اخبار فناوری

۵ روشی که Snapdragon 855 گوشی های اندرویدی سال 2019 را تغییر می دهد

blank

کوالکوم برای کاربران اندرویدی سورپرایزی به شکل یک رونمایی کوتاه از پردازنده Snapdragon 855 تدارک دیده، چیپی که به گوشی های پرچم دار سال 2019 قدرت می بخشد. از حالا می دانیم که این پردازنده نسبت به پردازنده ی 845، سریعتر و در مصرف انرژی بهینه تر خواهد بود، اما چیزی که واقعا اهمیت دارد این است که چگونه گوشی آینده شما را فراتر از سرعت و بهبود باتری ارتقاء می دهد. در ادامه به ۵ چیزی که به آنها مشتاق خواهید شد می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به گذشته Snapdragon پیشنهاد می کنم مقاله موبایل های ۲۰۱۷ با چیپ ست Snapdragon 835 را بخوانید.

سرعت دانلود خیلی سریعتر خواهد بود

شما در سال 2019 خیلی در مورد 5G خواهید شنید، و کوالکوم این انقلاب را با مودم X50 خود رهبری خواهد کرد. البته 855 به خودی افزایش سرعت جدی ای خواهد داشت، که آن را مدیون مودم 2Gbps LTE به کار رفته در آن است. 855 همینطور با کمک تکنولوژی 802.11ax آمادگی سرعت وایفای تا حداکثر 14Gbits/s را دارد، تقریبا ۵ برابر سرعت 3Gbits/s که در حال حاضر ارائه می دهد.

قابلیت گرفتن ویدیوهایی با کیفیت هالیوودی را خواهید داشت

کوالکوم ISP جدیدی برای Snapdragon 855 به اسم Spectra 850 ایجاد کرده است، که با خود رشته ای از بهبود دهنده های عکس و ویدیو را برای دوربین گوشی شما به همراه دارد. مهم تر از همه، قابلیت استفاده از تکنولوژی depth-sensing در 60Hz است، که توانایی گرفتن ویدیو به صورت 4K HDR با portrait mode را فراهم می سازد. این یعنی که شما می توانید از سوژه های متحرک با توانایی تار کردن فضای پشت سوژه ویدیو بگیرید، مثل عکس ها. اما اینجاست که واقعا جذاب می شود، کوالکوم می گوید گوشی ها توانایی این را خواهند داشت که افراد را از یک فریم کات کرده و در صحنه ای دیگر قرار دهند, مانند تکنیک صفحه سبز که در پروسه های فیلم برداری استفاده می شود.

عکس های شما فضای خیلی کمتری خواهند گرفت

عکس های ما فضای زیادی از حافظه گوشیمان را می گیرند ، اما Snapdragon 855 قدم هایی برای تغییر آن برداشته است. درست مانند کاری که Apple در iOS 11 انجام داد، Snapdragon 855 ساپورت خود را از فرمت عکس JPEG به HEIF)High Efficiency Image File Format) تغییر خواهد داد. این یعنی عکس های شما بدون هیچ کاهش رزولوشنی نصف فضای قبلی را خواهند گرفت. Android P این فرمت جدید را ساپورت می کند، همچنین Google Photos، و Snapdragon 855 هم به جمع آنها می پیوندد، که خیلی از فضاهای حافظه های گوشی هایمان خالی می کند.

تجربه بازی کردن بهتر خواهد شد

Snapdragon 855 با کمک پردازنده گرافیکی Adreno 640 خود، شادی زیادی برای شما فراهم می کند. کوالکوم می گوید Snapdragon 855 بهبود 30 درصدی در اجرا نسبت به پردازنده های قبلی خود خواهد داشت، همچنین قابلیت هایی مثل بازی کردن با کیفیت HDR ،10-bit color و Rec.2020 ultra HD color space. شما همچنین تفاوتی در ارائه شدن اشیاء خواهید دید، با ساپورت کردن از ۳۰ سطح مختلف که هیچ سنگ یا جزئیاتی را ارائه نشده باقی نخواهد گذاشت.

از صوت به عنوان راهی ایمن تر برای باز کردن قفل گوشی استفاده خواهد شد

سال 2018 انقلاب بزرگی برای هوش مصنوعی محسوب می شد، ولی پردازنده ی سیگنال دیجیتالی Snapdragon 855 به اسم Hexagon 690 آن را فراتر خواهد برد. برای مثال این چیپ به تنهایی قابلیت ارتباط برقرار کردن با عبارت های تعاملی مانند “OK Google” را بدون مصرف بالای باتری دارا است، و همچنین آن را سریعتر و ایمن تر خواهد کرد. اما جایی که شما واقعا کارایی پردازنده سیگنال دیجیتالی را می بینید در sonic sensing است، که از صوت به جای نور برای خواندن اثر انگشت شما استفاده می کند. و این پردازنده، سنسورهای نسل آینده ی اثر انگشت در صفحه ی گوشی را به واقعیت تبدیل می کند.

مطالب مرتبط