ترفند اندروید

ارور همپوشانی صفحه نمایش Screen Overlay در اندروید

ارور همپوشانی صفحه نمایش Screen Overlay در اندروید

چند وقتی ست که برخی کاربران یک ارور با مضمون “همپوشانی صفحه نمایش یا “Screen Overlay Detected”  در دستگاه‌ های اندرویدی خود مشاهده می کنند و در برخی گوشی ها اتفاق می افتد و کاربران زیادی از آن گلایه می ‌کنند. در این مقاله قرار است چند روش مفید برای رفع ارور همپوشانی را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

یکی از مشکلاتی که به تازگی که در دستگاه ‌های اندرویدی رایج شده است و دیده شده است به ارور همپوشانی صفحه نمایش (Screen Overlay) مربوط می ‌شود. این ارور یا پیغام خطا در دستگاه‌ های اندرویدی مجهز به اندروید 6 مارشمالو رواج یافته است. ما در این مقاله می خواهیم چند روش موجود برای رفع یا حل ارور همپوشانی صفحه نمایش (Screen Overlay) در دستگاه ‌های اندرویدی را به شما آموزش دهیم. انجام این روش ها سبب می ‌شود که از شر ارور مذکور خلاص شوید.

رفع ارور همپوشانی صفحه نمایش (Screen Overlay)  با 3 مرحله در دستگاه‌ های اندرویدی انجام می شود:

با استفاده از سه مرحله ‌ای که در پایین تر به آن خواهیم پرداخت، می توانید از نمایان شدن ارور همپوشانی صفحه نمایش (Screen Overlay) در دستگاه اندرویدی خود جلوگیری کنید. مراحل مورد نظر به صورت زیر هستند:

1) غیر فعال کردن قابلیت “Draw Over Other Apps” برای برنامه‌ ها

ابتدا باید قابلیت “Draw Over Other Apps” را برای اپلیکیشن ‌های نصب شده در دستگاه اندرویدی خود غیر فعال نمایید. برای انجام این کار ابتدا به بخش تنظیمات یا همان Settings و سپس Apps دستگاه اندرویدی خود وارد شوید. آیکون چرخ دنده موجود در گوشه صفحه را انتخاب کنید و بر روی گزینه ی draw over other apps  بزنید. در این صورت با لیستی از اپلیکیشن‌ ها روبرو خواهید شد. سعی کنید که قابلیت draw over other apps  را برای تمام یا اغلب برنامه ‌های موجود در این لیست غیر فعال نمایید.

غیر فعال کردن قابلیت “Draw Over Other Apps” برای برنامه‌ ها

معرفی خطای Screen overlay detected در تلگرام و راه حل آن را مطالعه کنید.

2) غیر فعال کردن قابلیت Side Key Panel  یا قابلیت مشابه با آن

در مرحله دوم به بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه اندرویدی خود وارد شده و گزینه One Handed Operation  را انتخاب نمایید. فبلت گلکسی نوت 4 در این قسمت گزینه ‌ای با عنوان Side Key Panel  را ارائه کرده است که با فعال بودن آن احتمال بروز ارور همپوشانی صفحه نمایش (Screen Overlay)  افزایش می ‌یابد. پس این گزینه را غیر فعال نمایید. در سایر دستگاه‌ های اندرویدی نیز گزینه مشابه با گزینه Side Key Panel در قبلت گلکسی نوت 4 را جستجو کنید و این قابلیت را غیر فعال نمایید.

3) حذف اپلیکیشن ‌های مشکوک

در آخر توصیه می ‌کنیم که اپلیکیشن ‌ها یا برنامه‌ های غیرضروری و مشکوک نصب شده در دستگاه تان را حذف کنید. طبق آمار، برنامه ‌هایی مانند  Trash Cleaner، Speed booster  و… می ‌توانند سبب بروز ارور همپوشانی صفحه نمایش (Screen Overlay) در دستگاه‌ های اندرویدی شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *