخته، محکم فشار دهید تا روی گوشی نصب شود.
  • اگر می خواهید قاب پشت قدیمی را روی شاسی سوارکنید بدون اینکه از چسب های مخصوص و از پیش نصب شده استفاده کنید، از دستورالعمل مربوطه استفاده کنید.
  • قبل از اینکه چسب های جدید را بزنید و گوشی را ببندید و آب بندی کنید، اطمینان حاصل نمایید که گوشی روشن می شود و کار تعمیر را به درستی انجام داده اید.
  • در صورت دلخواه، می توانید قاب پشت را بدون تعویض چسب ها روی گوشی نصب کنید. هر گونه تکه های بزرگ چسب که ممکن است مانع از به خوبی تراز شدن و چسبیدن قاب پشت روی گوشی شود را بردارید. بعد از نصب، قاب پشت را حرارت دهید و کمی به آن فشار وارد کنید تا به خوبی به گوشی بچسبد. در این روش گوشی آب بندی نمی شود اما بکار بردن چسب معمولاً قاب پشت گوشی را محکم تر به شاسی می چسباند.

مرحله 8- پیچ های فلت NFC و مجموعه کابل شارژ را باز کنید.

با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو #000، یازده پیچ 3.5 میلی متری کاور نگهدارنده فلت NFC را باز کنید. جای این پیچ ها با دایره های قرمز رنگ مشخص شده اند.

مرحله 9- آنتن NFC را از جای خود بردارید.

  • نوک پنس سر کج را در حفره کوچک در قسمت پایین سمت چپ آنتن NFC فرو کنید و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا از جای خود آزاد شود.
  • با همان پنس لبه آنتن را گرفته از جای خود بیرون بیاورید.

مرحله 10- مجموعه کویل شارژ را از روی گوشی بردارید.

لبه کویل شارژ را با انگشت گرفته، بلند کنید و از روی گوشی بردارید.

پس از اتمام عملیات تعویض، میز کار خود را تمیز کنید، قطعه تعویضی جدید خود را با قطعه اصلی موبایل مقایسه کنید، دقت کنید هنگام نصب، قطعه ای از قلم نیفتاده باشد، قبل از نصب جای چسب های قدیمی را تمیز کنید و سپس از چسب جدید استفاده کنید.

برای نصب و اتصال قطعات، تمام مراحل بالا را با دقت از آخر به اول ( به صورت برعکس) انجام دهید.همچنین زباله های الکترونیکی و قطعات معیوب را مطابق با دستورالعمل های مربوط به دفع زباله ای الکترونیکی (R2) یا مشابه دفع کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *