ترفند iOS

۹ تا از میانبر های مفید که شما باید از آن ها استفاده کنید

blank

اگر از کنترل های قابل تنظیم در مرکز کنترل آیفون خود استفاده نمی کنید پس راحتی و سادگی در استفاده از محصول اپل خود را تجربه نکرده اید. همچنین باید گفت که هیچ شانسی برای استفاده ی راحت از گوشی خود بدون این میانبرها ندارید. زیرا که تجربه ی شخصی کارشناسان این سایت نشان داده که بدون استفاده کردن از این میانبرها کار برای شما آسان نخواهد بود. در حقیقت در حال حاضر iOS شامل ۲۰ میانبر برای سهولت در استفاده در مرکز کنترل خود می باشد. در واقع استفاده از تمام این میانبر ها بهتر است از رفتن به منوی برنامه ها و باز کردن آن برنامه به صورت مستقیم و از جای اصلی به خاطر این که در زمان صرفه جویی خواهید کرد. حتی وقتی گوشی شما قفل می باشد توانایی این را دارید که از میانبر ها استفاده کنید. همچنین اگر شما دوست داشته باشید می توانید تمام این ۲۰ میانبر را به قسمت میانبرهایتان اضافه کنید. این امکانات و میانبر ها به غیر از یکی یا دوتای آن ها بر روی آیپد به خاطر دلایلی وجود دارد.

در ابتدا باید یک مرور سریع در رابطه با چگونگی استفاده از این میانبر ها با شما داشته باشیم، در ابتدا به مرکز کنترل گوشی iPhone X, XS, XR خود و یا دیگر محصولات اپل بروید و سپس انگشت خود را در گوشه ی سمت راست بالا قرار داده و به سمت پایین بکشید و همچنین این سیستم در آیفون های قدیمی تر فرق دارد.

برای اضافه کردن هر یک از میانبر های مورد نظر خود ابتدا به برنامه ی تنظیمات وسیله ی خود بروید و سپس گزینه ی Control Center و سپس Customize Controls را  انتخاب کنید. در حالی که میانبر های مربوط به دوربین و چراغ قوه کاملا مفید می باشند و این دلیلی است که آن ها را در لیست شورت کات هایی که می خواهیم اضافه کنیم قرار ندهیم به خاطر این که این دو میانبر در صفحه ی قفل آیفون iPhone X, XS, XR وجود دارند و جای مناسب و راحتی در حال حاضر برای استفاده دارند.

ماشین حساب

این یکی از ویژگی هایی است که نیاز به توضیح اضافه ندارد و تنها کافی است که با کشیدن یک انگشت به این برنامه ی بسیار کاربردی بر روی گوشی تان دسترسی پیدا کنید (به عنوان یادآوری باید بگوییم که اگر در حال استفاده از برنامه ماشین حساب، گوشی را در حالت افقی نگه دارید گزینه ها و آپشن های بسیار بیشتری برای کار با اعداد ظاهر خواهند شد و یک ماشین حساب مهندسی تمام و کمال در اختیار شما خواهد گذاشت.) و تقریبا می شود گفت این یکی از پر کاربرد ترین برنامه ها برای کاربران اپل می باشد و جای بسیار تعجب است که این برنامه در آیپد وجود نداشته و طبعا میانبری هم برای آن پیش بینی نشده است.

 

۹ تا از میانبر های مفید که شما باید از آن ها استفاده کنید

۹ تا از میانبر های مفید که شما باید از آن ها استفاده کنید

 

حالت صرفه جویی در باتری

اگر شما از این موضوع آگاهی دارید که در ادامه ی طول روز به شارژر برای شارژ مجدد گوشی خود دسترسی ندارید باید بگوییم که این این مود برای شما بسیار کاربردی خواهد بود. و همچنین یک مود بسیار خوب است اگر می خواهید که گوشی شما برای ساعت های بیشتری فعال باشد و بتوانید از آن استفاده کنید . به قسمت Control Center خود بروید ویژگی “Hey, Siri,” را غیر فعال کنید و همچنین بعضی از جلوه های بصری که موجب مصرف زیاد باتری می شوند را به حداقل برسانید و همینطور از چک کردن این که ایمیل جدید برایتان آمده یا نه خودداری کنید. همچنین تصاویر پس زمینه ی متحرک گوشی خود را غیر فعال کنید و در همان قسمت نور صفحه ی خود را نیز کم کنید، می شود گفت شما به هیچ‌ کدام از این کارها نیاز ندارید اگر از مود صرفه جویی در باتری استفاده کنید و باید گفت که استفاده از میانبر این ویژگی سهولت در استفاده از این ویژگی را بیشتر نیز کرده است.

یادداشت صوتی

بیشتر کاربران اپل دائما در حال ضبط صدای خود هستند که اکثرا ایده ها و یا کار های روزانه ی خود را به صورت یادداشت صوتی ضبط می کنند و این در صورتی اتفاق می افتد که آن ها از دسترسی به کیبورد خودشان محروم باشند و یا اینکه در حال عجله باشند و وقتی برای یادداشت نداشته باشند. و مخصوصا کمپانی اپل این برنامه را مخصوص این افردا تولید کرده و همچنین در نسخه ی iOS 12 آن را بهبود بخشیده و توسعه داده است. بنابراین شما با استفاده از این اپلیکیشن مفید فرصت ثبت کردن ایده ها و افکارتان را قبل از آنکه از ذهنتان فرار کنند را دارید.

یادداشت ها

اگر شما وقت و فرصت مناسب برای تایپ کردن یادداشت های مورد نظرتان دارید، باید گفت که این اپلیکیشن طراحی شده تا به شما فرصت ثبت ایده ها و افکارتان را به شما بدهد و همچنین با استفاده از میانبر این اپلیکشن به راحتی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید و از آن استفاده کنید.

ذره بین

با فشار دادن این دکمه iOS گوشی شما را تبدیل به یک ذره بین خواهد کرد که در واقع یکی از برنامه های مفید و با کیفیت است که می توانید در آن بر روی چیز مورد نظرتان زوم کنید و همچنین برای نور بیشتر از نور فلش گوشیتان بهره بگیرید و همچنین امکان تغییر رنگ تصویر برای چیزهایی که برای چشم غیر مسلح قابل رویت نیستند. همچنین می شود گفت این برنامه کاربردی برای خواندن شماره های کوچک و ریز در بارکد ها می باشد.

 

۹ تا از میانبر های مفید که شما باید از آن ها استفاده کنید

۹ تا از میانبر های مفید که شما باید از آن ها استفاده کنید

 

ریموت کنترل تلویزیون اپل

این یک میانبر است که به شما اجازه می دهد به صورت مستقیم و بی واسطه به ریموت کنترل تلویزیون های اپل دسترسی کنید. و با توجه به وقت بسیار زیادی که هر یک از کاربران اپل صرف پیدا کردن ریموت کنترل تلویزیون خود کرده اند این یک راه و ایده ی بسیار مفید و خوب است که شما در هر حالت و شرایطی مطمئن باشید که یک ریموت کنترل تلویزیون در پیش خود دارید.

آلارم

اگر شما از آیفون خود به عنوان ساعت زنگ دار برای بیدار کردن خود استفاده می کنید باید گفت که شما استفاده از میانبر این برنامه ی پر طرفدار را مفید خواهید دانست و با لمس کردن پایین صفحه در قسمت پایین تنظیمات مربوطه قادر خواهید بود که یک میانبر مخصوص آلارم به لیست میانبر های در دسترس خود بیافزاید و همینطور باید گفت که شما به صورت صوتی توانایی ست کردن یک ساعت برای آلارام را خواهید داشت.

گوش دادن(شنوایی)

می شود گفت که این میانبر مخصوص بلند کردن صدا های اطراف می باشد وقتی که شما AirPod هایتان را بر روی گوش هایتان دارید و به شما کمک خواهد کرد صداهای محیط اطرافتان را با ظرافت و دقت بیشتری بشنوید البته باید توجه داشته باشید که این اپلیکشین کاربرد پزشکی ندارد و شما نمی توانید برای بیماران کم شنوا از آن استفاده کنید اما شما این امکان را خواهید داشت که صدای دوستانتان را در وسط شلوغی یک رستوران بزرگ را به این وسیله به راحتی بشنوید و عکس العمل نشان بدهید.

ثبت صفحه

شما باید از این موضوع اگاهی داشته باشید که در آیفون های قدیمی تر وقتی دکمه ی هوم را فشار می دادید و حدود ۳ ثانیه نگه می داشتید سیستم ‌به این صورت عمل می کرد که تصویر صفحه را در همان حالت به صورت  عکس ذخیره می کرد و همچنین باید گفت با اضافه شدن شورت کات برای این ویژگی، کار برای ثبت لحظات مختلف مثلا در وسط بازی و یا ویدیو کال هایتان راحت تر شده است.

مطالب مرتبط