ترفند اندروید

نحوه فعال کردن Developer options در گوشی های اندروید

blank

حتی اگر نسبت به روت کردن گوشی اندرویدی خود و نصب custom ROM دودل هستید، هنوز می توانید بعضی ویژگی ها و تنظیماتی که به صورت پیش فرض فعال نیستند را امتحان کنید. هر گوشی اندرویدی قابلیت فعال کردن Developer options را در خود دارد که به شما اجازه تست کردن بعضی ویژگی ها و قسمت هایی از گوشی تان را می دهد که معمولا قفل شده هستند. همانطور که احتمالاً انتظار دارید، Developer options به طور هوشمندانه ای به صورت پیش فرض مخفی شده است، اما به راحتی فعال می شود اگر بدانید کجا را بگردید. توصیه می کنم نگاهی به ترفندهای منو Developer options بیندازید.

Build number گوشی خود را پیدا کنید

قبل از اینکه بتوانید Developer options را در گوشی اندرویدی یا تبلت خود فعال کنید، ابتدا نیاز دارید که Build number آن را پیدا کنید. در اغلب گوشی ها، شما به سادگی می توانید عبارت build number را در قسمت جستجوی آن تایپ کنید، اما این روش پیدا کردن آن در چند گوشی رایج است:

Google Pixel: Settings > System > About phone > Build number

Samsung Galaxy S8 and later: Settings > About phone > Software information > Build number

LG G6 and later: Settings > About phone > Software info > Build number

HTC U11 and later: Settings > About > Software information > More > Build number

OnePlus 5T and later: Settings > About phone > Build number

 

Build number

Build number

 

فعال کردن Developer options

وقتی Build number گوشی خود را پیدا کردید، باید ۷ بار آن را تاچ کنید. بعد از چند تاچ، یک هشدار کوچک بر روی صفحه ظاهر می شود که می گوید: “You are now X steps away from being a developer” (شما X قدم با دولوپر شدن فاصله دارید).

با یک عدد که با هر تاچ شمارش معکوس انجام می دهد. بعد از هفتمین تاچ، یک پیام ظاهر می شود: “You are now a developer!”  (شما الان یک دولوپر هستید).

و Developer options به عنوان یکی از گزینه ها در تنظیمات فعال می شود. خیلی از قابلیت های آن کاملا برای دولوپرهاست، مانند USB debugging و bootloader unlocking و همینطور قابلیت هایی مثل high-fi audio codecs و notch options و CPU usage among the toggles که با مسئولیت خودتان امتحان کنید.

 

فعال کردن Developer options

فعال کردن Developer options

 

غیر فعال کردن Developer options

در گذشته اندروید نیاز به یک ریست فکتوری داشت تا از گزینه ی Developer options خلاص شوید، اما الان به سادگی انجام می شود. در اکثر گوشی ها با اندروید N و جدیدتر، بالای صفحه ی Developer options یک سوییچ on/off می بینید، که به شما اجازه ی غیر فعال کردن آن را می دهد. صفحه خاکستری می شود، و وقتی از آن خارج می شوید، از گوشی شما حذف می شود. برای باز گرداندن آن، باید دوباره این مراحل را انجام دهید.

مطالب مرتبط