تست و بررسی سامسونگ, تست و بررسی سونی

بررسی کیفیت ویدئو در گلکسی +S10 و اکسپریا 1

کیفیت ویدئو در گلکسی +S10 و اکسپریا1

اکسپریا 1 و گلکسی +S10 برخی از توانمندترین تلفن های هوشمند در بازار برای ضبط ویدئو هستند. گلکسی روی کاغذ دارای یک حاشیه جزئی است که امکان ضبط 2160 پیکسل با سرعت 60 فریم در ثانیه با دوربین های اصلی و تله فوتو را دارد، در حالی که فیلم های ضبط شده 4K اکسپریا، صرف نظر از هر دوربینی که استفاده می کنید فقط با سرعت 30 فریم در ثانیه هستند. باز هم، تنها اکسپریا با دوربین فوق عریض خود است که فیلم های 1080 پیکسل با سرعت 60 فریم در ثانیه را ارائه می دهد، در حالی که دوربین فوق عریض گلکسی فیلم های با سرعت فریم در ثانیه بالا ضبط نمی کند.

بهتر است بگوییم بیشتر فیلم هایی که به صورت 4K و با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط می شوند از دوربین های اصلی استفاده می کنند. هر دو تلفن در کیفیت فیلمبرداری مشابهی دارند و جزئیات و داینامیک رنج بالایی دارند. ویدئو ی ضبط شده با دوربین گوشی گلکسی بسیار متناقض و کمی رنگارنگ تر است، به علاوه دارای شارپنس (وضوح) ایده آل تری است، در حالی که اکسپریا در پردازش فیلم کمی محدود تر است، اما ما در اینجا از اختلاف ناچیز صحبت می کنیم.

آدرس لینک فیلم نمونه:

https://youtu.be/J3uy_IZqBVI

https://youtu.be/V3hb1MKYuLI

در صورت فیلمبرداری 60 فریم در ثانیه در 4K، از کیفیت گلکسی کاسته نخواهد شد، که این بسیار عالی است. این حالت در گوشی اکسپریا وجود ندارد.

https://youtu.be/V3hb1MKYuLI

با توجه به کیفیت ضبط 2160 پیکسل در سرعت 30 فریم در ثانیه و بررسی دوربین های دیگر، ما دوباره شاهد نتایج مشابه بین این دو گوشی هستیم. اکسپریا جزئیات کمتری را ضبط می کند مثل گلکسی می تواند متون نوشته شده روی تابلوهای تبلیغاتی را ببییند.

جمع بندی نهایی کیفیت ویدئو و مقایسه ی گلکسی +S10 و اکسپریا 1 را اینجا دنبال کنید

کلیپ های ضبط شده 2160 پیکسل با سرعت 60 فریم در ثانیه با این دوربین چندان مناسب نیستند.

فیلم های با دوربین عریض با کیفیت ضبط 2160 پیکسل از اکسپریا کمی واضح تر هستند، اما در بزرگنمایی 1:1 خیره کننده به نظر نمی رسد. تمایل ظاهری از طرف گلکسی برای تقویت نور آبی در آسمان، فراتر از معقول وجود دارد، اما ما می توانیم تصور کنیم بعضی از افراد چنین چیزی را دوست دارند.

آدرس لینک: https://youtu.be/RBVVkqQjpGM

https://youtu.be/iRzE5dU3_X4

با تغییر دوربین فیلمبرداری به دوربین های اصلی با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه، نتایج قابل مقایسه ای از نظر جزئیات مشاهده شده است. در گلکسی دقیق ترین تصاویر از محیط سبز با جزئیات پیچیده مانند شاخ و برگ گرفته می شوند و خروجی آن کمی رنگارنگ تر است.

در اکسپریا فیلم های با کیفیت 1080 پیکسل در سرعت 60 فریم بر ثانیه با جزئیات بسیار کمی دیده شده است و مانند گلکسی آنچنان جلوه ای ندارد، بنابراین، اگر می خواهید با 1080 پیکسل و با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری کنید، گلکسی بهتر است.

آدرس لینک: https://youtu.be/mcyCJDZ_TiQ

https://youtu.be/VaappE4wu9A

می توان گفت کیفیت فیلم های 1080 پیکسل با سرعت 60 فریم بر ثانیه با دوربین اصلی در اکسپریا بهتر است. خروجی فیلم های گرفته شده با گلکسی بیش از حد شارپنس هستند، در حالی که اکسپریا از نمایش طبیعی بسیار بالاتری برخوردار است.

فیلم های 1080 پیکسل با سرعت 60 فریم بر ثانیه با دوربین فوق عریض فقط در اکسپریا 1 موجود است. این چیز تماشایی و قابل عرضی نیست و به طرز چشمگیری بدتر از 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه است. که به نوبه خود از نظر جزئیات در هر دو گوشی شباهت وجود دارد، در حالی که تفاوت اصلی در فیلمبرداری از نور آبی آسمان با گلکسی قابل عرض است.

آدرس لینک: https://youtu.be/qP8bN28XdR8

https://youtu.be/4omP_x4wmyg

در شب ، اکسپریا با دوربین اصلی ، فیلم های به طور قابل توجه بهتری نسبت به گلکسی ضبط می کند، این گوشی فیلم های واضح تر و دقیق تری به همراه رنگ های زیبا ارائه می دهد. فیلم های گرفته شده با دوربین فوق عریض در شرایط نور کم نیز عالی هستند، هر چند این مزیت نسبی است. دوربین تله فوتو گلکسی در این شرایط خیلی از کیفیت پایینی برخوردار نیست اما برای جبران تفاوت بین دوربین های اولیه کافی نیست.

آدرس لینک: https://youtu.be/qyo7-uKfnbs

در مورد نداشتن لرزش، گلکسی براحتی با تمام دوربین های خود و در فیلم های با کیفیت ضبط 2160 پیکسل برنده است، مزیتی که با دوربین تله فوتو با کیفیت ضبط 1080 پیکسل نیز وجود دارد. اکسپریا در فیلم های با کیفیت 1080 پیکسل با دوربین اصلی و فوق عریض بر سر جنگ است و از نظر عدم لرزش با دوربین های گلکسی چندان تفاوتی ندارند.

آدرس لینک: https://youtu.be/wYQBG89B238

https://youtu.be/lQZknvQDoxs

برنده: گلکسی +S10 برای همه چیز، اکسپریا 1 برای فیلمبرداری در نور کم. گلکسی در ضبط 4k از تثبیت و عدم لرزش بهتری برخوردار است، در جایی که اکسپریا در کیفیت تصویر بهتر است، حداقل با گلکسی مطابقت دارد. یک استثناء قابل توجه ضبط ویدئو در شرایط نور کم است، جایی که اکسپریا، برتر است، دوربین اصلی اکسپریا در شرایط نور کم فیلم هایی با وضوح بهتری ضبط می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *