ترفند iOS

101 ارور آیتیونز و راه حل رفع ارورها (بخش دوم)

blank

در مقاله ی ۱۰۱ ارور آیتیونز و راه حل رفع ارورها (بخش اول) بسیاری از ارورهای معروف آیتیونز را معرفی و راه حل هایی را نیز ارائه دادیم، در ادامه قصد داریم چند ارور دیگر را نیز معرفی و راه حل های مقتضی را ارائه دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

Error 13 , Error 14 :  اگر هنگام ریستور کردن آیفون، هر کدام از این ارورها را دیدید با احتمال خوبی توسط یکی از راه حل های زیر می توانید آنها را رفع کنید:

  • راه حل اول:  از ایزوله کردن پورت USB برای حل مشکل استفاده کنید. برای این منظور می توانید پورت USB که گوشی را از آن طریق به کامپیوتر متصل کرده اید عوض کرده و لایتنینگ آیفون را به USB دیگر لپ تاپ و یا کامپیوتر متصل کنید.
  • راه حل دوم:  اگر لایتنینگ را به تمامی USB های کامپیوتر متصل کردید و باز هم آیتیونز ارور 13 یا 14 را نمایش داد، می توانید از یک هاب برای اتصال USB به لایتنینگ استفاده کنید.
  • راه حل سوم: از یک کابل USB با 30 پین برای اتصال گوشی به کامپیوتر استفاده کنید.
  • راه حل چهارم: تمامی نرم افزارهای امنیتی واسطی را که بر روی کامپیوتر اجرا می شود، غیرفعال کنید.
  • راه حل پنجم: برخی از نرم افزارهای واسط که بر روی کامپیوتر نصب شده اند، سایز پاکت های داده ارسالی میان گوشی و کامپیوتر را تغییر می دهند. گاهی اوقات سایز پیش فرض پاکت های ارسالی میان دیوایس ها و کامپیوتر به طور ناصحیحی تنظیم شده است و همین مساله باعث بروز ارور می شود. در این صورت می بایست از طریقی اطمینان حاصل کنید که نرم افزارهای نصب شده روی لپ تاپ شما سایز پاکت های ارسالی را تغییر نداده باشند. راه حل این مساله بازتنظیم کردن پروتکل اینترنت (TCP/IP) ویندوز است.  با استفاده از باز تنظیم کردن پروتکل اینترنت می توانید سایز پاکت ها را تغییر دهید و به سایز اصلی پاکت های ویندوز بازگردید.
  • راه حل ششم:  کامپیوتر را با استفاده از LAN و بدون استفاده از هیچ گونه روتر میانی، هاب و سوییچ به اینترنت متصل کنید. شاید لازم باشد پس از قطع اتصال میان کامپیوتر و روتر و هاب و سوییچ، کامپیوتر و مودم خود را ریستارت کنید و بار دیگر آنلاین شوید.
  • راه حل هفتم:  در صورتی که راه حل های ذکر شده در بالا، راهگشا نبودند؛  سعی کنید که با استفاده از شبکه اینترنت کم نویزتر و کامپیوتر بهتر فرآیند ریستور را از سر بگیرید.

Error 17:   اگر آیفون و آیپد نتوانند لوگوی اپل را نمایش دهند، این ارور را روی گوشی و تبلت خود دریافت خواهید کرد. در این صورت می توان مطمئن بود که یک فایل فلش تصویر nand 0 , nor 0 از فایل دانلودی رام جا افتاده است. برای حل این ارور می بایست فایل IPSW سالم را از سایت مطمئن دریافت کنید و بار دیگر فرآیند ریستور را از سر بگیرید.

Error 18  و یا Error -18: این ارور زمانی روی گوشی نمایش داده می شود که کتابخانه ی Media روی گوشی مشکل دار شده باشد و نتوان آن را اصلاح و یا به روزرسانی کرد. آپدیت کردن iTunes به آخرین نسخه ی موجود و بازازسرگیری فرآیند ریستور می تواند این ارور را رفع کند.

Error 19  و یا Error -19:  این ارور را می توانید تحت پیغام : “iTunes Could not sync to the iPhone” ببینید.  در واقع زمانی که سعی دارید، آیفون خود را به ورژن های بعدی نرم افزار ارتقا دهید، دیده می شود.  در این صورت آیتیونزحین همگام سازی گوشی، سعی در تهیه ی بکاپ از داده های روی گوشی و تبلت شما می کند.برای حل کردن این ارور می توانید راه حل زیر را به کار ببندید:

گام اول:  از تب Summary  برنامه ی iTunes روی کامپیوتر خود، گزینه ی “Automatically sync when this iPhone is connected” را غیرفعال کنید.

گام دوم: آیفون خود را از کامپیوتر جدا کنید.

گام سوم: آیفون را بار دیگر به کامپیوتر و یا لپ تاپ خود متصل کنید.

گام چهارم: گزینه ی Update را انتخاب کنید.

Error 20، Error 21، Error 34، Error 37: این ارورها عموما زمانی که برنامه های امنیتی و فایروال های نصب شده روی کامپیوتر با فرآیند ریستور کردن و یا آپدیت سیستم عامل آیفون و آیپد تداخل کنند، دیده می شود.

Error 27: به دلیل مشکلات ایجاد شده برای BaseBand این ارور رخ میدهد.

Error 23، Error 28،  Error 29: این ارورها  می توانند مبین وجود یک مشکل سخت افزاری روی گوشی و تبلت اپل شما باشند.  برای حل این ارور می بایست ابتدا آیفون را به کامپیوتری که از نظر سخت افزاری مشکلی ندارد و از طرفی به شبکه ی اینترنتی مطمئنی متصل است، متصل نمایید.  یکی از مهم ترین دلایلی که باعث بروز این ارور می شود، مربوط به از دست رفتن MAC  آدرس گوشی و تبلت است. از طرفی دیگر اگر IMEI (شماره سریال) گوشی آیفون مقدار پیش فرض (004999010640000)  را اختیار کند،  این ارورها روی صفحه ی آیتیونز ظاهر می شوند.  یکی دیگر از دلایل نرم افزاری که باعث می شود این ارورها را روی گوشی خود ببینیداین است که روی لپ تاپ و یا کامپیوترتان از نرم افزارهای امنیتی تاریخ گذشته استفاده می کنید . در صورتی که ارور 23 یا ارور 28 و یا  ارور 29  روی گوشی ظاهر شد و مشکل از IMEI و MAC آدرس گوشی و یا نرم افزارهای امنیتی منقضی شده نبود، می توانید تقریبا مطمئن باشید که گوشی و تبلت شما مشکل سخت افزاری دارد و باید آن را برای تعمیر، به مرکز تعمیرات آیفون بسپارید. همچنین ارورهای 28 و 29 اگر در مسیر ابتدایی رایت فریمور (یک سوم اول مسیر) ظاهر شوند، ایراد سخت افزاری و با احتمال خیلی زیاد مشکل آی سی هارد یا emmc میباشد. ارور 29 نیز میتواند به دلیل مشکلات بر اساس باتری باشد دلیل بر استفاده از گوشی هنگام ریستور با مقدار باتری پایین و همچنین وجود باتری خراب نیز میتواند باشد.

Error 40: برای مشکلات هارد ایجاد می شود، هم سافت بریک هم هارد بریک ممکن می شود.

Error 47-48 : این دو ارور نیز به دلیل مشکلات BaseBand رخ میدهد.

Error 53 : به دلیل مشکلات تاچ آیدی رخ میدهد اگر فینگر پرینت گوشی و یا آی سی های مرتبط با آن به مشکل بخورد، این ارور را مشاهده خواهید کرد.

Error 56: این ارور به دلیل مشکلات مختلف از آی سی NTC (این آی سی اعلام کننده مقدار درجه حرارت منطقه مورد نظر و اطراف خود میباشد که بر اساس مقدار مقاومت این درجه را کنترل میکند و در اثر زیاد داغ شدن، این آی سی از کار می افتد) و همچنین میتواند مشکل از BaseBand نیز باشد.

Error 3004: این ارور میتواند از وصل نبودن به اینترنت و یا مشکل از سرور باشد، همچنین از دیگر دلایل مشاهده این ارور نیز میتواند باتری هم باشد که قبلاً توضیح در این رابطه داده شده است.

Error 3014: این ارور نیز مانند قبل میتواند از جمله دلایل اینترنت یا استفاده از سرور بلاک مثل کشورمان که باید از VPN استفاده کنیم و همچنین به دلیل مشکلات در آی پی کامپیوتر شما نیز به وجود میآید که باید به تغییر آن بپردازید.

Error 3194:  به دلیل مشکلات ارور قبلی و همچنین به فریمور نیز ربط پیدا میکند که قبلاً توضیح داده شده است.

Error 4005: این ارور نیز ممکن است به دلیل بروز مشکلاتی در آی سی هارد و یا قسمت ذخیره اطلاعات CPU اتفاق بیافتد، و همچنین به دلیل بروز مشکلات دکمه پاور نیز ممکن است این اتفاق رخ دهد.

Error 4013: مشکل آی سی EMMC یا هارد و همچنین به دلیل وجود مشکلات CPU پیش می آید.

Error 4014: به دلیل مشکلات هارد و CPU رخ می دهد و بیشتر بخش حافظه CPU را دخیل میکند که یکی از معروفترین ارورهای آیفون میباشد.

مطالب مرتبط