ترفند iOS

استفاده از روتور VoiceOver

blank

 در پست ” آموزش استفاده از VoiceOver”  هم گفتیم که یکی از راه های استفاده از قابلیت های دسترسی آیفون، استفاده از گوینده به همراه روتور آن است و هدف هم کنترل گوشی در زمان هایی است که دکمه هوم گوشی از کار افتاده باشد. با استفاده از روتور VoiceOver می توان به سیستم عامل فهماند که در صورت روشن بودن گوینده ی گوشی و یا همان VoiceOver با سوییپ کردن صفحه نمایش به سمت بالا و یا پایین و یا انجام دادن دیگر کارها چه اتفاقی باید بر روی گوشی بیافتد. همچنین می توان روش های ورودی خاص همانند خط بریلی که بر روی صفحه نمایش کشیده می شود و یا استفاده از ورودی دست خط را تنظیم کرد.

  • فعال و تنظیم کردن روتور 

دو انگشت خود را بر  روی صفحه نمایش و در حالی که روی نقطه ای ما بین دو طرف کادر روتور قرار گرفته اند، بچرخانید. چنانچه ترجیح می دهید که  برای کنترل کردن سیستم عامل به وسیله روتور،  از یکی از انگشتان بر روی هر یک از دست های خود استفاده کنید، همزمان با یکی از انگشتان خود بر روی صفحه به سمت بالا تپ کنید و با انگشت دیگر به سمت پایین تپ نمایید.

فعال و تنظیم کردن روتور 

فعال و تنظیم کردن روتور

در تصویر بالا می توانید کنترل روتور را به همراه اشاره گرهای تنظیمی، مشاهده نمایید.

  • انتخاب و تنظیم گزینه های مرتبط با روتور

به آدرس Settings > General > Accessibility > VoiceOver > Rotor رفته و در ادامه هر یک از گزینه هایی را که قصد وارد کردن آنها را در بخش تنظیمات روتور دارید، انتخاب کنید.

انتخاب-و-تنظیم-گزینه-های-مرتبط-با-روتور

انتخاب-و-تنظیم-گزینه-های-مرتبط-با-روتور

گزینه های موجود برای روتور و اثراتی که هر یک از حرکات شما بر روی روتور بر روی کل سیستم عامل گوشی می گذارد، کاملاً به آنچه که انجام می دهید وابسته است. به عنوان مثال، چنانچه در حال خواندن یکی از ایمیل های خود هستید، می توانید با استفاده از روتور و با بالا و یا پایین کشیدن روتور،  متن شنیداری را به صورت کلمه به کلمه و یا به صورت حرف به حرف بشنوید. چنانچه در حال مرور یکی از صفحات وب بر روی گوشی خود هستید، می توانید روتور را به گونه ای تنظیم کنید که تمامی متن (و یا بخشی از آن به صورت کلمه به کلمه و یا حرف به حرف) شنیده شود و یا اینکه با سوییپ کردن روتور به سمت بالا و پایین،  نوع خاصی از آیتم ها تغییر کنند. این آیتم ها می توانند تیترهای صفخات وب باشند و یا لینک هایی که درون هر صفحه وب قرار دارد.

زمانی که برای کنترل VoiceOver از صفحه کلید بی سیم اپل استفاده می کنید، روتور به شما امکان بهبود تنظیماتی همانند ولوم صدا، نرخ گفتار(سرعت ادای حرف و کلمات)، استفاده از فونتیک، اکو کردن تایپ و خواندن علائم نقطه گذاری را نیز خواهد داد. در آموزش های آتی در مورد استفاده از کیبورد وایرلس اپل و ارتباط آن با گوینده سیستم عامل صحبت خواهیم کرد.

مطالب مرتبط