ترفند ویندوز

نحوه افزودن میانبرهای فولدر به منوی استارت در ویندوز 11

نحوه افزودن میانبرهای فولدر به منوی استارت در ویندوز 11

برای دسترسی سریعتر به فایل ها و اسناد خود از منوی استارت، زیر قسمت پروفایل کاربر، می توانید عکس ها، موسیقی، فیلم و فایل های اجرایی خود را داخل پوشه ها ریخته و آن را به منوی استارت ویندوز 11 اضافه یا حذف کنید، تا هر وقت نیاز شد، براحتی آنها را فعال کنید. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه افزودن میانبرهای پوشه به منوی استارت Windows 11 را آموزش دهیم.

هیچ بحثی نیست که منوی استارت ویندوز 11 نسبت به نسخه قبلی خود، متفاوت طراحی شده و قسمت ها و مکان های مشهور آن تغییر کرده است. به عنوان مثال، در ویندوز 10 می توانید میانبرهای پوشه خاص را به نوار کناری سمت چپ استارت اضافه کنید. در ویندوز 11، علاوه بر این نوار کناری، می توانید پوشه ها را ، اما در یک ردیف آیکن های گلیف مانند بدون برچسب که در نوار پایین منوی استارت دیده خواهند شد، به منو استارت بچسبانید (در تصویر زیر با کادر قرمز نشان داده شده است).

1- روی آیکن تنظیمات ویندوز کلیک کنید و آن را باز کنید.

برای مشاهده میانبرهای خاص، ابتدا باید آنها را فعال کنید. برای شروع، پنجره تنظیمات Windows را باز کنید. می توانید از قسمت استارت، عبارت «Setting» را جستجو کرده و روی آیکن آن کلیک کنید. همچنین می توانید از روی صفحه کلید دکمه های ترکیبی Windows + i را فشار دهید ، یا می توانید عبارت “Settings” را که به منوی استارت ویندوز 11 شما پین شده است، مستقیماً پیدا کنید.

روی آیکن تنظیمات ویندوز کلیک کنید و آن را باز کنید

روی آیکن تنظیمات ویندوز کلیک کنید و آن را باز کنید

2- روی گزینه Personalization و سپس Start کلیک کنید.

از صفحه تنظیمات، روی گزینه Personalization و پس از آن Start کلیک کنید و شخصی سازی را شروع کنید.

روی گزینه Personalization و سپس Start کلیک کنید

روی گزینه Personalization و سپس Start کلیک کنید

3- روی گزینه Folder کلیک کنید.

در پنجره شروع، روی گزینه Folder چهارمین گزینه از بالا کلیک کنید. با این کار پوشه ها در منو استارت در کنار دکمه پاور ظاهر می شوند.

روی گزینه Folder کلیک کنید

روی گزینه Folder کلیک کنید

4- پوشه دلخواه که می خواهید به منو استارت اضافه کنید را انتخاب کنید.

اکنون لیستی از نام پوشه های ویژه را مشاهده خواهید کرد که در کنار آنها دکمه های کشویی وجود دارد. گزینه های میانبر شامل “تنظیمات” ، “فایل اکسپلورر”، “اسناد” ، “دانلودها” ، “موسیقی” ، “تصاویر” ، “فیلم ها” ، “شبکه” و “پوشه شخصی” (پوشه اصلی حساب شما) هستند.

با استفاده از این لیست، میانبر پوشه یا میانبرهایی را که می خواهید در Start مشاهده کنید، پیدا کرده و روی دکمه های کشویی کنار هر یک کلیک کنید تا از حالت غیر فعال به حالت «فعال» تبدیل شود. می توانید هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید.

پوشه دلخواه که می خواهید به منو استارت اضافه کنید را انتخاب کنید

پوشه دلخواه که می خواهید به منو استارت اضافه کنید را انتخاب کنید

در آخر، پنجره تنظیمات را ببندید. از این پس، وقتی روی دکمه استارت کلیک می کنید، میانبرهای پوشه را می بینید که در گوشه پایین سمت راست منوی استارت در کنار دکمه پاور قرار دارند.

اگر نظرتان تغییر کرد و خواستید میانبر پوشه خاصی را از منو استارت حذف کنید، مطابق با مراحل بالا رفتار کرده و دکمه کشویی کنار هر پوشه را از حالت فعال به «غیر فعال» کنید.

قابلیت اضافه کردن میانبر به منوی استارت در ویندوز 11

در ویندوز 11، این قابلیت وجود دارد تا بتوانید، فایل های موسیقی، عکس، اسناد و برنامه های دانلودی و موارد دیگر خود را داخل یک فولدر قرار دهید و برای دسترسی سریع به آنها، میانبر این پوشه های خاص را در منوی استارت قرار دهید، اگرچه منوی استارت در ویندوز 11 باز طراحی شده است و شکل و شمایل متفاوتی به خود گرفته است، اما بیشتر ویژگی های ویندوز قبلی را حفظ کرده است.

به عنوان مثال، همچنان می توانید پوشه ها را در منوی استارت سفارشی کنید و آنها را مطابق میل و سلیقه خود بچینید. ویندوز 11 اجازه می دهد تا انواع مختلفی از دایرکتوری ها را به منوی استارت اضافه و پین کنید. می توانید یک شرت کات را به قسمت تنظیمات ویندوز، اکسپلورر فایل، اسناد، دانلودها ، موسیقی، فیلم ها، تصاویر، شبکه و یک پوشه شخصی بچسبانید.

از اینکه حوصله کردید و این مطلب آموزشی را به طور کامل مطالعه نموده اید از شما سپاسگزاریم. پیشتر در مقاله ای نحوه سازگاری کامپیوتر با ویندوز 11 را شرح داده ایم، اگر می خواهید روی کامپیوتر فعلی خود ویندوز 11 نصب کنید، برای اطمینان از امکان نصب ویندوز 11 روی سیستم خود حتماً این مقاله را نیز مطالعه کنید.

همچنین نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید و ما را در هر چه بهتر و آموزنده تر شدن مطالب سایت یاری نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *