ترفند iOS

نحوه بوک مارک کردن همه تب های مرورگر سافاری در iOS

نحوه Bookmark کردن همزمان زبانه های مرورگر سافاری در iOs

نحوه بوک مارک کردن همه تب های مرورگر سافاری در iOS روشی بسیار کار آمد و سریع می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

اگر در گوشی و یا دستگاه های iOS خود از مرورگر Safari استفاده می کنید، احتمالاً تاکنون متوجه شده اید که وقتی چندین زبانه را در این مرورگر باز می کنید، آنها خیلی سریع به هم نزدیک و به اصطلاح در یک جا جمع می شوند. شاید دلیل آن تنبلی در بستن زبانه ها باشد و یا اینکه قصد دارید به زودی به وب سایت های مورد نظر خود به سرعت دسترسی داشته باشید، و خیال ندارید آنها را ببندید.

در این حالت علاوه بر اینکه شکل ظاهری مرورگر زشت و فشرده می شود، درهم و برهمی زبانه ها باعث می شود برای جستجو و پیدا کردن یکی از زبانه های مورد نظر خود، وقت بیشتری صرف کنید و یکی یکی آنها را جستجو کنید، این کار هم زمان بر است و هم حوصله کاربر را سر می برد.

راحت ترین کار این است که زبانه های باز را بوک مارک کنید تا هر وقت بخواهید، براحتی و به سرعت به آنها دسترسی پیدا کنید. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا در این مقاله به استراتژی حفظ وب سایت های مورد نظر خود بپردازیم بدون اینکه آنها را روی مرورگر باز نگه داریم.

1-روی آیکون Bookmark کلیک کنید و گزینه Add Bookmarks for 8 Tabs را انتخاب کنید.

از هر زبانه باز در مرورگر سافاری، روی آیکن بوک مارک در پایین صفحه ضربه بزنید و انگشت خود را نگه دارید. با ضربه روی این آیکن، منوی Bookmark ظاهر می شود. از این منو، روی گزینه Add Bookmarks for 8 Tabs ضربه بزنید (تعداد، بسته به تعداد زبانه های باز متغیر خواهد بود).

بوک مارک کردن

روی آیکون Bookmark کلیک کنید و گزینه Add Bookmarks for 8 Tabs را انتخاب کنید

گزینه ایجاد پوشه جدید ظاهر می شود. می توانید پوشه را هرچه دوست دارید نامگذاری کنید و همچنین می توانید مکان را برای پوشه انتخاب کنید. سپس می توانید Tabs را در آن پوشه ذخیره کنید. از دکمه نشانک ها در پایین سمت راست صفحه ، می توانید به راحتی به پوشه تازه ایجاد شده مانور دهید تا برگه های ایجاد شده را مشاهده کنید.

2-برای پوشه ای که می خواهید زبانه ها در آن Bookmark شوند نام انتخاب کنید.

به دنبال مرحله بالا، اکنون گزینه های مربوط به پوشه جدید (New Folder) برای بوک مارک کردن ظاهر می شود. در صورت دلخواه برای این پوشه نام انتخاب کنید و مکانی که می خواهید ذخیره شود را مشخص کنید. حالا می توانید زبانه های مورد نظر خود را در این پوشه ذخیره کنید. از آیکن بوک مارک در پایین سمت راست صفحه نمایش گوشی خود، می توانید پوشه هایی را که به تازگی ساخته اید و زبانه هایی که ایجاد کرده اید را مشاهده کنید.

برای پوشه ای که می خواهید زبانه ها در آن Bookmark شوند نام انتخاب کنید

برای پوشه ای که می خواهید زبانه ها در آن Bookmark شوند نام انتخاب کنید

3- روی گزینه Close All & Tabs ضربه بزنید.

پس از ایجاد بوک مارک های مورد نظر خود، براحتی می توانید تمام زبانه های باز روی مرورگر سافاری خود را ببندید. انگشت خود را روی Tab Button در پایین سمت راست قرار داده و نگه دارید. در بالای منویی که ظاهر می شود، گزینه ای به نام Close All & Tabs دیده می شود که به شما امکان می دهد تمام زبانه های باز را ببندید، و از درهم و برهمی مرورگر خودداری کنید.

روی گزینه Close All & Tabs ضربه بزنید

روی گزینه Close All & Tabs ضربه بزنید

4-روی آیکون Bookmark کلیک کنید و گزینه Add Bookmarks for 5 Tabs را انتخاب کنید.

روش بوک مارک کردن همزمان چندین زبانه باز در مرورگر سافاری برای دستگاه های iPad، تقریباً با روش بکار رفته در گوشی های آیفون مشابه است. از هر زبانه باز، روی آیکن بوک مارک در بالا سمت چپ صفحه ضربه بزنید و انگشت خود را نگه دارید. با ضربه روی این آیکن، منوی Bookmark ظاهر می شود. از این منو، روی گزینه Add Bookmarks for 5 Tabs ضربه بزنید (تعداد، بسته به تعداد زبانه های باز متغیر خواهد بود).

روی آیکون Bookmark کلیک کنید و گزینه Add Bookmarks for 5 Tabs را انتخاب کنید

روی آیکون Bookmark کلیک کنید و گزینه Add Bookmarks for 5 Tabs را انتخاب کنید

5- برای پوشه ای که می خواهید زبانه ها در آن Bookmark شوند نام انتخاب کنید.

همانند گوشی های آیفون، در اینجا نیز گزینه مربوط به پوشه جدید (New Folder) که قصد دارید زبانه ها را در آنجا بوک مارک کنید ظاهر می شود. می توانید به دلخواه خود برای این پوشه نام و مکان ذخیره آن را مشخص کنید.

برای پوشه ای که می خواهید زبانه ها در آن Bookmark شوند نام انتخاب کنید

برای پوشه ای که می خواهید زبانه ها در آن Bookmark شوند نام انتخاب کنید

6- روی گزینه Bookmarks Button ضربه بزنید و پوشه هایی که ساخته اید را مرور کنید.

با ضربه روی Bookmarks Button در بالا سمت چپ صفحه نمایش دستگاه آیپد خود، پوشه هایی را که به تازگی ساخته اید و زبانه هایی که ایجاد کرده اید را بررسی کنید.

روی گزینه Bookmarks Button ضربه بزنید و پوشه هایی که ساخته اید را مرور کنید

روی گزینه Bookmarks Button ضربه بزنید و پوشه هایی که ساخته اید را مرور کنید

7- روی گزینه Close All & Tabs ضربه بزنید.

پس از ایجاد بوک مارک های مورد نظر خود، براحتی می توانید تمام زبانه های باز روی مرورگر سافاری خود را ببندید. انگشت خود را روی Tab Button در منتهی الیه سمت راست بالای صفحه قرار داده و نگه دارید. در پایین منویی که ظاهر می شود، گزینه ای به نام Close All & Tabs دیده می شود که با ضربه روی آن می توانید تمام زبانه های باز را ببندید.

روی گزینه Close All & Tabs ضربه بزنید

روی گزینه Close All & Tabs ضربه بزنید

آنچه در بالا توضیح دادیم روشی عالی برای ذخیره بوک مارک های های ضروری و کاهش شلوغی و فشردگی زبانه های باز در مرورگر سافاری برای iOS در گوشی های اپل و دستگاه های آیپد شما است، و ما پیشنهاد می کنیم آن را امتحان کنید. همچنین می توانید سافاری را طوری تنظیم کنید تا همه برگه های باز به طور خودکار در یک زمان مشخص بسته شوند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *