ترفند شبکه های اجتماعی

آموزش چگونگی استفاده از (Nametags) اینستاگرام

چگونگی استفاده از (Nametags) اینستاگرام

همه می دانیم، از بین فضاهای مجازی، اینستاگرام یکی از شبکه های پرطرفدار بین کاربران می باشد. برای هر کاربری در اینستاگرام این اتفاق رخ داده است که بخواهد با کمک نام و نام خانوادگی شخصی از دوستان، همکاران یا برند محصولی و … او را پیدا کند، همین طور خوب می دانید بعد از زدن نام او، چندین نام کاربری با این نام می بینید و پیدا کردن شخص مورد نظرتان بین آنها بسیار کار سختی است زیرا هر نام فقط در چند کارکتر یا بعضی وقت ها در یک کارکتر حرف یا عدد با هم فرق دارند. اگر شما جز کسانی هستید که دارای صفحه ی فروشگاه اینستاگرام می باشید پیدا کردن نام و صفحه ی شما برای دیگران امری مهم است و اگر نام شما با خیلی از افراد دیگر مثل هم باشد و کسب و کارتان مشابه، خیلی از مشتریان خود را از دست خواهید داد و چون کاربران به آسانی نمی توانند شما را پیدا کنند، و همچنین جذب فالوور شما سخت می شود. ولی جای نگرانی نیست، اینستاگرام در حال حاضر قابلیتی مهم و کاربردی برای پیدا کردن فرد، قرار داده است. قابلیت نیم تگ، بدین صورت است که با آن می توان نام کاربری شخص مورد نظر را به راحتی اسکن کرد و خیلی سریع او را پیدا کنید. حالا در آموزش زیر به طور کامل برای شما توضیح داده تا متوجه ی ارزش و اهمیت این امر در بازاریابی صفحه های کسب و کار شوید.

نیم تگ اینستاگرام (Instagram Nametags) چیست؟

شاید کدهای  QR یا بارکدهای روی اجناس را دیده باشید وقتی از کدهای  QR استفاده می کنید با اسکن آن، به راحتی می توان به تمام اطلاعاتی محصولی که این کد را داراست، دست پیدا کرد. با اسکن آن، مستقیماً وارد قسمتی که تعاریف و اطلاعات آن وجود دارد، می شوید. مثلاً وقتی این کد مربوط به سایتی باشد با اسکن QR  آن، به سایت وارد می شوید. وقتی از نیم تگ هم استفاده می کنید با دادن تصویری به دیگر کاربران، به آسانی با اسکن آن تصویر، آنها می توانند به پروفایل شما وارد شوند.

blank

نیم تگ کمک بسیار زیادی به ما برای پیدا کردن فرد مورد نظرمان می کند، قبل از نیم تگ جستجوی نام یک فرد ،بسیار چالش بزرگی بود. وقتی نامی را جستجو می کنیم، مشخص نیست فرد مخفف اسم خود را نوشته، یا بین کارکتر های نام خود از نقطه استفاده کرده باشد و هر حالت دیگری که می توان برای درج نام بکار برد. پس آنقدر این کار مشکل می شود که فرد بعد از چند جستجو، ناامید شده و از جستجوی نام فرد پشیمان می شود و قید این کار را می زند.

دلیل اهمیت بالای استفاده از نیم تگ اینستاگرام

شما تا بحال دیده اید در بسیاری از سایت ها و در خیلی از شبکه های مجازی، با اینکه نام کاربری اینستاگرام صفحه ای آمده است و تبلیغات زیادی در این مورد می کند، تعداد افراد زیادی وارد پیج آنها نمی شوند، زیرا همگی با سختی سرچ نام کاربری و مشکلات آن آشنا هستند، ولی وقتی نیم تگ دارد، و آن را در اختیار هر کاربری قرار دهد یا حتی در تبلیغات از آن استفاده کند، همه می توانند براحتی با داشتن نیم تگ، با یک اسکن ساده به پروفایل شخص مورد نظر وارد شوند و به دلیل آسان بودن مسیر پیدا کردن فرد، باعث افزایش فالوور اینستاگرام او خواهد شد.

blank

به شما توصیه می کنیم اگر دارای صفحه ای برای کسب وکار خود هستید و در سایر فضاهای مجازی تبلیغات می کنید حتما نیم تگ خود را انتشار داده، تا کاربران بتوانند به سادگی به صفحه ی شما وارد شوند، زیرا برای کاربر سختی ندارد و با یک اسکن وارد می شود.

نحوه ی اسکن نیم تگ کاربران

تا اینجا هر چه گفتیم، می خواستیم قابلیت نیم تگ را به شما معرفی و شما را با مزایای آن آشنا کرده باشیم. حالا شما هم مثل خیلی از کاربران سوالتان این است که چگونه نیم تگ کاربری، را دنبال کنیم؟ دو مورد زیر راه های دنبال کردن نیم تگ را توضیح می دهند.

روش اول- استفاده از بخش نیم تگ اینستاگرام

در راه حل اول برای استفاده از نیم تگ اینستاگرام شخص، باید وارد قسمت پروفایل تان شوید و در قسمت بالای سمت راست بر روی سه خط بزنید و گزینه ی Nametag  را انتخاب کنید.

 

blank

بعد از آن بر روی  Scan a Nametag زده و نیم تگ اینستاگرام را اسکن نمایید.

روش دوم- از بخش استوری اینستاگرام استفاده کنید

در صورتی که در صفحه ی فید اینستاگرام می باشید لازم به گذراندن روش اول نیست. اکنون به قسمت استوری بروید و بر روی دوربین بزنید و با دوربین استوری، اسکن نیم تگ دلخواه خود را انجام دهید. این مورد برای حالتی مناسب است که می خواهید نیم تگ خود را بر روی کارت، بنر یا تراکت خود درج کنید، اکنون افراد براحتی می توانند نیم تگ شمار را اسکن کرده و به آسانی به پروفایل شما بروند.

blank

وقتی اسکن را انجام دادید، صفحه ای برای شما نمایان می شود، که دو مسیر جلوی پای شما می گذارد در حالتی که بر روی Follow بزنید، بدون مشاهده پروفایل، از دنبال کنندگان آن کاربر می شوید. اگر بر روی View Profile بزنید، اول می توانید وارد صفحه ی شخص مورد نظر شده و بعد آن را دنبال کنید. قابل توجه است اگر قبلا این پروفایل توسط شما Follow شده باشد، شما فقط گزینه ی View Profile را می بینید.

blank

فقط مشکلی که وجود دارد این است که اگر تصویر نیم تگ در گالری ما باشد، نمی توان از دوربین استوری استفاده کرد و باید به گوشی دیگری ارسال شود و از آنجا اسکن شود و روش دوم اینجا کاربردی ندارد ولی روش درست و اصولی آن ، این است که به قسمت تنظیمات پروفایل تان بروید و با انتخاب گزینه ی Nametag، به گالری خود رفته و تصویر نیم تگ مورد نظرتان را اسکن نمایید و بعد وارد پروفایل شخص شوید.

نحوه ی ایجاد نیم تگ در اینستاگرام

هم اکنون همه ی کاربران می توانند از نیم تگ استفاده کنند و برای این کار باید وارد قسمت پروفایل تان شوید و در قسمت بالای سمت راست بر روی سه خط بزنید و گزینه ی Nametag  را لمس کنید. در اینجا برای شما نیم تگ به صورت خودکار ایجاد می شود و اگر تمایلی به تصویر آن نداشتید، می توانید نیم تگ خود را  همان طور که دوست دارید ایجاد کنید. در زیر توضیحات کاملی در این مورد به شما داده می شود:

blank

تغییر شکلک های پس زمینه نیم تگ

در مرحله اول شما می توانید بر روی پس زمینه ی نیم تگ ضربه زده و انواع شکلک ها برای شما نمایان می شود و می توانید ایموجی و شکلک مورد دلخواه خود در اینجا انتخاب نمایید و در اصل با این کار پس زمینه ی نیم تگ خود را تغییر داده اید.

تغییر رنگ پس زمینه ی نیم تگ

کاربرانی که صفحه و پیج رسمی دارند و نمی خواهند از ایموجی ها برای پس زمینه استفاده کنند، می توانند از قسمت COLOR با انتخاب یک رنگ ، پس زمینه ای رسمی تر برای نیم تگ خود برگزینند.

قرار دادن عکس سلفی در نیم تگ اینستاگرام

گاهی اوقات کاربرانی هستند که از این نیم تگ برای صفحه ی شخصی خود استفاده می کنند و تمایل دارند که عکسی از خود در نیم تگ قرار دهند. باید در این قسمت دوربین را انتخاب کرده و عکس سلفی از خود برای نیم تگ بگیرند و خود به خود همانجا قرار می گیرد.

بعد از انجام هر عملی در ایجاد نیم تگ اینستاگرام، وقتی بر روی ضربدر صفحه ی مربوط به نیم تگ می زنید، در بخش تنظیمات به صورت خودکار، هر کاری کرده اید، ذخیره می گردد.

قابل توجه است که به نکاتی در استفاده از پس زمینه ها، دقت کنید، برای مثال در انتخاب رنگ برای پس زمینه نیم تگ از رنگی که به رنگ لوگوی شما نزدیک است، استفاده نمایید و در صورت استفاده از شکلک ها و ایموجی ها، دقت کنید که ایموجی مربوط به صفحه خود را انتخاب نمایید. اگر صفحه شما مربوط به هنر، روانشناسی، سرگرمی و هر چیز دیگری ست، از ایموجی مربوط به آن بهره ببرید، در این حالت کاربران بهتر می توانند با دیدن نیم تگ شما، تا حدودی متوجه ی نوع فعالیت شما در آن صفحه شوند. باید بدانید که همین نکات کوچک، باعث می شود که تصویر برند و کار شما برای مدت زیادی در ذهن کاربران باقی بماند.

چگونگی به اشتراک گذاشتن نیم تگ اینستاگرام

در اصل ما نیم تگ را ایجاد می کنیم تا بتوانیم آن را به اشتراک گذاشته و باعث افزایش دنبال کننده های خود شویم. اگر نتوانیم آن را به درستی به اشتراک بگذاریم، تاثیری بر روی کاربران و دنبال کننده های ما ندارد. پس در اینجا نیز نیاز به کمی دقت و خلاقیت دارد تا بتوانیم بخوبی نیم تگ اینستاگرام خود را به اشتراک بگذاریم. چند مورد از نحوه اشتراک گذاری نیم تگ اینستاگرام را برای شما معرفی می کنیم.

نمایش نیم تگ اینستاگرام در فروشگاه خود

چه شما مدیریت فروشگاه اینترنتی را داشته باشید یا در فروشگاهی حضوری مشغول به کار باشید باید بتوانید نیم تگ خود را در جلوی چشم مشتریان خود قرار دهید. در فروشگاه اینترنتی، تصویر نیم تگ را در قسمتی از سایت خود قرار داده و در فروشگاه حضوری نیز می توانید تصویر را بر روی بنری چاپ کرده و در گوشه ای از فروشگاه خود در ملاء عام قرار دهید و اگر کارت فروشگاه دارید یا تراکتی مربوط به کارتان چاپ کرده اید، می توانید تصویر نیم تگ خود را بر روی آن بزنید تا کاربران بتوانند به راحتی به پروفایل اینستاگرام شما وارد شده و جزء دنبال کننده های شما شوند.

blank

تصویر بالا نمونه ای از نیم تگ فروشگاهی می باشد که این فروشگاه نیم تگ را روی تراکت های کوچکی چاپ کرده و به همراه خرید محصولات به مشتریان می دهد. در صورتی که در این فروشگاه رفتار پرسنل با مشتری قابل قبول یاشد، حتما مشتری دوست دارد که صفحه ی اینستاگرام این فروشگاه را دنبال کند. پس مشتری با اسکن نیم تگ ارائه شده به راحتی به صفحه ی این فروشگاه وارد می شود و نیازی به جستجوی نام او ندارد. همه ی اشخاصی که شغل های مربوط به فروش اجناس را دارند، می دانند که جذب کاربران، تاثیر بسیار بالایی در فروش خواهد داشت.

چگونگی کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام گردی را مطالعه کنید.

نمایش نیم تگ در رویدادها، همایش‌ها و حتی نمایشگاه‌ها

بعضی از برندها، در همایش ها، رویداد ها و … حضور فعالی دارند و این افراد از نیم تگ می توانند بهره ی زیادی ببرند. زیرا در هنگام همایش ها و غیره می توان تصویر نیم تگ را در کنار توضیحات و معرفی ها در بنر قرار داده و افرادی که تمایل به اطلاعات در مورد برند شما داشته باشند، با اسکن نیم تگ شما، از دنبال کننده های برندتان می شوند.

جذب چنین افردی باعث افزایش فالوور های شما شده و همچنین بدلیل دیدن محصولات و کارهای شما، قطعاً بعداً جزء مشتریان تان می گردند و اگر نتوانید آنها را جذب کرده که به صفحه ی شما بیایند کم کم شما مشتریان خود را از دست خواهید داد چون همانطور که می دانید مخصوصا در شهرهای بزرگ مردم زیاد حوصله ی رفت و آمد در ترافیک را ندارند و بیشتر اینترنتی خرید می کنند.

blank

در تصویر بالا همانطور که می بینید این برند، فروشگاه بسیار کوچکی است که با نمایش تصویر نیم تگ خود، برای خود تبلیغات بسیار خوب و بدون هیچ هزینه ای ایجاد کرده است. این باعث شده که مشتریان در صورتی که حتی از یکی از کارهای آنها خوششان بیاید و تصویر نیم تگ را اسکن کنند و وارد پروفایل این برند شوند، اولا جزء دنبال کننده های آن شده و همچنین امکان خرید از محصولات آینده ی این برند نیز بوجود آمده است.

blank

یکی از پیشنهادات دیگر ما این است که اگر با افراد زیادی در ارتباط هستید و در رویداهای زیادی شرکت می کنید، بهتر است تصویر نیم تگ خود را در گوشی تان داشته باشید تا اگر در حین ارتباط با فرد یا افرادی توانستید بازاریابی خوبی از صفحه ی خود داشته باشید، بتوانید در همان لحظه از شخص مقابلتان بخواهید که با اسکن تصویر نیم تگی که بر روی گوشی دارید از دنبال کنندگان شما شود. همچنین اگر از افراد موفقی هستید که برگزار کننده ی کنفرانس یا همایش می باشید، می توانید بعد از این که در کنفرانس اعتماد بقیه را جلب کردید در آخر جلسه، تصویر از نیم تگ خود نمایش دهید و از بقیه بخواهید که آن را اسکن و جزء دنبال کنندگان شما شوند. اگر در جلسه ای حتی بتوانید 50 تا 100 نفر را هم جذب کنید در طول سال عدد قابل توجه ای می شود.

انتشار نیم تگ اینستاگرام در وبلاگ یا صفحات اجتماعی

از مسیرهای دیگر که برای تبلیغ صفحه خود می توانید طی کنید. گذاشتن نیم تگ اینستاگرام تان در وبلاگ یا صفحات مجازی دیگر مثل تلگرام، فیسبوک و …. می باشد. مثلا اگر وبلاگی دارید که بازدید کننده های خوبی دارد و یا در تلگرام در برخی از کانال ها که تعداد عضوهای بالایی دارد، جای بسیار مناسبی برای تبلیغ صفحه ی شما می باشد. برای این کار، می توانید تصویری از نیم تگ خود در گوشه ای از آن وبلاگ یا در زیر یک پست خوب تبلیغاتی از کارتان قرار داده و افراد را تشویق به اسکن آن کرده و به تعداد فالوررهای خود بیفزایید.

blank

در تصویر بالا کاربری که در دو فضای مجازی مثل اینستاگرام و توییتر فعال است، در صفحه توییتر خود پستی جذاب را به همراه نیم تگ اینستاگرام خود قرار داده و درخواست دنبال کردن صفحه اش را از کاربران داشته است. شما هم می توانید اگر در فضای مجازی دیگری فعالیت می کنید، چند تصویر بسیار جذاب از محصولات خود قرار دهید و در زیر آن بنویسید برای دیدن بقیه ی محصولات ما را در اینستاگرام دنبال کنید و تصویر نیم تگ خود را قرار داده، تا در صورتی که کاربری تمایل به این کار داشت به راحتی و در کمتر از یک ثانیه بتواند به پروفایل اینستاگرام شما دسترسی پیدا کند.

blank

حتی می توانید در کنفراس هایتان اسلایدی از نیم تگ خود داشته باشید و اگر شخصی سوالی پرسید با زیرکی پاسخ او را نصفه داده و از او بخواهید برای پاسخ به سوالش به اینستاگرام و صفحه ی شما مراجعه نماید. وقتی شما خیلی خوب و مفید صحبت کنید بسیاری از مراجعه کنندگان دوست دارند بدانند در صفحه شما چیست و شما با نمایش اسلاید در انتهای کارتان برای آنها توضیح می دهید که با مراجعه به صفحه ی شما اگر سوالی داشتند در دایرکت از شما بپرسند.

چگونگی تشویق کاربران به اسکن نیم تگ اینستاگرام

احتمالا شما هم این سوال برایتان پیش آمده که حتی اگر در خیلی از صفحات مجازی نیم تگ خود را بگذارید چون شما کاربران را نمی بینید و آنها هم از فعالیت کامل شما بی اطلاع هستند، احتمال اسکن نیم تگ شما و دنبال کردن دیگران نمی تواند تعداد زیادی باشد و تعداد قابل توجه ای شما را دنبال نخواهند کرد. حال سوال اینجاست که چگونه افراد را تشویق به اسکن نیم تگ خود کنیم؟ از این دو راه حتما استفاده کنید.

  • آموزش اسکن نیم تگ اینستاگرام به کاربران

شاید برای شما باورپذیر نباشد، ولی باید بگوییم خیلی از افراد نمی دانند که چگونه باید نیم تگ شما را اسکن کنند و وارد پروفایل شما شوند و وقتی کاربری روش استفاده از نیم تگ را نداند چطور باید انتظار داشته باشیم که این کار را انجام دهد و براحتی از کنار آن می گذرد و یا قید این کار را می زند یا نام شما را جستجو می کند. پس برای اینکه این مشکل را حل کنید در پستی یا در استوری روش اسکن نیم تگ را آموزش دهید و از هایلایت اینستاگرام استفاده کرده تا در دسترس همه کاربران باشد.

  • دادن انگیزه به کاربران

کاربران زیادی در اینستاگرام به دنبال پست های سرگرمی و تفریحی هستند و بعضی دیگر به دنبال مطالب مفید و آموزنده می باشند. پس با گذاشت پست های باارزش و مهم و یا گهگاهی استوری های سرگرم کننده و تفریحی باعث ایجاد انگیزه در کاربران شوید و با این کار، می توانید بخواهید برای مشاهده ی اینگونه پست ها شما را دنبال کنند. با این کار تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید.

blank

یکی دیگر از راه های انگیزه دادن به افراد این است که برای مثال به آنها بگویید با اسکن نیم تگ شما و دنبال کردن صفحه تان ، کد تخفیف دریافت نمایند. یا در فضاهای مجازی دیگر، ویدئویی مهم به نمایش بگذارید و به کاربران اعلام کنید برای دیدن بقیه ی ویدئوها به صفحه ی اینستاگرام شما رفته و شما را دنبال کنند.

برای مثال کاربری قسمتی از یک کتاب الکترونیک را در فضاهای مجازی قرار می داد و به کاربران اعلام می کرد برای دریافت کامل کتاب به صفحه ی اینستاگرام او رفته و جزء فالوورهایش شوید تا بتوانید کتاب الکترونیک را دریافت کنید شاید باور نکنید ولی با این کار توانست فالوورهای زیادی را جذب نماید. پس شما هم می توانید از این نمونه کارها، استفاده نموده و با روش های مفید و ارزشمند دنبال کنندگان خود را افزایش دهید.

در نهایت به شما بگوییم که استفاده از نیم تگ در جای صحیح باید استفاده شود، مثلا در بیلبورد خیابان ها، با سرعت بالای یک اتومبیل چگونه فردی می تواند نیم تگ شما را اسکن کند و مطمئن باشید فردی برای اسکن نیم تگ شما در بزرگراه توقف نمی کند. ولی استفاده آن در معابر عمومی مثل مترو، پیاده روها و غیره می تواند کاربردی و مفید باشد. در جاهایی که فکر می کنید قرار دادن نیم تگ نمی تواند خیلی قابل استفاده باشد، می توانید سایت خود را قرار دهید و بعد در داخل سایت نیم تگ خود را تبلیغ کنید.

نتیجه‌ مقاله

هر کاربر اینستاگرامی این را می داند که برای کسب وکار خود می تواند از صفحه ی اینستاگرامش بیشترین بهره را ببرد، پس باید به دنبال راهی باشد که فرد بعد از جذب و تشویق به دنبال کردن صفحه ی ایشان بتواند با کمترین زمان و راحترین مسیر به پروفایلش در اینستاگرام دسترسی پیدا کند، که همانطور که در این مقاله توضیح دادیم این مسیر کوتاه می تواند اسکن نیم تگ بوده، که باعث می شود کاربر مستقیماً وارد صفحه ی شما شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *