ترفند شبکه های اجتماعی

آموزش قرار دادن استوری اینستاگرام

آموزش قرار دادن استوری اینستاگرام

هر کاربر اینستاگرامی، مطمئنا با استوری آشنایی دارد، زیرا هر وقت که شما وارد اینستاگرام می شوید، اولین ردیف در بالا، استوری هایست که توسط fallowing های شما در طول شبانه روز گذاشته می شود، یکی از جذابیت های اینستاگرام همین استوری می باشد، زیرا همه ی کاربران با آن ارتباط برقرار کرده و با دیدن استوری های دیگران لذت می برند، نسبت به آنها واکنش نشان می دهند، برای آنها در جواب استوری ها، شکلک های تایید، خنده دار و …. ارسال می کنند. خلاصه به جرأت می توان گفت همه یا بسیاری از کاربران اینستاگرامی با این قابلیت، ارتباط و تعامل خوبی برقرار کرده اند. کاربرانی که دارای صفحه ی کسب و کار هستند، از این قابلیت در جهت های مختلف مثل، تبلیغات، آموزش خدمات و…  برای رشد کسب و کار خود بهره می برند. یکی از دلایلی که در اینجا مطالبی در مورد نحوه ی قرار دادن استوری برای شما گفته ایم، اهمیت بالای این امکان می باشد، زیرا اگر در موارد مختلف و مفید برای رشد صفحه ی خود استفاده نمایید، می توانید از آن بهره برداری خوبی داشته باشید.

کاربرانی که جزء افرادی هستند که از این اپلیکیشن بعنوان مسیری برای بازاریابی و یا فروش محصولات خود استفاده می کنند، باید بدانند با بکار بردن استوری می توانند به خیلی از اهداف شان برسند. در حالتی که شما پستی را در صفحه خود قرار می دهید، شاید به هر دلیلی توسط فالوورهای شما دیده نشود و یا سرسری از آن بگذرند ولی استوری به دلیل بالا بودن در هر صفحه ی اینستاگرامی و بعنوان فیدی که در اولین مرحله ورود به اینستاگرام جلوی چشم می باشد، کاربران زیادی را جذب خود کرده و مطمئنا بسیاری از فالوورهای شما آن را مشاهده می کنند. در این مقاله آموزش استوری اینستاگرام و نحوه آنالیز آن را توضیح خواهیم داد. با خواندن مطالب زیر متوجه خواهید شد که استوری ها در رشد و فروش کسب و کار شما چقدر تاثیر مثبت داشته و دارند. همچنین یاد می گیرد که استراتژی تان در نحوه به اشتراک گذاری یک استوری چگونه باشد تا بیشترین بهره را از آن ببرید.

دلیل استفاده از استوری اینستاگرام

در ابتدا باید بگوییم که وقتی کاربری از استوری استفاده می کند، در بین بقیه کاربران و حتی رقبا بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. وقتی ما به هر دلیلی از اینستاگرام استفاده می کنیم هدفمان دیده شدن بیشتر است. پس وقتی صفحه ای بیشتر دیده شود حتما به معنی برداشتن گامی برای رشد فروش آن صفحه خواهد بود. همه می دانیم وقتی کاربری صفحه ی کسب و کار خود را در اینستاگرام راه اندازی می کند، هدفش افزایش شناخت و فروش محصول و کالا یا خدمات است، و با ایجاد استوری مشتریان خود را زیاد کرده و در پایان باعث فروش بالای خود می شود. همانطور که می دانید وقتی وارد اینستاگرام می شوید دایره های قرمز رنگی با تصاویر مربوط به دنبال شونده های خود مشاهده می کنید. به این دایره ها استوری گفته می شود. وقتی کاربری بر روی آن می زند می تواند تصاویر و یا ویدئوهایی با مدت زمان کوتاه را ببیند، شما می توانید هر چقدر که دوست دارید استوری قرار دهید، فقط به این مورد توجه کنید در صورتی که از تصاویر و مطالب تکراری و بی ارزش استفاده کنید ، کاربر به راحتی بعد از مشاهده ی چند تا از آنها بقیه را رها کرده و به استوری کاربر بعدی می رود ولی برعکس اگر محتوای استوری شما هیجان انگیز، جذاب، ارزشمند و یا حتی چالش برانگیز باشد، کاربر بر روی آن کامنتی قرار می دهند، که این کامنت ها به قسمت دایرکت رفته و قابل پاسخگویی هستند این یعنی همان ارتباط و تعامل با کابران و فالوورهایتان که هر صفحه ی کسب و کاری به آن احتیاج دارد.

blank

وقتی شخصی از استوری استفاده می کند، مطمئناً دوست دارد که همه ی فالوورهایش آن را مشاهده کنند، برای این کار کافیست که فالوورهای خود را تشویق به روشن و فعال نمودن نوتیفیکیشن‌ هایشان در اینستاگرام کنید، با این قابلیت وقتی شما استوری جدید قرار می دهید، اعلان آن بر روی گوشی کاربران مشاهده می شود. این کار باعث می شود بازدیدها به طرز عجیبی بالا برود و تعامل کاربران با استوری ها بیشتر شود. پس سعی کنید با ترفندی مثلا نحوه آموزش فعال سازی نوتیفیکیشن ها، درخواست خود را به آنها اعلام کنید. از آنها در قالب پیامی درخواست کنید، اگر نمی خواهید استوری های ما را از دست بدهید با فعال‌سازی نوتیفیکیشن‌های استوری صفحه ی ما، اعلان آن را بر روی گوشی خود ببینید. فقط نکته ی قابل توجه این است که باید استوری های در حد بالا، جذاب، ارزشمند، مفید و متنوع باشند تا کاربران دوست داشته باشند اعلان آن را دریافت کنند، در غیر این صورت حتی افرادی که نوتیفیکیشن های آنها فعال است، بعد از مشاهده ی استوری های الکی، آن را غیرفعال کرده و تعامل و ارتباط شما هر روز با آنها کمرنگ تر خواهد شد.

blank

امکان دیگری که بر جذابیت استوری اینستاگرام افزوده است این است که وقتی کاربری در قسمت Explore به دنبال شما می گردد، دایره قرمز نشان دهنده ی استوری جدید، بر روی نام پروفایل و حساب کاربری شما وجود دارد.

blank

اما این حالت فقط در مواردی دیده می شود که زمان 24 ساعت از فعال بودن استوری تان نگذشته و هنوز هم استوری فعال می باشد. استوری در این بخش فقط برای افرادی که دارای صفحات عمومی هستند برای بقیه قابل مشاهده است و در صورتی که صفحه خصوصی بوده، استوری دیده نمی شود. در اینجا هم اگر صفحه ی کسب و کار و صفحه ای عمومی داشته باشید، افراد با مشاهده ی استوری شما، و مجذوب شدن آن، صفحه ی شما را دنبال خواهند کرد و یا حداقل در صورت تبلیغات، تبلیغتان را برای چند لحظه می بینند و شما تبلیغی رایگان و بازدیدی از محصول خود در معرض دید کاربران قرار داده اید و در صورت جذب کردن آنها با همین استوری، فالوورهای هدفمند بدست آورده اید.

ایجاد استوری

در قسمت استوری وقتی وارد استوری کاربری می شوید، قسمت های مختلفی، مانند نام کاربری، تصویر پروفایل، نوار پیشرفت استوری و… را مشاهده می کنید. این موارد، علاوه بر تصویر یا ویدئوی آپلود شده در بخش استوری، قابل رویت هستند. حالا در اینجا به بررسی موارد قابل مشاهده در استوری می پردازیم.

blank

در ابتدای کار باید به این مورد توجه شود که عکس پروفایل یا نام کاربری باید به گونه ای باشد، که کاربر با دیدن آن تشویق و ترغیب به دیدن پروفایل شده و بعد از آن از صفحه ی شما بازدید کند. با قرار دادن تصویر مناسب و نام کابری درست، باعث ارتباط برقرار کردن بقیه کاربران با شما شده و در مرحله بعد به راحتی به صفحه هدایت شده و شما می توانید خدمات و محصول خود را معرفی و تبلیغ نمایید.

blank

در تصویر بالا ملاحظه می کنید که در پایین بخش استوری، قسمت هایی از قیبل پاسخ به استوری، ارسال عکس و اشتراک گذاشتن استوری، قابل مشاهده می باشد. در استوری خود از متن یا هشتگ استفاده نمایید تا کاربرانی که استوری شما را می بینند، آنها را به ارسال پیام از قسمت پایین استوری دعوت نماید. بعضی از کاربران سوالی از بقیه می پرسند و آنها به آن پاسخ می دهند. کار دیگری که می توان انجام داد Mention کردن کاربران دیگر است، این کار باعث می شود بازدیدهایتان تا حد زیادی بالا برود. زیرا وقتی شما کاربری را Mention کنید، وقتی او، استوری تان را برای بقیه فالوورهای خود به اشتراک بگذارد، به راحتی کاربرهای او نیز با ضربه زدن بر روی نام کاربری شما، به صفحه ی شما هدایت می شوند و در این حالت بازدید استوری شما تا حد خوبی بالا می رود. وقتی می خواهید کاربری را Mention کنید، کافی ست در ابتدا کارکتر @ را زده و بعد از آن نام کاربری فرد مورد دلخواه خود را در کنارش تایپ کنید.

روش ذخیره ی همیشگی استوری اینستاگرام را مطالعه کنید.

در حالتی که صفحه ی شما صفحه ای عمومی است، از هشتگ هایی که بسیار پرمخاطب هستند در استوری خود استفاده نمایید، این هم باعث افزایش بازدید از استوری شما خواهد شد. برای کاربرد هشتگ ها، باید علامت # را کنار کلمه ای که می خواهید وارد کنید، سعی کنید از واژه های کلیدی که خیلی از کاربران آن را جستجو خواهند کرد، بهره ببرید. تمام تلاش خود را برای داشتن استوری خوب داشته باشید، زیرا یک استوری پر و پیمان باعث جذب کاربر شده و در ادامه هدایت به صفحه و در نهایت بازاریابی برای محصول و خدمات در در پی دارد. پس برای انجام این کارها بقیه مقاله را با دقت مطالعه کنید.

آموزش ایجاد استوری اینستاگرام و تنظیمات آن

گاهی وقت ها دوست دارید استوری قرار دهید ولی به دلیل وجود بعضی از افراد نمی توانید این کار را انجام دهید به شما این نوید را می دهیم که شما استوری دلخواه خود را ایجاد نمایید و اگر کسی که جزء فالوورهای شماست و نمی خواهید از فالوورهایتان آن را پاک کنید، ولی نمی خواهید استوری تان را ببیند به بخش تنظیمات استوری رفته و نام او را در لیست فالووورهای خود Hide نمایید. با این کار با خیال راحت استوری خود را قرار دهید زیرا هر کاربری را شما Hide کرده باشید استوری شما برای او نمایان نشده و استوری را نخواهد دید.

blank

اگر می خواهید بدانید تنظیمات استوری کجاست، به بخش استوری خود وارد شوید و در گوشه سمت چپ، بالا بر روی تنظیمات بزنید، در اینجا وارد تنظیمات استوری شده اید، که می توانید از مواردی که در تنظیمات قرار دارد استفاده کرده و از کاربرد هر کدام از آنها در استوری خود لذت ببرید.

Hide Story From : همانطور که گفتیم این قابلیت برای آن است اگر تمایل ندارید کاربری استوری شما را ببیند، براحتی با تیک زدن نام کاربریش در این لیست، و بعد از آن با زدن کلمه ی Done، باعث می شوید فرد مورد نظرتان استوری که به تازگی قرار داده اید را نمی بیند، فقط باید در لیست فالوورهای شما باشد و در صورتی که در بین دنبال کنندگان شما نباشد، نیازی به این کار نیست، زیرا در صورت خصوصی بودن صفحه ی شما، استوری برای او نمایان نمی شود.

Close friends : در حالتی که شما در هنگام قرار دادن استوری خود، افراد خاصی، مخاطب شما هستند، و یا عکسی شخصی را در استوری بکار برده اید که دوست دارید فقط برای دوستان خود نمایش داده شود، در این جا از لیست Close friends افراد مورد نظر خود را ببینید. اگر استوری خاصی ایجاد کرده اید، جای نگرانی نیست زیرا فقط افراد موجود در این لیست استوری شما را خواهند دید.

Allow message replies : با انتخاب این گزینه به کاربران خود اجازه ی پاسخ گویی به استوری خود می دهید و باعث می شوید، تعامل بیشتر و بهتری با کاربران برقرار نمایید. نا گفته نماند در اینجا با سه گزینه روبرو هستید.

Your Followers: با انتخاب این گزینه، تمام کاربرانی که جزء فالوورهای شما هستند، می توانند به استوری شما، پاسخ داده و نظرات خود را اعلام نمایند و هیچ محدودیتی برای پاسخ فالوورهای تان به استوری شما بوجود نخواهد داشت.

Followers you follow back: در این حالت، افرادی که شامل follower ها هستند و شما نیز آنها را following کرده اید می توانند به استوری شما پاسخ داده و با آن ارتباط برقرار کنند. در اصل اگر شخصی جزء فالورهای شما باشد ولی شما او را دنبال نمی کنید و جزء following های شما نباشند، نمی توانید به استوری پاسخی دهد.

Off: در حالت قرار دادن تنظیمات پاسخ بر روی off، دیگری کسی نمی تواند به استوری پاسخی دهد. و فرقی نمی کند که فالور یا فالووینگ شما باشند یا نه. در این حالت در استوری، قسمت پایین که مربوط به پاسخ دادن استوری ست، وجود ندارد.

استوری خود را بررسی کنید و ببینید کدام گزینه ی بالا برای این استوری مناسب است و نسبت به استوری یکی از آنها را انتخاب کنید. فقط در اینستاگرام تنظیمات بخش استوری به حالت پیش فرض بر روی گزینه اول قرار دارد.

 Saving:در صورتی که تمایل دارید از استوری که ایجاد کرده اید در گالری یا آرشیو اینستاگرام خود نمونه ای داشته باشید می توانید بر روی این گزینه زده و استوری خود را ذخیره نمایید. در اینجا نیز دو گزینه برای شما وجود دارد و هر کدام را که بخواهید می توانید انتخاب نمایید.

 Save to gallery: همانطور که از نامش پیداست، با زدن بر روی این گزینه استوری بعد از به اشتراک گذاری، در گالری ذخیره می شود. پیشنهاد می کنیم چون می توان استوری را به صورت دستی ذخیره کرد، گزینه ی گفته شده را فعال نکرده و هر وقت تمایلی به ذخیره استوری خود داشتید، آن را ذخیره نمایید.

Save to archive: با این گزینه، می توان استوری را بر روی سرورهای اینستاگرام، در بخش آرشیو ایستاگرام ذخیره نمود، برعکس گزینه قبل که گفتیم بهتر است غیرفعال بماند در اینجا پیشنهادمان این است که این گزینه بهتر است فعال بماند تا استوری های ما را بدون اینکه، فضایی از گوشی مان اشغال کند، ذخیره کرده و هر وقت نیاز به دسترسی به آنها داشتیم با زدن بر روی Story Archives ، آنها را مشاهده کرده و یا در حال حاضر ذخیره نماییم.

پس دو گزینه های بالا برای ذخیره در دو قسمت گالری و آرشیو اینستاگرام بوده و از هر کدام به دلخواه می توانید بهره ببرید.

Sharing: این گزینه، مربوط به اشتراک گذاری استوری می باشد، در صورتی که این گزینه، فعال باشد، کاربران می توانند این استوری را برای دیگران ارسال کنند، ناگفته نماند، در صورتی که صفحه عمومی بوده، برای هر شخصی که دوست دارند می تواند share کنند ولی اگر صفحه خصوصی بوده، فقط برای افرادی که جزء فالوورهای شما هستند، می توانند استوری را به اشتراک بگذارند. برای فعال کردن این گزینه، کافی ست بر روی Allow Sharing بزنید تا کاربران بتوانند استوری شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. تمام کاربرانی که دارای صفحه ی کسب و کار هستند و صفحه ی آنها عمومی است، این گزینه را فعال می کنند و از به اشتراگ گذاشتن استوری شان توسط دیگران لذت می بردند، زیرا این کار بقیه کاربران باعث افزایش بازدید از یک صفحه ی عمومی خواهد شد و به دنبال آن افزایش ارتباط و فروش را در پی خواهد داشت.

اگر دوست دارید استوری خود را در فیسبوک نیز به اشترام بگذارید با ردن بر روی گزینه ی  Share tour story to facebook، می‌توانید استوری خود را علاوه بر اینستاگرام، به صورت همزمان در فیسبوک هم share کنید.

انتخاب فرمت استوری اینستاگرام

در این قسمت می خواهیم شما را با یکی از جذاب ترین و مهیج ترین قابلیت های اینستاگرام آشنا کنیم. شما برای استوری خود می توانید فرمت های مختلفی را به کار ببرید. در حال حاضر چند فرمت در دسترس کاربران اینستاگرامی قرار دارد. امیدواریم فرمت های بیشتری به این بخش کاربردی و پرطرفدار اضافه گردد.

blank

حالت Normal: این حالت، حالت پیش فرض استوری اینستاگرام می باشد، که بسیاری از کاربران به دلیل بی اطلاعی و یا تمایل به همین حالت از آن استفاده می کنند. در حالت نرمال، ویدئویی 15 ثانیه ای یا عکسی تا 24 ساعت در صفحه ی شما قرار می گیرد و کاربران هم می توانند به آن پاسخ داده و با آن ارتباط برقرار نمایند. اگر به استوری وارد شوید با زدن بر روی دوربین می توانید همان لحظه عکس بگیرید و با کشیدن صفحه به سمت بالا می توانید از عکس های گالری خود برای نمایش دادن در استوری استفاده کنید. در اینجا بعد از انتخاب عکس یا ویدئوی خود، حتما از شکلک ها و ایموجی ها بهره برده تا بتوانید استوری جذاب تری به فالوورهای خود ارائه کنید و نظرشان را بیشتر جلب استوری خود نمایید.

blank

حالت Live: در این قسمت می توانید دوربین خود را بر روی سلفی یا عادی قرار داده و به صورت زنده از صحنه ای که در آن قرار دارید، فیلم تهیه کرده و با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. گاهی اوقات بعضی کاربران کنفرانسی دارند و یا تبلیغاتی از خدمات خود برای افراد بصورت حضوری گذاشته اند و در قسمت Live برای کاربران نیز آن را نمایش داده تا آنها نیز بتوانند از این همایش و …. استفاده کنند. در حالت Live برعکس استوری می توانید تا 60 دقیقه با کاربران خود در ارتباط بوده و کاربران هم در همان لحظه کامنت های خود را قرار دهند و با آنها ارتباط داشته باشید. این قابلیت بدین صورت است که بعد از به پایان رسیدن آن، کاربران تا 24 ساعت فرصت ذخیره ی آن را دارند.

blank

حالت بومرنگ: در این حالت می توانید ویدئویی 10 تا 30 ثانیه بگیرید و با زدن بر روی گزینه بومرنگ ویدئوی شما را ذخیره کرده و با سرعت بیشتر، چند بار آن را تکرار می کند، این قابلیت جذاب و پرطرفدار، بین افراد جوان تر و دارای صفحه ی خصوصی بیشتر کاربرد دارد و برای صفحه های کسب و کار و صفحه های رسمی، زیاد استفاده نمی شود.

blank

حالت Rewind: در این حالت می توانید ویدئوی خود را بگیرید ولی به صورت معکوس به نمایش درمی آید، این قابلیت برای همه ی افراد فعال نیست، و معمولا به ناحیه سکونت مربوط می شود. اگر فعال نشد، با تغییر پروکسی، سعی کنید آن را فعال نمایید. بعد از آماده شدن ویدئوی شما از استیکرها استفاده نمایید و استوری خود را شخصی سازی کنید.

blank

حالت Hands-Free: بسیاری از کاربران وقتی می خواهند استوری تهیه کنند بدلیل اینکه باید انگشت خود را بر روی دوربین وسط نگه دارند نمی توانند ویدئویی خوب و حرفه ای تهیه کنند اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید با استفاده از حالت Hands-Free ویدئوی خود را بدون نگه داشتن انگشت، بگیرید. برای این کار یک بار دایره را فشار دهید و حالا 15 ثانیه فیلم ضبط نمایید و بعد از ویرایش آن، ویدئوی خود را برای کاربران خود share کنید.

blank

ویرایش استوری اینستاگرام و اضافه کردن قابلیت های دلخواه به آن

در همه حالت های ایجاد استوری به جزء حالت Live می توانید از قابلیت های جذاب اینستاگرام بهره برده و با کمک استیکر، لینک، شکلک و یا هر ایموجی دیگری استوری خود را تغییر داده و بعد آن را به اشتراک بگذارید. پس اول استوری را تهیه و مواردی را که دوست دارید به آن اضافه نمایید.

1) قرار دادن لینک در استوری

اگر بخواهید استوری بگذارید که کاربر را هدایت به سایت یا شبکه مجازی دیگری کنید، با این قابلیت می توانید، بر روی استوری لینک مورد نظر خود را قرار دهید. این امکان فقط در صفحه های کسب و کار یا صفحاتی با بیش از 1000 فالور وجود دارد. در این صفحات در استوری شان آیکون لینک موجود است و می توان آیکون را لمس کرد و لینک خود را اضافه نمایید. وقتی کاربری استوری شما را مشاهده می کند و ترغیب به ورود به سایت شما می شود، کافی ست استوری را به سمت بالا بکشد، براحتی می تواند وارد لینک شود. فقط باید توجه شود که استوری با لینک نوشته شده هم خوانی و هماهنگ باشد تا استوری بتواند تاثیر کافی را گذاشته و کابر ارتباط لازم را برقرار کند و کاربر به لینک مورد نظر وارد شود.

blank

2) استفاده از استیکرهای اینستاگرام

اگر تا به حال توضیحات قبلی ما را با دقت خوانده باشید متوجه شده اید که گفتیم بیشترین کاربرد استوری، تعامل و ارتباط با کاربران و برای بیشتر دیده شدن صفحه ی ما می باشد. پس، از استیکرها بعنوان مکملی در کنار استوری می توان نام برد. گاهی اوقات یک استیکر بیشتر از یک متن، با مخاطب ارتباط برقرار کرده و منظور ما را به صورت واضح می تواند به کاربران القاء کند. برای این کار در استوری وارد بخش استیکرها شوید، و استیکر مورد نظر و دلخواه تان که با استوری گذاشته شده توسط شما، هماهنگ است، قرار دهید. اگر بخواهیم در مورد تاثیر استیکر، بر روی کاربران و ارتباط برقرار کردن آن فالوورهای شما سخن بگوییم، مقالات زیادی را می توان در این مورد نوشت. پس از استیکر هماهنگ با استوری خود بهره ببرید تا تاثیر آن را ببینید.

3) استفاده از ابزار Drawing

اکنون به بررسی ابزار ساده ی مداد یا همان Drawing می پردازیم. اگر با فضای نرم افزار Paint در کامپیوتر آشنایی داشته باشید، کاربرد آن به این ابزار بسیار نزدیک است. این ابزار را بکار ببرید و خطوطی را کشیده و یا متنی را به صورت دستی بنویسید. قلم های موجود در آن در سایزهای متفاوت (از خیلی ریز تا درشت) و رنگ های مختلف می باشد.

4)استفاده از قابلیت Text

قابلیت بعدی که به شما معرفی می کنیم، قابلیت متن یا Text می باشد. اگر تمایل دارید در کنار عکس یا تصویر قرار داده شده در استوری، متن را وارد کنید یا توضیح کوچکی در مورد آن داشته باشید از این ابزار استفاده کنید. در اینجا هم می توان متن ساده ای را وارد کرد یا نام کاربری را که در قبل گفتیم می توانید Mention کنید در اینجا تایپ کرده و قبل از نام کاربر،کارکتر @ را وارد کرده و به همین سادگی فرد مورد نظر خود را Mention کنید. یا امکان هشتگ هم در همین قسمت متن می باشد علامت # را گذاشته و کلمه مدنظر خود را تایپ می کنید. برای تاثیر بیشتر، استیکر Mention یا هشتگ را در کنارشان استفاده می کنید.

انتشار استوری

همه ی این کارها را انجام دادیم تا بتوانیم استوری را منتشر کرده و برای فالوورهای خود به اشتراک بگذارد. اول استوری خود را با دقت بررسی کرده، موارد لازم را ویرایش کنید و وقتی از مناسب بودن آن مطمئن شدید، از دو مسیر زیر می توانید آن را به اشتراک بگذارید.

Send to؛ اشتراک‌گذاری برای همه ی کاربران: اگر استوری ایجاد شده توسط شما مورد تایید این می باشد که برای همه کاربران تان به نمایش دربیاید، با این گزینه برای همه به اشتراک بگذارید. در اینجا فقط برای کسانی که شما آن را در لیست Hide کرده اید ارسال نمی شود ولی بقیه ی کاربران آن را می بینند.

Close Friends؛ اشتراک‌گذاری برای دوستان نزدیک:  همانطور که در بالاتر گفتیم در حالتی که شما در هنگام قرار دادن استوری خود، افراد خاصی، مخاطب شما هستند، و یا عکسی شخصی را در استوری بکار برده اید که دوست دارید فقط برای دوستان خود نمایش داده شود، در این جا از لیست Close friends افراد مورد نظر خود را انتخاب می کنید. اگر استوری خاصی ایجاد کرده اید، جای نگرانی نیست زیرا فقط افراد موجود در این لیست استوری شما را خواهند دید. در این حالت استوری به رنگ سبز در آمده است و برای همه قابل مشاهده نیست. و برای این کار باید به جای گزینه Send to بر روی Close Friends بزنید.

به دو روش گفته شده می توانید استوری خود را ارسال کنید و به اشتراک بگذارید و کامنت های کاربران خود را مشاهده کنید

افزایش تعامل با Followerها

مهمترین و با ارزش ترین مسئله در اینستاگرام برای صفحات کسب وکار، ارتباط و تعامل با کاربر است. زیرا با این تعامل می توان به موقع بازاریابی کرد و کاربران را به صفحه خود بیاورید و محصولات و خدمات خود را معرفی کرده و در نهایت باعث رشد صفحه خود و افزایش فروش تان شوید. از استوری هایی استفاده کنید که کاربران را به چالش بکشاند. سوالاتی از آنها بپرسید تا به دایرکت شما بیایند و شما به هدفتان نزدیک شوید. از آنها محترمانه درخواست کنید که نظرات و پیشنهادات خود را بیان کنند و از تخفیفات شما استفاده نمایند. در استوری خود اول چند کار خلاقانه انجام دهید، تصاویر مجذوب کننده و متن های با ارزش قرار دهید و بعد از تبلیغات و یا معرفی خدمات خود بهره ببرید. اگر تعداد فالوورهای شما از حد نساب برای قرار دادن لینک کمتر است از آنها بخواهید برای دریافت لینک به دایرکت مراجعه کنند. کامنت های بخش استوری به دایرکت می روند و با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه ی اینستاگرام تان به سمت چپ، بخش دایرکت مشاهده می شود. با کمی فکر و خلاقیت در استوری ها باعث ارتباط با کاربران خود شده و هر روزه خود را به رشد بسیار بالا در فروش نزدیک و نزدیکتر کنید.

blank

در تصویر بالا پاسخ‌ کاربران را به استوری مشاهده می کنید.

blank

در تصویر بالا می بینید که می توانید با استفاده از ایموجی ها و یا قلب یا متن جواب کاربر خود را بدهید.

آنالیز استوری‌

در آخرین مرحله ی آموزش استوری، مهمترین مسئله ای که می توان در مورد آن صحبت کرد، آنالیز استوری می باشد. استوری های خود و بازخوردهایش را بررسی کنید. ببینید کدام استوری ارتباط بیشتری با کاربر برقرار کرده، سلیقه ی فالوورهای خود را بشناسید. چک کنید که کدام استوری خیلی بازدید کننده و کامنت مثبت نداشته و از این موارد در استوری های بعدی استفاده نکنید. در هر پست و استوری افرادی هستند که بدون دلیل از شما انتقاد کرده و حتی حرف های ناپسند می زنند، به آنها توجه نکنید و سعی کنید همیشه از نظر کاربران منطقی و همیشگی خود بهره ببرید. اگر از حساب تجاری اینستاگرام استفاده می‌کنید،insights  اینستاگرام اطلاعات خوب و کاربردی به شما می دهد. اگر به اطلاعات خیلی دقیق و ریز تر نیاز دارید، باید از ابزارهای دیگری استفاده کنید. مطمئناً insights  اینستاگرام اطلاعات خوب و بدرد بخوری در اختیار شما می گذارد و برای بسیاری از کسب‌ و کارهای بزرگ کفایت می کند. با استفاده از insignts شما می‌توانید تعداد کلیک بر روی Mention یا هشتگ‌ اینستاگرام را اندازه‌گیری کنید.

حرف آخر

قابلیت بسیار مهمی که به اینستاگرام اضافه شده، استوری می باشد، که از آن می توان استفاده های بسیار مفید در جهت کسب و کار انجام داد و باعث ارتباط و تعامل با کاربران شد.

 

مطالب مرتبط

2 thoughts on “آموزش قرار دادن استوری اینستاگرام

  1. blank رامین گفت:

    عالی بود ممنون از سایت خوبتون. بهترین هستین

    1. blank دهقان گفت:

      ممنونم از شما و نگاه خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *