آموزش تعمیرات اپل

آموزش تعویض باتری آیفون 11 پرو

آموزش تعویض باتری آیفون 11 پرو

عناوین این مقاله

باتری های آیفون تا 80 درصد ظرفیت شان را برای 500 بار شاژر کامل حفظ می کنند که با این اوضاف عمر مفید آنها 18 تا 24 ماه می باشد. بعد از این مدت ممکن است باتری آیفون معیوب شود و خیلی شارژ نگه ندارد و کمتر از حد معمول ماندگاری داشته باشد که در برخی مواقع روی عملکرد سیستم عامل iOS تاثیر می گذارد (به عبارت دیگر سرعت اجرای برنامه های آیفون را کند می کند).

باتری آیفون 11 پرو لیتیوم یون با ظرفیت 3046 میلی آمپر ساعت و از نوع غیر قابل تعویض توسط کاربر می باشد. وقتی که مواد شیمیایی موجود در باتری فاسد می شود، شارژ باتری زود به زود خالی می شود و کم کم باتری از کار می افتد. در این حالت باید هر چه زودتر نسبت به تعویض باتری آیفون خود اقدام کنید. برای تعویض باتری آیفون 11 پرو و بازگرداندن عملکرد آن به روز اول از دستورالعمل راهنمای زیر استفاده کنید.

اگر باتری آیفون تان، باد کرده است، لطفاً نکات ایمنی را رعایت کنید و اقدامات احتیاطی را پیش بگیرید.

این دستورالعمل راهنما، به طور کامل نحوه جدا کردن صفحه نمایش و برداشتن اسپیکر پایینی و موتور لمسی را آموزش می دهد تا دسترسی به نوار چسب های باتری راحت تر شود.

بعد از تعویض باتری برای بهینه کردن عملکرد آن، شرایط باتری جدید را بهینه و کالیبره کنید. بدین روش که ابتدا باتری را تا 100 درصد شارژ کنید، سپس همانطور که در حال شارژ است به مدت حداقل 2 ساعت، رها کنید. بعد از آن گوشی خود را از شارژ بیرون آورده استفاده کنید تا زمانی که گوشی به خاطر تخلیه شارژ خاموش شود. سپس، باتری را یکبار دیگر و بدون وقفه فول شارژ کنید.

مدت زمان انجام کار: 1 ساعت و 30 دقیقه

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. پیچ گوشتی t1 مخصوص باز کردن پیچ های گوشی های آیفون
  2. آی اُپنر
  3. کاردک یا قطعه مثلث شکل کوچک (6 کاردک)
  4. کاپ مکش دستی
  5. قاب باز کن (iSclack)
  6. پیچ گوشتی مخصوص باز کردن پیچ های دو طبقه ای
  7. پیچ گوشی سه گوشY000
  8. اسپاتول
  9. پنس
  10. الکل ایزوپروپیل

قطعات و مواد مصرفی مورد نیاز:

  1. چسب مونتاژ صفحه نمایش آیفون 11 پرو
  2. باتری آیفون 11 پرو
  3. نوار چسب باتری آیفون 11 پرو

مرحله 1- باز کردن پیچ های t1

  • قبل از شروع عملیات، شارژ باتری آیفون را به زیر 25% تخلیه کنید. باتری های لیتیوم یون که شارژ بالایی داشته باشد در صورت سوراخ شدن و یا زخمی شدن با ابزارهای فلزی نوک تیز به احتمال زیاد منفجر به نشت مواد شیمایی و آتش سوزی و یا انفجار می شود.
  • قبل از باز کردن گوشی آیفون را خاموش کنید.
  • با پیچ گوشتی t1، دو پیچ بلند 6.7 میلیمتری در لبه پایین قاب آیفون را باز کنید.
  • باز شدن آیفون، خاصیت ضد آب بودنش را به خطر می اندازد. قبل از رفتن به مرحله بعدی، واشرهای آب بندی که زیر کلگی پیچ ها قرار دارند را تعویض کنید و یا حداقل مراقب باشید که آیفون در معرض آب قرار نگیرد.

مرحله 2- لبه پایین گوشی را حرارت دهید

  • لبه پایین آیفون را حرارت دهید، حرارت باعث شل شدن چسب زیر نمایشگر می شود و باعث می شود که راحت تر باز شود.
  • از سشوار مو و یا سشوار صنعتی استفاده کنید و یا آی¬اُپنر را از قبل گرم کرده به مدت یک دقیقه روی لبه پایین قاب آیفون 11 پرو خود قرار دهید تا چسب های زیر صفحه نمایش شل شوند.

مرحله 3- ابزار قاب باز کن و یا iSclack را روی گوشی نصب کنید

  • دو مرحله بعدی نحوه استفاده از iSclack (قاب باز کن) را شرح می دهد. قاب باز کن Jakemy JM-OP05 وسیله ای است که اکثر تعمیرکاران برای باز کردن قاب از آن استفاده می کنند. اگر شما از این وسیله استفاده نمی کنید و یا تمایلی به استفاده از آن ندارید، دو مرحله بعدی را کنار بگذارید و از روش دیگری که در ادامه شرح خواهیم داد استفاده کنید.
    اگر در وسط آی اسکلک، قطعه عمق سنج پلاستیکی متصل شده، آن را بردارید. در گوشی های بزرگتر، مثل این آیفون به این قطعه نیازی نیست.
  • کاپ های مکش iSclack را در نزدیکی لبه پایین آیفون قرار دهید، یکی از کاپ ها را روی پنل جلو و دیگری را روی پنل عقب نصب کنید.
  • هر دو کاپ مکش را فشار دهید تا محکم به پنل جلو و عقب بچسبند.

نکته: اگر گلس جلو و یا قاب پشت دچار شکستگی شدید است، یک لایه چسب پهن روی پنل بیندازید و سپس کاپ ها را روی سطح چسب شده قرار دهید. معمولاً در جعبه ابزار iSclack، چسب پهن گذاشته شده است.

مرحله 4- شکاف کوچکی ایجاد کنید

  • گوشی خود را محکم نگه دارید و دستگیره های iSclack را کمی فشار داده به هم نزدیک کنید تا صفحه نمایش از قاب عقب به آرامی جدا شود.
  • در این مرحله سعی نکنید صفحه را به طور کامل جدا کنید، همین که شکاف کوچکی در لبه پایین ایجاد شود کافی است.
  • نوک کاردک پلاستیکی را در داخل شکاف ایجاد شده زیر صفحه نمایش فرو کنید.
    از دو مرحله بعدی عبور کنید.

مرحله 5- کاپ مکش دستی را روی پنل جلو وصل کنید.

اگر بجای iSlack از کاپ مکش دستی استفاده می کنید. پس از اینکه لبه های قاب را حرارت دادید، کاپ مکش را روی لبه پایینی صفحه نمایش قرار دهید، مراقب باشید روی گلس چروک نیفتد.

اگر صفحه نمایش دچار شکستگی شدید است، روی آن یک لایه چسب پهن قرار دهید سپس کاپ را روی سطح چسب شده بزنید، این کار باعث می شود که کاپ مکش بهتر بچسبد و شکاف راحت تر ایجاد شود. اگر چسب پهن موجود نبود می توانید به لبه کاپ مکش چسب مایع قوی بزنید و کاپ را به صفحه بچسبانید.

مرحله 6- صفحه نمایش را به آرامی بلند کنید

  • دسته کاپ مکش را محکم گرفته و به آرامی به بالا بکشید، هنگام کشیدن دسته کاپ، نیروی ثابت و یکنواختی اعمال کنید تا بین پنل جلو و قاب پشت، شکاف کوچکی ایجاد شود.
  • نوک کاردک پلاستیکی را در شکاف ایجاد شده قرار دهید.
  • چسب آب بندی نگهدارنده صفحه نمایش بسیار محکم و قوی است؛ برای جدا کردن چسب ها و ایجاد شکاف اولیه به نیروی قابل توجهی نیاز است. اگر برای باز کردن شکاف با مشکل مواجه شدید و چسب به قدری محکم است که نمی توانید پنل ها را از هم جدا کنید، ابتدا لبه ها را کمی حرارت داده و سپس به آرامی کاپ مکش را بالا و پایین کنید تا چسب آب بندی شل شده و شکاف ایجاد شود و بتوانید نوک کاردک را در آن قرار دهید.

مرحله 7- چسب زیر صفحه نمایش در سمت چپ را جدا کنید.

  • کاردک را در امتداد لبه چپ تا گوشه ها بالا بکشید و چسب در سمت چپ گوشی را جدا کنید.
  • نوک کاردک را خیلی به داخل گوشی فرو نکنید چرا که ممکن است به قطعات داخلی و یا کابل های منعطف در سمت چپ آسیب وارد کند. نوک کاردک باید تنها چند میلی متر و یا به اندازه لبه صفحه نمایش فرو برده شود.

مرحله 8- چسب زیر صفحه نمایش در لبه پایین آیفون را جدا کنید

  • کاردک پلاستیکی را در شکاف ایجاد شده در لبه پایین آیفون قرار دهید و به سمت راست بکشید تا چسب های این قسمت نیز جدا شوند.
  • نوک کاردک را خیلی به داخل گوشی فرو نکنید چرا که ممکن است به قطعات داخلی و یا کابل های منعطف در این قسمت آیفون آسیب وارد کند. نوک کاردک باید تنها چند میلی متر و یا به اندازه لبه صفحه نمایش فرو برده شود.

مرحله 9- چسب زیر صفحه نمایش سمت راست گوشی را جدا کنید.

  • لبه فوقانی صفحه نمایش علاوه بر چسب نیز با گیره به فریم گوشی متصل شده است.
  • لبه راست گوشی را با دست گرفته و به آرامی بکشید تا کمی شکاف ایجاد شود
    کاردک را به گوشه راست بالای گوشی وارد کنید.

مرحله 10- بقیه های چسب های زیر صفحه نمایش را جدا کنید.

  • کاردک را به سمت پورت شارژ بکشید و شکاف بزرگتری در این قسمت ایجاد کنید.
  • کاردک را به بالا گوشه چپ صفحه نمایش بکشید و چسب های باقیمانده که صفحه نمایش را به فریم نگه داشته است را جدا کنید.

مجدداً، مراقب باشید نوک کاردک را خیلی به داخل گوشی فرو نکنید چرا که ممکن است به قطعات داخلی و یا کابل های منعطف سنسور جلو آسیب وارد کند. نوک کاردک باید تنها چند میلی متر و یا به اندازه لبه صفحه نمایش فرو برده شود.

مرحله 11- کاپ مکش را بردارید

  • با انگشت زائده کوچک روی کاپ مکش را بکشید و کاپ را از پنل جلو جدا کنید.
  • اگر از قاب کش استفاده می کنید و هنوز به آیفون متصل است، کاپ ها را جدا کرده و قاب کش را بردارید.

مرحله 12- صفحه نمایش را از روی آیفون بردارید.

  • آیفون را روی میز کار قرار دهید لبه سمت چپ صفحه نمایش آیفون را با دست گرفته و به طور کتابی از روی قاب پشت گوشی باز کنید.
  • صفحه نمایش را به طور کامل از قاب پشتی جدا نکنید چرا که هنوز این دو پنل بوسیله چندین کابل منعطف به برد اصلی و به یکدیگر متصل هستند.
  • صفحه نمایش را بلند کنید و به یک جسم محکم مثلاً جعبه خود آیفون تکیه دهید.
  • نکته: وقتی ال سی دی آیفون را بلند کردید مراقب باشید که در اثر افتادن آن روی کف، به کابل ها و اتصالات آسیب نرسد، بنابراین می توانید از جعبه گوشی استفاده کنید و یا نهایتاً جسم سنگینی پشت آن بگذارید تا مانع از افتادن و تکان خوردن صفحه شود (به تصویر سوم دقت کنید)

مرحله 13- پیچ های براکت کانکتور باتری را باز کنید

  • با استفاده از پیچ گوشتی Y000 سه پیچ 1.3 میلی متری نگهدارنده براکت کانکتور باتری را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر مربوطه با دایره های قرمز رنگ نشان داده شده است.
  • در سراسر عملیات تعمیر گوشی، هر پیچی را که باز می کنید آن را در الگوی پیچ ها قرار دهید و هر پیچ را طوری به ترتیب در الگو قرار دهید که هنگام بستن پیچ ها اشتباه نکنید و هر کدام را در جای خود ببندید.
  • هنگام نصب مجدد، و قبل از چسباندن صفحه نمایش، بهتر است گوشی را روشن کنید و از کارکرد درست آن اطمینان حاصل نمایید. سپس کانکتور باتری را جدا کرده و ادامه دهید.

مرحله 14- براکت کانکتور باتری را بردارید.

پس از باز کردن پیچ های براکت، با نوک پنس لبه براکت کانکتور باتری را گرفته از جای خود بردارید.

مرحله 15 - اتصال باتری را جدا کنید.

  • نوک اسپاتول و یا ناخن را زیر کانکتور باتری قرار دهید به آرامی به سمت بالا اهرم کنید و از سوکتش از روی برد اصلی آزاد کنید.
  • سعی کنید به درزبند سیلیکونی مشکی اطراف آن و همچنین سایر کانکتورهای متصل به برد آسیبی وارد نشود. این آب بندها، محافظت بیشتری از ورود آب و گرد و خاک به داخل بعمل می آورند.
  • کانکتور را کمی به سمت بیرون از برد خم کنید تا از اتصال ناگهانی آن با این سوکت جلوگیری شود و در حین تعمیر جریان کشی برق نداشته باشد.

مرحله 16 - پیچ های براکت برد اصلی را باز کنید

با استفاده از پیچ گوشتی سه سو، هر شش پیچ 1.3 میلی متری که براکت برد اصلی را در جای خود نگه داشته است را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر مربوطه با دایره های قرمز رنگ نشان داده شده است.

مرحله 17 – براکت نگهدارنده برد اصلی را بردارید.

با استفاده از پنس سر کج VETUS ESD-15، لبه براکت نگهدارنده برد را گرفته از جای خود بردارید.

مرحله 18 – کانکتور کابل صفحه نمایش را جدا کنید.

  • نوک اسپاتول Jakemy JM-OP07 و یا ناخن را زیر کانکتور کابل پنل اولد قرار داده به آرامی به سمت بالا اهرم کنید و از سوکتش آزاد کنید.
  • برای نصب کانکتورهای فشاری مثل این، ابتدا با دقت کانکتور را روی سوکتش تراز کنید، یک طرف کانکتور را فشار دهید تا در جای خود قرار بگیرد، سپس طرف دیگر کانکتور را نیز فشار دهید. هرگز به قسمت وسط کانکتور فشار وارد نکنید. اگر کانکتور و سوکت به خوبی تراز نشده باشند، پین های کانکتور خم می شود و صدمه وارد می کند.

مرحله 19 – کانکتور کابل مجموعه سنسور جلو را جدا کنید.

  • نوک اسپاتول و یا ناخن را زیر کانکتور کابل مجموعه سنسور جلو قرار دهید به آرامی به سمت بالا اهرم کنید و از روی سوکتش آزاد کنید.
  • نوک اسپاتول و یا ناخن را زیر کانکتور کابل دیجیتایزر قرار دهید به آرامی به سمت بالا اهرم کنید و از روی سوکتش آزاد کنید.
  • در صورتی که بعد از تعویض باتری و عملیات تعمیر، بخش و یا قسمتی از صفحه نمایش به تاچ عکس العمل نشان نمی دهد، کانکتور باتری را قطع کنید و کانکتور دیجیتایزر را مجدداً بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که کانکتور محکم در جای خود قرار گرفته است و اینکه هیچ گونه گرد و خاک و یا جسم خارجی مانع از برقراری اتصال درست آن نشده است.

مرحله 20 – مجموعه صفحه نمایش را بردارید

لبه های صفحه نمایش را با دست گرفته و مجموعه پنل جلو را بلند کنید.

هنگام نصب مجدد به چسب های آب بندی اطراف لبه های صفحه نمایش دقت کنید. اگر لازم باشد چسب های قدیمی را برداشته و به دور لبه های صفحه نمایش، چسب جدید اضافه کنید.

مرحله 21 – پیچ های براکت کانکتور باتری در قسمت پایین را بردارید.

با استفاده از پیچ گوشی سه سو، هر 4 پیچ 1.5 میلی متری نگهدارنده براکت کانکتور باتری را باز کنید.

مرحله 22 –براکت کانکتور باتری را بردارید.

با پنس سر صاف، لبه براکت را گرفته از جای خود بردارید.

مرحله 23 – کانکتور فلت باتری را جدا کنید.

نوک اسپاتول را زیر کانکتور کابل منعطف باتری قرار دهید و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا از سوکتش آزاد شود.

مرحله 24 – کانکتور کابل منعطف موتور ویبره را باز کنید.

نوک اسپاتول را زیر کانکتور کابل منعطف موتور ویبره قرار دهید و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید تا از سوکتش جدا شود.

مرحله 25- پیچ های نگهدارنده موتور ویبره را باز کنید.

  • هر 3 پیچ نگهدارنده موتور ویبره را باز کنید:
  • با استفاده از پیچ گوشتی سه سو، پیچ 1.9 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با رنگ قرمز نشان داده شده است.
  • با استفاده از پیچ گوشتی سه سو، پیچ 1.4 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با رنگ نارنجی نشان داده شده است.
  • با استفاده از پیچ گوشتی دو طبقه ای، پیچ 4.1 میلی متری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر مربوطه با رنگ سبز نشان داده شده است.

برای باز کردن پیچ های دو طبقه ای از پیچ گوشتی مخصوص استفاده کنید.

هنگام باز کردن پیچ ها مراقب باشید که پیچ گوشتی لیز نخورد و به قطعات اطراف آن آسیب وارد نکند.

مرحله 26 –موتور ویبره را از روی گوشی بردارید.

با استفاده از پنس سر کج، لبه موتور ویبره را گرفته از روی گوشی بردارید.

مرحله 27- پیچ های نگهدارنده براکت فلت شارژ را باز کنید.

با استفاده از پیچ گوشتی سه سو، دو پیچ 1.4 میلی متری نگهدارنده براکت فلت شارژ را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر با دایره های قرمز رنگ مشخص شده است.

مرحله 28- براکت فلت شارژ را بردارید.

با استفاده از پنس سر کج، لبه براکت فلت شارژ را گرفته از جای خود بردارید.

مرحله 29- کانکتورهای فلت سوکت شارژ را جدا کنید.

نوک اسپاتول را زیر کانکتورهای فلت سوکت شارژ قرار دهید و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید و از سوکتش از روی برد اصلی جدا کنید.

مرحله 30- فلت سوکت شارژ را کنار بزنید.

نوک تخت اسپاتول را زیر فلت سوکت شارژ قرار دهید و به آرامی بلند کنید و به سمت لبه پایین باتری خم کنید تا دسترسی به زیر باتری بهتر صورت گیرد.

مرحله 31- زبانه چسب های باتری را بکشید.

  • باتری آیفون 11 پرو بوسیله سه قطعه چسب کشسانی، یکی در نزدیکی لبه پایین باتری، یکی نزدیک به قسمت فوقانی و دیگری در سمت راست به قاب پشت گوشی محکم چسبیده است.
  • هر قطعه از چسب ها در یک طرف خود یک یا دو زائده مشکی رنگ دارند که به طور جزئی به لبه بالایی باتری چسبیده و تا شده است. جای این چسب ها در تصویر مربوطه با کادر قرمز رنگ مشخص شده اند.
  • در مراحل بعدی، باید هر یک از این زبانه ها را بکشید و از زیر باتری آزاد کنید. خاصیت این چسب ها طوری است که با کشیدن، چسبندگی خود را از دست می دهند و در نتیجه باتری به آسانی از جای خود آزاد می شود.

مرحله 32- چسب های تا شده روی لبه فوقانی باتری را جدا کرده صاف کنید

  • با نوک پنس، اولین زبانه چسب نگهدارنده باتری در لبه پایین را باز کرده و صاف کنید.
  • نکته: مراقب باشید که نوک پنس به باتری برخورد شدید نداشته باشد. پوسته باتری نازک است و در صورت برخورد سوراخ شده مواد شیمایی آن به بیرون نشت می کند.این حالت خطرناک است و پتانسیل ایجاد انفجار و آتش سوزی را به همراه دارد. مراقب باشید.

مرحله 33- نوار چسب در قسمت پایین باتری را بردارید.

  • زبانه باتری را با انگشتان دست بگیرید و به آرامی به سمت پایین گوشی بکشید و از باتری جدا کنید.
  • چسب زیر باتری را با فشار ثابت و یکنواخت بکشید اما به آن زور وارد نکنید. روی کشیدن چسب ها وقت بگذارید و سعی کنید چسب ها را به طور کامل از زیر باتری جدا کنید.
  • برای افزایش ضریب موفقیت در کشیدن چسب ها و جدا کردن باتری نکات زیر را رعایت کنید:

حین کشیدن چسب ها، باتری را فشار ندهید. دو طرف آیفون را با دست محکم نگه دارید.

چسب ها را به صورت مستقیم و در جهت خود بکشید.

به آرامی بکشید و برای کشیدن و جدا کردن چسب وقت بگذارید و حوصله به خرج دهید. کشیدن و جدا کردن هر نوار چسب ممکن است حدود 30 ثانیه طول بکشید
نوار چسب ها را با زاویه زیاد نکشید و سعی کنید به لبه آیفون تماس نگیرد.

  • اگر یکی از نوار چسب ها حین کشیدن پاره شد و طوری بود که امکان گرفتن آن با انگشت وجود ندارد به سراغ نوار چسب بعدی بروید و با دقت ادامه دهید.

مرحله 34 –نوار چسب در قسمت بالای باتری را جدا کنید.

  •  چسب هایی که در قسمت بالای باتری قرار گرفته اند به سنسورهای Face ID بسیار نزدیک می باشند. مراقب باشید که به این سنسورها صدمه وارد نکنید، چرا که در صورت آسیب تنها توسط شرکت اپل تعمیر می شود. همچنین مراقب باشید که انگشت خود را به لنزهای دوربین نزنید.
  • مطابق با تصویر زبانه های باتری را از روی قسمت فوقانی باتری جدا کنید.

مرحله 35- زبانه نوار چسب در قسمت فوقانی باتری را بکشید.

  • زبانه های نوار چسب در قسمت بالای باتری (دو زبانه) را به صورت همزمان گرفته و به آرامی به سمت بالای آیفون بکشید تا خاصیت چسبندگی آن از بین برود و باتری آزاد شود.
  • مطابق با مرحله قبل زبانه های چسب را گرفته و با دقت و حوصله بکشید.
  • اگر نوار چسب حین کشیدن پاره شده، جایی که پاره شده است را دور نوک پنس بپیچید و بقیه چسب را از زیر باتری جدا کنید.
  • هرگز در این مرحله باتری را اهرم نکنید.

مرحله 36 – بقیه نوار چسب ها را بردارید.

مراحل بالا را تکرار کنید و دو نوار چسب دیگر را از لبه راست باتری جدا کنید.

مرحله 37 –نوار چسب کناری را بردارید.

  • از همان روش مرحله قبلی استفاده کنید، هر دو زبانه چسب را به طور همزمان گرفته و بکشید تا چسب ها جدا شده و باتری در جای خود آزاد شود.
  • مراقب باشید که حین کشیدن آخرین نوار چسب، باتری از روی گوشی جدا نشود و به پایین سقوط نکند.
  • اگر تمام نوار چسب ها را با موفقیت جدا کردید از مرحله بعد عبور کنید.
  • اگر هر یک از نوار چسب های زیر باتری پاره شدن و قابل بازیابی نبودند، مرحله زیر را ادامه دهید.

مرحله 38 –بقایای نوار چسب زیر باتری را شل کنید.

  • اگر نوار چسب های زیر باتری پاره شدند طوریکه قابل بازیابی نبودند، آی¬اُپنر را از پیش گرم کرده و مستقیماً روی قاب پشت آیفون قرار دهید و یا از سشوار استفاده کنید و کمی حرارت دهید.
  • همچنین می توانید چند قطره الکل ایزوپروپیل (90 درصد یا بیشتر) زیر باتری بچکانید تا چسب زیر باتری شل شود.
  • حدود 1 دقیقه منتظر بمانید تا الکل چسب زیر باتری را به خوبی شل کند.
  • نوک تخت اسپاتول را زیر باتری قرار دهید به آرامی و با دقت به سمت بالا اهرم کنید تا باتری از جای خود آزاد شود.
  • حداقل فشار ممکن را به باتری وارد کنید. اگر باتری بلند نشد، دوباره چند قطره الکل زیر آن بریزید و دوباره امتحان کنید. هرگز باتری را خم نکنید و یا به آن ضربه نزنید.

مرحله 39 – باتری را بردارید

  • اکنون لبه های باتری را با انگشت گرفته و باتری را بردارید.
  • در صورتی که اثرات الکل روی قاب گوشی و جای باتری دیده می شود، قبل از نصب باتری جدید، آن را با پارچه و یا با گرفتن باد، خشک کنید.
  • اگر باتری جدید دارای نوار چسب های از پیش نصب شده نمی باشد، به دستورالعمل راهنمای تعویض نوار چسب باتری مراجعه کنید.
  • پس از نصب مجدد قطعات گوشی آیفون،آن گوشی را فورس ری استارت کنید تا از بروز خطاها جلوگیری شود و به سادگی عیب یابی انجام شود.

قطعات تعویضی جدید خود را با قطعات اصلی مقایسه کنید چک کنید قطعه ای از قلم نیفتاده باشد، قبل از نصب جای چسب های قدیمی را تمیز کنید و سپس از چسب جدید استفاده کنید.

برای نصب و اتصال قطعات، مراحل بالا را از آخر به اول (برعکس) انجام دهید.

برای دفع زباله های الکترونیکی و قطعات معیوب از دستورالعمل مربوطه (R2) یا مشابه استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *