اخبار فناوری

کلمه ی Hyphen را 5 بار بگویید تا آیفون شما Crash کند

blank

گفته می شود یک باگ در ios11 و ios12 وجود دارد که اگر یک کلمه ی خاص را شما 5 بار به Siri بگویید، گوشیتان Crash می کند و 5 ثانیه کار نمی کند و به صفحه ی Home بر می گردد. کافی است شما 5 بار کلمه ی خط تیره را پشت سر هم در قسمت جستجوی آیفون بگویید تا این اتفاق برای گوشی شما بیفتد. پس شما باید کلمه ی Hyphen را 5 مرتبه پشت سر هم بگویید و اگر این کار را آهسته انجام دهید، چنین اتفاقی نمی افتد.

برای امتحان آن می توانید به قسمت Search گوشی خود بروید. دستیار صوتی، Siri را فعال کنید و 5 مرتبه پشت سر هم کلمه ی Hyphen را بگویید و ببینید چه اتفاقی برای گوشی شما می افتد. بسیاری گفته اند این اتفاق در نرم افزار iMessage می افتد و بعضی ها گفته اند در قسمت Search هم این اتفاق می افتد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به Siri مقاله همه چیز در رابطه با دستیار صوتی هوشمند Siri را بخوانید.

سوال شما می تواند این باشد که آیا برای همه ی iPhone ها و iPad هایی که به ios11 و ios12 به روزرسانی هستند این اتفاق می افتد یا خیر؟ ما می توانیم بگوییم که برای بسیاری از افراد این اتفاق رخ داده است ولی بعضی از افراد هم این اتفاق را تجربه نکرده اند. ولی ممکن است این اتفاق به دلیل نوع تلفظ ها باشد و احتمال اینکه یک باگ بسیار بزرگ نرم افزاری باشد، بسیار زیاد است.

چگونه با این مشکل برخورد کنیم و آن را برطرف کنیم؟

این مشکل، مشکل خاصی نیست و راه حلی هم برای آن  وجود ندارد و کار شما را مختل نمی کند. همانطوری که تا الان و تا به امروز به این مشکل برنخورده بودید. ولی قاعدتا اپل باید در نسخه ی بعدی سیستم عامل خود یعنی ios13 کاری کند تا چنین باگ هایی وجود نداشته باشد و برای مخاطبین خود ایجاد دردسر نکند.

مطالب مرتبط